Homepage » Eerste elftal » Pusic in de wolken: ''Het is fantastisch wat we hebben laten zien''

Pusic in de wolken: ''Het is fantastisch wat we hebben laten zien''

( 28 reacties)
Pusic in de wolken: ''Het is fantastisch wat we hebben laten zien''

Trainer Marino Pusic is zeer te spreken over zijn elftal en de overwinning van vrijdagavond. Hij laat dat merken in gesprek met RTV Oost. 

Pusic had eigenlijk niet anders verwacht van zijn team dan dat het een goede wedstrijd zou zijn. ''Als je zeven wedstrijden op rij wint ga je met een bepaald zelfvertrouwen naar een tegenpartij toe. Dus ik ben nergens verbaasd over, wel met de prestatie die we geleverd hebben. Want het is fantastisch wat we hebben laten zien.''

''Als je tegen een directe concurrent dit op de mat kan leggen, dan mag je wel spreken van een heel volwassen elftal'', vervolgt de oefenmeester. ''Het is het enige wat we elkaar nu kunnen verwijten, dat we misschien meer goals hadden kunnen maken.''

Dat FC Twente zo'n klinkende overwinning heeft neergezet, is geen toeval. ''Wat we hier hebben neergezet is waar we naar toe gewerkt hebben en wat we graag willen vasthouden. Dat was eigenlijk een complete dominantie, zowel verdedigend als aanvallend. In alle facetten van het spellen was het heel goed. Groot compliment aan de spelers, die hebben het fantastisch gedaan.''

