Assaidi: ''Ik hou teveel van deze club om er al een streep onder te zetten''

( 37 reacties)
Assaidi: ''Ik hou teveel van deze club om er al een streep onder te zetten''

Oussama Assaidi maakte woensdag in de besloten oefenwedstrijd tegen het Duitse Lotte zijn rentree. Na het duel is hij zeer tevreden over zijn fysieke gesteldheid.

''Ik dacht dat ik wat meer ruzie met de bal zou hebben, maar het liep eigenlijk heel lekker", begint een tevreden Assaidi. "Ik voel nu wel iets, maar er is geen voetballer die geen pijn heeft als hij speelt.'' Hij weet waarom zijn revalidatie zolang heeft geduurd.

''Ik heb er vorig seizoen te lang mee doorgelopen. De toenmalige medische staf had me eerder moeten afremmen", aldus Assaidi, die weet waar het aan ligt. "Maar omdat het met de club niet goed ging, heb ik tijdenlang met pijn doorgespeeld. Ik had na het seizoen twee keuzes: stoppen of me laten opereren, waarna er een lange revalidatie zou volgen.''

Assaidi wist meteen wat hij wilde, zo vertelt hij in TC/Tubantia. ''Voor het geld hoefde ik het niet meer te doen, en ik had me ook kunnen afvragen of ik die lange reizen (Assaidi woont in Amsterdam, red.) nog wilde. Het antwoord was: ja. Ik hou nog te veel van het spelletje en ik hou te veel van deze club om er nu al een streep onder te zetten.''

In de media werd soms al gezegd dat zijn carrière voorbij was. ''Er wordt in het voetbal zoveel gepraat door anderen. Ik heb zelf altijd geloofd in een terugkeer. Het is een zware periode geweest. Ik moet de huidige staf van FC Twente een groot compliment maken, want ze hebben heel goed werk verricht. Maar ik ben er nog lang niet. Ik hoop nu dat ik snel richting de 90 minuten kan, zodat ik straks Twente kan helpen bij de terugkeer naar de eredivisie.''

