Weghorst steunt FC Twente: ''Die worden lachend kampioen, hoop ik''

( 21 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Weghorst steunt FC Twente: ''Die worden lachend kampioen, hoop ik''

Wout Weghorst verruilde deze zomer AZ voor het Duitse VfL Wolfsburg. De 26-jarige spits uit Borne speelde in het verleden jaren bij Heracles Almelo, maar stond vroeger op de tribune bij FC Twente.

Weghorst vond het dan ook jammer dat FC Twente degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie. "Maar die worden lachend kampioen, hoop ik. Het is ongewis, ze hebben de selectie nog niet op sterkte", zegt de aanvaller.

Hij weet dat er meer clubs om de titel kunnen strijden op het tweede niveau. "Er is veel concurrentie ook, maar Twente heeft thuis een voordeel. Ik denk dat de ploeg mee gaat doen om promotie", aldus Weghorst in gesprek met TC Tubantia.

De spits moet zelf wennen in Duitsland. "De voorbereiding is zwaar. We trainen vier keer zoveel en tweemaal zo lang als in Nederland, en de accenten liggen ergens anders. Hier gaat het minder over positiespel; de nadruk ligt veel meer op het hoge tempo en omschakelen. De eerste drie weken was ik van half acht tot half acht op de club."

"Dan trainden we voor het ontbijt, van kwart over tien tot half één en om half vier moesten we nog tien kilometer lopen of met gewichten een berg op", vervolgt Weghorst. "Mijn conditie bleek goed, ik hoefde gelukkig geen sessie over te slaan. Maar overal waar ik ging zitten, kon ik zo in slaap vallen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Aug 2018 om 00:34
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:27
      Dus Ted verplaats je blik naar Duitsland en richt je niet meer op Spanje!
    Je bedoelt zoals Maria of Laukart ofThesker of Ede? ;)
  • 10 Aug 2018 om 20:45
    • Quote van 10 Aug 2018 om 14:59
      Leuk verhaal, maar Nederland komt fysiek simpelweg zwaar tekort tov de Europese top-/subtop. De spelers die wel meekomen spelen in 95% van de gevallen in het buitenland, zal dat toeval zijn?
    Dat komt door positiespel als doel. Je kon het gisteravond zien aan Trencin. Een ploeg die hoog druk zet en duels aan durft te gaan ontregelt dat positiespel met gemak. Het rondtikken van de bal wordt een soort afschuifsysteem. De spelers die alleen dit 'positiespel' beheersen en nooit een duel aangaan worden dus ook niet beter in het uitvechten van persoonlijke duels.
  • 10 Aug 2018 om 14:59
    • Quote van 10 Aug 2018 om 14:30
      Ach wat een gelul. De meeste Nederlandse clubs hanteren helemaal niet de (volledige) Verheijen-methode, maar mensen roepen nu eenmaal graag zomaar wat. In Nederland worden spelers niet meer bij het handje gehouden dan in de toplanden. Sterker nog, vooral in dat soort landen wordt ervoor gezorgd dat het de spelers aan niets ontbreekt en dat ze zich alleen nog maar op het voetbal hoeven te concentreren.
      Mooi voor die Duitse voetballers dat ze allemaal zo lekker hard trainen, maar de resultaten van het Duitse voetbal worden steeds beroerder. De laatste keer dat een Nederlandse club een Duitse tegenstander trof bleek Ajax gewoon sterker dan Schalke. Twee jaar geleden ging nec op de Duitse toer, met een roemloze degradatie tot gevolg.

      Er zijn diverse spelers die het vanuit de eredivisie prima doen in bijvoorbeeld in de Engelse Premier League (Wijnaldum, Van Dijk, Pröpper en meerdere Belgische spelers). Uiteraard redden ook veel spelers het niet, maar dat geldt echter ook voor heel veel spelers uit andere kleinere competities die een dergelijke overstap maken.
      Dat in een grote competitie zoals de PL de spelers fysiek sterker zijn komt in de eerste plaats omdat ze daarop gescout worden. Het is niet een kwestie van hard trainen, je moet er namelijk ook vooral aanleg voor hebben.

