Pusic blikt terug: ''Er is heel veel veranderd, het is een hectische periode geweest''

( 15 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Pusic blikt terug: ''Er is heel veel veranderd, het is een hectische periode geweest''

FC Twente presteert zeer matig dit seizoen en verkeert in serieuze degradatieproblemen. De nieuwe trainer Gertjan Verbeek heeft het tij nog niet weten te keren. Marino Pusic maakte het hele seizoen mee als assistent-trainer van FC Twente.

"Er is heel veel veranderd, in het week- en maandritme, het aantal trainingen, de wijze van trainen", legt hij uit tegenover RTV Oost. "Een nieuwe trainer brengt altijd een nieuwe filosofie en visie met zich mee. Dat is de grootste verandering. Het is een hectische periode geweest, voor ons allemaal."

"Op het moment dat je dan onvoldoende punten haalt, dan wordt het nog hectischer", vervolgt Pusic. "Dan hoop je juist na dit zware programma dat je in de wedstrijden tegen de concurrenten wel de broodnodige punten kan halen."

Pusic leidde FC Twente zondag tegen Ajax en zag dat zijn ploeg prima presteerde. "Dat moet wel bepaalde energie geven richting de volgende wedstrijd. Laten we volgende week tegen Sparta dezelfde energie aan de dag leggen en hopelijk de punten binnenslepen", aldus Pusic, die weet dat zijn tijd als hoofdtrainer tot één wedstrijd beperkt blijft en dat tegen Sparta Verbeek weer voor de groep staat. "Dan is zijn schorsing afgelopen en gaat Gertjan de wedstrijd leiden."

Foto: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2018 om 09:58
    • Quote van 13 Feb 2018 om 07:47
      De tijd van BLAH BLAh BLAH is voorbij. Tegen Sparta moeten er punten gepakt worden, geen enkel resultaat minder dan 2-0 is bevredigend. Je hebt Assaidi en Maher in je team spelen. Als je dan niets weet te presteren dan moet je een ander beroep kiezen. 4-2-3-1, Vuckic niet als verdedigende middenvelder en ophouden met Boere als spitsachtige centrale verdediger te laten fungeren. Stel hem dan gewoon niet op en pleur Jensen in de spits. >>>>>>>>>>>>>>>> ............Jensen....... .......Assaidi..Vuckic. .............Thiga......... ........Maher..Holla. Maria..Thesker..Lam..Lely.. ..........Drommel
    De dood of de gladiolen
  • 13 Feb 2018 om 09:55
    • Quote van 12 Feb 2018 om 22:28
      Jensen vs Kramer is een lachertje? Heb je Jensen tegen Schahin gezien? Die heeft zowat die hele wedstrijd geen kopduel verloren van die kale.
    Je bedoelt die Schahin van Roda die de gelijkmaker binnenkopte.........?
  • 13 Feb 2018 om 08:20
    Lees hier hele discussie over wie Kramer moet bespelen. Denk dat die gewoon op de bank begint. Kan je dus in de loop van de wedstrijd op anticiperen.
  • 13 Feb 2018 om 07:47
    De tijd van BLAH BLAh BLAH is voorbij. Tegen Sparta moeten er punten gepakt worden, geen enkel resultaat minder dan 2-0 is bevredigend. Je hebt Assaidi en Maher in je team spelen. Als je dan niets weet te presteren dan moet je een ander beroep kiezen. 4-2-3-1, Vuckic niet als verdedigende middenvelder en ophouden met Boere als spitsachtige centrale verdediger te laten fungeren. Stel hem dan gewoon niet op en pleur Jensen in de spits. >>>>>>>>>>>>>>>> ............Jensen....... .......Assaidi..Vuckic. .............Thiga......... ........Maher..Holla. Maria..Thesker..Lam..Lely.. ..........Drommel
  • 13 Feb 2018 om 07:40
    • Quote van 13 Feb 2018 om 07:04
      Overschat je Kramer nu niet een beetje? Die heeft het bij Feijenoord niet gered en mist nu ook nog eens wedstrijdritme.
    Hoger dan Boere en Oosterwijk. Mensen moeten eens leren redeneren in de huidige realiteit en niet in de FCT2010 realiteit.
  • 13 Feb 2018 om 07:04
    • Quote van 13 Feb 2018 om 07:00
      ik schat kramer toch nog weer net wat hoger en slimmer in dan schahin
    Overschat je Kramer nu niet een beetje? Die heeft het bij Feijenoord niet gered en mist nu ook nog eens wedstrijdritme.
  • 13 Feb 2018 om 07:00
    • Quote van 12 Feb 2018 om 22:28
      Jensen vs Kramer is een lachertje? Heb je Jensen tegen Schahin gezien? Die heeft zowat die hele wedstrijd geen kopduel verloren van die kale.
    ik schat kramer toch nog weer net wat hoger en slimmer in dan schahin
  • 13 Feb 2018 om 04:58
    • Quote van 12 Feb 2018 om 22:28
      Jensen vs Kramer is een lachertje? Heb je Jensen tegen Schahin gezien? Die heeft zowat die hele wedstrijd geen kopduel verloren van die kale.
    Ik doelde meer op ervaring Epy. ;)
  • 12 Feb 2018 om 22:28
    • Quote van 12 Feb 2018 om 21:24
      Hoeveel verdigers maakt me niet zoveel uit Frank. Kramer moet je uit de wedstrijd houden, en ik denk dat Hooiveld hiervoor de aangewezen persoon is. Jensen vs Kramer wordt een lachertje voor Kramer en Bijen is vaak net iets te onstuimig waardoor de kans aanwezig blijft op een pingel voor Sparta...
    Jensen vs Kramer is een lachertje? Heb je Jensen tegen Schahin gezien? Die heeft zowat die hele wedstrijd geen kopduel verloren van die kale.
  • 12 Feb 2018 om 21:24
    • Quote van 12 Feb 2018 om 21:13
      zou kunnen maar dan denk ik dat je wel met 5 verdedigers moet spelen omdat hooiveld dat niet kan belopen... dus nog wat mensen om hem heen heeft... dan is hooiveld zeker wel in staat om kramer uit de wedstrijd te spelen denk ik... omdat kramer ook niet super snel is... qua luchtduels meer vertrouwen in hooiveld dan in bijen en jensen...