Foto: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 09:02
    • Quote van 10 Jan 2019 om 16:13
      Volgens mij krijgen ze een zetel in de RvC, goede zaak vind ik dat, trouwens een kulargument dat ze emotioneel te betrokken zouden zijn, kijk eens naar wie er van de sponsors altijd in hebben gezeten, rijke en zeer geslaagde zakenmensen, echter als ze in de voetbalwereld verzeild raken gaan ze de gekste dingen doen, schijnbaar kunnen ze dan niet meer normaal en rationeel denken, we waren er bijna niet meer geweest, graag een reactie ANS, waarom zijn die dan beter, historie bewijst het tegendeel!!!
    Ik denk dat velen hier geen enkel benul hebben van hoe een RVC-lid functioneert, en daar veel te veel waarde aan hangen. Het is natuurlijk dat Twentefans het beu zijn en als betalend klapvee 'eisen' dat wat transparantie is. Jan en Velderman vergaderden 1x per maand met de RVC, later 2x. Zelfs al heb je en zetel in de RVC, en heb je de lastpost zetel, dan zullen/kunnen ze zonder je vergaderen. Zoals dat bij FCT ook gebeurde, waar het statutaire het titulaire gewoon liep te over-rulen. Daarom vind ik het uitstekend dat een RVC-zetel naar afgevaardigden van de SV! gaat, maar die moeten dan wel door 1 persoon vertegenwoordigd worden. GRATIS! Geen declaraties, nada! En dan moet je logica hanteren. Welke zetel? SV bestaan enkel door 'mensen' en mensen bereik je het beste via? juist: het sociale. Dan heb je nog de supporterscoordinator rol, die kun je daar mooi aan binden. Bij PSV is dit een 24-urige rol, je zou die coordinator ook bij FCT kunnen installeren als operationeel TV! klankbord.
  • 11 Jan 2019 om 08:56
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:37
      Hallo BAM, met grote interesse heb ik jouw bijdrage op Twente.net onder het topic Ledenvereniging FC Twente gelezen. Helemaal top en ik hoop dat vele fans die bijdrage gaan lezen.
    Zomaar wat gedachten waar velen het niet mee eens zullen zijn.
  • 11 Jan 2019 om 08:45
    • Quote van 11 Jan 2019 om 07:10
      Daar begon je mee ja. Lees je posts maar eens terug,
    Deels gedaan en je hebt gelijk Vlekkie. Ook ik hoop trouwens echt dat Assaidi de rest van het seizoen inzetbaar zal zijn, en van betekenis gaat zijn. Ik ga echter niet al mijn hoop op hem vestigen, en hoop dat hij minder egoïstisch gaat spelen aangezien we met Aitor al zo'n speler in het veld hebben lopen.
  • 11 Jan 2019 om 08:38
    • Quote van 10 Jan 2019 om 19:53
      Ik denk dat het nu belangrijk is, dat alles en iedereen er van overtuigd moet zijn, dat FC Twente aan het overleven is. Zeker moeten de sup.ver. gehoord en vooral gerespecteerd worden door bijv. 1 zetel in de RvC bestaande uit 5 personen. Maar dat is latere zorg. Wat je schrijft over rijke en geslaagde zakenmensen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan daar een heel dik boek over schrijven.
    Overleven betekent dat de aandelendeal rond moet komen, vd Kraan hoopte dat het binnen 2 a 3 maanden rond zou zijn, TV is trouwens niet alleen een SV, ook de TOS doet immers mee, belangrijkste om te overleven is dat we zondag 3 punten pakken en bovenaan mee blijven doen, hoop dat er nog wat bijkomt, en Assaidi is een genot om naar te kijken op de training, trekt het hele niveau omhoog, ben echt hoopvol dat we kampioen gaan worden, en desnoods maar via de play offs, vorig seizoen zijn er 3 uit de KKD divisie gepromoveerd!
  • 11 Jan 2019 om 07:10
    • Quote van 11 Jan 2019 om 01:54
      Ik heb gezegd dat ik niet denk dat hij echt 100% (wedstrijd)fit gaat worden. Daarnaast moet ik ook nog maar zien hoelang meneer Assaidi blessurevrij blijft.
    Daar begon je mee ja. Lees je posts maar eens terug,
  • 11 Jan 2019 om 01:54
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:03
      Ach ja, TC lult wel vaker uit zijn nek. Assaidi zou ook niet meer spelen voor Twente volgens TC.
    Ik heb gezegd dat ik niet denk dat hij echt 100% (wedstrijd)fit gaat worden. Daarnaast moet ik ook nog maar zien hoelang meneer Assaidi blessurevrij blijft.
  • 10 Jan 2019 om 19:53
    • Quote van 10 Jan 2019 om 16:13
