Homepage » Eerste elftal » Pusic over positie: ''Mogen schrijven, roepen en schreeuwen wat jullie willen''

Pusic over positie: ''Mogen schrijven, roepen en schreeuwen wat jullie willen''

( 20 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Pusic over positie: ''Mogen schrijven, roepen en schreeuwen wat jullie willen''

De druk op FC Twente-trainer Marino Pusic is toegenomen na drie nederlagen in de afgelopen vier wedstrijden. De oefenmeester wil er niet teveel mee bezig zijn.

"Ik ga daar niet op in", zijn de duidelijke woorden van Pusic voor de camera van FOX Sports. "Waarom zou ik op allerlei onzindingen ingaan? Dan kan ik op alles ingaan. Ik focus mij op mijn team en dingen waar ik invloed op heb en that's it. Deze hele week staat in het teken van morgen. Niet meer en niet minder."

Vanuit de spelersgroep zouden vraagtekens worden gezet bij 'de trainingsmethodieken en tactische keuzes' van Pusic. "Dat mogen jullie schrijven, schreeuwen, roepen, wat je wilt. Maar ik ga daar niet op in", aldus de trainer van FC Twente.

Pusic spreekt nog niet van een tegenvallend seizoen. "Nee, hoor", meent hij. "Wij hebben ups en downs gehad. De afgelopen periode presteren we minder. FC Twente is een grote club en dan weet je dat er wat rumoer omheen komt. Dat hoort er allemaal bij. Maar als je ziet waar we vandaan komen en hoe we zijn gestart...

"Als je van tevoren had gezegd dat wij in deze fase maar op vier punten hadden gestaan, dan had iedereen daarvoor getekend", vervolgt Pusic. "Ik begrijp wel dat de verwachtingen anders zijn, dat is logisch bij deze club. Maar er zijn ups en downs. Het is afhankelijk van hoe we de komende twee wedstrijden doorkomen om te zien of we op schema liggen of niet."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Dec 2018 om 15:31
    • Quote van 6 Dec 2018 om 21:11
      Zou het niet zinvol Chris David een contract aan te bieden. Slechter als Hölscher en de Spanjaarden kan hij niet zijn. Spreekt Nederlandsen en is een kind van de club.
    David wou Pusic zn bedpartner niet zijn en is daardoor weggestuurd en toen kwam Holscher...
  • 7 Dec 2018 om 14:54
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:57
      " Om heel eerlijk te zijn valt het de laatste weken ontzettend tegen. De nog eens niet geflatteerde nederlaag tegen Ajax zat er al een tijdje aan te komen, dat zag iedereen. Alleen met enig fortuin hebben we de punten mee kunnen stelen, maar dat ging absoluut niet op de manier zoals ik het voor ogen heb. Enkele nieuwe spelers sloten wat later aan, en daar hadden andere clubs natuurlijk ook mee te maken, maar het rare is dat we toen wel af en toe een leuke helft er tussen hadden zitten. Kijk b.v. die 2e helft tegen Groningen nog maar eens terug. Zo wil ik het team laten voetballen. Vol power, linies lekker dicht op elkaar, balletje snel rond laten gaan en spelers die elkaar coachen. Dat het met de week slechter wordt kan ook aan mijn persoontje liggen. Sta voor het eerst op eigen voeten en ook mijn assistenten staan nog in de kinderschoenen. Wellicht dat die 3 openbare trainingen en die ene besloten oefensessie toch niet toereikend is. Voor mijzelf heb ik besloten om de trainingstijden uit te breiden en dat besloten gedoe maar achterwege te laten, want ik las op Twentefans dat dit alleen maar cynische reacties teweeg brengt. Daar is niemand bij gebaat. Willen wij geloofwaardig overkomen dan moeten we niet nog eens de fans tegen ons in het harnas jagen en daar zijn of waren we hard mee op weg. Ik heb geconstateerd dat ik als beginnend hoofdtrainer nog behoorlijk tekort schiet en daar schaam ik mij niet voor, want iedereen moet met vallen en opstaan zijn weg weten te vinden. Je moet ook openstaan voor andermans ideëen. Daarom heb ik afgelopen week mijn oor te luister gelegd bij mensen die al wat langer dan ik meelopen in het voetbalwereldje en van hun heb ik hele interessante oefenvormen meegekregen waarbij ik in staat moet worden geacht om enkele facetten binnen het team op korte termijn flink te kunnen bijschaven. Dit vergt uiteraard de nodige trainingsarbeid vandaar dat we voortaan 2x per week meer zullen gaan trainen, uiteraard niet achter schimmige besloten deuren. Ik heb mij als doel gesteld dat er voor de winterstop enige herkenbare patronen op de mat zichtbaar moeten zijn. Lukt dit niet dan zal ik mij moeten beraden over het feit of het hoofdtrainerschap wel bij mij past" Was getekend, Mario Pusic
    Lol. Bulls-eye.
