''Hij wees daarmee naar de trainer, die niet bepaald onomstreden is''

( 41 reacties)
''Hij wees daarmee naar de trainer, die niet bepaald onomstreden is''

FC Twente speelt vanavond het thuisduel in de kwartfinale van de KNVB-beker tegen Willem II. De ploeg uit Enschede is de laatste club in het bekertoernooi uit de Keuken Kampioen Divisie.

Hoewel FC Twente nog altijd als grote club wordt gezien, is de realiteit op het veld soms anders. ''In Enschede en omstreken hebben ze allang geaccepteerd dat ze een jaartje op de blaren moeten zitten, maar veel langer moet het geworstel in de schaduw niet duren. In het financiële reddingsplan staat dat de club twee jaar eerste divisie kan overleven. En daarna? Niemand die het weet. Logisch dus dat de druk in Enschede enorm is'', zo schrijft Leon ten Voorde in het Algemeen Dagblad.

De club moet eigenlijk promoveren, ook gezien de financiële situatie. ''Het probleem is alleen dat de selectie van de Tukkers er in het eerste deel van het seizoen niet met kop en schouders boven uitstak. Het Latijns getinte Twente acteerde op z'n zachtst gezegd grillig'', weet Ten Voorde.

Technisch directeur Ted van Leeuwen liet zich onlangs ontvallen dat 'wij met deze spelers beter moeten kunnen voetballen'. ''Zonder het te zeggen wees hij daarmee naar de trainer, Marino Pusic, die niet bepaald onomstreden is op de werkvloer en bij de achterban'', besluit de journalist.

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2019 om 14:06
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:26
      Tuurlijk heeft Leon een punt maar dit artikel komt laat. Zou hij eerst een week hier hebben zitten meelezen ofzo?
    Leon leest sowieso op Twentefans en fctwente.net mee. Dit weet ik via iemand die Leon persoonlijk kent.
  • 23 Jan 2019 om 14:04
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:11
      Ikzeg. Tp. De lat moet altijd om hoog, en het klopt wat u ook zegt. Maar nogmaals pusic heeft Hulp nodig die hem helpt. Had gehoopt op fred, maar ja helaas (durft )of kan hij het ook niet. Maar wie helpt pusic? ?
    Beste Ik, heb je er ooit aan gedacht dat Pusic zelf misschien helemaal geen hulp wil(de)?
  • 23 Jan 2019 om 12:31
    • Quote van 23 Jan 2019 om 12:04
      Nee hoor... ik heb het namelijk totaal niet met city. En de enige vrucht die smaak had vanuit die kant was Unal. In mindere mate celina. Agjepong yeboah en hoe ze ook alemaal heeten hadden we niet zoveel aan. Ik weet al dat je gaat zeggen: beter dan wat er nu hobbelt... maar denk ook aan kapitaalvernieteging bij huurconstrukties met een dergelijle club. En geloof mij, als ze echt je droompje uit laten komen, en een complex bouwen voor twente... staat twente diep in het schuld bij city. Daar moet je ECHT blij mee zijn ja!?
    Als je elk jaar 3 kwalitatieve talenten kan huren, aangevuld met eigen jeugd en ervaren spelers, dan heb je een goede mix. Bovendien Unal en nu ook Smith dat zijn ook voltreffers. Soms moet zo’n connectie groeien. Dat is voor Twente nu een paar jaar. NAC has dat niet eerder. Het vertrouwen van Man City in Twente is groot en dat kan op den suit steeds betere vruchten afwerpen. Als zij dan de trainingsaccomodatie op en top willen klaar maken, dan zit dat in de prijs. FCT Leid jaarlijks 2/3 goede talenten op en wij krijgen daarvoor een hypermodern trainingsaccomodatie. Dat geld FCT eerder in wil inversteren dat kan gebruikt worden voor verder opbouw van de jeugd opleiding.