      maar goed nu tigha en assaidi (mag ik hopen) beide fit zijn kan je mooi 4-3-3 gaan ballen zullen we ook meer creëren...

      Ik twijfel alleen nog over het middenveld dan... maher en vuckic zijn wel zeker.... doe je dan een controleur holla (aangezien je met 4 verdedigers speelt ipv 5 en je met tigha boere en assaidi genoeg zal creëeren) of doe je jensen als aanvallende middenvelder?

      dan zou ik in ieder geval de verdediging 1 taak geven: hun man uitschakelen...
      aanvallend is niet nodig dan... genoeg mensen dan die voorin hun ding kunnen gaan doen laat die maar zorgen dat we de nul houden dan heb je de helft al verdiend
    Hoeveel verdigers maakt me niet zoveel uit Frank. Kramer moet je uit de wedstrijd houden, en ik denk dat Hooiveld hiervoor de aangewezen persoon is. Jensen vs Kramer wordt een lachertje voor Kramer en Bijen is vaak net iets te onstuimig waardoor de kans aanwezig blijft op een pingel voor Sparta...
  • 12 Feb 2018 om 21:13
    • Quote van 12 Feb 2018 om 20:36
      Hooiveld 1 op 1 zetten tegen Kramer?
    zou kunnen maar dan denk ik dat je wel met 5 verdedigers moet spelen omdat hooiveld dat niet kan belopen... dus nog wat mensen om hem heen heeft... dan is hooiveld zeker wel in staat om kramer uit de wedstrijd te spelen denk ik... omdat kramer ook niet super snel is... qua luchtduels meer vertrouwen in hooiveld dan in bijen en jensen...

    maar goed nu tigha en assaidi (mag ik hopen) beide fit zijn kan je mooi 4-3-3 gaan ballen zullen we ook meer creëren...

    Ik twijfel alleen nog over het middenveld dan... maher en vuckic zijn wel zeker.... doe je dan een controleur holla (aangezien je met 4 verdedigers speelt ipv 5 en je met tigha boere en assaidi genoeg zal creëeren) of doe je jensen als aanvallende middenvelder?

    dan zou ik in ieder geval de verdediging 1 taak geven: hun man uitschakelen...
    aanvallend is niet nodig dan... genoeg mensen dan die voorin hun ding kunnen gaan doen laat die maar zorgen dat we de nul houden dan heb je de helft al verdiend
  • 12 Feb 2018 om 20:36
    • Quote van 12 Feb 2018 om 17:41
      Sparta heeft zich inmiddels versterkt met Michiel Kramer en die zal zondag ook bij de wedstrijdselectie zitten. Hoop dat onze "verdediging" zich niet door hem in de luren laat leggen mocht-ie spelen.
    Hooiveld 1 op 1 zetten tegen Kramer?
  • 12 Feb 2018 om 20:25
    • Quote van 12 Feb 2018 om 17:41
      Sparta heeft zich inmiddels versterkt met Michiel Kramer en die zal zondag ook bij de wedstrijdselectie zitten. Hoop dat onze "verdediging" zich niet door hem in de luren laat leggen mocht-ie spelen.
    oh jij had ook al zoiets geplaatst haha sorry zelfde gedachte
  • 12 Feb 2018 om 20:23
    kramer zondag tegen ons in de spits??? nou bijen ga maar vast weer oefenen op je kopduels
  • 12 Feb 2018 om 17:41
    Sparta heeft zich inmiddels versterkt met Michiel Kramer en die zal zondag ook bij de wedstrijdselectie zitten. Hoop dat onze "verdediging" zich niet door hem in de luren laat leggen mocht-ie spelen.