Pusic wil rust creëren: ''Je kunt ook dominant zijn zonder bal''

( 7 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Pusic wil rust creëren: ''Je kunt ook dominant zijn zonder bal''

De eerste divisie staat niet bekend om het goede voetbal, maar meer om de fysieke duels. FC Twente-trainer Marino Pusic wil met zijn team echter wel rustig een aanval kunnen uitspelen.

De eerste weken van het seizoen viel op dat de ploeg zo snel mogelijk naar voren wil voetballen. Dat is een goed teken, maar volgens de oefenmeester is rust soms heel belangrijk in een ploeg. "Wij moeten voorkomen dat we in dat gependel van voor naar achter terechtkomen. We zoeken niet alleen controle zonder bal, maar willen ook controle als we de bal hebben. De jongens willen altijd vooruit en dat is op zich een goed streven. Maar soms willen we iets te graag en dat kan ertoe leiden dat je te snel balverlies hebt en direct een counter om de oren krijgt'', vertelt hij aan TC Tubantia

Volgens de trainer mag er wel iets meer rust in het spel komen. "Het is niet erg dat je af en toe ook een zogenaamde tussenpass geeft om tot iets te komen. Dat zorgt voor meer zekerheid." Daarnaast hoeft er ook niet altijd druk naar voren te zijn. "Ik hou daar van, maar je kunt het geen 90 minuten volhouden. Het hoeft helemaal geen probleem te zijn als je eens 40 seconden de bal niet hebt. Je kunt namelijk ook dominant zijn zonder bal, want dan bepaal jij op welke plek de tegenstander de bal heeft."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2018 om 11:43
    • Quote van 14 Sep 2018 om 10:13
      Oh brother.... Voetbal Dominee Pusic legt uit. Ik voel een bord-voor-de-kop-Schreudertje aankomen. Verlies van Top Oss, thuis, is zo ongeveer de zwartste dag uit onze geschiedenis, misschien de manier waarop nog wel erger dan het verlies zelf. Ik heb liever dat Pusic en de spelers iets meer uit de media blijven, al helemaal malafide Tedje, en gewoon hun statement op het veld afgeven.Gewoon, even na de wedstrijd een analyse. Voor de wedstrijd een nietszeggende analyse, gewoon het standaard praatje dat de supporter wil horen. Als we nu van Dord verliezen, en die kans is aanwezig, dan is dit artikel kannonenvoer. Deze uitleg kan mogelijk gezien worden als preventief indek-excuus voor tikkie breed Brama.
    Eens.
  • 14 Sep 2018 om 11:17
    • Quote van 14 Sep 2018 om 10:13
      Oh brother.... Voetbal Dominee Pusic legt uit. Ik voel een bord-voor-de-kop-Schreudertje aankomen. Verlies van Top Oss, thuis, is zo ongeveer de zwartste dag uit onze geschiedenis, misschien de manier waarop nog wel erger dan het verlies zelf. Ik heb liever dat Pusic en de spelers iets meer uit de media blijven, al helemaal malafide Tedje, en gewoon hun statement op het veld afgeven.Gewoon, even na de wedstrijd een analyse. Voor de wedstrijd een nietszeggende analyse, gewoon het standaard praatje dat de supporter wil horen. Als we nu van Dord verliezen, en die kans is aanwezig, dan is dit artikel kannonenvoer. Deze uitleg kan mogelijk gezien worden als preventief indek-excuus voor tikkie breed Brama.
    Helemaal mee eens. Is er nu niemand in de club die dit soort mensen helpt en adviseerd. Je verliest tegen Oss, nee geen Barcelona maar Oss. Ons middenveld wordt er helemaal uitgelopen bijna alle wedstrijden tot dus ver. Verdedigs die gewoon heel matig zijn, een spits die er niets van kan, die elke wedstrijd onzekerder wordt. Ballen in de diepte die je helemaal niet ziet. Wij zijn allemaal mensen met een gekleurde bril, maar praat gewoon met de neutrale supporter, die zullen je ook zeggen dat ons spel matig is. En pusic heeft op een punt gelijk, we mogen blij zijn met de punten die we hebben, pakken ze ons niet meer af. Er is verbetering mogelijk, hopelijk heel snel.
  • 14 Sep 2018 om 10:38
    • Quote van 14 Sep 2018 om 10:23
      Je hebt er niet zo heel veel verstand van hè?
    Jij wel?

    Leg uit....
  • 14 Sep 2018 om 10:23
    • Quote van 14 Sep 2018 om 10:13
      Oh brother.... Voetbal Dominee Pusic legt uit. Ik voel een bord-voor-de-kop-Schreudertje aankomen. Verlies van Top Oss, thuis, is zo ongeveer de zwartste dag uit onze geschiedenis, misschien de manier waarop nog wel erger dan het verlies zelf. Ik heb liever dat Pusic en de spelers iets meer uit de media blijven, al helemaal malafide Tedje, en gewoon hun statement op het veld afgeven.Gewoon, even na de wedstrijd een analyse. Voor de wedstrijd een nietszeggende analyse, gewoon het standaard praatje dat de supporter wil horen. Als we nu van Dord verliezen, en die kans is aanwezig, dan is dit artikel kannonenvoer. Deze uitleg kan mogelijk gezien worden als preventief indek-excuus voor tikkie breed Brama.
    Je hebt er niet zo heel veel verstand van hè?
  • 14 Sep 2018 om 10:21
    Ach joh, een schoolvoorbeeld van achter de feiten aan lullen.
    hahahahaha
    Hij kan zo een mooi voetbalboek gaan schrijven. Titel, voetballessen voor dummies.
  • 14 Sep 2018 om 10:13
    Oh brother.... Voetbal Dominee Pusic legt uit. Ik voel een bord-voor-de-kop-Schreudertje aankomen. Verlies van Top Oss, thuis, is zo ongeveer de zwartste dag uit onze geschiedenis, misschien de manier waarop nog wel erger dan het verlies zelf. Ik heb liever dat Pusic en de spelers iets meer uit de media blijven, al helemaal malafide Tedje, en gewoon hun statement op het veld afgeven.Gewoon, even na de wedstrijd een analyse. Voor de wedstrijd een nietszeggende analyse, gewoon het standaard praatje dat de supporter wil horen. Als we nu van Dord verliezen, en die kans is aanwezig, dan is dit artikel kannonenvoer. Deze uitleg kan mogelijk gezien worden als preventief indek-excuus voor tikkie breed Brama.
  • 14 Sep 2018 om 09:22
    Off Topic
    T. Ondaan transfervrij.Goede buitenspeler / aanvaller.