Sparta komt goed weg: ''FC Twente had echt beter materiaal''

( 40 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Sparta komt goed weg: ''FC Twente had echt beter materiaal''

Sparta Rotterdam ontsnapte zondag maar nipt aan degradatie naar de Jupiler League. De Rotterdammers kwamen terug van een 0-2 achterstand tegen FC Dordrecht en zijn hierdoor nog niet gedegradeerd.

"Hij heeft echt matige spelers, hè... Echt matige spelers. Ik heb hem gisteren even gesproken. Hij zei: die jongens willen zo verschrikkelijk graag, maar we hebben zoveel van hetzelfde. Bij zijn vorige clubs kon Dick twee of drie opdrachten meegeven aan zijn spelers. Nu maximaal één", begint Hans Kraay jr. tegenover FOX Sports.

Volgens Kraay heeft Advocaat te weinig Eredivisie-materiaal. "Deroy Duarte, Robert Mühren en Stijn Spierings, maar dan houdt het op. Het zijn allemaal zesjes of minder. In de kleedkamer zal Dick ook wel tekeer zijn gegaan, dat kan toch bijna niet anders. Maar sommigen kunnen gewoon niet beter. Het is gewoon onvoldoende voor de Eredivisie. Twente had echt beter materiaal, véél beter materiaal."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2018 om 11:56
    • Quote van 14 May 2018 om 07:28
      Eigenlijk zijn die play off wedstrijden toch raar.. ROda staat boven sparta, maar het kan zo zijn dat sparta er nog in blijft terwijl roda volgend jaar in de bier competitie speelt.. misschien toch andere regels voor bedenken? En vind het toch nog aardig stil hier.. lees alleen dat spelers weg willen, nog geen 1 naam gezien waar twente achter aan zit. Of is het nu nog ye vroeg om spelers te kopen voor volgend jaar?
    Roda is ingedeeld tegen de, op basis van de eindrangschikking, mindere goden van de JPL. Dat ze die verliezen heeft dan niets met de indeling te maken.
  • 14 May 2018 om 07:32
    • Quote van 13 May 2018 om 22:31
      Er moet veel veranderen vooral de cultuur. Van een loserscultuur moet er weer een winnaarscultuur gemaakt worden. Dat is de grootste opgave van het huidige bestuur. Er komen andere spelers in het veld en die moeten vooraf weten waarom ze voor onze club voetballen en wat er van ze verwacht wordt. Als iemand faalt of zijn eigen wereldtje gaat creeeren is het exit. Uit de basis ermee. Het team moet op nummer 1 staan en het plezier en het willen winnen voor de club. Als er ook maar 1 teken is van laksheid of dom gelul of gezeur die desbetreffende speler eruit gooien uit de basis. Niet meer gokken op spelers bij toeval in het eerste mochten spelen. Een Bijen, van der Lely, Teshker, Cuevas een lam een Drommel. Allemaal spelers die never nooit in het eerste hadden mogen staan maar er wel stonden. De leidinggevenden stonden erbij en keken ernaar. Geen andere spelers proberen van de 73 terwijl al heel snel duidelijk was dat deze spelers het nivo niet aankonden. In plaats van aanpakken gingen sommige spelers naar de directie om te klagen, terwijl ze niets presteerden. Ze hebben de club laten degraderen en dat mag nooit meer gebeuren dat een paar spelers kunnen bepalen of een club kapot gaat of niet.
    +1
  • 14 May 2018 om 07:28
    Eigenlijk zijn die play off wedstrijden toch raar.. ROda staat boven sparta, maar het kan zo zijn dat sparta er nog in blijft terwijl roda volgend jaar in de bier competitie speelt.. misschien toch andere regels voor bedenken? En vind het toch nog aardig stil hier.. lees alleen dat spelers weg willen, nog geen 1 naam gezien waar twente achter aan zit. Of is het nu nog ye vroeg om spelers te kopen voor volgend jaar?
