FC Twente zet 17 mensen op straat na degradatie: ''Bijzonder zuur''

37 reacties
FC Twente zet 17 mensen op straat na degradatie: ''Bijzonder zuur''

FC Twente gaat na de degradatie in totaal 17 banen schrappen, zo weet de Tubantia woensdagavond te melden. Dat staat volgens betrouwbare bronnen in het reorganisatieplan dat directeur Velderman naar de ondernemingsraad heeft verzonden.

Bij FC Twente zijn naast de voetballers 134 medewerkers, verdeeld over 111 votijdbanen/fte's. Volgens Tubantia krijgen een aantal medewerkers, waaronder mensen in de technische en medische staf, de komende dagen te horen dat zij noodgedwongen op straat worden gezet. 

"Als je zoveel omzet verliest als wij door de degradatie gaan doen, moet je absoluut ingrijpen anders komt de continuïteit van de hele club in gevaar. Maar voor de medewerkers die het aangaat is dit bijzonder zuur", aldus Dennis Schippers, lid van de raad van commissarissen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2018 om 22:10
    • Quote van 17 May 2018 om 21:03
      of zou het van de bonussen komen van JVH en Velderman..
    Komt door frank die werkt voor niks :)))
  • 17 May 2018 om 21:03
    • Quote van 17 May 2018 om 20:56
      Dat komt door de degradatie en niet door het ontslag van Hake en Verbeek.
    of zou het van de bonussen komen van JVH en Velderman..
  • 17 May 2018 om 20:56
    • Quote van 17 May 2018 om 17:23
      Het valt toch niet te verteren dat er 2 trainers en een assistent uitgeknikkerd zijn met een flinke afkoopsom en dat er daardoor 17 mensen sneuvelen. Voor dat geld hadden ze er ook nog kunnen lopen volgend jaar.
    Dat komt door de degradatie en niet door het ontslag van Hake en Verbeek.
  • 17 May 2018 om 17:23
    Het valt toch niet te verteren dat er 2 trainers en een assistent uitgeknikkerd zijn met een flinke afkoopsom en dat er daardoor 17 mensen sneuvelen. Voor dat geld hadden ze er ook nog kunnen lopen volgend jaar.
  • 17 May 2018 om 15:26
    Gooi er van de top maar eens wat uit. Die maken de beslissingen toch? En daar zijn de ‘kleintjes’ de dupe van. Nee jongens, blijven jullie jezelf maar verrijken met bonussen. Die anderen gaan wel naar de voedselbank.
  • 17 May 2018 om 10:04
    • Quote van 16 May 2018 om 22:39
      Hopelijk hebben deze mensen over een jaar wel weer een baan bij fc Twente.
    Hopelijk hebben ze spoedig gewoon een andere baan. Niet per definitie bij Twente, club liefde is mooi maar deze personen hebben ook hun eigen financiële verplichtingen.
  • 17 May 2018 om 09:59
    • Quote van 16 May 2018 om 23:44
      111 Fte, 17 minder.... ca. 15%... dat valt mee.... en blijft toch erg triest voor de betroffenen....
    Die kale valt weg...dat compenseert het restpercentage ;)
  • 17 May 2018 om 07:22
    • Quote van 16 May 2018 om 23:31
      Wat is hier nou gebeurd? Mijn vriend zat toch niet weer te ouwehoeren he? Als dat zo is heeft hij een probleem.
    Je vriend, je bedoeld je alter ego?
  • 17 May 2018 om 07:05
    Sterkte mensen hopelijk snel weer wat nieuws voor jullie! Succes
  • 17 May 2018 om 00:10
    • Quote van 16 May 2018 om 23:31
      Wat is hier nou gebeurd? Mijn vriend zat toch niet weer te ouwehoeren he? Als dat zo is heeft hij een probleem.
    Tjonge, wat ben jij doorzichtig zeg. Iedere keer weer hang je de vermoorde onschuld uit. Zielig hoor, ik krijg bijna medelijden met je.
  • 16 May 2018 om 23:44
    • Quote van 16 May 2018 om 22:41
      precies 40% zeiden ze toch?
    111 Fte, 17 minder.... ca. 15%... dat valt mee.... en blijft toch erg triest voor de betroffenen....
  • 16 May 2018 om 23:38
    • Quote van 16 May 2018 om 23:31
      Wat ben jij een sukkel! Alsof je bij voorbaat weet dat je ontslagen kunt worden als je bij FCT gaat werken. Wat een niveau zeg.
    Het is de realiteit. Ook bij een voetbal club zijn nadelige consequenties.