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Feb 2019 om 17:06
    • Quote van 10 Feb 2019 om 10:32
      Klopt. Het niveau in de KK divisie houdt niet over. Wanneer we kampioen zouden worden kun je het geld van de uitzendrechten meteen investeren in nieuwe spelers. Zou mooi zijn als we Smith nog een jaar zouden kunnen huren.
    Bij promotie moeten we wel weer aflossen aan de gemeente. Uiteraard moet er komend seizoen een eredivisiewaardig elftal staan, maar ik weet niet of we de tv-gelden moeten verjubelen. Er komt binnen de begroting die we nu hebben wel ruimte om wate kwaliteit aan te trekken, bijvoorbeeld omdat enkele ontslagen trainers van de loonlijst afvallen.
  • 10 Feb 2019 om 15:25
    Pusic ziet weer totale dominantie. Dit keer heeft hij gelijk.
    Niveau vasthouden, je eigen spel spelen, kampioen worden en weer een Juni, Juli nagelbijten, want we gaan sowieso met 5,6 of 7 nieuwe basisspelers beginnen.
  • 10 Feb 2019 om 13:06
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:06
      Als je nog 2x zo’n reeks neerzet van 7 wedstrijden ben je kampioen. Top trainer. Alleen moet je voor volgend jaar weer een nieuwe selectie samenstellen.
    Ikzeg. Fc65. Als eerste heeft u een punt. Maar het was vorig jaar niet best. Ik zij tegen iedereen onze trainer heeft Hulp nodig. Gelukkig heeft onze trainer het op dit moment goed aan het draaien. En daar ben ik zeer trots op. Dit betekent dat het nu zo Door moet gaan. En een top trainer begint er langzaam aan op te lijken, maar zo ver is het nog niet. Maar ik ben wel zeer trots op de heer pusic.
  • 10 Feb 2019 om 10:32
    • Quote van 10 Feb 2019 om 03:09
      Die laatste zin is belangrijk.
    Klopt. Het niveau in de KK divisie houdt niet over. Wanneer we kampioen zouden worden kun je het geld van de uitzendrechten meteen investeren in nieuwe spelers. Zou mooi zijn als we Smith nog een jaar zouden kunnen huren.
  • 10 Feb 2019 om 03:09
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:47
      Wanneer je geen blessurepech hebt kun je met dit elftal van alle teams in de KK divisie winnen. Ik zie niet snel een beter team rondlopen.
    Die laatste zin is belangrijk.
  • 10 Feb 2019 om 03:08
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:06
      Met 80 ben je denk ik kampioen, dus nog 9 winnen
    Met 75 ook op basis van het gemiddelde van de concurrentie. 8 keer winnen is genoeg. Wat mee kan spelen is dat je de nummers 2 en 3 zelf nog verder achterop kan zetten.
  • 9 Feb 2019 om 22:52
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:47
      Wanneer je geen blessurepech hebt kun je met dit elftal van alle teams in de KK divisie winnen. Ik zie niet snel een beter team rondlopen.
    Gisteren waren er 3 niet en het ging uiteindelijk prima, dat biedt perspectief voor de strijd om de titel.
  • 9 Feb 2019 om 22:47
    Wanneer je geen blessurepech hebt kun je met dit elftal van alle teams in de KK divisie winnen. Ik zie niet snel een beter team rondlopen.
  • 9 Feb 2019 om 21:06
    Met 80 ben je denk ik kampioen, dus nog 9 winnen
  • 9 Feb 2019 om 20:09
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:06
      Als je nog 2x zo’n reeks neerzet van 7 wedstrijden ben je kampioen. Top trainer. Alleen moet je voor volgend jaar weer een nieuwe selectie samenstellen.
    Het zijn nog 'maar' 14 wedstrijden. 2x een serie zou betekenen dat je een straatlengte voorsprong hebt.
  • 9 Feb 2019 om 20:08
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:34
      Zwam zwam zwam. Niet goed of het deugt niet. 8 wedstrijden op rij gewonnen en nog weer commentaar.
    We moeten er gewoon nog 8 winnen. Dus mogen supporters ook benoemen wat er (nog) niet goed gaat.
  • 9 Feb 2019 om 20:06
    Als je nog 2x zo’n reeks neerzet van 7 wedstrijden ben je kampioen. Top trainer. Alleen moet je voor volgend jaar weer een nieuwe selectie samenstellen.
  • 9 Feb 2019 om 20:04
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:38
      Dat ben ik met je eens maar dat we nu de polonaise lopen is een beetje voorbarig .
    Precies. Hopelijk wordt de voorbereiding in april tijdelijk afgesloten.
  • 9 Feb 2019 om 20:03
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:38
      Dat ben ik met je eens maar dat we nu de polonaise lopen is een beetje voorbarig .
    Klopt, laten we het bij een polonaise van een kleine week houden.
  • 9 Feb 2019 om 19:38
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:06
      Als je gisteren vergelijkt met 10 wedstrijden geleden dan zie je in ieder geval progressie waar we dat de 1e seizoenshelft niet of nauwelijks hebben gezien. Wel een verademing om te zien dat het steeds beter gaat. Foutjes blijf je altijd houden.
