Homepage » Eerste elftal » FC Twente krijgt goed nieuws uit ziekenboeg: Espinosa inzetbaar

FC Twente krijgt goed nieuws uit ziekenboeg: Espinosa inzetbaar

( 26 reacties)
FC Twente krijgt goed nieuws uit ziekenboeg: Espinosa inzetbaar

FC Twente kan zonder al teveel zorgen toeleven naar de uitwedstrijd tegen MVV Maastricht. Trainer Marino Pusic kreeg deze week goed nieuws uit de ziekenboeg.

De oefenmeester kan zondag een beroep doen op Javier Espinosa. De Spanjaard was deze week ziek, maar trainde vrijdag weer mee. Dat meldt TC Tubantia. Ook Matthew Smith en Rafik Zekhnini kunnen in actie komen. Het tweetal kampte met pijntjes, maar speelden woensdag al tegen SF Lotte.

Pusic moet nog wel puzzelen op twee posities. De oefenmeester kan centraal achterin naast Peet Bijen kiezen voor Xandro Schenk of Cristian González. Daarnaast moet Pusic in de punt van de aanval kiezen voor Jari Oosterwijk of Tom Boere.

Rafael Ramos, Ulrich Bapoh en Alexander Laukart zijn nog niet inzetbaar. "Zij zitten in de opbouwfase", aldus Pusic op de officiële website van FC Twente. Ook Oussama Assaidi en Haris Vuckic kunnen nog niet in actie komen.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 18:19
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:27
      Heeft het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt.... echter qua resultaat mogen we niet mopperen. Over het spel natuurlijk wel.... Mocht het zondag inderdaad 1-2 worden is weer een hobbel genomen.
    Resultaten waren ook zeer matig, het lijkt minder slecht omdat de rest ook veel punten heeft laten liggen.
  • 11 Jan 2019 om 16:52
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:34
      een goede gezondheid is eerste prioriteit.... mooi dat het weer goed gaat met jouw zoon/dochter....
    Dank!
  • 11 Jan 2019 om 16:34
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:19
      Yup helemaal hersteld weer! Top van je: bedankt!
    een goede gezondheid is eerste prioriteit.... mooi dat het weer goed gaat met jouw zoon/dochter....
  • 11 Jan 2019 om 16:27
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:46
      Als hij verstandig is wel ;) Maar goed, Marino is mediamasochist en mag graag Jan-en-alleman tegen zich in het harnas jagen dus we zullen zien.
    Heeft het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt.... echter qua resultaat mogen we niet mopperen. Over het spel natuurlijk wel.... Mocht het zondag inderdaad 1-2 worden is weer een hobbel genomen.
  • 11 Jan 2019 om 16:19
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:19
      Yup helemaal hersteld weer! Top van je: bedankt!
    Mooi zo.
  • 11 Jan 2019 om 16:19
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:15
      Ik zou het laten staan....jij niet. We gaan zien wat Marino uit de hoge hoed tovert. Maar even iets anders Frank, iets veel belangrijkers.....Jij vertelde laatst dat een kindje van je longontsteking had. Alles weer paletti inmiddels?
    Yup helemaal hersteld weer! Top van je: bedankt!
  • 11 Jan 2019 om 16:15
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:12
      Dat is jouw conclusie en dat is prima.
      De mijne is: we hebben nu het systeem gevonden waardoor we beter staan (2 flankspelers en espinosza op middenveld en backs hoeven nu niet mee) en gonzales was geschorst die is nu terug dus mag weer terug want lag niet aan hem dat het eerst niet stond maar door het systeem.... en dat staat nu wel goed....