  • 23 Jan 2019 om 12:09
    • Quote van 23 Jan 2019 om 12:04
      Nee hoor... ik heb het namelijk totaal niet met city. En de enige vrucht die smaak had vanuit die kant was Unal. In mindere mate celina. Agjepong yeboah en hoe ze ook alemaal heeten hadden we niet zoveel aan. Ik weet al dat je gaat zeggen: beter dan wat er nu hobbelt... maar denk ook aan kapitaalvernieteging bij huurconstrukties met een dergelijle club. En geloof mij, als ze echt je droompje uit laten komen, en een complex bouwen voor twente... staat twente diep in het schuld bij city. Daar moet je ECHT blij mee zijn ja!?
    Ik zou zeggen Red Bull is de oplossing!!!!!!!!
  • 23 Jan 2019 om 12:09
    • Quote van 23 Jan 2019 om 11:34
      Nieuwe natte droom?
    Red Bull Manchester City;-)
  • 23 Jan 2019 om 12:04
    • Quote van 23 Jan 2019 om 11:48
      Dat zou ook jou matte droom moeten zijn. Word lastig op eigen kracht. Blijkt deze transferperiode ook wel.
    Nee hoor... ik heb het namelijk totaal niet met city. En de enige vrucht die smaak had vanuit die kant was Unal. In mindere mate celina. Agjepong yeboah en hoe ze ook alemaal heeten hadden we niet zoveel aan. Ik weet al dat je gaat zeggen: beter dan wat er nu hobbelt... maar denk ook aan kapitaalvernieteging bij huurconstrukties met een dergelijle club. En geloof mij, als ze echt je droompje uit laten komen, en een complex bouwen voor twente... staat twente diep in het schuld bij city. Daar moet je ECHT blij mee zijn ja!?
  • 23 Jan 2019 om 11:54
    Daniel Arzani (Man City) Australisch en Europees paspoort had hij. Kunnen ze die niet huren of is hij al verhuurd?
  • 23 Jan 2019 om 11:48
    • Quote van 23 Jan 2019 om 11:34
      Nieuwe natte droom?
    Dat zou ook jou matte droom moeten zijn. Word lastig op eigen kracht. Blijkt deze transferperiode ook wel.
  • 23 Jan 2019 om 11:34
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:27
      De Liefde tussen NAC en City is bekoeld en men verwacht dat NAC en Man City de samenwerking gaan beeindigen. Dit kan goed nieuws voor FCT zijn. Ted heeft zijn connecties daar en als wij nou max 3 spelers elk jaar kunnen huren in ruil voor het aanpassen van een hypermodern trainingsaccomodatie op de listen van Man City. Dan mogen we heel erg blij zijn denk ik de komende jaren.
    Nieuwe natte droom?
  • 23 Jan 2019 om 10:57
    Gisteren AZ - Vitesse 8165 toeschouwers. Dat je het maar weet.
  • 23 Jan 2019 om 10:55
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:37
      Toen zat twente sportief in de lift en kon het contracten afkopen. De situatie is kats anders. Al was het een grote fout van twente om de scouting eruit te gooien
    Ik denk dat een sanenwerking met Man City een ultieme uitkomst is, in het hershel proces waarin FCT zich bevind. Dit zouden ze eens serieus moeten gaan bestuderen. Dit kan FCT enkele jaren helpen. Vitesse heeft het ook niet slechter gemaakt. Ik denk dat veel club om zo’n sanenwerking staat te springen. Dus als NAC geen goede van heeft. Dan ligt dit voor het oprapen voor Dennis Schippers en consorten.
  • 23 Jan 2019 om 10:42
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:22
      Aitor komt alleen naar binnen en komt de laatste weken geen man meer voorbij. Onze spitsen hebben ook niet bepaald diepgang.
    Het spel van Aitor is te doorzichtig. Dat je 9 van de 10 keer naar binnen trekt het zij zo, maar hij doet dat de laatste tijd praktisch uit stilstand ipv op volle snelheid. Gemakkelijk te verdedigen dus en op zulke momenten verwacht ik dat een trainer hem eens een seintje geeft om het op de linksbuiten eens te proberen en met voorzetten onze spits(en) in stelling te brengen. Dan kunnen die ook eens gevaarlijk worden ipv plompverloren erbij te lopen.
