Homepage » Eerste elftal » ''Zo langzamerhand vraag je je toch af wat de functie van een tweede elftal is''

''Zo langzamerhand vraag je je toch af wat de functie van een tweede elftal is''

( 33 reacties)
''Zo langzamerhand vraag je je toch af wat de functie van een tweede elftal is''

FC Twente wist woensdagavond geen resultaat te bereiken tegen Willem II, wat uitschakeling in het bekertoernooi betekende. TC/Tubantia-verslaggever Leon ten Voorde zag een matig FC Twente. 

''Twente bracht voetballend weer eens veel te weinig en na vijf wedstrijden zonder tegentreffer kon de ploeg dit keer ook niet leunen op een onkreukbare defensie. Een ploeg met lef, structuur en een plan had dit povere Willem II op deze avond de stuipen op het lijf gejaagd. Twente was er niet toe in staat'', begint hij zijn relaas.

Ten Voorde constateert ook dat FC Twente aanvallend weinig kan brengen. ''Als het duel met het oog op de competitie een ding nog eens duidelijk heeft gemaakt, dan is het wel dat Twente binnen nu en een week dringend aanvallende versterking nodig heeft. Trainer Marino Pusic koos tegen Willem II na het wegvallen van Rafik Zekhnini voor Tim Hölscher als linkerspits, maar dat werd om meerdere redenen geen succes'', zegt hij over Hölscher, die woensdagavond opnieuw belabberd speelde en na 25 minuten geblesseerd naar de kant moest.

De journalist ziet wel andere mogelijkheden voor Pusic, maar de trainer lijkt deze niet te willen zien. ''Dat Pusic spelers als Ryan Trotman en Rashaan Fernandes, maar ook middenvelder Godfried Roemeratoe na zijn uitstekende wedstrijd afgelopen maandag bij de beloften, geen plek in de selectie gunde, was op z'n zachtst gezegd opvallend. Zo langzamerhand vraag je je toch af wat de functie van een tweede elftal en de jeugdopleiding is, als je er onder dit soort omstandigheden nóg geen gebruik van maakt'', aldus een duidelijke Ten Voorde.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jan 2019 om 09:20
    • Quote van 24 Jan 2019 om 23:29
      Wat houd dan H. B in hersen beperkt? Zo zijn jou reacties zeker en je hebt ook een uitstekende onderbouwing voor je fabels. Pusic eruit is het domste wat de club kan doen. En geen enkel bestuur zet een trainer eruit die op de 2 de plek staat en dat is een feit
    Kerel waarom beginnen jij en Frank niet een vormpje? Allebei eigenwijze betweters. Echte eigenwijze maloten.
  • 24 Jan 2019 om 23:29
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:34
      Waar staat die W voor ? Warhoofd?

      4 maanden contract, tegen zeer waarschijnlijk een zeer bescheiden honorarium.

      Als je Theo op het eerste zou zetten en Garcia op het tweede zou het je geen cent meer kosten. Wat je wel krijgt is meer know-how op de bank, en iemand die het 1ste en het 2de kan verbinden.

      maw, kegel je pusic er nu uit dan ga je er financieel niet op achteruit. Sportief heeft hij he-le-maal niets opgebouwd in ja maanden, dus valt er ook niets te verliezen.
    Wat houd dan H. B in hersen beperkt? Zo zijn jou reacties zeker en je hebt ook een uitstekende onderbouwing voor je fabels. Pusic eruit is het domste wat de club kan doen. En geen enkel bestuur zet een trainer eruit die op de 2 de plek staat en dat is een feit
  • 24 Jan 2019 om 16:44
    Het niet inpassen van jonge eigen spelers al jaren niet echt aan de orde bij Twente.Veel spelers met potentie zijn om die reden vertrokken.Alleen de buitencatogorie zo als Promes kregen een kans
  • 24 Jan 2019 om 16:16
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:24
      Oh dan gaan we de komende 10 jaar binnen Twente nooit ergens een personeelswijziging zien, ook al kost ons dat de kop.

      Want kom jij met een koffer met geld?
    deze trainer is een complete kapitaal vernietiging
  • 24 Jan 2019 om 15:36
    • Quote van 24 Jan 2019 om 14:50
      Onlangs gaf iemand hier aan dat ze de spelers van jong Twente niet willen opzadelen met de druk van het moeten promoveren. Op zich is dat niet zo vreemd, zeker begin van het seizoen. Nu hebben die spelers al vaker laten zien wat ze kunnen, we staan er qua ranglijst goed voor. Dan kun je ze toch kansen geven. Zeker omdat het nu voorin niet loopt. Bovendien als we promoveren hebben we volgend seizoen het excuus dat we ze niet willen opzadelen met de druk van het moeten handhaven? Ze zullen toch een keer moeten. Neem aan dat bij jong nu ook de druk ligt om te presenteren in de kampioenspoule. Wat mij betreft kansen bieden voor de jonge gasten, onze toekomst!
    Lol.....

