Berckmans beseft: ''Volgens mij is in Nederland AZ daarin het verst''

( 17 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Berckmans beseft: ''Volgens mij is in Nederland AZ daarin het verst''

Sinds dit seizoen is Balder Berckmans werkzaam voor FC Twente. De fysiektrainer kwam over van het Australische Central Coast Mariners, waar ook Wout Brama vandaan kwam.

De Belg ziet dat er nog veel dingen kunnen veranderen bij FC Twente en in het Nederlandse voetbal. ''Als ik naar de trainingen van de jeugd kijk, zie ik veel positiespelletjes en wedstrijdsituaties. Ik ben iemand die zeker ook vanuit pass- en trapvormen werkt. Daar zit zoveel in, zowel conditionele als technische prikkels'', begint hij in TC/Tubantia.

''Ik wil dat spelers kritisch blijven, want het is hun lichaam. Ik ken vanuit België te veel voetballers die op hun 35ste met een kapotte enkel, knie of heup rondlopen'', aldus Berckmans, die denkt dat er veel meer mogelijkheden zijn. "We kunnen in Nederland alleen nog veel meer out of the boxdenken. Ga een keer met z'n allen waterpoloën om maar eens wat te noemen. Volgens mij is in Nederland AZ daarin het verst." 

Hij vraagt zich af of FC Twente al dit jaar klaar is voor promotie. "Het vraagt tijd. Ik denk dat we volgend jaar klaar zijn met de aanloop, waardoor Twente weer de club kan worden die het hoort te zijn'', besluit hij hoopvol.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Oct 2018 om 19:56
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:27
      Je lult weer veel en draait er vakkundig omheen.
      Weer een stukje vol aannames, wederom geen antwoord.

      Jij gaf aan dat het realiteit is dat Twente dit jaar niet klaar is voor promotie.
      Waar baseer jij dat op was de vraag.

      Dat jij er een riedeltje van begroting en verleden bijhaalt tja kan ik weinig mee, en heeft ook niets te maken met de vraag die ik jou stelde.
    ?????
  • 12 Oct 2018 om 14:27
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:12
      Is van jou ook een aanname dat Twente klaar is voor promotie.is gewoon een verwachting ,nergens op gebaseerd .resultaten uit het verleden tellen nu ff niet meer.ook begroting en niet .ze kunnen wel toevallig de hoogste begroting hebben dat wil nog niet zeggen dat ze dan maar zo kampioen worden of promoveren.Dat willen we allemaal wel,ik ook maar het is geen vanzelfsprekendheid!
    Je lult weer veel en draait er vakkundig omheen.
    Weer een stukje vol aannames, wederom geen antwoord.

    Jij gaf aan dat het realiteit is dat Twente dit jaar niet klaar is voor promotie.
    Waar baseer jij dat op was de vraag.

    Dat jij er een riedeltje van begroting en verleden bijhaalt tja kan ik weinig mee, en heeft ook niets te maken met de vraag die ik jou stelde.
  • 12 Oct 2018 om 14:12
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:48
      Dus nogmaals waarop baseer jij dat dit de realiteit is?

      Je roept nu iets / doet een aanname maar geeft geen antwoord op de vraag.
    Is van jou ook een aanname dat Twente klaar is voor promotie.is gewoon een verwachting ,nergens op gebaseerd .resultaten uit het verleden tellen nu ff niet meer.ook begroting en niet .ze kunnen wel toevallig de hoogste begroting hebben dat wil nog niet zeggen dat ze dan maar zo kampioen worden of promoveren.Dat willen we allemaal wel,ik ook maar het is geen vanzelfsprekendheid!
  • 12 Oct 2018 om 13:48
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:29
      Op het moment is het gewoon de realiteit en daar helpt al dat gedroeftoeter langs de lijn hoe goed befoeld echt helemaal niks aan!!!
    Dus nogmaals waarop baseer jij dat dit de realiteit is?

