''Beginnen met FC Twente-uit, dat heeft weinig met Jupiler League-voetbal te maken''

21
''Beginnen met FC Twente-uit, dat heeft weinig met Jupiler League-voetbal te maken''

Lars Veldwijk is dit seizoen een van de nieuwe aanwinsten van Sparta Rotterdam. De spits, die vorig seizoen actief was bij FC Groningen, kijkt uit naar de competitiestart. Hij heeft hoge verwachtingen van komend seizoen.

"Een club als Sparta moet altijd meedoen om de titel, al wordt dat lastig", zegt Veldwijk in gesprek met Voetbal International. "We beginnen met FC Twente-uit. Ik verwacht zo'n twintigduizend man in Enschede. Dat heeft weinig met Jupiler League-voetbal te maken."

"Mijn doelen?", vervolgt de aanvaller. "Een gooi doen naar de titel en topscorer worden. Dat is me bij Excelsior ook al gelukt. Anderen mogen dan misschien aan me twijfelen, zelf weet ik dat ik het nog steeds kan. Bovendien ben ik topfit."

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jun 2018 om 09:40
    • Quote van 28 Jun 2018 om 09:17
      En nu weet men ook dondersgoed hoe het liquiditeitstechnisch zit. Geen middelen voor de claim en geen middelen voor de zaak Corona. Ruim 10 miljoen euro 'gereserveerd' wat niet beschikbaar is en een schuld die alleen voldaan kan worden met geld van derden. De gemeente doet er bijzonder verstandig aan zich niet te laten bedreigen door een directeur van een schip zonder kapitein met visie en mogelijkheden.
    De corona zaak is feitelijk de bottleneck. Deze moet mogelijk nog het komende seizoen voldaan worden. Als je mij vraagt of je van de gemeente een extra garantie mag verlangen, is het antwoord: Nee. Dat de gemeente bereid is de aflossing op te schorten is al een pré.
  • 28 Jun 2018 om 09:17
    • Quote van 28 Jun 2018 om 08:54
      Nee. Nee. Toen er 15 Mio werd gevraagd door JvH was duidelijk hoe het liquiditeitstechnisch zat. De directie staat voor een fait-a-complis. Daarom dit verzoek aan de gemeente, die niet anders kan reageren.
    En nu weet men ook dondersgoed hoe het liquiditeitstechnisch zit. Geen middelen voor de claim en geen middelen voor de zaak Corona. Ruim 10 miljoen euro 'gereserveerd' wat niet beschikbaar is en een schuld die alleen voldaan kan worden met geld van derden. De gemeente doet er bijzonder verstandig aan zich niet te laten bedreigen door een directeur van een schip zonder kapitein met visie en mogelijkheden.
  • 28 Jun 2018 om 09:01
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:00
      En wat is het eindspel dan precies? De gemeente staat net zo goed met de rug tegen de muur als dit klopt. Of 25 miljoen laten verdampen, of opnieuw voor 7 miljoen het schip ingaan. Ik snap wel dat sponsoren geen geld in 'het verleden' willen steken, maar dit kan je ook absoluut niet verwachten van de gemeente Enschede. Laat de boel dan maar klappen.
    ben het eens met je, je hebt zo geen vooruitzichten.
  • 28 Jun 2018 om 08:54
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:44
      Is in dat zogenaamde eindspel voor jou alles geoorloofd dan? De gemeente die je huisvest verantwoordelijk stellen voor je voortbestaan als PRIVATE onderneming? Ik ben zelf inwoner van Enschede en redelijk betrokken bij de gemeente en de lokale politiek. Ik ken de problemen die hier spelen. Maatschappelijke problemen die meestal niet adequaat opgelost kunnen worden vanwege chronisch geldgebrek. En dan komt ook nog voor de zoveelste keer de lokale BVO aankloppen voor een garantie bovenop een garantie. Niet voor niets gaf een ruime meerderheid van de partijen bij de GR-verkiezingen aan achter de huidige garantstelling te staan, maar geen nieuwe financiële hulp aan FC Twente te willen bieden. Betaald voetbal heeft een maatschappelijke functie, maar die is niet zaligmakend. Als je in de voetbalwereld je broek niet op kan houden, als je moet bidden voor inkomsten uit doorverkooppercentages omdat je geen kapitaal in de wei hebt staan, als je keer op keer bij de gemeente je hand op moet houden, dan houdt het simpelweg een keer op.
    Nee. Nee. Toen er 15 Mio werd gevraagd door JvH was duidelijk hoe het liquiditeitstechnisch zat. De directie staat voor een fait-a-complis. Daarom dit verzoek aan de gemeente, die niet anders kan reageren.
  • 28 Jun 2018 om 08:49
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:31
      Dat deze vorderingen eraan zaten te komen was ook al langer bekend. Ga dan geen rare dingen doen en met geld smijten alsof er niets aan de hand is. Hand overspeeld dus....De investeerders hebben groot gelijk dat ze dit zooitje niet uit de goot willen halen.