  • 14 May 2018 om 06:52
    • Quote van 13 May 2018 om 22:31
      Er moet veel veranderen vooral de cultuur. Van een loserscultuur moet er weer een winnaarscultuur gemaakt worden. Dat is de grootste opgave van het huidige bestuur. Er komen andere spelers in het veld en die moeten vooraf weten waarom ze voor onze club voetballen en wat er van ze verwacht wordt. Als iemand faalt of zijn eigen wereldtje gaat creeeren is het exit. Uit de basis ermee. Het team moet op nummer 1 staan en het plezier en het willen winnen voor de club. Als er ook maar 1 teken is van laksheid of dom gelul of gezeur die desbetreffende speler eruit gooien uit de basis. Niet meer gokken op spelers bij toeval in het eerste mochten spelen. Een Bijen, van der Lely, Teshker, Cuevas een lam een Drommel. Allemaal spelers die never nooit in het eerste hadden mogen staan maar er wel stonden. De leidinggevenden stonden erbij en keken ernaar. Geen andere spelers proberen van de 73 terwijl al heel snel duidelijk was dat deze spelers het nivo niet aankonden. In plaats van aanpakken gingen sommige spelers naar de directie om te klagen, terwijl ze niets presteerden. Ze hebben de club laten degraderen en dat mag nooit meer gebeuren dat een paar spelers kunnen bepalen of een club kapot gaat of niet.
    Zo is het !!
  • 14 May 2018 om 00:42
    • Quote van 13 May 2018 om 22:31
      Er moet veel veranderen vooral de cultuur. Van een loserscultuur moet er weer een winnaarscultuur gemaakt worden. Dat is de grootste opgave van het huidige bestuur. Er komen andere spelers in het veld en die moeten vooraf weten waarom ze voor onze club voetballen en wat er van ze verwacht wordt. Als iemand faalt of zijn eigen wereldtje gaat creeeren is het exit. Uit de basis ermee. Het team moet op nummer 1 staan en het plezier en het willen winnen voor de club. Als er ook maar 1 teken is van laksheid of dom gelul of gezeur die desbetreffende speler eruit gooien uit de basis. Niet meer gokken op spelers bij toeval in het eerste mochten spelen. Een Bijen, van der Lely, Teshker, Cuevas een lam een Drommel. Allemaal spelers die never nooit in het eerste hadden mogen staan maar er wel stonden. De leidinggevenden stonden erbij en keken ernaar. Geen andere spelers proberen van de 73 terwijl al heel snel duidelijk was dat deze spelers het nivo niet aankonden. In plaats van aanpakken gingen sommige spelers naar de directie om te klagen, terwijl ze niets presteerden. Ze hebben de club laten degraderen en dat mag nooit meer gebeuren dat een paar spelers kunnen bepalen of een club kapot gaat of niet.
    Amen
  • 13 May 2018 om 23:25
    • Quote van 13 May 2018 om 21:49
      hahahaha mensen die bang zijn voor Roda JC.
      Afgelopen seizoen was het bagger bij FC Twente maar sommige supporters zijn net zo bagger als dat zooitje dat onze club naar de kloten heeft geholpen!FC Twente wordt op sloffen de nummer 1 volgend jaar.Hou nu eens op jezelf of FC Twente naar beneden te praten. Dat is het begin van de wederopstanding. Wij zijn de beste en de sterkste volgend jaar en als je daar niet in geloofd blijf dan lekker weg!!
    En zo is het en zo hoort het. FCT is begrotingstechnisch de gedoodverfde totelkandidaat nr 1. Nu alleen nog waarmaken!
  • 13 May 2018 om 23:15
    • Quote van 13 May 2018 om 22:17
      Zoals ik zei Twente is favoriet nummer 1. Maar laten we aub niet denken dat we het wel even gaan doen, dan kan het nl wél een lastig verhaal worden.
    Het grootste risico is nederlandse arrogantie inderdaad. We doen het wel even... dan gaat t mis. Geen club in de JL heeft iets te verliezen tegen ons... als we thuisspelen zal de 2-1 als eindstand, en dan heb ik t over die 1, met luidkeels geschreeuw en geklap worden ontvangen door t uit publiek. Dit jaar was iedere wedstrijd van de laatst 10 een finale. Volgend jaar zijn dat alle wedstrijden. Iedere keer weer een finale. Tanden op elkaar, geen excuses! Vol vooruit en zoals ze mooi zeggen, remmen is angst. Dat mag niet gebeuren aankomend seizoen
  • 13 May 2018 om 22:40
    • Quote van 13 May 2018 om 22:37
      Goed dat je dit meldt. Wie heeft het gedaan?
