''De kans is de groot dat Pusic weer bij Jelle van der Heyden uitkomt''

( 25 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''De kans is de groot dat Pusic weer bij Jelle van der Heyden uitkomt''

FC Twente neemt het zondagmiddag in eigen huis op tegen MVV Maastricht. Trainer Marino Pusic moet op het middenveld puzzelen voor het duel met de Limburgers.

De oefenmeester kan namelijk niet beschikken over Matthew Smith, die op pad is met de nationale ploeg van Wales. Daarnaast is aanvoerder Wout Brama nog lange tijd uitgeschakeld, waardoor Pusic niet veel smaken meer over heeft.

"De kans is dan ook groot dat hij weer bij Jelle van der Heyden uitkomt", schrijft clubwatcher Leon ten Voorde in TC Tubantia. "Van der Heyden speelde twee weken geleden ook tegen Jong PSV, maar toen werd hij na een zwakke eerste helft in de rust vervangen. Tegen Eindhoven zat hij op de bank."

Naast Smith en Brama zijn er nog een aantal afwezigen. Michaël Maria heeft interlandverplichtingen met de nationale ploeg van Curaçao. Daarnaast kampen Haris Vuckic, Dylan George en Oussama Assaidi met blessures.

Vermoedelijke opstelling FC Twente: Drommel; Ramos, González, Bijen, Ricardinho; Van der Heyden, Hölscher, Espinosa; Aitor, Boere en Zekhnini.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Oct 2018 om 19:19
    waarom niet van de lely kan goed bal onderscheppen bij tegenstander tijdens hun op bouw ik zou hem gebruiken als stofzuiger op midden veld
  • 12 Oct 2018 om 18:43
    • Quote van 12 Oct 2018 om 17:16
      Waarom dan? Volgens Marina hadden we twaalfde moeten staan en hebben we nu veel meer dan waar we recht op hebben. Dit geluid, kennen we ook van Ted.

      De lat hoog leggen...... waarom zou je?
    Uit oogpunt van en naar gedachtengang van Ted en Toos hebben we het natuurlijk fantastisch gedaan. Alleen in de eerste 4 wedstrijden zijn er al dusdanig veel bonuspunten vergaard dat ze inmiddels eelt op de knokkels hebben van het zichzelf op de borst kloppen. Pedagogisch gezien kan het al niet meer kapot, zij het niet dat degene die per seizoen voor een paar honderd euries bier naar binnen werkt wel wat meer wil zien dan het campingvoetbal dat-ie zelf speelt ;)
  • 12 Oct 2018 om 17:42
    Nee geen Jelle alsjeblieft! Dan maar Bapoh op het middenveld of schuif idd Schenk door. Jelle faalt gewoon veel te hard en moet terug naar Jong Twente en in de winterstop maar eens nadenken over een mooie amateurclub
  • 12 Oct 2018 om 17:41
    Nee geen Jelle alsjeblieft! Dan maar Bapoh op het middenveld of schuif idd Schenk door. Jelle faalt gewoon veel te hard en moet terug naar Jong Twente en in de winterstop maar eens nadenken over een mooie amateurclub
  • 12 Oct 2018 om 17:16
    • Quote van 12 Oct 2018 om 15:38
      Paar foutjes...? Catastrofale fouten zul je bedoelen : Hoekschop onnodig weggegeven, foute dekking achterin, doelman die niet heerst in de 5m. Om maar niet te spreken van de inzet, het slappe aangaan van de duels en het niet uitbuiten van een overtalsituatie. Maar goed, dat is geweest. Ik ga er vanuit dat er zondag gespeeld gaat worden met de opstelling zoals Leon hier ook aangeeft. Alleen de INstelling moet anders. Hopelijk zien Marino en de zijnen dat ook, willen ze zich revancheren voor de wanvertoning tegen Eindhoven en sluiten ze af met een klinkende overwinning.
    Waarom dan? Volgens Marina hadden we twaalfde moeten staan en hebben we nu veel meer dan waar we recht op hebben. Dit geluid, kennen we ook van Ted.

