''Hoe het vorig jaar zo tegenzat, zit het nu mee''

( 15 reacties)
''Hoe het vorig jaar zo tegenzat, zit het nu mee''

Tegen de verwachting in moest Jelle van der Heyden opeens opdraven vanwege de blessure van Wout Brama. Daar was de middenvelder natuurlijk blij mee, maar ook met de overwinning op Sparta.

Hoewel Sparta een concurrent was van FC Twente, ging het de Tukkers erg makkelijk af. Dat was iets wat Van der Heyden niet had gedacht. ''We hadden er vertrouwen in, maar dat je hier 0-3 wint had niemand kunnen denken. Onze concurrenten laten allemaal punten liggen. Hoe het vorig jaar zo tegenzat, zit het nu mee'', zegt hij in gesprek met RTV Oost.

Met de klinkende zege en het feit dat de concurrentie punten verspeeld, kan er zo langzamerhand gedacht worden aan een kampioenschap. ''Ik heb het zelf nog niet gehoord. Natuurlijk, iedereen denkt er wel aan. Maar het is niet dat het een dingetje is in de kleedkamer. Het is een cliché, maar we moeten gewoon nog heel veel wedstrijden. We moeten gewoon keihard werken, dan is die kans zeker aanwezig.''

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Feb 2019 om 15:34
    • Quote van 9 Feb 2019 om 18:22
      Als we de scheidsrechter echt mee haden gehad was sparta niet met 11 spelers van het veld gestapt. Was er 2 maal duidelijk hands van een sparta speler in het eigen strafschop gebied mogelijk een strafschop. Van de heyden heeft zeker een hele degelijke wedstrijd gespeeld. Ook zonder dat je veel wordt aangespeeld kun je belangrijk zijn voor het systeem waarin je speelt.
    Ook nog natrappen van Drenthe. Had z'n 2e geel moeten zijn.
  • 10 Feb 2019 om 13:13
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:22
      Dat stomme kunstgras maakt meer kapot dan je lief is, zo slecht dat om op kunstgras te voetballen.
      Teveel on natuurlijke dwwalingen van de bal.
    Ikzeg. Conti. U heeft een groot punt wat in mijn ogen het kunstgras betreft. Ik heb het aan geraakt en heb het bekeken. Maar ik vind het niet normaal dat het in de betaalde voetbal mogelijk is. Dan moet het iedereen of niemand. Buiten om dat Heracles tegen Ajax gewonnen heeft. Kunstgras hoort in mijn inziens niet thuis in de Nederlandse competitie of waar dan ook in Europa.
  • 10 Feb 2019 om 12:22
    • Quote van 9 Feb 2019 om 23:27
      Ze waren zeker goed bezig, verdiend gewonnen. Maar Ajax was ook wel heel erg slecht, Sparta was beter gisteren dan Ajax vandaag
    Dat stomme kunstgras maakt meer kapot dan je lief is, zo slecht dat om op kunstgras te voetballen.
    Teveel on natuurlijke dwwalingen van de bal.
  • 10 Feb 2019 om 12:20
    v.d. Heyden behaalde een dikke voldoende bij FC Twente.Dat gebeurt hem niet alle wedstrijden.Waardoor v.d. Heyden het beter dan in andere wedstrijden deed zal wel met het totale beeld van FC Twente te maken hebben gehad, men wilde een goed resultaat halen, het moest en het zou en het zat goed in de koppies van de Twente speler s.
  • 9 Feb 2019 om 23:27
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:45
      Ben verre van een Heracles fan maar ze speelden leuk voetbal tegen Ajax. Kritiek op Drommel is onzin. Meest constante speler samen met Smith.
    Ze waren zeker goed bezig, verdiend gewonnen. Maar Ajax was ook wel heel erg slecht, Sparta was beter gisteren dan Ajax vandaag
  • 9 Feb 2019 om 22:45
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:40
      Nou in Pauperlo zit het ook weer mee vandaag zeg, iedereen die kritiek heeft op drommel moet die keeper van 020 maar eens bekijken, om je dood te lachen!
    Ben verre van een Heracles fan maar ze speelden leuk voetbal tegen Ajax. Kritiek op Drommel is onzin. Meest constante speler samen met Smith.
  • 9 Feb 2019 om 21:08
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:49
      Wat dacht je van die speler van 86 miljoen. Van der Heijden is beter. Gewoon 100 miljoen voor vragen.