    Jan van Halst!

    hahahaha
  • 13 May 2018 om 22:37
    • Quote van 13 May 2018 om 22:32
      hahahaha, me too!
    Goed dat je dit meldt. Wie heeft het gedaan?
  • 13 May 2018 om 22:32
    • Quote van 13 May 2018 om 22:26
      Ik heb liever dat we kampioen worden dan die 1.000,- pleuros. Lol.
    hahahaha, me too!
  • 13 May 2018 om 22:31
    • Quote van 13 May 2018 om 22:24
      Ikzeg. Het zal een moeilijk jaar worden. Maar belangrijker is met welk materiaal komen wij in het veld.
    Er moet veel veranderen vooral de cultuur. Van een loserscultuur moet er weer een winnaarscultuur gemaakt worden. Dat is de grootste opgave van het huidige bestuur. Er komen andere spelers in het veld en die moeten vooraf weten waarom ze voor onze club voetballen en wat er van ze verwacht wordt. Als iemand faalt of zijn eigen wereldtje gaat creeeren is het exit. Uit de basis ermee. Het team moet op nummer 1 staan en het plezier en het willen winnen voor de club. Als er ook maar 1 teken is van laksheid of dom gelul of gezeur die desbetreffende speler eruit gooien uit de basis. Niet meer gokken op spelers bij toeval in het eerste mochten spelen. Een Bijen, van der Lely, Teshker, Cuevas een lam een Drommel. Allemaal spelers die never nooit in het eerste hadden mogen staan maar er wel stonden. De leidinggevenden stonden erbij en keken ernaar. Geen andere spelers proberen van de 73 terwijl al heel snel duidelijk was dat deze spelers het nivo niet aankonden. In plaats van aanpakken gingen sommige spelers naar de directie om te klagen, terwijl ze niets presteerden. Ze hebben de club laten degraderen en dat mag nooit meer gebeuren dat een paar spelers kunnen bepalen of een club kapot gaat of niet.
  • 13 May 2018 om 22:27
    • Quote van 13 May 2018 om 21:52
      Natuurlijk want we kopen alle spelers van de concurrenten.
    Dat moet mogelijk zijn, maar ik heb weinig vertrouwen in de voetbaldirectie die er nu zit.
  • 13 May 2018 om 22:26
    • Quote van 13 May 2018 om 22:21
      We gaan het doen net als Jong Ajax het doet. Met weinig middelen maar veel ten opzichte van andere JPL clubs is een feit. Als ik ongelijk krijg, krijg je van mij 1000 euro volgend jaar. ;-)
    Ik heb liever dat we kampioen worden dan die 1.000,- pleuros. Lol.
  • 13 May 2018 om 22:24
    Ikzeg. Het zal een moeilijk jaar worden. Maar belangrijker is met welk materiaal komen wij in het veld.
  • 13 May 2018 om 22:21
    • Quote van 13 May 2018 om 22:17
      Zoals ik zei Twente is favoriet nummer 1. Maar laten we aub niet denken dat we het wel even gaan doen, dan kan het nl wél een lastig verhaal worden.
    We gaan het doen net als Jong Ajax het doet. Met weinig middelen maar veel ten opzichte van andere JPL clubs is een feit. Als ik ongelijk krijg, krijg je van mij 1000 euro volgend jaar. ;-)
  • 13 May 2018 om 22:17
    • Quote van 13 May 2018 om 22:12
      Genoeg! Het meest! Ter herinnering, ondanks dat we als laatste geeindigd zijn hebben we gelijkgespeeld 1-1 en 3-0 gewonnen.
    Zoals ik zei Twente is favoriet nummer 1. Maar laten we aub niet denken dat we het wel even gaan doen, dan kan het nl wél een lastig verhaal worden.
  • 13 May 2018 om 22:12
    • Quote van 13 May 2018 om 22:11
      En welk geld heeft ons Twente te besteden dan?