  • 23 Jan 2019 om 10:41
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:32
      Celina kon ook best goed voetballen.
    Inderdaad Smith doet het prima en Celina kon het ook maar die heeft het maar een paar wedstrijden laten zien. Gaat erom dat city huurlingen zoveel beter zijn dan aangetrokken spelers van andere clubs. Je moet alleen zulke spelers huren als ze echt top zijn. Anders kan je beter zorgen dat spelers bij jezelf onder contract staan om ze op te leiden en met winst te verkopen.
  • 23 Jan 2019 om 10:37
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:29
      Nou wat hebben huurlingen van City laten zien dan? Unal was echt goed. De rest niet of te weinig wedstrijden. Je kan ook goed scouten zoals met Chadli, Wisgerhof en Elia is gebeurt.
    Toen zat twente sportief in de lift en kon het contracten afkopen. De situatie is kats anders. Al was het een grote fout van twente om de scouting eruit te gooien
  • 23 Jan 2019 om 10:32
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:31
      Smith is ook goed
    Celina kon ook best goed voetballen.
  • 23 Jan 2019 om 10:31
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:29
      Nou wat hebben huurlingen van City laten zien dan? Unal was echt goed. De rest niet of te weinig wedstrijden. Je kan ook goed scouten zoals met Chadli, Wisgerhof en Elia is gebeurt.
    Smith is ook goed
  • 23 Jan 2019 om 10:29
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:38
      En de kwaliteit dan? Spelers op de gros halen hebben we gezien. Dat heeft ons degradatie opgeleverd.
    Nou wat hebben huurlingen van City laten zien dan? Unal was echt goed. De rest niet of te weinig wedstrijden. Je kan ook goed scouten zoals met Chadli, Wisgerhof en Elia is gebeurt.
  • 23 Jan 2019 om 10:23
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:23
      Met zijn snelheid had je een geweldig wapen. Wie houd je nu over? Wss starten oosterwijk en holscher beiden in de basis, die 2 zaten in het verleden op de tribune hier. Het word gwn niks
    Daar ben ik dus ook heel bang voor
  • 23 Jan 2019 om 10:23
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:18
      wist niet dat we alleen met Zekh. voetbalden..
    Met zijn snelheid had je een geweldig wapen. Wie houd je nu over? Wss starten oosterwijk en holscher beiden in de basis, die 2 zaten in het verleden op de tribune hier. Het word gwn niks
  • 23 Jan 2019 om 10:23
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:21
      Geen gelul ik kom door de spits met 4 man uit Baarn, Amsterdam & Montfoort om in de kou te zitten! 2-0 !!
    Oke 2-0 dan omdat jij uit Amsterdam komt
  • 23 Jan 2019 om 10:22
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:18
      wist niet dat we alleen met Zekh. voetbalden..
    Aitor komt alleen naar binnen en komt de laatste weken geen man meer voorbij. Onze spitsen hebben ook niet bepaald diepgang.
  • 23 Jan 2019 om 10:21
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:17
      Ik ga voor een 0-2 verlies, geen diepgang meer in het spel doordat Zekhnini weg is gevallen. Ook weinig counter mogelijkheden.
    Geen gelul ik kom door de spits met 4 man uit Baarn, Amsterdam & Montfoort om in de kou te zitten! 2-0 !!
  • 23 Jan 2019 om 10:18
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:17
      Ik ga voor een 0-2 verlies, geen diepgang meer in het spel doordat Zekhnini weg is gevallen. Ook weinig counter mogelijkheden.
    wist niet dat we alleen met Zekh. voetbalden..
  • 23 Jan 2019 om 10:18
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:06
      Juist! Kom op mensen, wij zijn Twente!!!
    Ik vind nederigheid meer op haar plaats en meer passend.