    Je roept nu iets / doet een aanname maar geeft geen antwoord op de vraag.
  • 12 Oct 2018 om 13:29
    • Quote van 12 Oct 2018 om 12:27
      Waarop baseer jij dat dit realiteit is, we zitten op amper 1/3 van competitie.
    Op het moment is het gewoon de realiteit en daar helpt al dat gedroeftoeter langs de lijn hoe goed befoeld echt helemaal niks aan!!!
  • 12 Oct 2018 om 12:27
    • Quote van 12 Oct 2018 om 12:17
      Blijkbaar gewoon de realiteit !@.wat ik vind of jij, veranderd niks aan de situatie.De toekomst zal het leren.
    Waarop baseer jij dat dit realiteit is, we zitten op amper 1/3 van competitie.
  • 12 Oct 2018 om 12:17
    • Quote van 12 Oct 2018 om 11:36
      Dus jij vind het realiteit dat Twente dit hele seizoen niet klaar is voor promotie?
      En pas volgend jaar voor promotie gaat?

      Over waanzin gesproken.
    Blijkbaar gewoon de realiteit !@.wat ik vind of jij, veranderd niks aan de situatie.De toekomst zal het leren.
  • 12 Oct 2018 om 11:37
    • Quote van 12 Oct 2018 om 10:02
      Nou trek dan je portemonnee en doneer 20 miljoen aan Fc Twente dat ben je aan je stand verplicht toch!!!Van Leeuwen is gewoon realist.
    Het gaat hier om Balder Berckmans, niet Ted van Leeuwen, opletten Hengelo.
  • 12 Oct 2018 om 11:36
    • Quote van 12 Oct 2018 om 08:13
      Dat is geen complete waanzin? maar de harde realiteit helaas!
    Dus jij vind het realiteit dat Twente dit hele seizoen niet klaar is voor promotie?
    En pas volgend jaar voor promotie gaat?

    Over waanzin gesproken.
  • 12 Oct 2018 om 10:10
    • Quote van 12 Oct 2018 om 10:02
      Nou trek dan je portemonnee en doneer 20 miljoen aan Fc Twente dat ben je aan je stand verplicht toch!!!Van Leeuwen is gewoon realist.
    Que?
  • 12 Oct 2018 om 10:02
    • Quote van 12 Oct 2018 om 09:33
      Nee joh mafklapper, de top KKD is nu hetzelfde niveau als onderkant ED. Je moet dus promoveren om financieel herstel te versnellen, we hebben een enorme molensteen om onze nek die enkel met harde valuta lichter kan worden Je bent aan je stand, budget en faciliteiten verplicht om te promoveren. Heel simpel. Het lauwe gelul van Van Leeuwen, ik mag het niet horen.
    Nou trek dan je portemonnee en doneer 20 miljoen aan Fc Twente dat ben je aan je stand verplicht toch!!!Van Leeuwen is gewoon realist.
  • 12 Oct 2018 om 09:33
    • Quote van 12 Oct 2018 om 08:13
      Dat is geen complete waanzin? maar de harde realiteit helaas!
    Nee joh mafklapper, de top KKD is nu hetzelfde niveau als onderkant ED. Je moet dus promoveren om financieel herstel te versnellen, we hebben een enorme molensteen om onze nek die enkel met harde valuta lichter kan worden Je bent aan je stand, budget en faciliteiten verplicht om te promoveren. Heel simpel. Het lauwe gelul van Van Leeuwen, ik mag het niet horen.
  • 12 Oct 2018 om 09:30
    • Quote van 12 Oct 2018 om 08:43
      ‘Waterpolo’...? Schoenmaker blijf bij je leest!
    Ja. Geweldige sport waar je een geweldige conditie van krijgt, enorm veel kracht en, zoals bij zwemmen, minimale kans op blessures.

    Ik ben zelf groot voorstander van Tai Chi en/of Asthanga/Power Yoga voor voetballers.
  • 12 Oct 2018 om 08:43
    ‘Waterpolo’...? Schoenmaker blijf bij je leest!
  • 12 Oct 2018 om 08:13
    • Quote van 12 Oct 2018 om 07:53
      Tot de laatste alinea wel inderdaad, de laatste alinea is complete waanzin.
    Dat is geen complete waanzin? maar de harde realiteit helaas!
  • 12 Oct 2018 om 07:53
    • Quote van 11 Oct 2018 om 22:17
      Dit is voor het eerst dat ik iemand iets zinnigs hoor zeggen binnen twente. Ik ben het hier ook helemaal mee eens.
    Tot de laatste alinea wel inderdaad, de laatste alinea is complete waanzin.
  • 11 Oct 2018 om 22:17
    Dit is voor het eerst dat ik iemand iets zinnigs hoor zeggen binnen twente. Ik ben het hier ook helemaal mee eens.