    Genoeg! Het meest! Ter herinnering, ondanks dat we als laatste geeindigd zijn hebben we gelijkgespeeld 1-1 en 3-0 gewonnen.
  • 13 May 2018 om 22:11
    • Quote van 13 May 2018 om 22:09
      hahahahaha, Roda jc is al jaren dood. Die komt de eerste tijd niet meer terug in de Eredivisie tenzij een suikeroom er bakken geld tegenaan smijt!
    En welk geld heeft ons Twente te besteden dan?
  • 13 May 2018 om 22:09
    • Quote van 13 May 2018 om 22:07
      Geen underdog gedrag, gewoon logica. Dat Twente favoriet is voor de titel is een feit. Zonder Roda een nog grotere favoriet. Nu met Roda heb je er gewoon een serieuse concurrent bij.
    hahahahaha, Roda jc is al jaren dood. Die komt de eerste tijd niet meer terug in de Eredivisie tenzij een suikeroom er bakken geld tegenaan smijt!
  • 13 May 2018 om 22:07
    • Quote van 13 May 2018 om 22:05
      Niet mee eens. Altijd maar weer dat underdog gedrag. Alleen omdat ze 1 jaar er een puinhoop van gemaakt hebben waardoor we nu in de JPL staan. Gewoon onnodig en jezelf naar beneden praten. Zooooo zwak!
    Geen underdog gedrag, gewoon logica. Dat Twente favoriet is voor de titel is een feit. Zonder Roda een nog grotere favoriet. Nu met Roda heb je er gewoon een serieuse concurrent bij.
  • 13 May 2018 om 22:05
    • Quote van 13 May 2018 om 22:03
      Heeft niets met de kop laten hangen te maken of angst zaaien. Ik heb liever Almere als tegenstander in de JL dan Roda omdat ik Roda hoger aansla. Hoe zwakker de JL hoe beter voor Twente. En we moeten maar afwachten welke directie er zo zit en welke spelers we krijgen. We beginnen qua selectie bijna weer op 0 namelijk.
    Niet mee eens. Altijd maar weer dat underdog gedrag. Alleen omdat ze 1 jaar er een puinhoop van gemaakt hebben waardoor we nu in de JPL staan. Gewoon onnodig en jezelf naar beneden praten. Zooooo zwak!
  • 13 May 2018 om 22:03
    • Quote van 13 May 2018 om 21:59
      Onder normale omstandigheden had Roda nooit boven ons geeindigd en Sparta en VVV en een paar clubs meer ook niet. Maar door die lamzakken zijn we gedegradeerd. Je maakt Roda jc groter dan ze daadwerkelijk zijn.
      Dus met andere woorden je doet nu precies hetzelfde wat onze verantwoordelijken ook gedaan hebben. Dom lullen en je kop laten hangen en angst zaaien. Een nieuwe start met nieuwe spelers zorgt voor andere resultaten. Denk je nu echt dat dezelfde spelers nu weer een kans krijgen? Dacht het niet! Of ze zijn weg of 1 of andere club trapt er wel weer in en daar mag je heel blij mee zijn!
    Heeft niets met de kop laten hangen te maken of angst zaaien. Ik heb liever Almere als tegenstander in de JL dan Roda omdat ik Roda hoger aansla. Hoe zwakker de JL hoe beter voor Twente. En we moeten maar afwachten welke directie er zo zit en welke spelers we krijgen. We beginnen qua selectie bijna weer op 0 namelijk.
  • 13 May 2018 om 21:59
    • Quote van 13 May 2018 om 21:54
      Naar beneden praten? We zijn 18de geworden met bagger voetbal. Roda de laatste weken goed in vorm. In de JL is Roda een concurrent voor Twente.
    Onder normale omstandigheden had Roda nooit boven ons geeindigd en Sparta en VVV en een paar clubs meer ook niet. Maar door die lamzakken zijn we gedegradeerd. Je maakt Roda jc groter dan ze daadwerkelijk zijn.
    Dus met andere woorden je doet nu precies hetzelfde wat onze verantwoordelijken ook gedaan hebben. Dom lullen en je kop laten hangen en angst zaaien. Een nieuwe start met nieuwe spelers zorgt voor andere resultaten. Denk je nu echt dat dezelfde spelers nu weer een kans krijgen? Dacht het niet! Of ze zijn weg of 1 of andere club trapt er wel weer in en daar mag je heel blij mee zijn!