    In tijdperk joop dacht ik ook zoals jou.
    Nu vind ik dat meer passen bij clubs als Ajax enzo. Niet meer bij ons en onze situatie...
    Maar dat is voor iedereen anders
  • 23 Jan 2019 om 10:17
    Ik ga voor een 0-2 verlies, geen diepgang meer in het spel doordat Zekhnini weg is gevallen. Ook weinig counter mogelijkheden.
  • 23 Jan 2019 om 10:06
    • Quote van 23 Jan 2019 om 10:04
      Wat Brama zei, Winnen moet weer normaal worden.
    Juist! Kom op mensen, wij zijn Twente!!!
  • 23 Jan 2019 om 10:04
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:59
      Eens. Maar de algehele tendens mag wel wat omhoog binnen Twente en haar fans. We moeten ook uitstralen dat we kampioen willen worden, net zoals we vanavond moeten uitstralen dat W2 met adrie Koster niks kan beginnen hier.
    Wat Brama zei, Winnen moet weer normaal worden.
  • 23 Jan 2019 om 09:59
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:31
      Tegenpartij Wel realistisch blijven. Een kampioenschap eisen, dat kan je de kop kosten. Citaat van Cruijff, je bent zo sterk als je zwakste schakel, dan zijn we niet zo sterk, zowel in de selectie en in de organisatie niet.
    Eens. Maar de algehele tendens mag wel wat omhoog binnen Twente en haar fans. We moeten ook uitstralen dat we kampioen willen worden, net zoals we vanavond moeten uitstralen dat W2 met adrie Koster niks kan beginnen hier.
  • 23 Jan 2019 om 09:38
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:35
      Pfffff word hier zo moe van. Prima om af en toe spelers te huren maar je moet zorgen dat je spelers goedkoop in eigendom krijgt en duur weer verkoopt. Je moet altijd zorgen dat je baas blijft in eigen huis en niet afhankelijk word van andere clubs. En dat je trainer zelf de opstelling kan bepalen.
    En de kwaliteit dan? Spelers op de gros halen hebben we gezien. Dat heeft ons degradatie opgeleverd.
  • 23 Jan 2019 om 09:35
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:27
      De Liefde tussen NAC en City is bekoeld en men verwacht dat NAC en Man City de samenwerking gaan beeindigen. Dit kan goed nieuws voor FCT zijn. Ted heeft zijn connecties daar en als wij nou max 3 spelers elk jaar kunnen huren in ruil voor het aanpassen van een hypermodern trainingsaccomodatie op de listen van Man City. Dan mogen we heel erg blij zijn denk ik de komende jaren.
    Pfffff word hier zo moe van. Prima om af en toe spelers te huren maar je moet zorgen dat je spelers goedkoop in eigendom krijgt en duur weer verkoopt. Je moet altijd zorgen dat je baas blijft in eigen huis en niet afhankelijk word van andere clubs. En dat je trainer zelf de opstelling kan bepalen.
  • 23 Jan 2019 om 09:34
    • Quote van 23 Jan 2019 om 08:45
      Niet zo dom zitten te zeveren Leo, kijk waar jij vandaan komt. Bonifatius Boys,pfff
    je kan de terechte kritiek weer niet hebben en dus ga je maar weer op de man spelen, zielig hoor.
  • 23 Jan 2019 om 09:31
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:27
      De Liefde tussen NAC en City is bekoeld en men verwacht dat NAC en Man City de samenwerking gaan beeindigen. Dit kan goed nieuws voor FCT zijn. Ted heeft zijn connecties daar en als wij nou max 3 spelers elk jaar kunnen huren in ruil voor het aanpassen van een hypermodern trainingsaccomodatie op de listen van Man City. Dan mogen we heel erg blij zijn denk ik de komende jaren.
    Nou ik weet niet of city gaat meebetalen aan een trainingscomplex maar als we de komende jaren daar een paar talenten kunnen huren is wel prettig aangezien het geld nog steeds schaars is.