      Volgens mij krijgen ze een zetel in de RvC, goede zaak vind ik dat, trouwens een kulargument dat ze emotioneel te betrokken zouden zijn, kijk eens naar wie er van de sponsors altijd in hebben gezeten, rijke en zeer geslaagde zakenmensen, echter als ze in de voetbalwereld verzeild raken gaan ze de gekste dingen doen, schijnbaar kunnen ze dan niet meer normaal en rationeel denken, we waren er bijna niet meer geweest, graag een reactie ANS, waarom zijn die dan beter, historie bewijst het tegendeel!!!
    Ik denk dat het nu belangrijk is, dat alles en iedereen er van overtuigd moet zijn, dat FC Twente aan het overleven is. Zeker moeten de sup.ver. gehoord en vooral gerespecteerd worden door bijv. 1 zetel in de RvC bestaande uit 5 personen. Maar dat is latere zorg. Wat je schrijft over rijke en geslaagde zakenmensen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan daar een heel dik boek over schrijven.
  • 10 Jan 2019 om 16:50
    Het is belangrijk dat supporters gehoord worden en serieus worden genomen.Wel is het belangrijk dat iedereen doet waar hij goed in is en zich vooral niet gaat bemoeien met zaken waar hij niets van weet.
  • 10 Jan 2019 om 16:22
    • Quote van 10 Jan 2019 om 16:13
      Volgens mij krijgen ze een zetel in de RvC, goede zaak vind ik dat, trouwens een kulargument dat ze emotioneel te betrokken zouden zijn, kijk eens naar wie er van de sponsors altijd in hebben gezeten, rijke en zeer geslaagde zakenmensen, echter als ze in de voetbalwereld verzeild raken gaan ze de gekste dingen doen, schijnbaar kunnen ze dan niet meer normaal en rationeel denken, we waren er bijna niet meer geweest, graag een reactie ANS, waarom zijn die dan beter, historie bewijst het tegendeel!!!
    klopt, dat is idd de andere kant. Supporters hebben het beste met de club voor.
  • 10 Jan 2019 om 16:13
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:41
      mooi dat je het onder de aandacht brengt. Staan mooie dingen in. Ben het absoluut eens dat supporters te emotioneel betrokken zijn en dat ze niet overal bij betrokken gaan worden. Het klinkt leuk, maar die zullen echt niet overal bij betrokken zijn.
    Volgens mij krijgen ze een zetel in de RvC, goede zaak vind ik dat, trouwens een kulargument dat ze emotioneel te betrokken zouden zijn, kijk eens naar wie er van de sponsors altijd in hebben gezeten, rijke en zeer geslaagde zakenmensen, echter als ze in de voetbalwereld verzeild raken gaan ze de gekste dingen doen, schijnbaar kunnen ze dan niet meer normaal en rationeel denken, we waren er bijna niet meer geweest, graag een reactie ANS, waarom zijn die dan beter, historie bewijst het tegendeel!!!
  • 10 Jan 2019 om 15:41
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:37
      Hallo BAM, met grote interesse heb ik jouw bijdrage op Twente.net onder het topic Ledenvereniging FC Twente gelezen. Helemaal top en ik hoop dat vele fans die bijdrage gaan lezen.
    mooi dat je het onder de aandacht brengt. Staan mooie dingen in. Ben het absoluut eens dat supporters te emotioneel betrokken zijn en dat ze niet overal bij betrokken gaan worden. Het klinkt leuk, maar die zullen echt niet overal bij betrokken zijn.
  • 10 Jan 2019 om 15:36
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:52
      8 van de 12 maanden geblesseerd en met het 'Eredivisie' salaris dat hij verdiend zou ik dat ook zeggen maar na de zomer is hij gewoon weg hoor zijn zaakwaarnemer wil ook weer geld verdienen.
    als hij ons aan promotie helpt vind ik het goed hoor.
  • 10 Jan 2019 om 15:29
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:17
      Binnenkort komt er nog een interessant stukkie van P....kijken of jullie er dan toch anders tegen aan kijken. En denken tja het zijn toch echt wel eerlijke badboys.
    BAM vindt dat TV niet meer dan een supportersvereniging is dat niet capabel is om deel te nemen aan het besturingsproces. Je zou kunnen denken dat ANS dit wil promoten, hopelijk ben ik hier abuis. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de supporters deel uit maken van FcT, maar dan wel in een duidelijke structuur en op basis van een belang (bv aandeelhouderschap) en daardoor ook recht hebbend op een zetel.
  • 10 Jan 2019 om 15:24
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:15
      Nee jij weet zeker wel precies waar je over praat of niet.