  • 16 May 2018 om 23:31
    Wat is hier nou gebeurd? Mijn vriend zat toch niet weer te ouwehoeren he? Als dat zo is heeft hij een probleem.
  • 16 May 2018 om 23:31
    • Quote van 16 May 2018 om 22:57
      Hoe dramatisch ook, ook bij een voetbalbedrijf hangen consequenties. Dit wisten de medewekers ook van te voren, voordat zij bij Twente hun werk contract tekenden. Neemt niet weg hoe zuur het is. Anderzijds kan de club nu wel verder met stappen zetten naar gezond beleid en club.
    Wat ben jij een sukkel! Alsof je bij voorbaat weet dat je ontslagen kunt worden als je bij FCT gaat werken. Wat een niveau zeg.
  • 16 May 2018 om 23:16
    • Quote van 16 May 2018 om 23:13
      Wat een misselijk mannetje ben jij toch zeg.
    Laten we hem links laten liggen, en helemaal niet meer op reageren, dan is de lol er snel af bij hem !
  • 16 May 2018 om 23:13
    Wat een misselijk mannetje ben jij toch zeg.
  • 16 May 2018 om 23:05
    Koffiedame haha
  • 16 May 2018 om 23:04
    Je blijft maar uit je nek lullen.
  • 16 May 2018 om 23:01
    Ok. Doei
  • 16 May 2018 om 23:01
    Belofte maakt schuld.
  • 16 May 2018 om 23:01
    • Quote van 16 May 2018 om 22:54
      Forumversierder
    Forumverstierder
  • 16 May 2018 om 23:00
    Internettroll???
  • 16 May 2018 om 22:57
    Hoe dramatisch ook, ook bij een voetbalbedrijf hangen consequenties. Dit wisten de medewekers ook van te voren, voordat zij bij Twente hun werk contract tekenden. Neemt niet weg hoe zuur het is. Anderzijds kan de club nu wel verder met stappen zetten naar gezond beleid en club.
  • 16 May 2018 om 22:54
    Forumversierder
  • 16 May 2018 om 22:53
    Helaas en heel triest. Zo werkt het ook met andere niet voetbal organisaties als het financieel slecht gaat. Dan moet je ingrijpen, hoe dramatisch het menselijk ook is.
  • 16 May 2018 om 22:50
    Voltijdsbanen moet er staan redactie
  • 16 May 2018 om 22:49
    Triest nieuws uiteraard, maar had persoonlijk meer ontslagen verwacht.
  • 16 May 2018 om 22:46
    Triest gevolg. Sterkte en hartelijk dank voor de inzet!
  • 16 May 2018 om 22:46
    Hoe erg het ook is, maar 17 valt me eigenlijk wel mee. Had veel meer verwacht/gedacht. Sterkte voor diegene die het aangaat en hopelijk hebben jullie snel een baan weer.
  • 16 May 2018 om 22:41
    • Quote van 16 May 2018 om 22:39
      Erg triest voor deze mensen , maar ik had toch aan een groter aantal gedacht . Hoe vervelend en erg ook , maar nogmaal had er veel meer verwacht. Dus weer iets duidelijk , kunnen we dan nu aan de opbouw beginnen.??
    precies 40% zeiden ze toch?
  • 16 May 2018 om 22:41
    17 is toch geen 40% van 134?
  • 16 May 2018 om 22:39
    Erg triest voor deze mensen , maar ik had toch aan een groter aantal gedacht . Hoe vervelend en erg ook , maar nogmaal had er veel meer verwacht. Dus weer iets duidelijk , kunnen we dan nu aan de opbouw beginnen.??
  • 16 May 2018 om 22:39
    Hopelijk hebben deze mensen over een jaar wel weer een baan bij fc Twente.
  • 16 May 2018 om 22:39
    Het zat er aan te komen natuurlijk, triest voor de mensen die ontslagen worden, sterkte allemaal!
  • 16 May 2018 om 22:39
    Ikzeg. Ik wens iedereen die hun baan verliezen heel veel sterkte. De komende tijd. En hoop dat ieder een baan weer krijgt. En hopelijk komen wij fc.Twente snel terug. Dan kunnen de mensen die geen andere baan hebben gevonden. Snel weer terug bij ons fctwente. Ikzeg. Succes.
  • 16 May 2018 om 22:39
    Had je zelf als RvC eerder moeten ingrijpen dan waren we waarschijnlijk niet eens gedegradeerd! Treden jullie ook af?
  • 16 May 2018 om 22:37
    Altijd triest de verkeerde mensen worden de dupe. Ik raad aan om een platte organisatie neer te zetten en beginnen in de top.. er moet tenslotte wel helemaal anders dan de afgelopen jaren