      Afijn of schenk of gonzales speelt of boere of oosterwijk... ik ga met beide opties voor een zeer lastige 1-2 overwinning... de spits die speelt zal er 1 maken
    Ik zou het laten staan....jij niet. We gaan zien wat Marino uit de hoge hoed tovert. Maar even iets anders Frank, iets veel belangrijkers.....Jij vertelde laatst dat een kindje van je longontsteking had. Alles weer paletti inmiddels?
  • 11 Jan 2019 om 16:12
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:02
      Het maakt dermate verschil dat de laatste wedstrijden verdediging en aanval meer op elkaar konden rekenen dan voorheen......en dat schept vertrouwen en dat heb je nodig om wedstrijden te winnen. Nu weer wisselen kan zomaar weer een deuk in dat vertrouwen geven en geeft Pusic wederom het stempel.....,,Tja, ik probeer maar iets, weet het zelf eigenlijk ook niet".
    Dat is jouw conclusie en dat is prima.
    De mijne is: we hebben nu het systeem gevonden waardoor we beter staan (2 flankspelers en espinosza op middenveld en backs hoeven nu niet mee) en gonzales was geschorst die is nu terug dus mag weer terug want lag niet aan hem dat het eerst niet stond maar door het systeem.... en dat staat nu wel goed....

    Afijn of schenk of gonzales speelt of boere of oosterwijk... ik ga met beide opties voor een zeer lastige 1-2 overwinning... de spits die speelt zal er 1 maken
  • 11 Jan 2019 om 16:06
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:02
      Het maakt dermate verschil dat de laatste wedstrijden verdediging en aanval meer op elkaar konden rekenen dan voorheen......en dat schept vertrouwen en dat heb je nodig om wedstrijden te winnen. Nu weer wisselen kan zomaar weer een deuk in dat vertrouwen geven en geeft Pusic wederom het stempel.....,,Tja, ik probeer maar iets, weet het zelf eigenlijk ook niet".
    Dat twee zaken op hetzelfde moment gebeuren hoeft nog niet te betekenen dat ze een verband hebben.
  • 11 Jan 2019 om 16:02
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:53
      Alleen jammer dat het geen jan en alleman is... kijk maar eens bij de reacties... wij onderling verschillen ook allemaal van mening. Dat komt omdat het niet zoveel verschil maakt....

      Over aitor en espinosza bestaat geen twijfel dus geen discussie.

      Over twijfelgevallen kan en mag je gewoon anders denken.... pusic dus ook
    Het maakt dermate verschil dat de laatste wedstrijden verdediging en aanval meer op elkaar konden rekenen dan voorheen......en dat schept vertrouwen en dat heb je nodig om wedstrijden te winnen. Nu weer wisselen kan zomaar weer een deuk in dat vertrouwen geven en geeft Pusic wederom het stempel.....,,Tja, ik probeer maar iets, weet het zelf eigenlijk ook niet".
  • 11 Jan 2019 om 15:53
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:46
      Als hij verstandig is wel ;) Maar goed, Marino is mediamasochist en mag graag Jan-en-alleman tegen zich in het harnas jagen dus we zullen zien.
    Alleen jammer dat het geen jan en alleman is... kijk maar eens bij de reacties... wij onderling verschillen ook allemaal van mening. Dat komt omdat het niet zoveel verschil maakt....

    Over aitor en espinosza bestaat geen twijfel dus geen discussie.

    Over twijfelgevallen kan en mag je gewoon anders denken.... pusic dus ook
  • 11 Jan 2019 om 15:46
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:39
      Alles zoals verwacht..... Zou hij er iets van meenemen in zijn besluit mbt de opstelling?? :-)
    Als hij verstandig is wel ;) Maar goed, Marino is mediamasochist en mag graag Jan-en-alleman tegen zich in het harnas jagen dus we zullen zien.
  • 11 Jan 2019 om 15:45
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:39
      Ik denk dat we tegen Willem II met Fran Sol meer aan Gonzalez hebben dan aan Schenk dus zou ik mooi weer met Gonzalez beginnen de komende twee wedstrijden.
    Gonzalez is meer verdediger.
    Schenk beter in de communicatie met Beijen en Drommel.
    Gonzalez is voor Twente een goede verdediger, maar waarom Schenk eruit, die heeft het gewoon goed gedaan.