    De lat hoog leggen...... waarom zou je?
  • 12 Oct 2018 om 15:38
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:52
      Een uitbuikwandeling was het vorige week niet, maar wel een complete bende qua organisatie.... De linies te ver uit elkaar, betekent gewoon dat het een gatenkaas is, een paar foutjes en het was klaar..... Dat zal moeten veranderen, anders kost het weer punten. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt, nu Smith er niet is.
    Paar foutjes...? Catastrofale fouten zul je bedoelen : Hoekschop onnodig weggegeven, foute dekking achterin, doelman die niet heerst in de 5m. Om maar niet te spreken van de inzet, het slappe aangaan van de duels en het niet uitbuiten van een overtalsituatie. Maar goed, dat is geweest. Ik ga er vanuit dat er zondag gespeeld gaat worden met de opstelling zoals Leon hier ook aangeeft. Alleen de INstelling moet anders. Hopelijk zien Marino en de zijnen dat ook, willen ze zich revancheren voor de wanvertoning tegen Eindhoven en sluiten ze af met een klinkende overwinning.
  • 12 Oct 2018 om 14:52
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:43
      Pusic is niet zo van de veranderingen. Zeker niet nu de voorbereiding inmiddels is afgelopen...Toch ? Het (ik weet niet welk) Pusicpatroon zal grotendeels in tact blijven. Op zich zal het mij worst zijn met wie ze tegen de bal trappen, als er maar inzet wordt getoond en er niet zo'n uitbuikwandeling als tegen Eindhoven van maken.
    Een uitbuikwandeling was het vorige week niet, maar wel een complete bende qua organisatie.... De linies te ver uit elkaar, betekent gewoon dat het een gatenkaas is, een paar foutjes en het was klaar..... Dat zal moeten veranderen, anders kost het weer punten. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt, nu Smith er niet is.
  • 12 Oct 2018 om 14:50
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:23
      Potentie laten zien?
      Is er nooit uit gekomen, dus mijn uitspraak is zeker niet obv 1 invalbeurt gedaan maar op zijn hele historie bij Twente.
    Vergelijk je het met het afgelopen seizoen? Dat moet je vergeten. De motivatie was toen ver te zoeken, dat is funest voor spelers die er naast staan. Op de trainingen laat hij wel leuke dingen zien, dus hij kan het wel..... We gaan het beleven....
  • 12 Oct 2018 om 14:43
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:37
      Ik ben gisteren bij de training geweest en heb ten Voorde niet gezien. Ik kan hem natuurlijk over het hoofd hebben gezien. Uit de woensdag training de opstelling van zondag aflezen is trouwens ook knap. Als er al iets af te lezen was dan speelt Espinosa op links buiten en Laukart achter de spits. Volgens mij is Pusic nog een beetje aan het puzzelen op het middenveld nu Brama en Smith er niet zijn. Misschien zelfs met de punt naar achteren (Holscher). Het blijft nog koffiedik kijken. Pas op de zaterdag training zal meer duidelijk zijn. Ten Voorde kan de opstelling goed hebben maar er ook op 3 posities naast zitten.
    Pusic is niet zo van de veranderingen. Zeker niet nu de voorbereiding inmiddels is afgelopen...Toch ? Het (ik weet niet welk) Pusicpatroon zal grotendeels in tact blijven. Op zich zal het mij worst zijn met wie ze tegen de bal trappen, als er maar inzet wordt getoond en er niet zo'n uitbuikwandeling als tegen Eindhoven van maken.
  • 12 Oct 2018 om 14:37
    Ik ben gisteren bij de training geweest en heb ten Voorde niet gezien. Ik kan hem natuurlijk over het hoofd hebben gezien. Uit de woensdag training de opstelling van zondag aflezen is trouwens ook knap. Als er al iets af te lezen was dan speelt Espinosa op links buiten en Laukart achter de spits. Volgens mij is Pusic nog een beetje aan het puzzelen op het middenveld nu Brama en Smith er niet zijn. Misschien zelfs met de punt naar achteren (Holscher). Het blijft nog koffiedik kijken. Pas op de zaterdag training zal meer duidelijk zijn. Ten Voorde kan de opstelling goed hebben maar er ook op 3 posities naast zitten.
  • 12 Oct 2018 om 14:35
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:19
      Waarom geen Maria of Laukart?
    Laukart schijnt ook niet geweldig te zijn momenteel. Voor het verdedigende aspect op het middenveld is een verdediger misschien niet zo'n slecht idee. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Jelle laat bij jong en op de training zien dat hij het kan, in de wedstrijden lijkt hij te blokkeren.