      Uiteindelijk gaat het gewoon om de centen, zodra spelers ook maar een beetje talent blijken te hebben worden ze al weg gekocht en dus blijft de mindere garnituur over. We hebben hier niet het geluk zoals in België waar de clubs staatssteun krijgen doordat ze een groot deel van de af te dragen sociale lasten terug krijgen.
    Leuk verhaal, maar Nederland komt fysiek simpelweg zwaar tekort tov de Europese top-/subtop. De spelers die wel meekomen spelen in 95% van de gevallen in het buitenland, zal dat toeval zijn?
  • 10 Aug 2018 om 14:30
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:27
      Omdat ze hier in Nederland vast blijven houden aan die softe (Verheijen) methodes die worden aangeleerd op de trainerscursus knvb. De spöllers worden hier zoveel mogelijk aan het handje genomen, in de watten gelegd en het mag ze aan niets ontbreken. Daarom is voor de gemiddelse Nl speler de stap naar het buitenland ook vaak een (te) grote stap. We haken, zowel nationaal als internationaal, steeds meer af en in Zeist slapen ze verder en verder. Zzzzzzzz
    Ach wat een gelul. De meeste Nederlandse clubs hanteren helemaal niet de (volledige) Verheijen-methode, maar mensen roepen nu eenmaal graag zomaar wat. In Nederland worden spelers niet meer bij het handje gehouden dan in de toplanden. Sterker nog, vooral in dat soort landen wordt ervoor gezorgd dat het de spelers aan niets ontbreekt en dat ze zich alleen nog maar op het voetbal hoeven te concentreren.
    Mooi voor die Duitse voetballers dat ze allemaal zo lekker hard trainen, maar de resultaten van het Duitse voetbal worden steeds beroerder. De laatste keer dat een Nederlandse club een Duitse tegenstander trof bleek Ajax gewoon sterker dan Schalke. Twee jaar geleden ging nec op de Duitse toer, met een roemloze degradatie tot gevolg.

    Er zijn diverse spelers die het vanuit de eredivisie prima doen in bijvoorbeeld in de Engelse Premier League (Wijnaldum, Van Dijk, Pröpper en meerdere Belgische spelers). Uiteraard redden ook veel spelers het niet, maar dat geldt echter ook voor heel veel spelers uit andere kleinere competities die een dergelijke overstap maken.
    Dat in een grote competitie zoals de PL de spelers fysiek sterker zijn komt in de eerste plaats omdat ze daarop gescout worden. Het is niet een kwestie van hard trainen, je moet er namelijk ook vooral aanleg voor hebben.

    Uiteindelijk gaat het gewoon om de centen, zodra spelers ook maar een beetje talent blijken te hebben worden ze al weg gekocht en dus blijft de mindere garnituur over. We hebben hier niet het geluk zoals in België waar de clubs staatssteun krijgen doordat ze een groot deel van de af te dragen sociale lasten terug krijgen.
  • 10 Aug 2018 om 13:54
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:27
      Dus Ted verplaats je blik naar Duitsland en richt je niet meer op Spanje!
    Alsof het zo lekker gaat met het Duitse voetbal de voorbije jaren.
  • 10 Aug 2018 om 12:50
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:27
      Omdat ze hier in Nederland vast blijven houden aan die softe (Verheijen) methodes die worden aangeleerd op de trainerscursus knvb. De spöllers worden hier zoveel mogelijk aan het handje genomen, in de watten gelegd en het mag ze aan niets ontbreken. Daarom is voor de gemiddelse Nl speler de stap naar het buitenland ook vaak een (te) grote stap. We haken, zowel nationaal als internationaal, steeds meer af en in Zeist slapen ze verder en verder. Zzzzzzzz
    Wat het fysieke en mentale gedeelte betreft heb je helemaal gelijk, maar we moeten wel beseffen dat dit overal in de NL samenleving van toepassing is..... Wie beseft er nu nog dat er eerst keihard gewerkt moet worden, voordat er resultaten gehaald worden? De jonge generatie denkt dat ze er met een universitaire opleiding al helemaal zijn, terwijl dit slechts 5 tot 10% van de levenservaring is.... :-) :-)
  • 10 Aug 2018 om 12:27
    Dus Ted verplaats je blik naar Duitsland en richt je niet meer op Spanje!
  • 10 Aug 2018 om 11:27
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:03
      Toch blijft het een raadsel. Van alle spelers in het buitenland hoor je dat de intensiteit en zwaarte van trainingen veel hoger ligt. Waarom doen we dat in Nederland dan niet. Deze week waren we weer het lachtertje van Europa. Wat mij ook opvalt is dat spelers die een aantal jaar in het buitenland hebben gespeeld een stuk sterker terug komen. Veel meer duel kracht, veel meer conditie, ......
    Omdat ze hier in Nederland vast blijven houden aan die softe (Verheijen) methodes die worden aangeleerd op de trainerscursus knvb. De spöllers worden hier zoveel mogelijk aan het handje genomen, in de watten gelegd en het mag ze aan niets ontbreken. Daarom is voor de gemiddelse Nl speler de stap naar het buitenland ook vaak een (te) grote stap. We haken, zowel nationaal als internationaal, steeds meer af en in Zeist slapen ze verder en verder. Zzzzzzzz
  • 10 Aug 2018 om 11:19
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:03
      Toch blijft het een raadsel. Van alle spelers in het buitenland hoor je dat de intensiteit en zwaarte van trainingen veel hoger ligt. Waarom doen we dat in Nederland dan niet. Deze week waren we weer het lachtertje van Europa. Wat mij ook opvalt is dat spelers die een aantal jaar in het buitenland hebben gespeeld een stuk sterker terug komen. Veel meer duel kracht, veel meer conditie, ......
    Precies! Nederland moet echt aan de bak. Spelers moeten veel sterker en potiger worden of technisch véél beter worden om uit duels te blijven. Het is niet alleen het clubvoetbal ook bij het Nederlands elftal is het tegenwoordig stukken minder.
  • 10 Aug 2018 om 11:03
    Toch blijft het een raadsel. Van alle spelers in het buitenland hoor je dat de intensiteit en zwaarte van trainingen veel hoger ligt. Waarom doen we dat in Nederland dan niet. Deze week waren we weer het lachtertje van Europa. Wat mij ook opvalt is dat spelers die een aantal jaar in het buitenland hebben gespeeld een stuk sterker terug komen. Veel meer duel kracht, veel meer conditie, ......
  • 10 Aug 2018 om 10:50
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:43
      Ik kijk uitsluitend premier league, dit speelschema komt mij ook perfect uit. #VoorDePositiviteit
    Je moet ook soms een positief puntje zoeken he..
  • 10 Aug 2018 om 10:45
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:43
      Zo is dat er mot er nog wel 1of 2,3 bij komen rechtsbuiten en nog een spits,en nog beetje ervaren gast , vol voor kampioenschap gaan lekker vanuit de underdogrol.
    Je hebt een box to box speler naast Brama nodig.

