Sparta haakt af in titelstrijd: ''Dat gaat in Enschede gevierd worden''

( 17 reacties)
Sparta haakt af in titelstrijd: ''Dat gaat in Enschede gevierd worden''

Voorafgaand aan het seizoen in de Keuken Kampioen Divisie werd door veel mensen voorspeld dat de titelstrijd tussen FC Twente en Sparta zou gaan. De laatste club is nu al afgehaakt. 

Gisteren stonden de ploegen tegenover elkaar in Rotterdam en daar lieten de Tukkers zien dat ze als team veel verder zijn dan de andere degradant. Sparta werd met 0-3 weggezet en daardoor is het verschil tussen de teams nu elf punten. ''Op een avond dat FC Twente de toon zette, daalde in Rotterdam-West het besef in dat het kampioenschap er dit seizoen niet in zit. Dat gaat in Enschede gevierd worden'', schrijft Dennis van Bergen in het Algemeen Dagblad.  

De ploeg uit Enschede maakte indruk op de journalist. ''Laat duidelijk zijn: niets, maar dan ook niets viel er aan te merken op de overwinning van de Tukkers. De ploeg van Marino Pusic was domweg te sterk voor Sparta, dat vanaf de eerste seconde onder de indruk leek van de lijstaanvoerder. De Rotterdammers lieten zich wegzetten, oogden verdedigend instabiel, en wekten nooit de indruk daadwerkelijk voor het waterkansje op de titel te willen strijden.''

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Feb 2019 om 14:29
    Ikzeg. Wat heb ik weer genoten van het uitvak, in een woord geweldig. Bedankt jongens en meiden bedankt hiervoor. Vroeger was ik er ook bij ,maar ben blij dat deze support er achter blijven staan. Geweldig.
  • 9 Feb 2019 om 11:09
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:27
      Precies en in iedergeval we hebben genoten. Ook dikke pluim aan het uitvak dat was de Grote winnaar.
    Die zijn wekelijks de winnaar, waar ook maar in Nederland, de hele wedstrijd hoor je alleen maar onze supporters zingen op de televisie. Geniet er elke keer weer van. Bedankt jongens TOP
  • 9 Feb 2019 om 10:30
    • Quote van 9 Feb 2019 om 10:25
      Prince Polly haha prachtig hè
    Ja haha heel mooi. Maar kan mij ook herinneren een keer tegen Ajax in de meer moesten we vanaf diemen lopen in de regen naast het spoor. Toen we er eindelijk waren stond Ajax al met 3-0 voor en werd het uiteindelijk 7-0 pfffff haha. Dat was wat minder.
  • 9 Feb 2019 om 10:29
    • Quote van 9 Feb 2019 om 10:14
      Ook ik kan je hier antwoord op geven, ook ik vind dat de jonge garde het over moet nemen. De tijden van vroeger komen toch nooit weer, dat was toch allemaal makkelijker dan die kloten buscombi en zo. Ik zou het financieel wel kunnen maar vind echt dat de jonge garde het over moet nemen. En dat gebeurt ook wel denk ik, als ik de geluiden zo hoor. Maar denk dat deze jonge garde de jongens van de Old skool nodig hebben dat we er dan ook staan, ik in ieder geval wel. Want voor mij blijft het” wij tegen iedereen. En hoop echt dat de jonge garde er ook zo over denkt, verder mocht het nodig zijn er nog genoeg old skool jongens klaar staan om te helpen, met wat dan ook , ik wel in ieder geval en weet zeker dat er meerdere zijn.
    Volledig mee eens. Er is al genoeg vergrijzing in de maatschappij.


