Homepage » Eerste elftal » 'FC Twente in seizoen 2019/2020 vaker thuis op maandagavond door KNVB-besluit'

'FC Twente in seizoen 2019/2020 vaker thuis op maandagavond door KNVB-besluit'

( 8 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
'FC Twente in seizoen 2019/2020 vaker thuis op maandagavond door KNVB-besluit'

Er is dit seizoen meerdere malen flinke consternatie ontstaan door het speelprogramma van de Eerste Divisie. Ook tijdens interlandperiodes wordt er namelijk gewoon door gespeeld.

FC Twente is hier meermaals de dupe van geweest. De Enschedeërs moesten daardoor bijvoorbeeld in de belangrijke wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, Rafik Zekhnini en Michael Maria missen. Op de valreep kon de club nog wel beschikken over Matthew Smith, al was ook daar flink overleg voor nodig. Vanaf volgend seizoen, mocht FC Twente er niet in slagen te promoveren, zal dat anders zijn, zo meldt het Algemeen Dagblad.

De KNVB heeft namelijk besloten dat clubs vanaf het seizoen 2019/2020 zelf bepalen of zij in actie komen tijdens interlandperiodes. De clubs die dit niet willen, zullen in ruil hiervoor een thuisduel spelen op maandagavond. Een groot deel van de clubs wil wel graag in actie komen tijdens de interlands, omdat zij tijdens deze weekenden veel meer supporters trekken dan op een maandagavond. Het seizoen 2019/2020 begint voor de Eredivisie op 2 augustus. De Eerste Divisie start een week later.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Dec 2018 om 22:24
    Het is al zo erg dat ze er vanuit gaan dat we niet promoveren.
  • 5 Dec 2018 om 10:22
    Goh en hoogma riep dat het vanaf volgend seizoen niet meer zou gebeuren. De knvb zet zich wederom voor lul
  • 5 Dec 2018 om 08:58
    • Quote van 5 Dec 2018 om 08:45
      Waarom moeten we die halen? Je zegt zelf dat je niet eens weet of hij goed is.
    Ik weet nog steeds niet of dit een speler is die Twente sterker kan maken. Maar beter dan vd Heyden dat lijk mij toch wel.
  • 5 Dec 2018 om 08:57
    • Quote van 5 Dec 2018 om 07:53
      Ach niet promoveren (Wat al een schande op zich is) is in mei gewoon het slot op de deur. Supporters en sponsoren gaan dit en vooral de manier waarop het nu gaat niet nog een jaar pikken. Het lijkt niet eens op voetbal wat men week in week uit voorgeschoteld krijgt.
    Helemaal mee eens, heb al 37 jaar een seizoenkaart maar afgelopen vrijdag knakte er iets bij mij, er moet NU wat gebeuren en niet die 3 wedstrijden voor de winterstop doormodderen dan is het al te laat.Maar ik vraag me af of de verantwoordelijken wel beseffen dat het nu echt genoeg is. De club is doodziek maar week in week uit moddert het maar door. Zou me verbazen als ze bij Volendam winnen, en 4x per week trainen is toch lachwekkend voor een profclub als Twente? Geen promotie dit seizoen betekent gewoon einde verhaal, dat pikken zowel supporters als sponsors niet.
  • 5 Dec 2018 om 08:45
    • Quote van 5 Dec 2018 om 08:23
      Is die Pascal Lunqvist van PSV een goeie middenvelder? Contract tot 2019 en komt niet aan spelen toe onder van Bommel. Vd Heyden loodsen en Lunqvist halen. Daar ga je voetballend op vooruit.
    Waarom moeten we die halen? Je zegt zelf dat je niet eens weet of hij goed is.
  • 5 Dec 2018 om 08:23
    Is die Pascal Lunqvist van PSV een goeie middenvelder? Contract tot 2019 en komt niet aan spelen toe onder van Bommel. Vd Heyden loodsen en Lunqvist halen. Daar ga je voetballend op vooruit.
  • 5 Dec 2018 om 07:53
    • Quote van 5 Dec 2018 om 07:38
      Nog meer redenen om weg te blijven!
    Ach niet promoveren (Wat al een schande op zich is) is in mei gewoon het slot op de deur. Supporters en sponsoren gaan dit en vooral de manier waarop het nu gaat niet nog een jaar pikken. Het lijkt niet eens op voetbal wat men week in week uit voorgeschoteld krijgt.
  • 5 Dec 2018 om 07:38
    Nog meer redenen om weg te blijven!