    Oosterwijk is imo gewoon beter dan Boere.
  • 11 Jan 2019 om 15:39
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:23
      Mooi.....alles inzetbaar. Opstelling duidelijk. Jammer voor Hölscher, jammer voor Gonzalez, jammer voor Boere. Even goed meelezen Marino.
    Alles zoals verwacht..... Zou hij er iets van meenemen in zijn besluit mbt de opstelling?? :-)
  • 11 Jan 2019 om 15:39
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:37
      Als er niet of nauwelijks verschil is moet je het team laten staan dan voor de winterstop, in verhouding, het best gepresteerd heeft, dat was/is een team met Schenk en Oosterwijk.
    Ik denk dat we tegen Willem II met Fran Sol meer aan Gonzalez hebben dan aan Schenk dus zou ik mooi weer met Gonzalez beginnen de komende twee wedstrijden.
  • 11 Jan 2019 om 15:37
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:23
      Zit niet heel veel verschil in maar ik zou voor gonzales en boere gaan
    Als er niet of nauwelijks verschil is moet je het team laten staan dan voor de winterstop, in verhouding, het best gepresteerd heeft, dat was/is een team met Schenk en Oosterwijk.
  • 11 Jan 2019 om 15:35
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:26
      Zou kiezen voor Schenk, geen Holscher en Oosterwijk
    Wie dan wel in de spits? Oosterwijk verdient het nu meer dan boere. Assaidi is er pas vanaf utrecht bij
  • 11 Jan 2019 om 15:35
    Schenk laten staan.Oosterwijk altijd verkiezen boven Boere.Oosterwijk blijft tenminste in zijn positie voetballen en loopt de ruimtes op de flank niet dicht voor de vleugels.Boere wel, die dan weer kan zeggen kijk eens hoe hard ik werk met zijn paniekerige blik vol ongeloof wanneer hij weer eens niet aanwezig was in de 16.....
  • 11 Jan 2019 om 15:34
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:29
      deze week werd op bergadering gezegd van TV ..niks meer huren ..pure kapitaalverspilling..dus..
    Ben benieuwd, ze kunnen niet zoveel anders. Transfervrije spelers kiezen niet zo snel voor Twente op dit moment
  • 11 Jan 2019 om 15:34
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:29
      deze week werd op bergadering gezegd van TV ..niks meer huren ..pure kapitaalverspilling..dus..
    Bij Unal toen niet hoor.
  • 11 Jan 2019 om 15:29
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:25
      Verwacht als er transfers bijkomen dit eind van de deadline gebeurd, vanwege evt. verhuren. Clubs weten dan pas welke keuzes ze over hebben en welke spelers ze eventueel kunnen verhuren
    deze week werd op bergadering gezegd van TV ..niks meer huren ..pure kapitaalverspilling..dus..
  • 11 Jan 2019 om 15:26
    Zou kiezen voor Schenk, geen Holscher en Oosterwijk
  • 11 Jan 2019 om 15:25
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:23
      Zit niet heel veel verschil in maar ik zou voor gonzales en boere gaan
    Laat oosterwijk maar staan joh. Die scoorde tenminste nog tegen rkc en nec
  • 11 Jan 2019 om 15:25
    Verwacht als er transfers bijkomen dit eind van de deadline gebeurd, vanwege evt. verhuren. Clubs weten dan pas welke keuzes ze over hebben en welke spelers ze eventueel kunnen verhuren
  • 11 Jan 2019 om 15:23
    Zit niet heel veel verschil in maar ik zou voor gonzales en boere gaan
  • 11 Jan 2019 om 15:23
    Mooi.....alles inzetbaar. Opstelling duidelijk. Jammer voor Hölscher, jammer voor Gonzalez, jammer voor Boere. Even goed meelezen Marino.