Verbeterpunten voor FC Twente: ''Dat is te veel voor een ploeg die de baas is''

( 20 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Verbeterpunten voor FC Twente: ''Dat is te veel voor een ploeg die de baas is''

FC Twente heeft dit seizen al veel wedstrijden gewonnen, maar die duels waren vaak wel tot de laatste seconde spannend. Trainer Marino Pusic erkent dat de ploeg vaak onrustig wedstrijden uitspeelt. 

De oefenmeester denkt dat dat onoverkomelijk is. "Dat heeft voor een deel met het opportunisme van de eerste divisie te maken. Dan overkomen je zulke fases", zegt hij tegenover TC Tubantia. Hij is wel realistisch, want hij weet dat het niet alleen daar aan ligt. "We doen het onszelf ook te vaak zelf aan. We schieten onszelf met onnozele fouten in de voet.''

De ploeg is vooral verdedigend erg onzeker en dat betekent dat de bal al snel weggeschoten wordt. Niet altijd naar voren, want vaak gaat hij over de achterlijn. ''Dan geven we zomaar een corner of een inworp weg, waardoor het ritme is gebroken. Soms volgt er uit zo'n hoekschop een klussituatie, of nog een corner. En voordat je dan weer in de flow van de wedstrijd zit, ben je tien minuten verder. Bovendien kost dat ook veel energie, want je moet weer op zoek naar dat goede gevoel."

De ploeg uit Enschede kreeg al 66 hoekschoppen tegen en dat in twaalf competitieduels. ''Dat is veel te veel voor een ploeg die vaak de baas is op het veld. We moeten de domme momenten reduceren", vindt Pusic. Naast minder corners weggegeven, vindt hij ook dat de aanvallers scherper moeten zijn. ''We krijgen voldoende kansen om sneller afstand te nemen. Als we eerder de beslissende goal maken, wordt het gemakkelijker voor iedereen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Nov 2018 om 16:42
    • Quote van 9 Nov 2018 om 15:43
      Mijn voorspelling, mee gaan met de bovenste, 3 toppers terug van blessures, 2 daarvan in de basis , maart bovenaan, mei kampioen.
    De competitie wordt inderdaad pas aan het einde beslist....
  • 9 Nov 2018 om 16:41
    • Quote van 9 Nov 2018 om 15:30
      Tweede periode niet halen en per 1-1-2019 niet bovenaan staan is falen dus wieberen.
    Dit is wel een interessante benadering.... gelukkig gaat dit niet gebeuren.... "het wieberen" bedoelde ik.....
  • 9 Nov 2018 om 15:43
    • Quote van 9 Nov 2018 om 15:30
      Tweede periode niet halen en per 1-1-2019 niet bovenaan staan is falen dus wieberen.
    Mijn voorspelling, mee gaan met de bovenste, 3 toppers terug van blessures, 2 daarvan in de basis , maart bovenaan, mei kampioen.
  • 9 Nov 2018 om 15:30
    • Quote van 9 Nov 2018 om 14:32
      Jou nachtmerrie duurt dan tot mei, ik hoop dat een kampioenschap het voor jou kan verzachten.
    Tweede periode niet halen en per 1-1-2019 niet bovenaan staan is falen dus wieberen.
  • 9 Nov 2018 om 14:32
    • Quote van 9 Nov 2018 om 13:03
      En dat is al 1 seizoen teveel....
    Jou nachtmerrie duurt dan tot mei, ik hoop dat een kampioenschap het voor jou kan verzachten.
  • 9 Nov 2018 om 13:03
    • Quote van 9 Nov 2018 om 12:23
      Ja, is voor 1 seizoen opgesteld.
    En dat is al 1 seizoen teveel....
  • 9 Nov 2018 om 12:23
    • Quote van 9 Nov 2018 om 12:11
      Loopt zijn contract af dan in 2019? Twente kennende....
    Ja, is voor 1 seizoen opgesteld.
  • 9 Nov 2018 om 12:16
    • Quote van 9 Nov 2018 om 12:11
      Loopt zijn contract af dan in 2019? Twente kennende....
    Bij mijn weten heeft Marino een contract als hoofdtrainer voor slechts 1 jaar. Dit is gedaan omdat men niet weer "de fout" wilde maken van een meerjarig contract en een evt. Oprotpremie/doorbetaling van een coach die niet voldoet. Hier heeft men de laatste jaren namelijk "niet zulke hele goede" ervaringen mee.
  • 9 Nov 2018 om 12:11
    • Quote van 9 Nov 2018 om 10:47
      Het doel is duidelijk Piet....promoveren. Dat is namelijk een 'moetje'. Hoe? Dat maakt niet uit.


      Na dit seizoen Pusic een knuffel geven en afscheid nemen van de knuffel-pedagoog en Fred aan het roer van de selectie zetten.