      "omdat jij het lastig vindt dat FC Twente Fred misschien niet datgene wilde of kon bieden wat Fred wil(de) doen bij FC Twente"

      Als meneertje zo'n groot Twente hart heeft, zoals hij afgelopen jaar nog meerdere keren heeft lopen beweren, maak je je ondergeschikt aan de club en probeer je samen stappen te zetten.
      Niet rennen als je je zin niet krijgt, dat is simpelweg zwak ;)
    Als de posities die FR ambieert, wat betreft de 2e helft van dit seizoen, bezet zijn, kun je toch niet verwachten dat hij "mensen voor de voeten gaat lopen" ? Omdat hij betrokken is, blijft hij als adviseur van de RvC.....
  • 10 Jan 2019 om 15:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:37
      Hallo BAM, met grote interesse heb ik jouw bijdrage op Twente.net onder het topic Ledenvereniging FC Twente gelezen. Helemaal top en ik hoop dat vele fans die bijdrage gaan lezen.
    Binnenkort komt er nog een interessant stukkie van P....kijken of jullie er dan toch anders tegen aan kijken. En denken tja het zijn toch echt wel eerlijke badboys.
  • 10 Jan 2019 om 15:15
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:37
      Hallo BAM, met grote interesse heb ik jouw bijdrage op Twente.net onder het topic Ledenvereniging FC Twente gelezen. Helemaal top en ik hoop dat vele fans die bijdrage gaan lezen.
    Beste ANS, bedoel je dat je het met zijn bijdrage eens bent?
  • 10 Jan 2019 om 14:03
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:33
      Misschien wordt zijn contract wel verlengd...
    Ach ja, TC lult wel vaker uit zijn nek. Assaidi zou ook niet meer spelen voor Twente volgens TC.
  • 10 Jan 2019 om 13:52
    8 van de 12 maanden geblesseerd en met het 'Eredivisie' salaris dat hij verdiend zou ik dat ook zeggen maar na de zomer is hij gewoon weg hoor zijn zaakwaarnemer wil ook weer geld verdienen.
  • 10 Jan 2019 om 13:44
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:01
      Ware het niet dat zijn contract na dit seizoen ten einde is, en Assaidi dus transfervrij is.....
    Wanneer we promoveren zou het mij niet verbazen dat hij "gewoon" verlengd.
  • 10 Jan 2019 om 13:37
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:33
      Hopen dat hij heel blijft. als hij echt zo dankbaar is, dan mag hij nog een jaar blijven.
    Hallo BAM, met grote interesse heb ik jouw bijdrage op Twente.net onder het topic Ledenvereniging FC Twente gelezen. Helemaal top en ik hoop dat vele fans die bijdrage gaan lezen.
  • 10 Jan 2019 om 13:33
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:01
      Ware het niet dat zijn contract na dit seizoen ten einde is, en Assaidi dus transfervrij is.....
    Misschien wordt zijn contract wel verlengd...
  • 10 Jan 2019 om 13:19
    • Quote van 10 Jan 2019 om 12:59
      En hij zou niet meer spelen?? :-) en moet p.o. weg?? :-)
    Haha
  • 10 Jan 2019 om 13:15
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:08
      Je weet niet waar je over praat inzake Rutten....


      Allemaal aannames die je doet....suggestief geleuter omdat jij het lastig vindt dat FC Twente Fred misschien niet datgene wilde of kon bieden wat Fred wil(de) doen bij FC Twente, of weet jij wat er allemaal is besproken tussen FC Twente en Fred?


      Het is gewoon de schuld van Vak-P. ;)
    Nee jij weet zeker wel precies waar je over praat of niet.

    "omdat jij het lastig vindt dat FC Twente Fred misschien niet datgene wilde of kon bieden wat Fred wil(de) doen bij FC Twente"

    Als meneertje zo'n groot Twente hart heeft, zoals hij afgelopen jaar nog meerdere keren heeft lopen beweren, maak je je ondergeschikt aan de club en probeer je samen stappen te zetten.
    Niet rennen als je je zin niet krijgt, dat is simpelweg zwak ;)
  • 10 Jan 2019 om 13:08
    • Quote van 10 Jan 2019 om 10:48
      Zie Fred, clubliefde bestaat niet meer alleen poen.
    Je weet niet waar je over praat inzake Rutten....