    Iemand heeft hier lopen beweren dat ze voetballers niet willen opzadelen met voetbal.

    100% zeker dat dit Citro was.
  • 24 Jan 2019 om 15:34
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:03
      Kom jij dan met een koffer met geld. Als je Pusic graag weg wilt hebben. En jou geheugen? weet je nog wat er het vorige seizoen is gebeurt. Er zijn 2 trainers ontslagen en heeft het geholpen dat ontslag NEE. Want we zijn gedegradeerd Dus levert het omslag resultaten op.??
    Waar staat die W voor ? Warhoofd?

    4 maanden contract, tegen zeer waarschijnlijk een zeer bescheiden honorarium.

    Als je Theo op het eerste zou zetten en Garcia op het tweede zou het je geen cent meer kosten. Wat je wel krijgt is meer know-how op de bank, en iemand die het 1ste en het 2de kan verbinden.

    maw, kegel je pusic er nu uit dan ga je er financieel niet op achteruit. Sportief heeft hij he-le-maal niets opgebouwd in ja maanden, dus valt er ook niets te verliezen.
  • 24 Jan 2019 om 15:24
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:03
      Kom jij dan met een koffer met geld. Als je Pusic graag weg wilt hebben. En jou geheugen? weet je nog wat er het vorige seizoen is gebeurt. Er zijn 2 trainers ontslagen en heeft het geholpen dat ontslag NEE. Want we zijn gedegradeerd Dus levert het omslag resultaten op.??
    Oh dan gaan we de komende 10 jaar binnen Twente nooit ergens een personeelswijziging zien, ook al kost ons dat de kop.

