Assaidi: ''Ik neem de verantwoordelijkheid, maar dat is de voetballer in mij''

( 20 reacties)
Assaidi: ''Ik neem de verantwoordelijkheid, maar dat is de voetballer in mij''

Oussama Assaidi heeft de hand in eigen boezem gestoken na zijn fout in het duel met ADO Den Haag (2-1 verlies). Bij een 0-1 voorsprong ging Assaidi vlak voor de rust de fout in waardoor op ADO op 1-1 kwam. De technisch begaafde aanvaller wilde het op eigen helft voetballend oplossen, maar hij verspeelde de bal. ADO-spits Bjorn Johnsen strafte dit genadeloos af en scoorde van ver.

"Ik maak een fout en dat neem ik mezelf kwalijk. Ik probeer alles te geven en te doen wat je kan doen. In goede tijden een man en in slechte tijden een man. Ik neem de verantwoordelijkheid. Ik moet die bal gewoon wegschieten", vertelde Assaidi tegen FOX Sports.

Assaidi is echter een 'pure' voetballer en houdt er niet van om ballen blind weg te schieten. "Dat is de voetballer in mij. Ik kan moeilijk leven met een bal wegschieten, maar soms moet het, zeker in de fase waarin we nu zitten. In zo’n situatie moet ik de bal dan wegschieten, maar ik weet van tevoren niet dat de bal verkeerd geef."