  • 23 Jan 2019 om 09:31
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:11
      Ikzeg. Tp. De lat moet altijd om hoog, en het klopt wat u ook zegt. Maar nogmaals pusic heeft Hulp nodig die hem helpt. Had gehoopt op fred, maar ja helaas (durft )of kan hij het ook niet. Maar wie helpt pusic? ?
    Tegenpartij Wel realistisch blijven. Een kampioenschap eisen, dat kan je de kop kosten. Citaat van Cruijff, je bent zo sterk als je zwakste schakel, dan zijn we niet zo sterk, zowel in de selectie en in de organisatie niet.
  • 23 Jan 2019 om 09:27
    De Liefde tussen NAC en City is bekoeld en men verwacht dat NAC en Man City de samenwerking gaan beeindigen. Dit kan goed nieuws voor FCT zijn. Ted heeft zijn connecties daar en als wij nou max 3 spelers elk jaar kunnen huren in ruil voor het aanpassen van een hypermodern trainingsaccomodatie op de listen van Man City. Dan mogen we heel erg blij zijn denk ik de komende jaren.
  • 23 Jan 2019 om 09:26
    • Quote van 23 Jan 2019 om 09:11
      Ikzeg. Tp. De lat moet altijd om hoog, en het klopt wat u ook zegt. Maar nogmaals pusic heeft Hulp nodig die hem helpt. Had gehoopt op fred, maar ja helaas (durft )of kan hij het ook niet. Maar wie helpt pusic? ?
    Beste Ikzeg, je hebt helemaal gelijk. Hopelijk staat Pusic open voor hulp. Alleen kritiek lost niets op.
  • 23 Jan 2019 om 09:26
    • Quote van 23 Jan 2019 om 08:51
      Wat heeft je reactie met Twente te maken? Leon legt terecht wat meer druk op de organisatie. Niks mis mee, de lat zou bij de meeste fans ook wel wat meer omhoog mogen/ moeten. Eisen i.p.v. hopen. Wij zijn Twente!!
    Tuurlijk heeft Leon een punt maar dit artikel komt laat. Zou hij eerst een week hier hebben zitten meelezen ofzo?
  • 23 Jan 2019 om 09:11
    • Quote van 23 Jan 2019 om 08:40
      Leon snapt het wel en legt ook (terecht) druk op Van Leeuwen. We zijn een ‘grote’ club door die 22.000 toeschouwers, maar in alle andere facetten zijn we niets meer dan een Cambuur, go Ahead etc. Presteren en de lat omhoog leggen!!
    Ikzeg. Tp. De lat moet altijd om hoog, en het klopt wat u ook zegt. Maar nogmaals pusic heeft Hulp nodig die hem helpt. Had gehoopt op fred, maar ja helaas (durft )of kan hij het ook niet. Maar wie helpt pusic? ?
  • 23 Jan 2019 om 08:51
    • Quote van 23 Jan 2019 om 08:45
      Niet zo dom zitten te zeveren Leo, kijk waar jij vandaan komt. Bonifatius Boys,pfff
    Wat heeft je reactie met Twente te maken? Leon legt terecht wat meer druk op de organisatie. Niks mis mee, de lat zou bij de meeste fans ook wel wat meer omhoog mogen/ moeten. Eisen i.p.v. hopen. Wij zijn Twente!!
  • 23 Jan 2019 om 08:48
    Wat is er mis met Bonifatius Boys? Zoveel minder dan Hölscher etc zijn die niet!
  • 23 Jan 2019 om 08:45
    Niet zo dom zitten te zeveren Leo, kijk waar jij vandaan komt. Bonifatius Boys,pfff
  • 23 Jan 2019 om 08:40
    Leon snapt het wel en legt ook (terecht) druk op Van Leeuwen. We zijn een ‘grote’ club door die 22.000 toeschouwers, maar in alle andere facetten zijn we niets meer dan een Cambuur, go Ahead etc. Presteren en de lat omhoog leggen!!
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›