    Je hebt gelijk. Het beleid had een andere moeten zijn. Cash is king had het motto moeten zijn. Echter daar is inmiidels niets meer aan te doen.
  • 28 Jun 2018 om 07:57
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:09
      Klopt....een kat in het nauw maakt rare sprongen. Echter hebben ze zichzelf wel in deze positie gemanoeuvreerd door het verschrikkelijke wanbeleid dat er gevoerd is. Chantage mag niet beloond worden. Laat maar klappen die hele zooi daar. Heel erg jammer voor ons als supporters maar de club verdient niet beter.
    Mee eens, hoe verschrikkelijk ik het ook zal vinden. Dit kan zo niet veel langer.
  • 28 Jun 2018 om 07:44
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:20
      In het eindspel worden de laatste voorwaarden al dan niet ingevuld.
    Is in dat zogenaamde eindspel voor jou alles geoorloofd dan? De gemeente die je huisvest verantwoordelijk stellen voor je voortbestaan als PRIVATE onderneming? Ik ben zelf inwoner van Enschede en redelijk betrokken bij de gemeente en de lokale politiek. Ik ken de problemen die hier spelen. Maatschappelijke problemen die meestal niet adequaat opgelost kunnen worden vanwege chronisch geldgebrek. En dan komt ook nog voor de zoveelste keer de lokale BVO aankloppen voor een garantie bovenop een garantie. Niet voor niets gaf een ruime meerderheid van de partijen bij de GR-verkiezingen aan achter de huidige garantstelling te staan, maar geen nieuwe financiële hulp aan FC Twente te willen bieden. Betaald voetbal heeft een maatschappelijke functie, maar die is niet zaligmakend. Als je in de voetbalwereld je broek niet op kan houden, als je moet bidden voor inkomsten uit doorverkooppercentages omdat je geen kapitaal in de wei hebt staan, als je keer op keer bij de gemeente je hand op moet houden, dan houdt het simpelweg een keer op.
  • 28 Jun 2018 om 07:31
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:23
      Het gegeven dat de investeerders niet in verliezen willen investeren, is al langer bekend. Dit is het gevolg ervan.
    Dat deze vorderingen eraan zaten te komen was ook al langer bekend. Ga dan geen rare dingen doen en met geld smijten alsof er niets aan de hand is. Hand overspeeld dus....De investeerders hebben groot gelijk dat ze dit zooitje niet uit de goot willen halen.
  • 28 Jun 2018 om 07:23
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:09
      Klopt....een kat in het nauw maakt rare sprongen. Echter hebben ze zichzelf wel in deze positie gemanoeuvreerd door het verschrikkelijke wanbeleid dat er gevoerd is. Chantage mag niet beloond worden. Laat maar klappen die hele zooi daar. Heel erg jammer voor ons als supporters maar de club verdient niet beter.
    Het gegeven dat de investeerders niet in verliezen willen investeren, is al langer bekend. Dit is het gevolg ervan.
  • 28 Jun 2018 om 07:20
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:00
      En wat is het eindspel dan precies? De gemeente staat net zo goed met de rug tegen de muur als dit klopt. Of 25 miljoen laten verdampen, of opnieuw voor 7 miljoen het schip ingaan. Ik snap wel dat sponsoren geen geld in 'het verleden' willen steken, maar dit kan je ook absoluut niet verwachten van de gemeente Enschede. Laat de boel dan maar klappen.
    In het eindspel worden de laatste voorwaarden al dan niet ingevuld.
  • 28 Jun 2018 om 07:09
    • Quote van 28 Jun 2018 om 07:00
      En wat is het eindspel dan precies? De gemeente staat net zo goed met de rug tegen de muur als dit klopt. Of 25 miljoen laten verdampen, of opnieuw voor 7 miljoen het schip ingaan. Ik snap wel dat sponsoren geen geld in 'het verleden' willen steken, maar dit kan je ook absoluut niet verwachten van de gemeente Enschede. Laat de boel dan maar klappen.
    Ik ben het helemaal met je eens
  • 28 Jun 2018 om 07:09
    • Quote van 28 Jun 2018 om 06:45
      Het is allemaal onderdeel van het eindspel. Ook dit gegeven is al langer bekend. Het wordt hard gespeeld. EV staat onder hoge druk en met de rug tegen de muur.
    Klopt....een kat in het nauw maakt rare sprongen. Echter hebben ze zichzelf wel in deze positie gemanoeuvreerd door het verschrikkelijke wanbeleid dat er gevoerd is. Chantage mag niet beloond worden. Laat maar klappen die hele zooi daar. Heel erg jammer voor ons als supporters maar de club verdient niet beter.
  • 28 Jun 2018 om 07:03