    Vroegah was alles beter zeggen sommigen wel eens, maar is dat ook zo? Nee, dat denk ik niet....anders...dat wel.
  • 9 Feb 2019 om 10:25
    • Quote van 9 Feb 2019 om 10:13
      Oude garde zit vaak niet in het uitvak maar gewoon op andere plekken in het stadion volgens mij. Wat Messi zegt klopt ook als je jonger bent kan alles makelijker. Vroeger ben ik ook jaren naar bijna elke uitwedstrijd geweest mooie tijd met als hoogtepunt de 0-1 tegen Ajax in het olympisch stadion in de regen de me met onze paraplu's droog en wij zeiknat maar had het niet willen missen!
    Prince Polly haha prachtig hè
  • 9 Feb 2019 om 10:21
    Alle wedstrijden zijn lastig, vooral als de tegenstander niet wilt voetballen. Gister wou Sparta wel voetballen alleen kwam er niet uit waardoor Twente veel ruimte kreeg we moeten meer van dit soort tegenstanders hebben :D
  • 9 Feb 2019 om 10:14
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:41
      Thanks messi jij ook proficiat! Wat ik mij afvraag hè? Ik zie volgens mij weinig oude garde bij uitwedstrijden hedendag klopt dat? Ga jij nog weleens naar uitwedstrijden? Of kijk ik niet goed :)

      Ontopic: nog een heel lang en lastig programma... van wedstrijd tot wedstrijd bekijken... komende 4 duels 3 lastige uitwedstrijden en Eindhoven ook prima in vorm... dit weekend genieten en dan weer de focus op de volgende pot
    Ook ik kan je hier antwoord op geven, ook ik vind dat de jonge garde het over moet nemen. De tijden van vroeger komen toch nooit weer, dat was toch allemaal makkelijker dan die kloten buscombi en zo. Ik zou het financieel wel kunnen maar vind echt dat de jonge garde het over moet nemen. En dat gebeurt ook wel denk ik, als ik de geluiden zo hoor. Maar denk dat deze jonge garde de jongens van de Old skool nodig hebben dat we er dan ook staan, ik in ieder geval wel. Want voor mij blijft het” wij tegen iedereen. En hoop echt dat de jonge garde er ook zo over denkt, verder mocht het nodig zijn er nog genoeg old skool jongens klaar staan om te helpen, met wat dan ook , ik wel in ieder geval en weet zeker dat er meerdere zijn.
  • 9 Feb 2019 om 10:13
    • Quote van 9 Feb 2019 om 10:03
      Wat is oud :) ik ken er nog wel een paar die er altijd en overal er bij zijn. Maar de weg is vrij voor de jeugd dat kan je ook zien die zijn gedreven en fanatiek en dat is ook goed. Die hebben geen kind of kuukn kunnen het financieel ook opbrengen. Dat speelt allemaal mee familie geld en die verschrikkelijke buscombi daar heb ik ook echt geen zin an. Schalke wel uurtje met de auto na gelsenkirchen en ie bint er TOP .....uit tegen Hannover ga ik er ook heen.
    Oude garde zit vaak niet in het uitvak maar gewoon op andere plekken in het stadion volgens mij. Wat Messi zegt klopt ook als je jonger bent kan alles makelijker. Vroeger ben ik ook jaren naar bijna elke uitwedstrijd geweest mooie tijd met als hoogtepunt de 0-1 tegen Ajax in het olympisch stadion in de regen de me met onze paraplu's droog en wij zeiknat maar had het niet willen missen!
  • 9 Feb 2019 om 10:03
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:41
      Thanks messi jij ook proficiat! Wat ik mij afvraag hè? Ik zie volgens mij weinig oude garde bij uitwedstrijden hedendag klopt dat? Ga jij nog weleens naar uitwedstrijden? Of kijk ik niet goed :)