  • 6 Dec 2018 om 21:41
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:57
      " Om heel eerlijk te zijn valt het de laatste weken ontzettend tegen. De nog eens niet geflatteerde nederlaag tegen Ajax zat er al een tijdje aan te komen, dat zag iedereen. Alleen met enig fortuin hebben we de punten mee kunnen stelen, maar dat ging absoluut niet op de manier zoals ik het voor ogen heb. Enkele nieuwe spelers sloten wat later aan, en daar hadden andere clubs natuurlijk ook mee te maken, maar het rare is dat we toen wel af en toe een leuke helft er tussen hadden zitten. Kijk b.v. die 2e helft tegen Groningen nog maar eens terug. Zo wil ik het team laten voetballen. Vol power, linies lekker dicht op elkaar, balletje snel rond laten gaan en spelers die elkaar coachen. Dat het met de week slechter wordt kan ook aan mijn persoontje liggen. Sta voor het eerst op eigen voeten en ook mijn assistenten staan nog in de kinderschoenen. Wellicht dat die 3 openbare trainingen en die ene besloten oefensessie toch niet toereikend is. Voor mijzelf heb ik besloten om de trainingstijden uit te breiden en dat besloten gedoe maar achterwege te laten, want ik las op Twentefans dat dit alleen maar cynische reacties teweeg brengt. Daar is niemand bij gebaat. Willen wij geloofwaardig overkomen dan moeten we niet nog eens de fans tegen ons in het harnas jagen en daar zijn of waren we hard mee op weg. Ik heb geconstateerd dat ik als beginnend hoofdtrainer nog behoorlijk tekort schiet en daar schaam ik mij niet voor, want iedereen moet met vallen en opstaan zijn weg weten te vinden. Je moet ook openstaan voor andermans ideëen. Daarom heb ik afgelopen week mijn oor te luister gelegd bij mensen die al wat langer dan ik meelopen in het voetbalwereldje en van hun heb ik hele interessante oefenvormen meegekregen waarbij ik in staat moet worden geacht om enkele facetten binnen het team op korte termijn flink te kunnen bijschaven. Dit vergt uiteraard de nodige trainingsarbeid vandaar dat we voortaan 2x per week meer zullen gaan trainen, uiteraard niet achter schimmige besloten deuren. Ik heb mij als doel gesteld dat er voor de winterstop enige herkenbare patronen op de mat zichtbaar moeten zijn. Lukt dit niet dan zal ik mij moeten beraden over het feit of het hoofdtrainerschap wel bij mij past" Was getekend, Mario Pusic
    Amen
  • 6 Dec 2018 om 21:11
    Zou het niet zinvol Chris David een contract aan te bieden. Slechter als Hölscher en de Spanjaarden kan hij niet zijn. Spreekt Nederlandsen en is een kind van de club.
  • 6 Dec 2018 om 19:45
    • Quote van 6 Dec 2018 om 18:36
      Het mooiste is straks, het ligt aan iedereen en alles behalve aan hem, het lichtgevend lichtje van onze club onze pedagoog want een voetbal trainer kan ik hem niet noemen want daar is hij bij mij totaal door de mand gevallen hoor.