    Twente moet openboek gaan spelen met haar aanhang alleen zij kunnen de club nog redden !!!
  • 28 Jun 2018 om 07:00
    • Quote van 28 Jun 2018 om 06:45
      Het is allemaal onderdeel van het eindspel. Ook dit gegeven is al langer bekend. Het wordt hard gespeeld. EV staat onder hoge druk en met de rug tegen de muur.
    En wat is het eindspel dan precies? De gemeente staat net zo goed met de rug tegen de muur als dit klopt. Of 25 miljoen laten verdampen, of opnieuw voor 7 miljoen het schip ingaan. Ik snap wel dat sponsoren geen geld in 'het verleden' willen steken, maar dit kan je ook absoluut niet verwachten van de gemeente Enschede. Laat de boel dan maar klappen.
  • 28 Jun 2018 om 06:56
    • Quote van 28 Jun 2018 om 06:50
      Haha wat een larie koek als de club zo erg in de nesten zat dat het per 1 januari kapot zou zijn had het geen geld geëist van haar suporters en konden ze brama nooit halen En zo op geloof ik nooit want de tibantia schrijft
    Vandaar dat Velderman netjes aangeeft dat het de grootst mogelijke onzin is.
  • 28 Jun 2018 om 06:50
    Haha wat een larie koek als de club zo erg in de nesten zat dat het per 1 januari kapot zou zijn had het geen geld geëist van haar suporters en konden ze brama nooit halen En zo op geloof ik nooit want de tibantia schrijft
  • 28 Jun 2018 om 06:45
    • Quote van 28 Jun 2018 om 05:24
      https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-dreigt-met-aanvraag-faillissement~a38bbd07/ Echt waar, wat een walgelijke bende! Als BVO wéér je handje ophouden bij de gemeente en hopen op belastingcentjes als je niet meer kunt betalen aan je schuldeisers. Het is werkelijk triest om zulke spierballentaal te gebruiken bij een gemeente die er al zo diep in zit en opnieuw met een miljoenentekort voor de stad in de maag zit. En dan voor de bühne weer je bek houden en weigeren te reageren. Velderman: je bent een lafbek. FC Twente: je bent een stronthoop en je verdient je achterban niet. Klaar mee.
    Het is allemaal onderdeel van het eindspel. Ook dit gegeven is al langer bekend. Het wordt hard gespeeld. EV staat onder hoge druk en met de rug tegen de muur.
  • 28 Jun 2018 om 06:14
    • Quote van 28 Jun 2018 om 05:24
      https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-dreigt-met-aanvraag-faillissement~a38bbd07/ Echt waar, wat een walgelijke bende! Als BVO wéér je handje ophouden bij de gemeente en hopen op belastingcentjes als je niet meer kunt betalen aan je schuldeisers. Het is werkelijk triest om zulke spierballentaal te gebruiken bij een gemeente die er al zo diep in zit en opnieuw met een miljoenentekort voor de stad in de maag zit. En dan voor de bühne weer je bek houden en weigeren te reageren. Velderman: je bent een lafbek. FC Twente: je bent een stronthoop en je verdient je achterban niet. Klaar mee.
    Dit is toch ongelooflijk!! Ik probeerde het al die tijd positief in te zien maar er komt maar geen einde aan de negatieve berichten.
  • 28 Jun 2018 om 06:06
    • Quote van 28 Jun 2018 om 05:24
      https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-dreigt-met-aanvraag-faillissement~a38bbd07/ Echt waar, wat een walgelijke bende! Als BVO wéér je handje ophouden bij de gemeente en hopen op belastingcentjes als je niet meer kunt betalen aan je schuldeisers. Het is werkelijk triest om zulke spierballentaal te gebruiken bij een gemeente die er al zo diep in zit en opnieuw met een miljoenentekort voor de stad in de maag zit. En dan voor de bühne weer je bek houden en weigeren te reageren. Velderman: je bent een lafbek. FC Twente: je bent een stronthoop en je verdient je achterban niet. Klaar mee.
    Lekker wakker worden zo.. er komt maar geen einde aan de ellende.. elke keer weer wat anders.
  • 28 Jun 2018 om 05:24
    https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-dreigt-met-aanvraag-faillissement~a38bbd07/ Echt waar, wat een walgelijke bende! Als BVO wéér je handje ophouden bij de gemeente en hopen op belastingcentjes als je niet meer kunt betalen aan je schuldeisers. Het is werkelijk triest om zulke spierballentaal te gebruiken bij een gemeente die er al zo diep in zit en opnieuw met een miljoenentekort voor de stad in de maag zit. En dan voor de bühne weer je bek houden en weigeren te reageren. Velderman: je bent een lafbek. FC Twente: je bent een stronthoop en je verdient je achterban niet. Klaar mee.
  • 28 Jun 2018 om 04:24
    Ok
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›