    Ja we kunnen wel even een mailtje naar Real Madrid sturen dat wij VD Heyden verkopen voor 100 miljoen, zijn we direct van alle schulden af
  • 9 Feb 2019 om 20:49
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:40
      Nou in Pauperlo zit het ook weer mee vandaag zeg, iedereen die kritiek heeft op drommel moet die keeper van 020 maar eens bekijken, om je dood te lachen!
    Wat dacht je van die speler van 86 miljoen. Van der Heijden is beter. Gewoon 100 miljoen voor vragen.
  • 9 Feb 2019 om 20:40
    Nou in Pauperlo zit het ook weer mee vandaag zeg, iedereen die kritiek heeft op drommel moet die keeper van 020 maar eens bekijken, om je dood te lachen!
  • 9 Feb 2019 om 18:37
    • Quote van 9 Feb 2019 om 18:22
      Als we de scheidsrechter echt mee haden gehad was sparta niet met 11 spelers van het veld gestapt. Was er 2 maal duidelijk hands van een sparta speler in het eigen strafschop gebied mogelijk een strafschop. Van de heyden heeft zeker een hele degelijke wedstrijd gespeeld. Ook zonder dat je veel wordt aangespeeld kun je belangrijk zijn voor het systeem waarin je speelt.
    Ikzeg. +100
  • 9 Feb 2019 om 18:37
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:26
      Ben ik nu de enige die hem tegen vond vallen? Hij was nauwelijks aanwezig in de eerste helft. Hij werd ook bijna niet aangespeeld, het leek zelfs dat hij soms bewust werd overgeslagen. Ben wel benieuwd hoeveel balcontact hij gehad heeft in de eerste helft. 2e helft was al iets beter. Nacho was voor mij echt de verassing, hij speelde sterk achterin en is ook vaak voorin aanwezig als Twente in de aanval is. Hij wordt elke wedstrijd beter! Dat geldt uiteraard voor het hele team, wat een prachtige pot gisteren. Had het totaal niet verwacht maar er werd hard gewerkt en ze vochten voor elkaar! We hadden de scgeids ditmaal ook erg mee maar wat een heerlijke avond. Trots is het juiste woord en nu op naar de eredivisie! COTE
    Ikzeg. Br. Nee u heeft een puntje. Ik vind hem zeker stukken beter dan holscher,want die zie je totaal niet. Ikzeg. In dit systeem zie je peet er in komen. Jammer dat ie het vertrouwen niet heeft gekregen van af het begin. Ga Door met peet en holscher naar de amateurs.
  • 9 Feb 2019 om 18:33
    • Quote van 9 Feb 2019 om 18:22
      Als we de scheidsrechter echt mee haden gehad was sparta niet met 11 spelers van het veld gestapt. Was er 2 maal duidelijk hands van een sparta speler in het eigen strafschop gebied mogelijk een strafschop. Van de heyden heeft zeker een hele degelijke wedstrijd gespeeld. Ook zonder dat je veel wordt aangespeeld kun je belangrijk zijn voor het systeem waarin je speelt.
    Die handsballen kon ik wel begrijpen. Rayhi mocht echter niet klagen dat hij geen direct rood kreeg.
  • 9 Feb 2019 om 18:22
    • Quote van 9 Feb 2019 om 17:26
      Ben ik nu de enige die hem tegen vond vallen? Hij was nauwelijks aanwezig in de eerste helft. Hij werd ook bijna niet aangespeeld, het leek zelfs dat hij soms bewust werd overgeslagen. Ben wel benieuwd hoeveel balcontact hij gehad heeft in de eerste helft. 2e helft was al iets beter. Nacho was voor mij echt de verassing, hij speelde sterk achterin en is ook vaak voorin aanwezig als Twente in de aanval is. Hij wordt elke wedstrijd beter! Dat geldt uiteraard voor het hele team, wat een prachtige pot gisteren. Had het totaal niet verwacht maar er werd hard gewerkt en ze vochten voor elkaar! We hadden de scgeids ditmaal ook erg mee maar wat een heerlijke avond. Trots is het juiste woord en nu op naar de eredivisie! COTE
    Als we de scheidsrechter echt mee haden gehad was sparta niet met 11 spelers van het veld gestapt. Was er 2 maal duidelijk hands van een sparta speler in het eigen strafschop gebied mogelijk een strafschop. Van de heyden heeft zeker een hele degelijke wedstrijd gespeeld. Ook zonder dat je veel wordt aangespeeld kun je belangrijk zijn voor het systeem waarin je speelt.
  • 9 Feb 2019 om 17:53