International Smith staat in dubio: ''De belangen van FC Twente zijn enorm''

( 17 reacties)
International Smith staat in dubio: ''De belangen van FC Twente zijn enorm''

FC Twente is nu al druk bezig met de competitiewedstrijd die over veertien dagen gespeeld wordt tegen Go Ahead Eagles. In dat weekend zijn er interlands en dat betekent dat de club waarschijnlijk Matthew Smith moet missen. 

De international van Wales is een belangrijke schakel voor de Tukkers en ze willen er alles aan doen om hem gewoon te laten spelen. "Er zijn gesprekken gaande tussen beide partijen om er voor te zorgen dat ik tegen Go Ahead gewoon kan spelen. Ik ben er vrij optimistisch over dat we daar uit gaan komen", reageert de middenvelder tegenover TC Tubantia. Smith vindt het zelf ook een moeilijke situatie. 

"Ik wil 100 procent geven voor FC Twente en 100 procent voor Wales. Tegen de nationale ploeg van je land zeg je geen nee, maar de belangen voor Twente zijn enorm. Ik hoop dat we er op een goede manier voor beide partijen uitkomen." Ryan Giggs is bondscoach van Wales en hij ziet wel wat in Smith. Vorige interlandperiode mocht hij al in de basis starten tegen Ierland en de kans is groot dat hij nu weer opgeroepen wordt.

De assistent-trainer van Wales is Albert Stuivenberg. Dat er een Nederlander in de staf zit, komt volgens Smith goed uit. "Het voordeel is dat de assistent-bondscoach een Nederlander is. Hij weet hoe belangrijk de wedstrijd tegen Go Ahead is voor Twente." De insteek van FC Twente is dat Smith op vrijdag 16 november meedoet in het Nations League-duel tegen Denemarken en dat hij daarna terugkeert naar Enschede. 

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Nov 2018 om 13:16
    • Quote van 5 Nov 2018 om 12:59
      Dan kans lopen op blessuere.
    Een blessure kun je iedere wedstrijd, op elk moment oplopen. Wil je dat voorkomen moet je gaan schaken.
  • 5 Nov 2018 om 12:59
    • Quote van 5 Nov 2018 om 12:47
      Onzin. Gewoon laten beginnen. We zien dan wel hoe lang hij het vol houdt.
    Dan kans lopen op blessuere.
  • 5 Nov 2018 om 12:47
    • Quote van 5 Nov 2018 om 12:42
      Dat klopt. Maar op vrijdag spelen. Terug vliegen naar nederland en dan zondag s middags weer spelen voor twente kun je niet verwachten dat hij dat aan kan. Hooguit op de bank laten beginnen
    Onzin. Gewoon laten beginnen. We zien dan wel hoe lang hij het vol houdt.
  • 5 Nov 2018 om 12:42
    • Quote van 5 Nov 2018 om 12:23
      Dit is gewoon de belangrijkste wedstrijd tot nu toe dus de belangen zijn groter dan anders
    Dat klopt. Maar op vrijdag spelen. Terug vliegen naar nederland en dan zondag s middags weer spelen voor twente kun je niet verwachten dat hij dat aan kan. Hooguit op de bank laten beginnen
  • 5 Nov 2018 om 12:23
    • Quote van 5 Nov 2018 om 12:22
      Vraag: waarom zijn de belangen "enorm"? De competitie is nog niet op de helft. Het gemis van Brama is groot doordat de organisatie is weg gevallen, maar Smith? Dat het elftal met zowel Brama als Smith beter draait, is logisch. Echter wordt de competitie pas in de 2e helft beslist..... dus.....
    Dit is gewoon de belangrijkste wedstrijd tot nu toe dus de belangen zijn groter dan anders
  • 5 Nov 2018 om 12:22
    Vraag: waarom zijn de belangen "enorm"? De competitie is nog niet op de helft. Het gemis van Brama is groot doordat de organisatie is weg gevallen, maar Smith? Dat het elftal met zowel Brama als Smith beter draait, is logisch. Echter wordt de competitie pas in de 2e helft beslist..... dus.....
  • 5 Nov 2018 om 11:15
    • Quote van 5 Nov 2018 om 09:08
      Waarom zou dit niet mogen?
    Omdat er daar een paar *** uit almelo zitten die alle regels erop nazoeken om Twente dwars te zitten
  • 5 Nov 2018 om 09:49
    Hij komt niet uit voor de knvb op internationaal niveau dus daar heeft de knvb niks te zeggen over smith
    Ben blij dat hij dit zelf ook graag wil
  • 5 Nov 2018 om 09:08
    • Quote van 5 Nov 2018 om 07:59
      Het zou me niets verbazen als de knvb weer tussen beiden komt om te vertellen dat dit niet mag.
    Waarom zou dit niet mogen?
  • 5 Nov 2018 om 08:59
    • Quote van 5 Nov 2018 om 08:50
      Al speelt hij daar de hele wedstrijd, ben blij als hij mee doet tegen GAE, is een jonge gast dus die moet dat op kunnen brengen.
    Moet inderdaad kunnen, vrijdag vollebak bij wales zaterdag rusten zondag 200% geven bij ons, laten we hopen dat het kan/mag
  • 5 Nov 2018 om 08:50
    • Quote van 5 Nov 2018 om 08:02
      als hij daar maximaal een half uurtje speelt kan dat wel, denk ik.
    Al speelt hij daar de hele wedstrijd, ben blij als hij mee doet tegen GAE, is een jonge gast dus die moet dat op kunnen brengen.
  • 5 Nov 2018 om 08:19
    • Quote van 5 Nov 2018 om 08:02
      als hij daar maximaal een half uurtje speelt kan dat wel, denk ik.
    Denk dat Smith tegen Denemarken gewoon speelt. De insteek is om inderdaad zaterdag dan terug te keren naar hier en tegen Albanië vrijaf te krijgen.
  • 5 Nov 2018 om 08:02
    • Quote van 5 Nov 2018 om 08:01
      Tja... dan speelt hij vrijdag mee bij Wales, vliegt ie zaterdag terug en moet hij zondag bij ons op het veld staan..
    als hij daar maximaal een half uurtje speelt kan dat wel, denk ik.
  • 5 Nov 2018 om 08:01
    Tja... dan speelt hij vrijdag mee bij Wales, vliegt ie zaterdag terug en moet hij zondag bij ons op het veld staan..
  • 5 Nov 2018 om 07:59
    • Quote van 5 Nov 2018 om 07:53
      Juig niet te vroeg
    Het zou me niets verbazen als de knvb weer tussen beiden komt om te vertellen dat dit niet mag.
  • 5 Nov 2018 om 07:53