  • 13 May 2018 om 21:57
    Wahaha roda ook uit de ED xD
  • 13 May 2018 om 21:56
    • Quote van 13 May 2018 om 21:54
      Naar beneden praten? We zijn 18de geworden met bagger voetbal. Roda de laatste weken goed in vorm. In de JL is Roda een concurrent voor Twente.
    Helemaal waar. Hopelijk gaan daar ook veel spelers lopen en de begroting flink omlaag.
  • 13 May 2018 om 21:56
    • Quote van 13 May 2018 om 21:52
      Natuurlijk want we kopen alle spelers van de concurrenten.
    Elk normaal denkend mens weet dat we de sterkste zijn en dat we aan ons zelf te danken hebben dat we gedegradeerd zijn. Was niet nodig geweest. De JPL wordt een lachertje van ons ook omdat we hopelijk geleerd hebben van onze fouten. Dat zeg ik al jaren, wanneer leert men nu van de fouten? Laten we daar volgend jaar dan maar mee beginnen dan komt het uiteindelijk een keertje goed en kunnen we weer gewoon doen met zijn allen!
  • 13 May 2018 om 21:54
    • Quote van 13 May 2018 om 21:49
      hahahaha mensen die bang zijn voor Roda JC.
      Afgelopen seizoen was het bagger bij FC Twente maar sommige supporters zijn net zo bagger als dat zooitje dat onze club naar de kloten heeft geholpen!FC Twente wordt op sloffen de nummer 1 volgend jaar.Hou nu eens op jezelf of FC Twente naar beneden te praten. Dat is het begin van de wederopstanding. Wij zijn de beste en de sterkste volgend jaar en als je daar niet in geloofd blijf dan lekker weg!!
    Naar beneden praten? We zijn 18de geworden met bagger voetbal. Roda de laatste weken goed in vorm. In de JL is Roda een concurrent voor Twente.
  • 13 May 2018 om 21:52
    • Quote van 13 May 2018 om 21:49
      hahahaha mensen die bang zijn voor Roda JC.
      Afgelopen seizoen was het bagger bij FC Twente maar sommige supporters zijn net zo bagger als dat zooitje dat onze club naar de kloten heeft geholpen!FC Twente wordt op sloffen de nummer 1 volgend jaar.Hou nu eens op jezelf of FC Twente naar beneden te praten. Dat is het begin van de wederopstanding. Wij zijn de beste en de sterkste volgend jaar en als je daar niet in geloofd blijf dan lekker weg!!
    Natuurlijk want we kopen alle spelers van de concurrenten.
  • 13 May 2018 om 21:50
    • Quote van 13 May 2018 om 21:46
      Zware concurrent voor Twente dus. Kutzooi.
    Ja, zit ook een beetje met gemengde gevoelens. Eindelijk die lui er uit, maar komen wij ze volgend jaar wel weer tegen. Volgend jaar een sterke Eerste divisie met Fc Twente, NEC, Roda JC, Cambuur en misschien wel Graafschap of Sparta (of zelfs allebei). En Telstar en Almere zijn natuurlijk ook niet de minste en zo zijn er wel meer. Nu moet ik oppassen dat ik niet alle clubs op ga noemen! ????
  • 13 May 2018 om 21:49
    hahahaha mensen die bang zijn voor Roda JC.
    Afgelopen seizoen was het bagger bij FC Twente maar sommige supporters zijn net zo bagger als dat zooitje dat onze club naar de kloten heeft geholpen!FC Twente wordt op sloffen de nummer 1 volgend jaar.Hou nu eens op jezelf of FC Twente naar beneden te praten. Dat is het begin van de wederopstanding. Wij zijn de beste en de sterkste volgend jaar en als je daar niet in geloofd blijf dan lekker weg!!
  • 13 May 2018 om 21:49
    Die biercompetitie is sterker komend seizoen dan de Eredivisie
  • 13 May 2018 om 21:46
    Zware concurrent voor Twente dus. Kutzooi.
