Boere over doelpunt: ''Had het idee dat ik hem raakte''

( 13 reacties)
Boere over doelpunt: ''Had het idee dat ik hem raakte''

Tom Boere was weer eens trefzeker in bij de overwinning van FC Twente op Sparta Rotterdam. Dat het de Tukkers gisteravond zo makkelijk afging had de spits niet verwacht. 

''Ik had een wedstrijd verwacht die meer gelijk opging denk ik'', zegt Boere in gesprek met FOX Sports. De aanvaller zag ook dat het spel er weer wat beter eruit zag. ''Met vlagen hebben we goed gevoetbald, niet altijd. Maar 0-3 is wel duidelijk denk ik. De laatste weken komen we er beter in denk ik. Vandaag ook met vlagen, niet altijd even goed. Maar die drie punten zijn het belangrijkst. En met periodes is het voetbal ook een stuk beter.''

De penalty die Boere binnenschoot had er eigenlijk niet moeten komen.''Was het er buiten? Dan is het een cadeautje. Je moet ze verzilveren en als het een cadeautje was, zijn we daar blij mee.'' Bij de 0-3 leek het of Boere de bal binnentikte, maar dat bleek niet zo te zijn. Hijzelf telt hem wel. ''Ik tel ze niet meer, ik tel alleen mijn doelpunten. Volgens mij nu dertien. Ik had het idee dat ik die bal raakte.''

Met een gat van zes punten naar de nummer twee lijkt FC Twente de voornaamste kandidaat, al wil de 26-jarige Bredanaar daar nog niet over na denken. ''Het is nog ver weg. Dit was wel een heel belangrijke wedstrijd, ook voor ons als team. Kijken waar we staan. Sparta is natuurlijk geen kleine ploeg. Deze test hebben we goed over de lijn getrokken.''

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Feb 2019 om 12:57
    • Quote van 10 Feb 2019 om 03:13
      Zonder Holscher had je een aantal wedstrijden met 10 man moeten beginnen. JvdH deed het gisteren goed omdat Sparta ook aan wilde vallen, maar moet je iets forceren dan is Holscher beter. Hij is niet zo slecht als menigeen denkt.
    Ikzeg. Geachte heer pol. Ik ben bijna bij elke thuis wedstrijd aan wezig. En ik Let op ons team maar daar hoort geen holcher bij. Deze jongen laat totaal niets zien. Alleen hij sjokt over het veld. Met zijn mentaliteit. Sorry dat ik het zo zeg. Maar hij heeft absoluut geen waarde voor ons fctwente.
  • 10 Feb 2019 om 12:16
    Boere moet er voor gaan indien hij de bal heeft aangeraakt om het doelpunt dan op zijn naam te krijgen.Komop Boere, doen.
  • 10 Feb 2019 om 03:13
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:40
      Holscher?
    Zonder Holscher had je een aantal wedstrijden met 10 man moeten beginnen. JvdH deed het gisteren goed omdat Sparta ook aan wilde vallen, maar moet je iets forceren dan is Holscher beter. Hij is niet zo slecht als menigeen denkt.
  • 10 Feb 2019 om 01:16
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:39
      Boere speelde goed gisteren
    Zolang Boere niet als 1e aanspeelpunt hoeft te dienen, is het een uitstekende aanvaller op 1e divisie niveau.
  • 9 Feb 2019 om 23:37
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:10
      10000% beter dan die oosterwijk
    Oosterwijk vind ik juist net iets beter, maar ze doen elkaar niet veel. Maargoed ik denk dat zo langzamerhand alle teams in de KKD wel bang zijn voor beiden aangezien we erg overtuigend winnen de laatste tijd. Mochten we nog eens punten verspelen, dan is het een kwestie van veerkracht. Iets dat Den Bosch gelukkig niet laat zien
  • 9 Feb 2019 om 22:16
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:39
      Boere speelde goed gisteren
    Als je dat van zover ziet, zal het zo zijn ook ;-)
  • 9 Feb 2019 om 20:39
    Boere speelde goed gisteren
  • 9 Feb 2019 om 17:40
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:56
      Oosterwijk is fysiek erg beperkt, maar heeft meer voetbalintelligentie in zich dan Boere. Heerlijk schot ook en behoorlijk doelgericht. Wel leuk dat we met Drommel, Bijen en Brama drie vaste basisklanten uit eigen kweek hebben en met Holscher, VD Heyden en Oosterwijk jongens die ook hun nut bewijzen.
    Holscher?
  • 9 Feb 2019 om 16:11
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:10
      10000% beter dan die oosterwijk
    Oosterwijk is de reden dat boere is beter gaan spelen. Hij fungeert als bliksemafleider en daardoor krijgt Boere veel meer ruimte.
  • 9 Feb 2019 om 15:56
    Oosterwijk is fysiek erg beperkt, maar heeft meer voetbalintelligentie in zich dan Boere. Heerlijk schot ook en behoorlijk doelgericht. Wel leuk dat we met Drommel, Bijen en Brama drie vaste basisklanten uit eigen kweek hebben en met Holscher, VD Heyden en Oosterwijk jongens die ook hun nut bewijzen.
  • 9 Feb 2019 om 15:18
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:10
      10000% beter dan die oosterwijk
    Ikzeg. Martin. Wie er ook beter is zal mij weinig uit maken. Belangrijk is om te vechten als team. En als team te winnen. Dat is voor mij heel belangrijk.
  • 9 Feb 2019 om 15:17
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:10
      10000% beter dan die oosterwijk
    Oosterwijk was gister veel beter. Wat vertrouwen met zon jongen doet is mooi om te zien.
  • 9 Feb 2019 om 15:10
    10000% beter dan die oosterwijk
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›