    We worden allemaal als echte clubs mensen voor de gek gehouden. Deze clown en zijn disciplines krijgen toch wel hun salaris.
  • 6 Dec 2018 om 18:36
    • Quote van 6 Dec 2018 om 18:29
      Ik dacht dat Verbeek eigenwijs was en een eigen wil had,maar deze Pipo is net zo erg.Wil het ook niet zien.Tot het weet te laat is
    Het mooiste is straks, het ligt aan iedereen en alles behalve aan hem, het lichtgevend lichtje van onze club onze pedagoog want een voetbal trainer kan ik hem niet noemen want daar is hij bij mij totaal door de mand gevallen hoor.
  • 6 Dec 2018 om 18:29
    Ik dacht dat Verbeek eigenwijs was en een eigen wil had,maar deze Pipo is net zo erg.Wil het ook niet zien.Tot het weet te laat is
  • 6 Dec 2018 om 18:26
    We zitten toch nog in de voorbereiding,volgens die clown
  • 6 Dec 2018 om 17:56
    • Quote van 6 Dec 2018 om 17:32
      Was het maar zo'n feest lol.
    Was die pipo maar zo realistisch :-(
  • 6 Dec 2018 om 17:51
    Marino Pusic, te vinden onder de naam Hengelo op het Twentefans forum
  • 6 Dec 2018 om 17:32
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:57
      " Om heel eerlijk te zijn valt het de laatste weken ontzettend tegen. De nog eens niet geflatteerde nederlaag tegen Ajax zat er al een tijdje aan te komen, dat zag iedereen. Alleen met enig fortuin hebben we de punten mee kunnen stelen, maar dat ging absoluut niet op de manier zoals ik het voor ogen heb. Enkele nieuwe spelers sloten wat later aan, en daar hadden andere clubs natuurlijk ook mee te maken, maar het rare is dat we toen wel af en toe een leuke helft er tussen hadden zitten. Kijk b.v. die 2e helft tegen Groningen nog maar eens terug. Zo wil ik het team laten voetballen. Vol power, linies lekker dicht op elkaar, balletje snel rond laten gaan en spelers die elkaar coachen. Dat het met de week slechter wordt kan ook aan mijn persoontje liggen. Sta voor het eerst op eigen voeten en ook mijn assistenten staan nog in de kinderschoenen. Wellicht dat die 3 openbare trainingen en die ene besloten oefensessie toch niet toereikend is. Voor mijzelf heb ik besloten om de trainingstijden uit te breiden en dat besloten gedoe maar achterwege te laten, want ik las op Twentefans dat dit alleen maar cynische reacties teweeg brengt. Daar is niemand bij gebaat. Willen wij geloofwaardig overkomen dan moeten we niet nog eens de fans tegen ons in het harnas jagen en daar zijn of waren we hard mee op weg. Ik heb geconstateerd dat ik als beginnend hoofdtrainer nog behoorlijk tekort schiet en daar schaam ik mij niet voor, want iedereen moet met vallen en opstaan zijn weg weten te vinden. Je moet ook openstaan voor andermans ideëen. Daarom heb ik afgelopen week mijn oor te luister gelegd bij mensen die al wat langer dan ik meelopen in het voetbalwereldje en van hun heb ik hele interessante oefenvormen meegekregen waarbij ik in staat moet worden geacht om enkele facetten binnen het team op korte termijn flink te kunnen bijschaven. Dit vergt uiteraard de nodige trainingsarbeid vandaar dat we voortaan 2x per week meer zullen gaan trainen, uiteraard niet achter schimmige besloten deuren. Ik heb mij als doel gesteld dat er voor de winterstop enige herkenbare patronen op de mat zichtbaar moeten zijn. Lukt dit niet dan zal ik mij moeten beraden over het feit of het hoofdtrainerschap wel bij mij past" Was getekend, Mario Pusic
    Was het maar zo'n feest lol.