    Allemaal aannames die je doet....suggestief geleuter omdat jij het lastig vindt dat FC Twente Fred misschien niet datgene wilde of kon bieden wat Fred wil(de) doen bij FC Twente, of weet jij wat er allemaal is besproken tussen FC Twente en Fred?


    Het is gewoon de schuld van Vak-P. ;)
  • 10 Jan 2019 om 13:01
    • Quote van 10 Jan 2019 om 07:50
      Dat is toch niet erg. Knaken kunnen wij ook goed gebruiken.
    Ware het niet dat zijn contract na dit seizoen ten einde is, en Assaidi dus transfervrij is.....
  • 10 Jan 2019 om 12:59
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:33
      Hopen dat hij heel blijft. als hij echt zo dankbaar is, dan mag hij nog een jaar blijven.
    En hij zou niet meer spelen?? :-) en moet p.o. weg?? :-)
  • 10 Jan 2019 om 11:33
    Hopen dat hij heel blijft. als hij echt zo dankbaar is, dan mag hij nog een jaar blijven.
  • 10 Jan 2019 om 10:48
    • Quote van 10 Jan 2019 om 07:42
      Totdat iemand met een zak knaken begint te schudden....
    Zie Fred, clubliefde bestaat niet meer alleen poen.
  • 10 Jan 2019 om 10:47
    • Quote van 10 Jan 2019 om 08:25
      Dat is bij iedere voetballer althans 99.9%.

      Een fitte Assaidi vergroot onze promotiekansen aanzienlijk.
    Assaidi is gevaarlijker dan Boere en Oosterwijk samen. Dus hoop dat hij er snel staat en belangrijk voor ins kan zijn.
  • 10 Jan 2019 om 10:44
    • Quote van 10 Jan 2019 om 09:36
      Zolang nog niet helemaal fit kan Zekhini zijn tegenstander de 1e 75 minuten lekker afpeigeren en dan kan Assaidi het karwei in het laatste stuk mooi afmaken.
    Inderdaad en als Zehk (of Aitor) tegenvalt al na de 60ste minuut
  • 10 Jan 2019 om 10:04
    • Quote van 10 Jan 2019 om 08:51
      Inderdaad als hij knaken kan krijgen gaat hij daar ook voor want hij is niet anders dan ons! Ik vind het wel vaak erg triest dat hij zo afgebrand wordt door de supporters want ik vind hem heel positief over onze FCT. Ik hoop dat hij ons weer gaat vlammen voor ons!
    Helemaal eens!
  • 10 Jan 2019 om 09:36
    Zolang nog niet helemaal fit kan Zekhini zijn tegenstander de 1e 75 minuten lekker afpeigeren en dan kan Assaidi het karwei in het laatste stuk mooi afmaken.
  • 10 Jan 2019 om 08:51
    • Quote van 10 Jan 2019 om 07:42
      Totdat iemand met een zak knaken begint te schudden....
    Inderdaad als hij knaken kan krijgen gaat hij daar ook voor want hij is niet anders dan ons! Ik vind het wel vaak erg triest dat hij zo afgebrand wordt door de supporters want ik vind hem heel positief over onze FCT. Ik hoop dat hij ons weer gaat vlammen voor ons!
  • 10 Jan 2019 om 08:25
    • Quote van 10 Jan 2019 om 07:42
      Totdat iemand met een zak knaken begint te schudden....
    Dat is bij iedere voetballer althans 99.9%.

    Een fitte Assaidi vergroot onze promotiekansen aanzienlijk.
  • 10 Jan 2019 om 07:50
    • Quote van 10 Jan 2019 om 07:42
      Totdat iemand met een zak knaken begint te schudden....
    Dat is toch niet erg. Knaken kunnen wij ook goed gebruiken.
  • 10 Jan 2019 om 07:42
    Totdat iemand met een zak knaken begint te schudden....
  • 10 Jan 2019 om 07:37
    Ben blij dat Assaidi terug is. Een goede speler die belangrijk voor ons kan zijn in strijd om promotie. Laten we hopen dat hij fit blijft.