    Boere gaat de held der Boeren worden....
  • 10 Aug 2018 om 10:43
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:20
      Wat heb ik weer zin in voetbal! Lekker de kroeg in met wat biertjes op de zaterdag middag... gelukkig kan ik twente vrijdags kijken =p
    Ik kijk uitsluitend premier league, dit speelschema komt mij ook perfect uit. #VoorDePositiviteit
  • 10 Aug 2018 om 10:43
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:17
      We moeten gewoon meedoen om rechtstreekse promotie, de titel dus. Niets meer niets minder, dat afzwakken naar een periodetitel en de selectie niet op pijl, hebben we niets aan, alsof die 18 andere teams wel een topteam hebben. Geen smoesjes, erop kleppern.
    Zo is dat er mot er nog wel 1of 2,3 bij komen rechtsbuiten en nog een spits,en nog beetje ervaren gast , vol voor kampioenschap gaan lekker vanuit de underdogrol.
  • 10 Aug 2018 om 10:41
    Als je dit leest dan moeten we toch kwaad worden om de Nederlandse sociale werkplaats benadering van topsport? Opdonderen met de Veheijen-methode, opzouten met de playstation generatie.
  • 10 Aug 2018 om 10:20
    Wat heb ik weer zin in voetbal! Lekker de kroeg in met wat biertjes op de zaterdag middag... gelukkig kan ik twente vrijdags kijken =p
  • 10 Aug 2018 om 10:17
    • Quote van 10 Aug 2018 om 09:54
      Met tig mogelijkheden om de play-offs te halen is die kans natuurlijk ook wel aanwezig dat we mee gaan doen om promotie.

    We moeten gewoon meedoen om rechtstreekse promotie, de titel dus. Niets meer niets minder, dat afzwakken naar een periodetitel en de selectie niet op pijl, hebben we niets aan, alsof die 18 andere teams wel een topteam hebben. Geen smoesjes, erop kleppern.
  • 10 Aug 2018 om 10:17
    Mss voorin nog iets, verder geen geld meer uitgeven !
  • 10 Aug 2018 om 10:16
    Kom gezellig weer een keer naar de veste woutje net zo als vroegen! This nu toch op vrijdag :p
  • 10 Aug 2018 om 10:16
    Ik hoop dat dat ettertje in z'n nadagen bij ons afsluit!
  • 10 Aug 2018 om 09:54
    Met tig mogelijkheden om de play-offs te halen is die kans natuurlijk ook wel aanwezig dat we mee gaan doen om promotie.