    Want kom jij met een koffer met geld?
  • 24 Jan 2019 om 15:03
    • Quote van 24 Jan 2019 om 12:58
      Met deze trainer zijn wij het lachertje van het nederlandse voetbal geworden wie neemt ons nog serieus ,weg met deze man nog vandaag dan morgen
    Kom jij dan met een koffer met geld. Als je Pusic graag weg wilt hebben. En jou geheugen? weet je nog wat er het vorige seizoen is gebeurt. Er zijn 2 trainers ontslagen en heeft het geholpen dat ontslag NEE. Want we zijn gedegradeerd Dus levert het omslag resultaten op.??
  • 24 Jan 2019 om 14:50
    Onlangs gaf iemand hier aan dat ze de spelers van jong Twente niet willen opzadelen met de druk van het moeten promoveren. Op zich is dat niet zo vreemd, zeker begin van het seizoen. Nu hebben die spelers al vaker laten zien wat ze kunnen, we staan er qua ranglijst goed voor. Dan kun je ze toch kansen geven. Zeker omdat het nu voorin niet loopt. Bovendien als we promoveren hebben we volgend seizoen het excuus dat we ze niet willen opzadelen met de druk van het moeten handhaven? Ze zullen toch een keer moeten. Neem aan dat bij jong nu ook de druk ligt om te presenteren in de kampioenspoule. Wat mij betreft kansen bieden voor de jonge gasten, onze toekomst!
  • 24 Jan 2019 om 12:58
    Met deze trainer zijn wij het lachertje van het nederlandse voetbal geworden wie neemt ons nog serieus ,weg met deze man nog vandaag dan morgen
  • 24 Jan 2019 om 12:04
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:43
      Helemaal gelijk alleen hebben die jongens idd afgelopen maandag al 90 min gespeeld. Hadden ze dan rekening mee moeten houden en gewoon lekker na 60 min eruit halen om te zorgen dat ze er gisteren hadden kunnen staan. Die Pusic ziet het blijkbaar niet zo zitten in die jongens...
    Deze jongens zijn niet gek.wel presteren en niet worden beloond ? Ieder talent wil omhoog door harder te werken .het heeft hier niks meer met nog niet goed genoeg te maken alleen een dummy wil dat geloven.doek dan je beloften team maar op en laat deze talenten niet in een waan.we hebben met ons eigen ogen kunnen aanschouwen dat deze jongens kunnen ballen en heus niet onder doen wat er staat.
  • 24 Jan 2019 om 12:04
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:38
      Als er een persoon de mogelijkheid heeft om dit te vragen waarom de jeugd naulijks kansen krijgt is het toch meneer te voorde. Deze man is toch club verslaggever en is over allerlei zaken op de hoogte bij fctwente?? Leon kan toch gewoon vragen aan de trainers waarom deze getalenteerde jeugd spelers geen kansen krijgen. Ik denk dat Pusic en hulptrainers daar wel een goede en juiste onderbouwing voor hebben, waarom deze spelers nog weinig kansen hebben gekregen. Dus als leon kritisch hier over is heeft hij genoeg mogelijkheden om te informeren waarom deze spelers geen kansen krijgen
    Tuurlijk maar als je geen duidelijk antwoord krijgt wordt het lastig toch. Denk je niet dat daar al lang naar geïnformeerd heeft. Leon kende zeker weg.
  • 24 Jan 2019 om 10:59
    De jeugd is de toekomst, ik begrijp het ook niet. Voor iedereen beter als er meer concurrentie is.
  • 24 Jan 2019 om 10:49
    Geen jeugd eerst moeten de spelers van Ted spelen want die leveren volgens Ted vele miljoenen op :)
  • 24 Jan 2019 om 10:27
    • Quote van 24 Jan 2019 om 10:24
      OK, ik voel me in zijn commentaren vaak gesteund door zijn stukjes. "Heb ik het toch bij het rechte eind?" Noem je het open deuren dan begrijp ik dat. Zijn kritiek op Pusic, Pusics onvoorwaardelijke steun voor Hölscher en het trotseren van Trotman etc. Het maakt mijns inziens toch verschil wanneer jij of ik dat doen of hij. Maar het heeft blijft op Pusic hetzelfde effect.
    En zonder Leon zou er een stuk minder artikelen op twentefans komen. Ongeacht of je het met hem eens bent of niet.
  • 24 Jan 2019 om 10:24
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:50
      Vaak trapt hij alleen maar opendeuren in. Nu begint hij eindelijk over de jeugd. Daar zijn we hier op het forum weken geleden al over begonnen. Soms lijkt het wel als of hij hier mee leest en als het hardnekkig is gaat hij er over schrijven.
    OK, ik voel me in zijn commentaren vaak gesteund door zijn stukjes. "Heb ik het toch bij het rechte eind?" Noem je het open deuren dan begrijp ik dat. Zijn kritiek op Pusic, Pusics onvoorwaardelijke steun voor Hölscher en het trotseren van Trotman etc. Het maakt mijns inziens toch verschil wanneer jij of ik dat doen of hij. Maar het heeft blijft op Pusic hetzelfde effect.
  • 24 Jan 2019 om 10:19
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:38
      Als er een persoon de mogelijkheid heeft om dit te vragen waarom de jeugd naulijks kansen krijgt is het toch meneer te voorde. Deze man is toch club verslaggever en is over allerlei zaken op de hoogte bij fctwente?? Leon kan toch gewoon vragen aan de trainers waarom deze getalenteerde jeugd spelers geen kansen krijgen. Ik denk dat Pusic en hulptrainers daar wel een goede en juiste onderbouwing voor hebben, waarom deze spelers nog weinig kansen hebben gekregen. Dus als leon kritisch hier over is heeft hij genoeg mogelijkheden om te informeren waarom deze spelers geen kansen krijgen