"Nu gaat de bal verkeerd en dan is er op zich nog niks aan de hand, maar dan schiet hij (Johnsen, red.) hem van ver erin", aldus Assaidi. FC Twente blijft achttiende staan in de Eredivisie met vier punten minder dan Sparta Rotterdam. Sparta verloor zaterdagavond met 7-0 van Vitesse.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2018 om 00:37
    Dat we op deze laatste plaats staan is een optelsom van enorm veel variabelen. Op papier is het elftal goed genoeg voor een plek in de middenmoot. Duik eens de statistieken in van dit seizoen. Twente heeft in 10 van de 19 verliespotten met 1 doelpunt verschil verloren. Verder spelen we 8 keer gelijk, waar veel doelpunten tegen in de laatste 10 minuten vallen. In die gelijkspelen waren we vaak de ploeg die de meeste aanspraak op de overwinning kon maken. Echter valt elke wedstrijd, op elk mogelijk moment, elke kans/beslissing de verkeerde kant op. Ongeacht de speelstijl van de jongens, ongeacht de coach. Het is echt een dik pechseizoen. Begrijpelijk ook dat er mensen gefrustreerd raken. Dat zijn we al een aantal jaar. Dat is logisch. We houden van ons FC Twente!!! Dus we moeten ondanks alle onheil, alle tegenspoed, alle dikke POEP, gewoon ons stinkende best doen om deze club vooruit te schreeuwen. En laat de experts de experts. Wij roepen gemakkelijk vanaf onze luie stoel, wij zijn allemaal trainer van Twente maar worden nooit ontslagen of afgerekend op onze mening. Wat riep vrijwel iedereen hosanna toen Gertjan trainer werd en wat wilde iedereen de beste man weg hebben toen het niet liep. Om maar niet over vroegere personen te spreken.Ik bedoel maar. COTE
  • 15 Apr 2018 om 10:54
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:01
      Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
      Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
    Dat we hier staan heeft NIETS met Assaidi te maken maar meer met die wous in de spits Boere, wijven als Bijen en Lam in de verdediging. Een schijtkeeper als Drommel. En kutje Jensen.
  • 15 Apr 2018 om 10:47
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:01
      Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
      Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
    Wat een waanzin weer. Hoop dat zijn knie in drie stukken breekt!!!!!!!! Ik begrijp van ons allen de enorme teleurstelling in die jongens. Ook van de blunders. Van Assaidi mocht niet gebeuren. Daardoor heb je echter de wedstrijd niet verloren. Als je voor open goal nog niet scoort, dan vraag je om moeilijkheden. Toen Assaidi die grote fout maakte had het al 0-3 moeten staan. Natuurlijk mag hij daar niet gaan voetballen. Als ik dan toch, als zo vaak de tweede helft zie, dan heb je het daar verloren. Zwak. Drommel bij de tweede goal, zwaar kut. Je moet niet van die rare dingen zeggen. Slaat nergens op.
  • 15 Apr 2018 om 08:48
    Ikzeg. Wat ik ook lees, de een gooit zijn twente sjaal in de ton, de andere gooit met verkeerde woorden. En niemand van deze (support ) denkt hee er zijn nog 3 wedstrijden, pas als de laatste wedstrijd is gespeeld, dan gooi ik. dan pas de oude versleten handdoek in de ring. Als het ons niet is gelukt. Dus nog 9 punten te halen, kom op fctwente
  • 15 Apr 2018 om 06:50
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:19
      Tja, beter een ernstige blessure dan dat Twente degradeert.
    Zo is het!
  • 15 Apr 2018 om 01:47
    Wat een gelul, iemand met ballen moet dit meneertje eens aanspreken op zijn spel wijze. Winnen doe je met je team als ook verliezen, en dat is nu zijn probleem. Hij speelt voor zich zelf, en heeft schijt aan het team.
  • 15 Apr 2018 om 00:16
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:45
      Doei....jij bent een van de redenen waarom ik zojuist mijn Twentesjaal in de prullenbak heb gegooid. Ik ben helemaal klaar met deze rotzooi.
    Een twentesjaal in de prullenbak gooien... ja, dat helpt.
  • 14 Apr 2018 om 23:17
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:07
      Hoef je ook niet, maar als je een Twentesjaal in de prullenbak gooit en je gooit hem echt weg dan zegt dat genoeg.
    Lekker boeiend wat jij vindt....niemand zegt mij of ik wel of geen Twente supporter ben. Je mag best iets over mij vinden...ga je gang. Maar dat bepaald niet wie ik ben.
  • 14 Apr 2018 om 22:55
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:47
      Wat een dom gelul, “dankzij hem staan we op deze plaats”. Daar hebben anderen schuld aan!
    Ja daar heb je gelijk in, ze hadden die speler met zijn gouden voetbalschoenen al veel eerder op zijn plaats moeten zetten. Na 2 of 3 leuke wedstrijdjes van hem was hij de "ster" van dit elftal.
  • 14 Apr 2018 om 22:47
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:01
      Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
      Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
    Wat een dom gelul, “dankzij hem staan we op deze plaats”. Daar hebben anderen schuld aan!
  • 14 Apr 2018 om 22:19
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:11
      Fijne supporter ben je dan als je je speler zo'n ernstige blessure toewenst.
    Tja, beter een ernstige blessure dan dat Twente degradeert.
  • 14 Apr 2018 om 22:11
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:01
      Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
      Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
    Fijne supporter ben je dan als je je speler zo'n ernstige blessure toewenst.
  • 14 Apr 2018 om 22:07
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:04
      Ach, ik hoef me ook niet tegenover jou te verantwoorden of ik wel of geen echte supporter ben.
    Hoef je ook niet, maar als je een Twentesjaal in de prullenbak gooit en je gooit hem echt weg dan zegt dat genoeg.
  • 14 Apr 2018 om 22:04
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:01
      Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
      Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
    Ach, ik hoef me ook niet tegenover jou te verantwoorden of ik wel of geen echte supporter ben.
  • 14 Apr 2018 om 22:03
    Ach ja. Weer een nederlaag, ‘t-went-e. #slechtewoordgrap
  • 14 Apr 2018 om 22:01
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:45
      Doei....jij bent een van de redenen waarom ik zojuist mijn Twentesjaal in de prullenbak heb gegooid. Ik ben helemaal klaar met deze rotzooi.
    Dan ben je ook geen echte supporter. Twente zit in je bloed of niet en niks anders!!!
    Maar ik hoop dat die knie van assaidi in 3 stukken breekt en dat die nooit meer op het voetbalveld te zien is. Dankzij hem staan we op deze plaats en niemand anders. Nog 3 wedstrijden en mochten we 7 punten pakken dan kan het nog. Zwolle thuis MOET gewonnen worden. Als dat niet gebeurd dan is het echt einde oefening in de eredivisie.
  • 14 Apr 2018 om 22:00
    Assaidi.....(D)rommel.....het is niets....op de ballenjongens na dan....dat wel....de rest is gewoon bagger.....hoofdklasse niveau....
  • 14 Apr 2018 om 21:54
    Probeer Assaidi tegen Zwolle maar in de spits. Rond pingelen in de zestien. Andere spelers die de vrije ruimte kunnen benutten. Boere mis je niet.
  • 14 Apr 2018 om 21:46
    Dom verhaal. Weet echt niet waar hij mee bezig is. Hopeloos!!
  • 14 Apr 2018 om 21:45
    Doei....jij bent een van de redenen waarom ik zojuist mijn Twentesjaal in de prullenbak heb gegooid. Ik ben helemaal klaar met deze rotzooi.