Verbazing bij Schalke 04-supporters: ''Ze begrijpen het niet''

( 12 reacties)
Verbazing bij Schalke 04-supporters: ''Ze begrijpen het niet''

Bij vriendenclub Schalke 04 snappen ze er niets van dat FC Twente het dit seizoen zo zwaar heeft in de Eredivisie. De Twente supportersclub van de Duitse grootmacht, Blau und Weiss Enschede, krijgt veel vragen over de situatie van de club.

Volgens Hennie ten Vergert, de voorzitter van Blau und Weiss Enschede, zijn de supporters van Schalke 04 vooral verbaasd door de penibele situatie van de hekkensluiter van de Eredivisie. "Met vooral met heel veel verbazing, ontzetting en teleurstelling kijken ze naar FC Twente", laat Ten Vergert weten tegen RTV Oost.

"Het is vooral verbazing hoe het in godsnaam mogelijk is dat zo’n club, die ze kennen als bloeiende club, zover is afgezakt. Ze begrijpen het niet dat zo’n club in een paar jaar zo kan afdalen naar waarschijnlijk Jupiler League", aldus Ten Vergert.

Bij elk thuisduel- en bij veel uitduels van Schalke 04 zijn leden van Blau und Weiss Enschede aanwezig. De fanclub is officieel erkend door de club uit het Duitse Gelsenkirchen. Blau und Weiss bestaat sinds 1995 en heeft ongeveer 250 Nederlandse leden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2018 om 11:38
    Kijk eens naar Hsv ! Net zoals Twente naar de kloten ? Trouwens wat hebben we aan Schalke ? Misschien leuk met elkaar als supporters maar verder ? Alleen weggekocht door hun ,zelf nooit iets terug gehad toch ? Schade ,und nichts mehr
  • 17 Apr 2018 om 05:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:40
      Roda kreeg wel een talent te huur van ze...
    Dat bedoel ik!!!
  • 16 Apr 2018 om 22:10
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:08
      Heb in tijden niet zo'n mooi voetbaldagje beleefd als gisteren. Pff, wat een contrast met ons..
    Heb wel gehoord dat er een aardig clubje old skool Vak-P bij dat café was. Waren jullie daar ook en hoe denken zij er over?
  • 16 Apr 2018 om 22:01
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:09
      de clubs hebben geen band, alleen de supporters.
    Precies met huub stevens in dienst bij schalke als adviseur ofziets zou roda jc de komende jaren er wel profijt van kunnen hebben helaas
  • 16 Apr 2018 om 21:13
    Gisteren songen ze weer voor ons zegt genoeg lijkt mij. ik heb er echt een paar goede maten zitten die echt met ons meeleven. Geweldige club ook met hun hoogte en diepte punten uiteraard. SCHALKE und FCT
  • 16 Apr 2018 om 20:40
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:50
      Ik begrijp het zelf amper!!! Maar wat ik nog minder begrijp dat een grote bevriende club als Schalke twente niet heeft kunnen helpen aan jonge talenten om ze in de eredivisie klaar te stomen voor het echte werk in de Bundesliga!!!
    Roda kreeg wel een talent te huur van ze...
  • 16 Apr 2018 om 20:09
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:50
      Ik begrijp het zelf amper!!! Maar wat ik nog minder begrijp dat een grote bevriende club als Schalke twente niet heeft kunnen helpen aan jonge talenten om ze in de eredivisie klaar te stomen voor het echte werk in de Bundesliga!!!
    de clubs hebben geen band, alleen de supporters.
  • 16 Apr 2018 om 20:08
    Heb in tijden niet zo'n mooi voetbaldagje beleefd als gisteren. Pff, wat een contrast met ons..
  • 16 Apr 2018 om 20:06
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:50
      Ik begrijp het zelf amper!!! Maar wat ik nog minder begrijp dat een grote bevriende club als Schalke twente niet heeft kunnen helpen aan jonge talenten om ze in de eredivisie klaar te stomen voor het echte werk in de Bundesliga!!!
    Dat de fans bevriend zijn met elkaar betekent helaas niet dat Schalke Twente gaat helpen
  • 16 Apr 2018 om 19:50
    Ik begrijp het zelf amper!!! Maar wat ik nog minder begrijp dat een grote bevriende club als Schalke twente niet heeft kunnen helpen aan jonge talenten om ze in de eredivisie klaar te stomen voor het echte werk in de Bundesliga!!!
  • 16 Apr 2018 om 19:45
    Ikzeg. Ik kan mij goed indenken dat zij net als wij er helemaal stuk van zijn wat er met onze club fctwente aan de hand is . En voor 2 jaar terug heb ik ook al Duitse vrienden uit moeten leggen dat joop en zijn companen verkeert gegokt hebben met het bestaan van onze club. En nu heb ik ze weer uit gelegd, wat er nu speelt. Hun zijn er stuk van terwijl zij voor schalke en dortmund zijn en gewoon vrienden van mekaar hè. En ik met hun. Maar eerlijk gezegd ik ben hier echt kapot van