Kritiek op Verbeek: ''En dan vergeet-ie de beste verdediger nog ook: Lely!''

13 reacties
Kritiek op Verbeek: ''En dan vergeet-ie de beste verdediger nog ook: Lely!''

Volgens Huis aan Huis-columnist Hans Assink mag Gertjan Verbeek hoe dan ook géén vijf verdedigers opstellen tegen Sparta Rotterdam. 

"GJV, de trainer die zo vaak níet wint met Onze Trots, leest geen kranten, zei hij zondagavond op tv. Kan iemand de beste man dan even vertellen dat het nu afgelopen moet zijn met het opstellen van vijf verdedigers! 4-3-3 voetbalt gewoon makkelijker", schrijft Assink.

Bijna nergens wordt er met zoveel spelers in de defensie gespeeld. "In de hele eredivisie voetbalt geen trainer met vijf verdedigers, maar GJV moet zo nodig eigenwijs zijn en zet er elke wedstrijd weer vijf achterin neer. En dan vergeet ie de beste verdediger nog ook: Lely!", vervolgt hij.

En tot slot sarcastisch: "Zeg er gelijk bij dat ik Hooiveld in de spits ook niet meer wil zien. Ik heb het even opgezocht: Hooiveld scoorde in de laatste 6 jaar 2 goals, dus die heeft niks in de spits te zoeken!", aldus Assink.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2018 om 16:13
    • Quote van 14 Feb 2018 om 08:28
      Heeft die Assink verstand van voetbal? Als Hooiveld erin komt gaat het niet alleen om doelpunten zelf maken maar meer om ballen doorkoppen en klaarleggen met het hoofd.
    yup in welgeteld 30 seconden tijd mag hij dat doen.... grote onzin
  • 14 Feb 2018 om 16:01
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:43
      Daar is deze site toch ook voor bedoeld , om onze mening te geven!
    Precies, daarom snap ik jouw verbazing ook niet. Iedereen mag toch een mening over onze FC hebben?
  • 14 Feb 2018 om 13:36
    • Quote van 14 Feb 2018 om 12:37
      De trainer gaat dagelijks met deze jongens om en kan als geen ander inschatten waar de sterke en zwakke punten van deze groep liggen. Met deze kennis heeft hij een strategie, en een basiselftal bepaald, waarmee hij zijn doel wil halen. Of deze strategie de juiste is zal aan het eind van het traject blijken. Er is geen tijd om telkens van strategie te wisselen, en er weer iets anders in te hameren. Dus we moeten hopen dat de jongens dit systeem steeds meer eigen maken, en Twente in de eredivisie houden. Steun onze jongens en trainer. Door ze telkens neer te sabelen, zullen ze zeker niet beter worden.
    Helemaal gelijk Jan! Petje af.
  • 14 Feb 2018 om 12:37
    De trainer gaat dagelijks met deze jongens om en kan als geen ander inschatten waar de sterke en zwakke punten van deze groep liggen. Met deze kennis heeft hij een strategie, en een basiselftal bepaald, waarmee hij zijn doel wil halen. Of deze strategie de juiste is zal aan het eind van het traject blijken. Er is geen tijd om telkens van strategie te wisselen, en er weer iets anders in te hameren. Dus we moeten hopen dat de jongens dit systeem steeds meer eigen maken, en Twente in de eredivisie houden. Steun onze jongens en trainer. Door ze telkens neer te sabelen, zullen ze zeker niet beter worden.
  • 14 Feb 2018 om 11:37
    Is die Assink niet getrouwd met een tante van van der Lely? Of met zijn oom?
  • 14 Feb 2018 om 11:20
    En natuurlijk is er weer geen betere mening dan de eigen mening.
  • 14 Feb 2018 om 10:43
    • Quote van 14 Feb 2018 om 10:23
      Net als wij allemaal?;)
    Daar is deze site toch ook voor bedoeld , om onze mening te geven!
  • 14 Feb 2018 om 10:23
    • Quote van 14 Feb 2018 om 09:17
      Gaat nu iedereen van buitenaf zich met FCTWENTE bemoeien?
    Net als wij allemaal?;)
  • 14 Feb 2018 om 09:23
    • Quote van 14 Feb 2018 om 08:37
      Boerenlogica van Assink. Het moge duidelijk zijn dat FCT meer risico moet nemen, dat je met 5 verdedigers constant het deksel op de neus krijgt vanwege de tegengoals die niet gecompenseerd worden met goals door gebrek aan stootkracht en een spits die als verdediger fungeert omdat Prins Assaidi PURE ENERGIE moet besparen. Die gast is net een zonnepaneel. Lely mag dan wel een betere verdediger zijn dan Avest of Thesker, maar misschien heeft die jongen andere problemen?
    Inderdaad. Als Lely speelt doet hij het goed. Echter als hij 3e keus is bij Gertjan en Maria wordt ook nog even aangetrokken dan moet er wel meer aan de hand zijn. Heeft hij een optie in zn contract net als ter Avest?
  • 14 Feb 2018 om 09:17
    Gaat nu iedereen van buitenaf zich met FCTWENTE bemoeien?
  • 14 Feb 2018 om 08:37
    Boerenlogica van Assink. Het moge duidelijk zijn dat FCT meer risico moet nemen, dat je met 5 verdedigers constant het deksel op de neus krijgt vanwege de tegengoals die niet gecompenseerd worden met goals door gebrek aan stootkracht en een spits die als verdediger fungeert omdat Prins Assaidi PURE ENERGIE moet besparen. Die gast is net een zonnepaneel. Lely mag dan wel een betere verdediger zijn dan Avest of Thesker, maar misschien heeft die jongen andere problemen?
  • 14 Feb 2018 om 08:28
    Heeft die Assink verstand van voetbal? Als Hooiveld erin komt gaat het niet alleen om doelpunten zelf maken maar meer om ballen doorkoppen en klaarleggen met het hoofd.
  • 14 Feb 2018 om 07:36
    ik ben het wel met hem eens voor de verandering een keer hooiveld in de spits slaat nergens op en 4-3-3 zou nu pas voor het eerst kunnen als zowel assaidi en tigha beide fit zijn... dat heeft niet eerder gekund helaas