    Dat ben ik met je eens maar dat we nu de polonaise lopen is een beetje voorbarig .
  • 9 Feb 2019 om 19:37
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:34
      Zwam zwam zwam. Niet goed of het deugt niet. 8 wedstrijden op rij gewonnen en nog weer commentaar.
    Idd en ik maak zelf wel uit wat ik er van vindt van de 8 wedstrijden 5 met hangen en wurgen ... ik vindt poeslief niks en daar blijf ik bij laten we maar zien waar we rond 23 of 24 maart staan als we bovenaan staan kan je eventueel over een kampioenschap praten met GAE uit en Den Bosch thuis
  • 9 Feb 2019 om 19:34
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:32
      De wedstrijd was leuk om naar te kijken maar ik vond er nog regelmatig slordigheden in zitten ( slordige passing) verder vond ik vd heyden goed spelen evenals Smith en nacho. We lopen nu alweer de polonaise maar het wordt volgende week pas echt belangrijk om deze zege een vervolg te geven.
    Zwam zwam zwam. Niet goed of het deugt niet. 8 wedstrijden op rij gewonnen en nog weer commentaar.
  • 9 Feb 2019 om 19:18
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:17
      Zowaar enkele vloeiende combinaties inderdaad, is (erg) lang geleden. Aitor speelt na de winterstop erg goed, zijn vrije trappen zijn ook levensgevaarlijk. Weet iemand voor hoeveel jaar hij getekend heeft? Hoop dat hij bij evt promotie gaat blijven maar vrees voor enkele kapers...
    heeft na dit seizoen nog maar een eenjarig contract... Dus ik denk dat Ted hem van de hand doet.
  • 9 Feb 2019 om 19:17
    • Quote van 9 Feb 2019 om 19:06
      Als je gisteren vergelijkt met 10 wedstrijden geleden dan zie je in ieder geval progressie waar we dat de 1e seizoenshelft niet of nauwelijks hebben gezien. Wel een verademing om te zien dat het steeds beter gaat. Foutjes blijf je altijd houden.
    Zowaar enkele vloeiende combinaties inderdaad, is (erg) lang geleden. Aitor speelt na de winterstop erg goed, zijn vrije trappen zijn ook levensgevaarlijk. Weet iemand voor hoeveel jaar hij getekend heeft? Hoop dat hij bij evt promotie gaat blijven maar vrees voor enkele kapers...
  • 9 Feb 2019 om 19:06
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:32
      De wedstrijd was leuk om naar te kijken maar ik vond er nog regelmatig slordigheden in zitten ( slordige passing) verder vond ik vd heyden goed spelen evenals Smith en nacho. We lopen nu alweer de polonaise maar het wordt volgende week pas echt belangrijk om deze zege een vervolg te geven.
    Als je gisteren vergelijkt met 10 wedstrijden geleden dan zie je in ieder geval progressie waar we dat de 1e seizoenshelft niet of nauwelijks hebben gezien. Wel een verademing om te zien dat het steeds beter gaat. Foutjes blijf je altijd houden.
  • 9 Feb 2019 om 18:08
    • Quote van 9 Feb 2019 om 18:04
      Hangt ervan af hoor. Ik hoop dat Van Bommel morgen weer die jonkies meeneemt in het eerste, blessures Bergwijn en Lozano spelen ze nu parten. Die jonge gasten hebben ze dus nu nodig in het eerste
    Zit wat in, en dus ook nog ff afwachten
  • 9 Feb 2019 om 18:04
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:39
      Ik verwacht dat jong PSV veel moeilijker is. Je weet niet wat voor ploeg je aantrekt.
    Hangt ervan af hoor. Ik hoop dat Van Bommel morgen weer die jonkies meeneemt in het eerste, blessures Bergwijn en Lozano spelen ze nu parten. Die jonge gasten hebben ze dus nu nodig in het eerste
  • 9 Feb 2019 om 17:39
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:32
      De wedstrijd was leuk om naar te kijken maar ik vond er nog regelmatig slordigheden in zitten ( slordige passing) verder vond ik vd heyden goed spelen evenals Smith en nacho. We lopen nu alweer de polonaise maar het wordt volgende week pas echt belangrijk om deze zege een vervolg te geven.
    Ik verwacht dat jong PSV veel moeilijker is. Je weet niet wat voor ploeg je aantrekt.
  • 9 Feb 2019 om 17:32
    De wedstrijd was leuk om naar te kijken maar ik vond er nog regelmatig slordigheden in zitten ( slordige passing) verder vond ik vd heyden goed spelen evenals Smith en nacho. We lopen nu alweer de polonaise maar het wordt volgende week pas echt belangrijk om deze zege een vervolg te geven.
  • 9 Feb 2019 om 17:15
    Ikzeg. Ik ben zeer trots. En helemaal dat het als team binnen is gehaald. En daar mag pusic zeer tevreden over zijn en dat is ie terecht. Ook ik ben hier over zeer tevreden.
  • 9 Feb 2019 om 16:34
    Kampioen worden
  • 9 Feb 2019 om 16:11
    • Quote van 9 Feb 2019 om 15:51
      1e keer geen verbeter punten!
    Jawel, meer moeten scoren, maar dat is eigenlijk alleen naar positief.
  • 9 Feb 2019 om 15:51
    1e keer geen verbeter punten!