''Dat moeten we toch kunnen redden? Anders zijn we het eredivisieschap niet waard''

( 7 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Dat moeten we toch kunnen redden? Anders zijn we het eredivisieschap niet waard''

FC Twente had afgelopen weekend goede zaken kunnen doen in de degradatiestrijd, maar verloor zelf met 2-1 bij ADO Den Haag. Concurrent Sparta Rotterdam ging keihard met 7-0 onderuit bij Vitesse.

"Nog een gelukje dat FC Twente verloor", reageert Sparta-trainer Dick Advocaat in gesprek met Trouw. De oefenmeester vond de wedstrijd tegen Vitesse een incident. "Natuurlijk is dit een afknapper en zijn we door een ondergrens gegaan, maar van ons doelsaldo moesten we het toch al niet hebben.

FC Twente heeft een veel beter doelsaldo dan de Rotterdammers, maar wel minder punten. "Met nog drie duels te gaan, waaronder twee thuiswedstrijden, staan we vier punten voor op FC Twente. Dat moeten we toch kunnen redden? Anders zijn we het eredivisieschap ook niet waard", aldus Advocaat.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2018 om 20:29
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:53
      En 11 spelers die met hun kop bij de vakantie zijn.
    En alle huurspelers bij een andere club voor volgende seizoen
  • 16 Apr 2018 om 19:59
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:10
      Maar Sparta heeft al 1 zekerheidje laatste wedstrijd thuis tegen Heracles reken er maar op dat zij niet vol gas gaan spelen
    Ikzeg. Twr. Man wat heeft Heracles er mee van doen totaal helemaal niets. Het ligt aan ons fctwente. Die moeten nu gewoon alles winnen klaar en niet minder. Ik ben een echte fctwente fan. Maar wat ik dit seizoen ook heb mee moeten maken. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
  • 16 Apr 2018 om 16:51
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:10
      Maar Sparta heeft al 1 zekerheidje laatste wedstrijd thuis tegen Heracles reken er maar op dat zij niet vol gas gaan spelen
    Heracles won ook in Kerkrade. Ik denk dat het in dit geval een voordeel is dat Heracles uit speelt. De spelers hebben niets tegen FCT en hebben nu minder last van hun supporters als ze toch hun best doen. Los daarvan moet FCT natuurlijk wel zelf de punten pakken.
  • 16 Apr 2018 om 16:10
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:23
      Twente heeft ook 2 thuiswedstrijden.
    Maar Sparta heeft al 1 zekerheidje laatste wedstrijd thuis tegen Heracles reken er maar op dat zij niet vol gas gaan spelen
  • 16 Apr 2018 om 15:53
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:32
      En 4 (!) Punten achterstand.
    En 11 spelers die met hun kop bij de vakantie zijn.
  • 16 Apr 2018 om 15:32
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:23
      Twente heeft ook 2 thuiswedstrijden.
    En 4 (!) Punten achterstand.
  • 16 Apr 2018 om 15:23
    Twente heeft ook 2 thuiswedstrijden.