  • 12 Oct 2018 om 14:23
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:01
      Waarom? Het is 1 van de weinige opties. Zelf zou ik Schenk wel eens op het middenveld willen zien, maar dat is ook een gok..... Vd Heijden al na 1 invalbeurt afbranden, dat is niet correct. Hij heeft in het verleden wel potentie laten zijen.... 2 basisspelers missen op het middenveld is niet gemakkelijk.... Het grootste probleem zit/zat in de organisatie. Als de afstanden tussen de linies maar niet te groot worden, is er m.i. geen probleem. We gaan het zondag wel zien....
    Potentie laten zien?
    Is er nooit uit gekomen, dus mijn uitspraak is zeker niet obv 1 invalbeurt gedaan maar op zijn hele historie bij Twente.
  • 12 Oct 2018 om 14:21
    Als Heyden de enigste optie is kun je beter met 10 man beginnen.
  • 12 Oct 2018 om 14:01
    • Quote van 12 Oct 2018 om 12:59
      Brevet van onvermogen wanneer Pusic daadwerkelijk begint met Jelle.
    Waarom? Het is 1 van de weinige opties. Zelf zou ik Schenk wel eens op het middenveld willen zien, maar dat is ook een gok..... Vd Heijden al na 1 invalbeurt afbranden, dat is niet correct. Hij heeft in het verleden wel potentie laten zijen.... 2 basisspelers missen op het middenveld is niet gemakkelijk.... Het grootste probleem zit/zat in de organisatie. Als de afstanden tussen de linies maar niet te groot worden, is er m.i. geen probleem. We gaan het zondag wel zien....
  • 12 Oct 2018 om 13:55
    Ik vind het niet terecht dat Van der Heyden hier wordt afgebrand. Het klopt dat hij tegen Jong PSV slecht speelde, maar dat gold voor meer spelers. De kenners (scouts, trainers, oud-profs) zeggen dat hij wel degelijk potentie heeft. Hij moet gewoon eens een paar wedstrijden achter elkaar het vertrouwen krijgen van de trainer en ook van de supporters. Dat krediet krijgen andere spelers ook, dat moet hij ook krijgen. Eigen spelers moedig je aan, uitfluiten doe je naar de tegenstander.
  • 12 Oct 2018 om 13:42
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:27
      Ik ken Jelle alleen van een invalbeurt tegen Groningen vorig seizoen. Ondanks dat die door zijn balverlies een tegendoelpunt inleidde,vond ik hem erg sterk aan de bal. Veroverde ballen,passeerde met gemak zn tegenstanders en had overzicht.Jammer dat een jongen met veel potentie die nooit speeltijd krijgt en nooit ervaring opdoet, meteen de grond wordt ingetrapt. Hij heeft of had de potentie om uit te groeien tot minimaal het kaliber Brama...alleen heeft die meer drang naar voren..legt meer risico in zn spel...en ja..probeer dan maar ervaring op te doen zonder afgebrandt te worden. Zo'n jongen moet je gewoon steunen.
    Hij heeft wat mij betreft de vorige thuiswedstrijd zijn kans gehad en niet gegrepen. FC Twente is, met alle respect, geen sociale werkplaats.
  • 12 Oct 2018 om 13:41
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:36
      Volkomen belachelijk! Jelle en Tom er uit! Jari erin en Bapoh!
    En Drommel eruit, die faalt ook bijna iedere week.
  • 12 Oct 2018 om 13:36
    Volkomen belachelijk! Jelle en Tom er uit! Jari erin en Bapoh!
  • 12 Oct 2018 om 13:27
    Ik ken Jelle alleen van een invalbeurt tegen Groningen vorig seizoen. Ondanks dat die door zijn balverlies een tegendoelpunt inleidde,vond ik hem erg sterk aan de bal. Veroverde ballen,passeerde met gemak zn tegenstanders en had overzicht.Jammer dat een jongen met veel potentie die nooit speeltijd krijgt en nooit ervaring opdoet, meteen de grond wordt ingetrapt. Hij heeft of had de potentie om uit te groeien tot minimaal het kaliber Brama...alleen heeft die meer drang naar voren..legt meer risico in zn spel...en ja..probeer dan maar ervaring op te doen zonder afgebrandt te worden. Zo'n jongen moet je gewoon steunen.
  • 12 Oct 2018 om 13:23
    • Quote van 12 Oct 2018 om 13:19
      Waarom geen Maria of Laukart?
    Maria heeft ook interland verplichtingen.
  • 12 Oct 2018 om 13:19
    Waarom geen Maria of Laukart?
  • 12 Oct 2018 om 13:12
    Gewoon met v d Heijden beginnen. Zo slecht als de vorige keer kan niet weer. Als je iets wil zul je wel moeten.
  • 12 Oct 2018 om 13:00
    LAUKART
  • 12 Oct 2018 om 12:59
    Brevet van onvermogen wanneer Pusic daadwerkelijk begint met Jelle.
  • 12 Oct 2018 om 12:52
    Niet doen. Kun je gelijk weer wisselen in de rust. Gewoon een keer Laukart een kans geven op deze positie!