Pusic wil minder verliezen: ''De lijn van december moeten we nu voortzetten''

( 12 reacties)
Pusic wil minder verliezen: ''De lijn van december moeten we nu voortzetten''

FC Twente beleefde een matige seizoenshelft qua voetbal, maar het puntenaantal is helemaal niet zo rampzalig. De ploeg staat slechts twee punten achter op de koploper. 

Marino Pusic vertelt in gesprek met TC Tubantia dat hij niet tevreden is over het aantal verloren wedstrijden. ''De eerste divisie valt nauwelijks te voorspellen. Maar ik hoop en wil dat we minder wedstrijden verliezen. Voor de winterstop hebben we vijf keer verloren en dat was te veel. Als we dat aantal in de tweede seizoenshelft naar beneden kunnen brengen, kunnen we een heel eind komen.''

Daarvoor moet de ploeg wel stabieler worden en daarnaast willen de supporters ook vaker op de banken staan doordat het voetbal een lust voor het oog is. ''Wat is beter voetbal… Is dat dominant zijn en de kansen creëren? Of is er meer? Het moderne voetbal bestaat uit veel meer facetten. Staat de organisatie goed, wat doe je in balbezit en bij balverlies? Hoe voer je je standaardsituaties uit en hoe schakel je om?''

Dat niet alle wedstrijden met goed voetbal gewonnen kunnen worden, weet Pusic als geen ander. Volgens hem is er meer nodig om duels te winnen. ''Tegen NEC waren we de gehele wedstrijd bovenliggend, maar we scoorden de enige twee goals uit de omschakeling. De lijn van december moeten we nu voortzetten. Als je ziet met welke opstartproblemen we zijn begonnen, dan is het gat halverwege het seizoen te overzien.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2019 om 11:28
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:17
      Sorry blijf het maar herhalen het is een grote nietsnut een dramatische clown. Zowel zijn uitspraken als zijn hele beleid zijn een drama, denk dat ze er nog spijt van krijgen dat ze deze clown hebben laten zitten.
    Geen geld voor een fatsoenlijke trainer kerel. Dat is de oorzaak dat Poeslief nu voor deze groep staat.....
  • 13 Jan 2019 om 09:50
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:17
      Sorry blijf het maar herhalen het is een grote nietsnut een dramatische clown. Zowel zijn uitspraken als zijn hele beleid zijn een drama, denk dat ze er nog spijt van krijgen dat ze deze clown hebben laten zitten.
    Nog een ongeveer 3,5 maand vol houden en dan lost het probleem zich van zelf (gratis) op.
  • 12 Jan 2019 om 19:03
    • Quote van 12 Jan 2019 om 18:30
      Als het een man van zijn woord is spelen we in de zelfde opstelling als tegen Nec. Zijn uitspraak laatst was toch never change a winning team (al heeft hij dat aan het begin van het seizoen ook al gedaan).
    Nee, hij zei Always change a winning team.
  • 12 Jan 2019 om 18:37
    • Quote van 12 Jan 2019 om 18:30
      Als het een man van zijn woord is spelen we in de zelfde opstelling als tegen Nec. Zijn uitspraak laatst was toch never change a winning team (al heeft hij dat aan het begin van het seizoen ook al gedaan).
    Mocht Marino wijzigingen aanbrengen dan neemt hij ook wel een groot risico. Bij verlies zal hij dan (wederom) een volle laag krijgen en moeten ze hem op de terugweg achterlaten in het Land van Laaf.Het merendeel prevaleert de opstelling zoals tegen NEC....dit ging goed...spelers voelden zich er prettig bij dus.....kat in't bakkie.
  • 12 Jan 2019 om 18:30
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:11
      Als je stabieler wil worden moet je het zo laten staan zoals de laatste wedstrijden.....niet voor Sinterklaas spelen en dus weinig weggeven. Dat is een pré om wedstrijden te winnen aangezien we veel te weinig scoren. Zoals de trainert al aangeeft.....vooral en veelal uit standaardsituaties. Een goalgetter erbij kan je een hoop ergernis, excuses en lachwekkende analyses besparen. Dat lachwekkende kan morgen een vervolg krijgen als Pusic weederom met de opstelling gaat rommelen. We zullen gaan zien of de uitspraak menens is of weer een Pusic-langspeelplaat.
    Als het een man van zijn woord is spelen we in de zelfde opstelling als tegen Nec. Zijn uitspraak laatst was toch never change a winning team (al heeft hij dat aan het begin van het seizoen ook al gedaan).
  • 12 Jan 2019 om 18:15
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:17
      Sorry blijf het maar herhalen het is een grote nietsnut een dramatische clown. Zowel zijn uitspraken als zijn hele beleid zijn een drama, denk dat ze er nog spijt van krijgen dat ze deze clown hebben laten zitten.
    Jup, 100% eens
  • 12 Jan 2019 om 18:15
    Pussy, Als je meer wil bereiken, dan laat eerst de juiste mensen op de juiste plek spelen, en houd daar eens aan vast, ook als er mensen niet zijn, en verder ga nou eens van eigen kracht uit zacht gekookt ei
  • 12 Jan 2019 om 17:17
    Sorry blijf het maar herhalen het is een grote nietsnut een dramatische clown. Zowel zijn uitspraken als zijn hele beleid zijn een drama, denk dat ze er nog spijt van krijgen dat ze deze clown hebben laten zitten.
  • 12 Jan 2019 om 17:11
    Als je stabieler wil worden moet je het zo laten staan zoals de laatste wedstrijden.....niet voor Sinterklaas spelen en dus weinig weggeven. Dat is een pré om wedstrijden te winnen aangezien we veel te weinig scoren. Zoals de trainert al aangeeft.....vooral en veelal uit standaardsituaties. Een goalgetter erbij kan je een hoop ergernis, excuses en lachwekkende analyses besparen. Dat lachwekkende kan morgen een vervolg krijgen als Pusic weederom met de opstelling gaat rommelen. We zullen gaan zien of de uitspraak menens is of weer een Pusic-langspeelplaat.
  • 12 Jan 2019 om 16:53
    Minder verliezen??? Meer winnen!!!!!!!’
  • 12 Jan 2019 om 16:51
    Goh, ik dacht dat verliezen bovenaan je lijstje stond Poeske!
  • 12 Jan 2019 om 16:42
    Dan word het tijd dat je vertrekt
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›