  • 6 Dec 2018 om 17:29
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:57
      " Om heel eerlijk te zijn valt het de laatste weken ontzettend tegen. De nog eens niet geflatteerde nederlaag tegen Ajax zat er al een tijdje aan te komen, dat zag iedereen. Alleen met enig fortuin hebben we de punten mee kunnen stelen, maar dat ging absoluut niet op de manier zoals ik het voor ogen heb. Enkele nieuwe spelers sloten wat later aan, en daar hadden andere clubs natuurlijk ook mee te maken, maar het rare is dat we toen wel af en toe een leuke helft er tussen hadden zitten. Kijk b.v. die 2e helft tegen Groningen nog maar eens terug. Zo wil ik het team laten voetballen. Vol power, linies lekker dicht op elkaar, balletje snel rond laten gaan en spelers die elkaar coachen. Dat het met de week slechter wordt kan ook aan mijn persoontje liggen. Sta voor het eerst op eigen voeten en ook mijn assistenten staan nog in de kinderschoenen. Wellicht dat die 3 openbare trainingen en die ene besloten oefensessie toch niet toereikend is. Voor mijzelf heb ik besloten om de trainingstijden uit te breiden en dat besloten gedoe maar achterwege te laten, want ik las op Twentefans dat dit alleen maar cynische reacties teweeg brengt. Daar is niemand bij gebaat. Willen wij geloofwaardig overkomen dan moeten we niet nog eens de fans tegen ons in het harnas jagen en daar zijn of waren we hard mee op weg. Ik heb geconstateerd dat ik als beginnend hoofdtrainer nog behoorlijk tekort schiet en daar schaam ik mij niet voor, want iedereen moet met vallen en opstaan zijn weg weten te vinden. Je moet ook openstaan voor andermans ideëen. Daarom heb ik afgelopen week mijn oor te luister gelegd bij mensen die al wat langer dan ik meelopen in het voetbalwereldje en van hun heb ik hele interessante oefenvormen meegekregen waarbij ik in staat moet worden geacht om enkele facetten binnen het team op korte termijn flink te kunnen bijschaven. Dit vergt uiteraard de nodige trainingsarbeid vandaar dat we voortaan 2x per week meer zullen gaan trainen, uiteraard niet achter schimmige besloten deuren. Ik heb mij als doel gesteld dat er voor de winterstop enige herkenbare patronen op de mat zichtbaar moeten zijn. Lukt dit niet dan zal ik mij moeten beraden over het feit of het hoofdtrainerschap wel bij mij past" Was getekend, Mario Pusic
    Hahahahahaha
  • 6 Dec 2018 om 17:27
    Graag op stappen, je bent een komiek man, en dat je niets interesseert dat was velen al duidelijk. Anders gaf je wel toe ik heb gefaald en trek mijn eigen conclusies, met je lul verhalen steeds.