      Ontopic: nog een heel lang en lastig programma... van wedstrijd tot wedstrijd bekijken... komende 4 duels 3 lastige uitwedstrijden en Eindhoven ook prima in vorm... dit weekend genieten en dan weer de focus op de volgende pot
    Wat is oud :) ik ken er nog wel een paar die er altijd en overal er bij zijn. Maar de weg is vrij voor de jeugd dat kan je ook zien die zijn gedreven en fanatiek en dat is ook goed. Die hebben geen kind of kuukn kunnen het financieel ook opbrengen. Dat speelt allemaal mee familie geld en die verschrikkelijke buscombi daar heb ik ook echt geen zin an. Schalke wel uurtje met de auto na gelsenkirchen en ie bint er TOP .....uit tegen Hannover ga ik er ook heen.
  • 9 Feb 2019 om 09:59
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:27
      Precies en in iedergeval we hebben genoten. Ook dikke pluim aan het uitvak dat was de Grote winnaar.
    Zo is't maar net pik.......
  • 9 Feb 2019 om 09:48
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:27
      Precies en in iedergeval we hebben genoten. Ook dikke pluim aan het uitvak dat was de Grote winnaar.
    En de grote verliezer is natuurlijk meneer de t.d. van Sparta (van Stee). Heerlijk dit.
  • 9 Feb 2019 om 09:41
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:27
      Precies en in iedergeval we hebben genoten. Ook dikke pluim aan het uitvak dat was de Grote winnaar.
    Thanks messi jij ook proficiat! Wat ik mij afvraag hè? Ik zie volgens mij weinig oude garde bij uitwedstrijden hedendag klopt dat? Ga jij nog weleens naar uitwedstrijden? Of kijk ik niet goed :)

    Ontopic: nog een heel lang en lastig programma... van wedstrijd tot wedstrijd bekijken... komende 4 duels 3 lastige uitwedstrijden en Eindhoven ook prima in vorm... dit weekend genieten en dan weer de focus op de volgende pot
  • 9 Feb 2019 om 09:34
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:26
      Helemaal mee eens beide voeten op de grond. Nog 42 punten halen. Dus een hele lange weg met lastige wedstrijden. Op naar jong PSV.
    Precies en PSV uit heb je ook nog niet zo gewonnen, die hebben het ons thuis ook ontzettend lastig gemaakt
  • 9 Feb 2019 om 09:27
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:16
      Klopt we moeten niet te vroeg juichen,maar het voetbal is op dit moment wel hoopgevend! En dit seizoen heeft geen enkele koploper zo'n gat geslagen als onze fct momenteel. Maar precies zoals Brama en Pusic steeds zeggen van wedstrijd tot wedstrijd kijken jong psv word lastig zat in een koude ambiance.
    Precies en in iedergeval we hebben genoten. Ook dikke pluim aan het uitvak dat was de Grote winnaar.
  • 9 Feb 2019 om 09:26
    Helemaal mee eens beide voeten op de grond. Nog 42 punten halen. Dus een hele lange weg met lastige wedstrijden. Op naar jong PSV.
  • 9 Feb 2019 om 09:16
    • Quote van 9 Feb 2019 om 09:12
      Ik krijg jeuk van dit soort berichten. Er zijn nog 14 wedstrijden te gaan en je ziet hoe snel je in een flinke dip terecht kan komen( Den Bosch). Na twee verloren wedstrijden ligt alles weer open, want er komen nog genoeg zware wedstrijden aan. Ik zie RKC nog wel verrassen, want die zijn helemaal los op dit moment. We zijn er nog lang niet, dat wil ik maar zeggen.
    Klopt we moeten niet te vroeg juichen,maar het voetbal is op dit moment wel hoopgevend! En dit seizoen heeft geen enkele koploper zo'n gat geslagen als onze fct momenteel. Maar precies zoals Brama en Pusic steeds zeggen van wedstrijd tot wedstrijd kijken jong psv word lastig zat in een koude ambiance.
  • 9 Feb 2019 om 09:12
    Ik krijg jeuk van dit soort berichten. Er zijn nog 14 wedstrijden te gaan en je ziet hoe snel je in een flinke dip terecht kan komen( Den Bosch). Na twee verloren wedstrijden ligt alles weer open, want er komen nog genoeg zware wedstrijden aan. Ik zie RKC nog wel verrassen, want die zijn helemaal los op dit moment. We zijn er nog lang niet, dat wil ik maar zeggen.
zondag 18 augustus 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›