    Jij weer blijkbaar nog niet hoe een voetbalclub werkt.
  • 24 Jan 2019 om 10:05
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:55
      Ja belachelijk. Triest gedrag van een club waar ik normaal nog wel sympathie voor heb..
    Snap ik met zo'n naam haha
  • 24 Jan 2019 om 09:54
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:55
      Ja belachelijk. Triest gedrag van een club waar ik normaal nog wel sympathie voor heb..
    Is sowieso al een schijtclub die onze liedjes steelt. Dan liever Nac
  • 24 Jan 2019 om 09:48
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:43
      Helemaal gelijk alleen hebben die jongens idd afgelopen maandag al 90 min gespeeld. Hadden ze dan rekening mee moeten houden en gewoon lekker na 60 min eruit halen om te zorgen dat ze er gisteren hadden kunnen staan. Die Pusic ziet het blijkbaar niet zo zitten in die jongens...
    die laatste zin is het idd, al sluit ik niet uit dat holscher een bepaald aantal wedstrijden is beloofd. Hij speelt echt altijd schandalig slecht, en pusic blijft op hem terugvallen. Ik hoop dat hij er 6 weken uitligt met zijn lies, mag het niet zeggen en zal het anders nooit doen. Echter kan dit gwn echt niet langer, hij doet zijn best niet eens.
  • 24 Jan 2019 om 09:43
    Helemaal gelijk alleen hebben die jongens idd afgelopen maandag al 90 min gespeeld. Hadden ze dan rekening mee moeten houden en gewoon lekker na 60 min eruit halen om te zorgen dat ze er gisteren hadden kunnen staan. Die Pusic ziet het blijkbaar niet zo zitten in die jongens...
  • 24 Jan 2019 om 09:38
    Als er een persoon de mogelijkheid heeft om dit te vragen waarom de jeugd naulijks kansen krijgt is het toch meneer te voorde. Deze man is toch club verslaggever en is over allerlei zaken op de hoogte bij fctwente?? Leon kan toch gewoon vragen aan de trainers waarom deze getalenteerde jeugd spelers geen kansen krijgen. Ik denk dat Pusic en hulptrainers daar wel een goede en juiste onderbouwing voor hebben, waarom deze spelers nog weinig kansen hebben gekregen. Dus als leon kritisch hier over is heeft hij genoeg mogelijkheden om te informeren waarom deze spelers geen kansen krijgen
  • 24 Jan 2019 om 09:11
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:50
      Vaak trapt hij alleen maar opendeuren in. Nu begint hij eindelijk over de jeugd. Daar zijn we hier op het forum weken geleden al over begonnen. Soms lijkt het wel als of hij hier mee leest en als het hardnekkig is gaat hij er over schrijven.
    Dus weer een open deur? Eigenlijk doen we hier dus al het werk voor Leon! Wordt tijd dat hij een keer rondje geeft! ????
  • 24 Jan 2019 om 08:59
    We roepen al een tijd dat de spelers van de beloften zoals een rashaan Fernandes cherouki.romeratoe enz prima aanvoer voor het eerste zijjn die presteren uitstekend en zouden in wedstrijden als gisteren hun waarde getoond hebben.schuif die jongens door laat ze minuten maken zo slecht zullen ze het niet doen wat er nu staat.prima dat er een spits moet komen maar deze jongens horen er absoluut bij.
  • 24 Jan 2019 om 08:55
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:45
      Ben ik de enige die niet snapt waarom er niks gezegd wordt over die Willem 2 supporters die vuurwerk in het kindervak gooide?
    Ja belachelijk. Triest gedrag van een club waar ik normaal nog wel sympathie voor heb..
  • 24 Jan 2019 om 08:50
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:47
      Ik snap de scherpe kritiek niet die men op deze site heeft richting deze journalist. Ook in dit geval heeft hij volkomen gelijk. Wanneer hij een keer wat schrijft waar je vraagtekens bij kunt zetten dan zijn er ook heel veel redenen om vraagtekens te zetten bij de inbreng van heel veel mee-schrijvers.
    Vaak trapt hij alleen maar opendeuren in. Nu begint hij eindelijk over de jeugd. Daar zijn we hier op het forum weken geleden al over begonnen. Soms lijkt het wel als of hij hier mee leest en als het hardnekkig is gaat hij er over schrijven.
  • 24 Jan 2019 om 08:49
    Geloof me als ik zeg dat trotman hoogstwaarschijnlijk verhuurd wordt.
  • 24 Jan 2019 om 08:47
    • Quote van 24 Jan 2019 om 08:37
      Helemaal waar! Je kan mij niet vertellen dat spelers uit de jeugd nog slecht zijn dan holscher!!!
    tegen jeugd van Feyenoord ( door ons met 0 - 2 gewonnen) waren beide vleugelflitsers zeer goed ..Fernandes had Pusic minstens mee moeten beginnen..
  • 24 Jan 2019 om 08:47
    Ik snap de scherpe kritiek niet die men op deze site heeft richting deze journalist. Ook in dit geval heeft hij volkomen gelijk. Wanneer hij een keer wat schrijft waar je vraagtekens bij kunt zetten dan zijn er ook heel veel redenen om vraagtekens te zetten bij de inbreng van heel veel mee-schrijvers.
  • 24 Jan 2019 om 08:45
    Ben ik de enige die niet snapt waarom er niks gezegd wordt over die Willem 2 supporters die vuurwerk in het kindervak gooide?
  • 24 Jan 2019 om 08:42
    Klopt helemaal!!!,
  • 24 Jan 2019 om 08:37
    Helemaal waar! Je kan mij niet vertellen dat spelers uit de jeugd nog slecht zijn dan holscher!!!
  • 24 Jan 2019 om 08:30
    Ikzeg. U begrijpt het al niet. Dan hoef ik mij helemaal niet meer druk te maken. Toch.