  • 13 May 2018 om 21:45
    Roda JC gedegradeerd
  • 13 May 2018 om 21:26
    • Quote van 13 May 2018 om 21:00
      We hadden beter materiaal. We hadden zelfs materiaal om bij de eerste 10 te eindigen. Echter het materiaal heeft het hele seizoen zijn kop laten hangen ipv te voetballen en te vechten voor onze club. Standaardteksten zitten uitkramen ipv ballen tonen of kritiek uiten op. De trainers waren te LAF om ze uit de basis te laten. Zelfs speler die al eerder uit de basis werden gezet door slechte prestatie stonden er gewoon weer in. Niemand bij FC Twente had het lef om door te pakken. Week in week uit hetzelfde gezeur, geen veranderingen en maar hopen dat het goed komt. Dat kwam het niet omdat iedereen al de handdoek had gegooit. Een normaal mens met vechtlust had zeker de helft van dit basisteam teruggestuurd naar het 2e. Er waren 73 spelers maar we gebruikten er maar weinig. Week in week uit kwamen er geen resultaten. Trainers werden geslachtofferd en uiteindelijk stonden we met lege handen. Hoe naief en laks kun je zijn als leidinggevende om je eigen graf te graven. Iets wat totaal niet nodig was geweest in deze Mickey Mouse competitie. Niemand had het lef om door te pakken en te veranderen. We hadden nog tijd genoeg. Maar de tijd raakte op en nog steeds stonden ze in het veld, dat stelletje karkaterloze lapzwanzen. De club heeft zichzelf kapot gemaakt en zolang er geen mensen met karakter bij FC Twente werkzaam zijn zal het niet veel beter worden. Onbegrijpelijk dat je jezelf als club laat leiden door een stelletje onnozele nietszeggende gasten die niet wakker liggen van een provincieclub in het Oosten.
    Amen
  • 13 May 2018 om 21:00
    We hadden beter materiaal. We hadden zelfs materiaal om bij de eerste 10 te eindigen. Echter het materiaal heeft het hele seizoen zijn kop laten hangen ipv te voetballen en te vechten voor onze club. Standaardteksten zitten uitkramen ipv ballen tonen of kritiek uiten op. De trainers waren te LAF om ze uit de basis te laten. Zelfs speler die al eerder uit de basis werden gezet door slechte prestatie stonden er gewoon weer in. Niemand bij FC Twente had het lef om door te pakken. Week in week uit hetzelfde gezeur, geen veranderingen en maar hopen dat het goed komt. Dat kwam het niet omdat iedereen al de handdoek had gegooit. Een normaal mens met vechtlust had zeker de helft van dit basisteam teruggestuurd naar het 2e. Er waren 73 spelers maar we gebruikten er maar weinig. Week in week uit kwamen er geen resultaten. Trainers werden geslachtofferd en uiteindelijk stonden we met lege handen. Hoe naief en laks kun je zijn als leidinggevende om je eigen graf te graven. Iets wat totaal niet nodig was geweest in deze Mickey Mouse competitie. Niemand had het lef om door te pakken en te veranderen. We hadden nog tijd genoeg. Maar de tijd raakte op en nog steeds stonden ze in het veld, dat stelletje karkaterloze lapzwanzen. De club heeft zichzelf kapot gemaakt en zolang er geen mensen met karakter bij FC Twente werkzaam zijn zal het niet veel beter worden. Onbegrijpelijk dat je jezelf als club laat leiden door een stelletje onnozele nietszeggende gasten die niet wakker liggen van een provincieclub in het Oosten.
  • 13 May 2018 om 20:44
    • Quote van 13 May 2018 om 20:40
      Individueel veel betere spelers, maar helaas geen team!
    Eens.
  • 13 May 2018 om 20:40
    • Quote van 13 May 2018 om 20:01
      Als het beter was waren we niet gedegradeerd!
    Individueel veel betere spelers, maar helaas geen team!
  • 13 May 2018 om 20:01
    Als het beter was waren we niet gedegradeerd!
  • 13 May 2018 om 19:46
    Beter materiaal?

    Lachwekkend weer die Kraay jr.......
  • 13 May 2018 om 19:32
    Hans Kraai. Dit is echt een geweldige grap.
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›