      Zo zou ik het doen....
    Loopt zijn contract af dan in 2019? Twente kennende....
  • 9 Nov 2018 om 12:09
    • Quote van 9 Nov 2018 om 10:40
      Met deze speelwijze verzuipt elke spits. Kijk maar als jari speelt, die werkt zich net als boere de schompes maar krijgt geen ballen.
    Jari heeft het grote probleem dat hij handelingssnelheid tekort komt.
  • 9 Nov 2018 om 10:56
    Pusic ziet het wél. Het oplossen blijkt lastiger. Spelen ze niet teveel weg is weg? Rossen die bal, alleen te vaak over de achterlijn ipv het stadion uit rond de middellijn. Hij zou bij corners terug moeten naar het standaard verdedigen, niet de (bijna) hele ploeg laten verdedigen. Dan aanpassen aan de tegenstander, brengen zij er 5 in stelling dan ook met 5 verdedigen, eventueel een man bij de paal afhankelijk van wat Drommel wil. En aanvallend niet te lang willen door knoeien/breien, eerder de trekker overhalen. Natuurlijk is het mooi als je scoort nadat je 3 man hebt gepasseerd maar het doelpunt telt ook als je er één bent gepasseerd. Heeft er iemand inzicht in hoe er getraind wordt met de spitsen? Wordt er getraind op voorzetten of gaan de buitenspelers op de training ook naar binnen voor een eigen kans? Boere en Oosterwijk kunnen echt meer mits ze goede aanvoer krijgen. Daar moeten de buitenspelers wel voor zorgen. Anders kun je beter een andere speler in de spits zetten, iemand die voetballend meer kan brengen zoals Bapoh of 'straks' Assaidi.
  • 9 Nov 2018 om 10:47
    • Quote van 9 Nov 2018 om 10:44
      @fct Tukkerclan. Ik ben ff advocaat van de duivel, maar zou de tactiek van Tedje niet zijn, hopen met de huurlingen annex broodvoetballers te promoveren. Dat is doel 1, en hoe dat lukt is even bijzaak? Daarna met Fred aan het roer terug naar de basis, doorzaaien en de club leiden naar een stabiele subtopper.
    Het doel is duidelijk Piet....promoveren. Dat is namelijk een 'moetje'. Hoe? Dat maakt niet uit.


    Na dit seizoen Pusic een knuffel geven en afscheid nemen van de knuffel-pedagoog en Fred aan het roer van de selectie zetten.


    Zo zou ik het doen....
  • 9 Nov 2018 om 10:44
    • Quote van 9 Nov 2018 om 09:58
      Zo zagen meerdere trainers het wel goed.....middels de media, maar Pusic is geen trainer die spelers beter maakt. Daarvoor heb je momenteel een Fred Rutten nodig.....
    @fct Tukkerclan. Ik ben ff advocaat van de duivel, maar zou de tactiek van Tedje niet zijn, hopen met de huurlingen annex broodvoetballers te promoveren. Dat is doel 1, en hoe dat lukt is even bijzaak? Daarna met Fred aan het roer terug naar de basis, doorzaaien en de club leiden naar een stabiele subtopper.
  • 9 Nov 2018 om 10:40
    • Quote van 9 Nov 2018 om 08:59
      Dan mag er in de winterstop wel een andere spits komen, want dat snelle vergeet maar met deze 2 spitsen.
    Met deze speelwijze verzuipt elke spits. Kijk maar als jari speelt, die werkt zich net als boere de schompes maar krijgt geen ballen.
  • 9 Nov 2018 om 10:08
    • Quote van 9 Nov 2018 om 09:37
      Klopt inderdaad,Henk. Het is een analyse waarop je eigenlijk geen commentaar op kunt hebben, maar als je dan de realiteit in het veld ziet, dan vraag ik mij af waar de TS die 4 trainingen mee bezig zijn.
    De TS is vooral druk met knuffel-sessies denk ik. :))
  • 9 Nov 2018 om 09:58
    • Quote van 9 Nov 2018 om 09:27
      Pusic ziet het allemaal wel goed, maar hij kan het niet overbrengen naar de spelers toe !
    Zo zagen meerdere trainers het wel goed.....middels de media, maar Pusic is geen trainer die spelers beter maakt. Daarvoor heb je momenteel een Fred Rutten nodig.....
  • 9 Nov 2018 om 09:37
    • Quote van 9 Nov 2018 om 09:27
      Pusic ziet het allemaal wel goed, maar hij kan het niet overbrengen naar de spelers toe !
    Klopt inderdaad,Henk. Het is een analyse waarop je eigenlijk geen commentaar op kunt hebben, maar als je dan de realiteit in het veld ziet, dan vraag ik mij af waar de TS die 4 trainingen mee bezig zijn.
  • 9 Nov 2018 om 09:36
    • Quote van 9 Nov 2018 om 09:27
      Pusic ziet het allemaal wel goed, maar hij kan het niet overbrengen naar de spelers toe !
    Of de spelers zijn niet slim genoeg :))
  • 9 Nov 2018 om 09:27
    Pusic ziet het allemaal wel goed, maar hij kan het niet overbrengen naar de spelers toe !
  • 9 Nov 2018 om 08:59
    Dan mag er in de winterstop wel een andere spits komen, want dat snelle vergeet maar met deze 2 spitsen.