  • 6 Dec 2018 om 16:57
    " Om heel eerlijk te zijn valt het de laatste weken ontzettend tegen. De nog eens niet geflatteerde nederlaag tegen Ajax zat er al een tijdje aan te komen, dat zag iedereen. Alleen met enig fortuin hebben we de punten mee kunnen stelen, maar dat ging absoluut niet op de manier zoals ik het voor ogen heb. Enkele nieuwe spelers sloten wat later aan, en daar hadden andere clubs natuurlijk ook mee te maken, maar het rare is dat we toen wel af en toe een leuke helft er tussen hadden zitten. Kijk b.v. die 2e helft tegen Groningen nog maar eens terug. Zo wil ik het team laten voetballen. Vol power, linies lekker dicht op elkaar, balletje snel rond laten gaan en spelers die elkaar coachen. Dat het met de week slechter wordt kan ook aan mijn persoontje liggen. Sta voor het eerst op eigen voeten en ook mijn assistenten staan nog in de kinderschoenen. Wellicht dat die 3 openbare trainingen en die ene besloten oefensessie toch niet toereikend is. Voor mijzelf heb ik besloten om de trainingstijden uit te breiden en dat besloten gedoe maar achterwege te laten, want ik las op Twentefans dat dit alleen maar cynische reacties teweeg brengt. Daar is niemand bij gebaat. Willen wij geloofwaardig overkomen dan moeten we niet nog eens de fans tegen ons in het harnas jagen en daar zijn of waren we hard mee op weg. Ik heb geconstateerd dat ik als beginnend hoofdtrainer nog behoorlijk tekort schiet en daar schaam ik mij niet voor, want iedereen moet met vallen en opstaan zijn weg weten te vinden. Je moet ook openstaan voor andermans ideëen. Daarom heb ik afgelopen week mijn oor te luister gelegd bij mensen die al wat langer dan ik meelopen in het voetbalwereldje en van hun heb ik hele interessante oefenvormen meegekregen waarbij ik in staat moet worden geacht om enkele facetten binnen het team op korte termijn flink te kunnen bijschaven. Dit vergt uiteraard de nodige trainingsarbeid vandaar dat we voortaan 2x per week meer zullen gaan trainen, uiteraard niet achter schimmige besloten deuren. Ik heb mij als doel gesteld dat er voor de winterstop enige herkenbare patronen op de mat zichtbaar moeten zijn. Lukt dit niet dan zal ik mij moeten beraden over het feit of het hoofdtrainerschap wel bij mij past" Was getekend, Mario Pusic
  • 6 Dec 2018 om 16:00
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:53
      Deze man heeft NUL invloed op het team.....correctie.....een negatieve invloed. Na de "bonuspunten"de eerste paar wedstrijden, toen de spelers nog iets wilden laten zien buiten de trainer om, is het Matterhornafwaarts gegaan. 20.000+ toeschouwers zien het.....De voltallige NL pers ziet het....de spelersgroep ziet het inmiddels.....intern ziet men het maar deze professor in de "7 talen onzinkunde" is doof en blind tegelijk en zou, om erger te voorkomen, tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
    Klopt helemaal. Wat ik pusic helemaal kwalijk neem, dat het hem alles niks interesseert. Bij de beloften en jeugd elftallen zijn ze ook helemaal klaar met pusic. Hij is sinds hij trainer is nog nooit wezen kijken. Dat is Volgens mij ook de taak van een trainer. Bij de beloften lopen een aantal leuke spelers rond die makkelijk in de kkd mee kunnen. Maar dan heb je een trainer die daar niet naar om kijkt. Deze spelers gaan het beu worden en gaan elders verder kijken. Pusic is gewoon een ziekte voor de club.
  • 6 Dec 2018 om 15:53
    Deze man heeft NUL invloed op het team.....correctie.....een negatieve invloed. Na de "bonuspunten"de eerste paar wedstrijden, toen de spelers nog iets wilden laten zien buiten de trainer om, is het Matterhornafwaarts gegaan. 20.000+ toeschouwers zien het.....De voltallige NL pers ziet het....de spelersgroep ziet het inmiddels.....intern ziet men het maar deze professor in de "7 talen onzinkunde" is doof en blind tegelijk en zou, om erger te voorkomen, tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
  • 6 Dec 2018 om 15:47
    Haal deze man aub weg bij twente. Wat een onzin kan hij vertellen zeg.
  • 6 Dec 2018 om 15:42
    Iemand moet deze man vertellen dat zijn team in een crisis zit....
  • 6 Dec 2018 om 15:34
    Wat een lulverhaal weer. Deze man kun je toch niet serieus meer nemen!
  • 6 Dec 2018 om 15:25
    En dit is dat wel gelul van Pusic, daarin moet ik het met jullie een keer eens zijn. Zeg gewoon eerlijk hoe het er op staat en geef toe dat het slecht gaat. Ook wat betreft het commentaar van de selectie, wat maakt dat nou uit? Hij kan het er wel eerlijk om zeggen! Maar ja, hebben we de mediatraining weer voor..