''Ik sprak Boere en hij zei: als ik doorloop, kan ik 'm zo intikken''

( 10 reacties)
''Ik sprak Boere en hij zei: als ik doorloop, kan ik 'm zo intikken''

Voor FC Twente zit het bekeravontuur erop na de nederlaag tegen Willem II. In de eigen Grolsch Veste zegevierden de bezoekers met 2-3. FC Twente liep in de tweede helft te ver terug, volgens aanvoerder Wout Brama.

"Je probeert aan te geven om meer vooruit te verdedigen, maar dat is heel lastig als zij elke keer de afvallende bal pakken", analyseert de middenvelder in gesprek met RTV Oost. "Dan ga je steeds verder terug, een paar metertjes extra."

Brama zag dat ook terug bij de 1-1. "Cristian (González, red.) raakt die bal bijna in de eigen vijf", blikt hij terug. "Als je zover terug staat te verdedigen, dan kan die bal een keer verkeerd vallen en heb je een tegengoal. Bij die tweede en derde goal was het eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Het waren goede goals van hen moet ik zeggen, maar we liepen iets te ver terug."

FC Twente kon vlak voor tijd nog wel langszij komen via Tom Boere. "Dat was volgens mij nog wel een kans. Ik sprak Tom net en hij zei: als ik doorloop, kan ik 'm zo intikken. Jammer, dat was nog een grote kans aan het eind. Ik denk wel dat Willem II wat beter speelde, dus misschien was het in dat opzicht wel terecht. Maar wij komen twee keer op voorsprong en dan heb je een grote kans om door te gaan."

Brama hield wel een positief gevoel over voor de komende wedstrijd tegen Almere City FC. "Ik vond wel dat wij goed verdedigden en alles gegeven hebben als team. We hebben echt hard gewerkt, dus we zullen het nog wel een beetje in de beentjes voelen. We doen nu twee dagen rustig aan en dan zaterdag staan we er weer", besluit de captain.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jan 2019 om 09:16
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:15
      Nu maar even 2 dagen rustig aan doen!!!?? Wat als ik dat morgen tegen mijn werkgever zou zeggen?
    Dr uut op staande voet !!!!
  • 24 Jan 2019 om 19:16
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:46
      We doen twee dagen rustig aan wat een slap zooitje.
    pfff, spoel je bekje
  • 24 Jan 2019 om 15:46
    We doen twee dagen rustig aan wat een slap zooitje.
  • 24 Jan 2019 om 15:37
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:29
      Dat moet je een beetje in context zien. In een drukke periode is het lichtjes trainen, rekken en strekken, wat kleine oefeningen doen, ijsbadje, massage en wat tactische besprekingen.

      Frequent spelen is de beste manier om te trainen, en om fysiek sterk te worden.
    Ik snap de context wel, maar vind dat je dit soort uitspraken niet naar je achterban kunt verkopen... Er is genoeg werk aan de winkel lijkt mij zo....... ( ik kan het helemaal mis hebben )
  • 24 Jan 2019 om 15:31
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:29
      Dat moet je een beetje in context zien. In een drukke periode is het lichtjes trainen, rekken en strekken, wat kleine oefeningen doen, ijsbadje, massage en wat tactische besprekingen.

      Frequent spelen is de beste manier om te trainen, en om fysiek sterk te worden.
    Bij ons sowieso, want als je wel voluit kunt trainen edoch maar 15 minuten kunt spelen is het niveau tussen trainen en wedstrijd wel heuuuuuul erg groot...en het wedstrijdniveau is al niet je van het.
  • 24 Jan 2019 om 15:29
    • Quote van 24 Jan 2019 om 15:15
      Nu maar even 2 dagen rustig aan doen!!!?? Wat als ik dat morgen tegen mijn werkgever zou zeggen?
    Dat moet je een beetje in context zien. In een drukke periode is het lichtjes trainen, rekken en strekken, wat kleine oefeningen doen, ijsbadje, massage en wat tactische besprekingen.

    Frequent spelen is de beste manier om te trainen, en om fysiek sterk te worden.
  • 24 Jan 2019 om 15:15
    Nu maar even 2 dagen rustig aan doen!!!?? Wat als ik dat morgen tegen mijn werkgever zou zeggen?
  • 24 Jan 2019 om 14:53
    Hij loopt alleen door wanneer hij geen kans heeft om te scoren! Anders gaat dat zijn totaalscore beïnvloeden. Wordt hij te duur voor Bon Boys etc.
  • 24 Jan 2019 om 14:16
    Boere en intikken hahaha
  • 24 Jan 2019 om 14:14
    Had hij dat moeten doen!