''Espinosa, Aitor, Smith en Zekhnini zijn van Eredivisie-niveau''

( 16 reacties)
''Espinosa, Aitor, Smith en Zekhnini zijn van Eredivisie-niveau''

FC Twente deelde vrijdagavond een flinke tik uit in de titelstrijd. De Tukkers hadden na negentien duels nog evenveel punten als Sparta, maar zetten de Rotterdammers nu op elf punten. Ook FC Den Bosch en Go Ahead Eagles hebben al een flinke achterstand opgelopen.

Chris Tempelman zag dat FC Twente weinig problemen had op Het Kasteel. "Twente was op alle fronten en posities beter en maakte de verhoudingen overtuigend duidelijk", schrijft hij voor Voetbal International. "De Tukkers waren heer en meester, bepaalden wat er gebeurde en degradeerden Sparta tot figurant in een foute B-film."

Tempelman is onder de indruk van de ontwikkeling van FC Twente. "Marino Pusic verdient de credits. Er is een ingespeeld elftal ontstaan, afwezige spelers kunnen worden opgevangen, de sfeer is omgeslagen", vindt de journalist. "Duidelijk is dat Twente spelers heeft gehaald die iets toevoegen, spelers als Espinosa, Cantalapiedra, Smith en Zekhnini (nu geblesseerd) zijn zonder twijfel van Eredivisie-niveau."

Hij looft ook de breedte van de selectie. "Schorsingen en blessures kunnen altijd invloed hebben, maar Twente lijkt het een en ander op te kunnen vangen", meent Tempelman. "Met de na een knieblessure op de terugweg zijnde Oussama Assaidi is er nog een extra wapen. Twente kan het zich veroorloven Assaidi heel rustig te brengen. De noodzaak is er nog niet, Assaidi kan rustig aan doen."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2019 om 10:01
    • Quote van 13 Feb 2019 om 07:46
      Je verdraait mijn woorden. De norm is 10 wedstrijden. Dan moet je lijnen, automatismen en een idee beginnen te zien.

      Ik doe niet mee aan scorebordjournalistiek. Ik kan daar niets mee. Dat we er 8 op rij winnen, erg geweldig. En daar mag ook krediet voor gegeven worden.

      Ik zit echter al met mijn kop bij volgend jaar. Als je kijkt naar de progressie en lijn over de eerste 5 maanden. Het flipflop beleid. De rare wissels. Het vasthouden aan Holscher. De incidenten tijdens wedstrijden (scanderen Voetballen! Voetballen!), het negeren van de jeugd maar bovenal de bakken kritiek van prominenten ondanks de eerste plek, dat zijn stuk voor stuk tekenen aan de wand.

      Dat we veel en relatief makkelijk winnen is simpelweg omdat we over de as met Brama, Espinosa, Bijen, Gonzalez, Aitor, Zekhnini, Drommel 'gewoon' een eredivisie waardig team hebben. We hebben wind in de rug, hetgeen zorgt voor zelfvertrouwen en cohesie.

      Volgend seizoen is ALLES omgedraaid, althans dat is een redelijke aanname. Verhoudingsgewijs inferieur materiaal. Veel tegenslag. Wind tegen. Dan mogen de vele incidenten, het flipflopbeleid en de kritiek in deze vorm niet bestaan. Als je dat in deze situatie al overkomt, hoe groot is de kans van slagen dan een niveau hoger in mindere omstandigheden?
    De kans van slagen is heel groot want wij hebben Ted en Evert, als je snel kampioen wordt heb je veel meer tijd, budget is bekend, doorgeselecteerd gaat er worden, spelers zullen sneller komen omdat we weer eredivisie voetballen, dus waarom jij weer zo negatief doet? Oh ja Ted kon er niets van toch volgens jou, vorige periode 7 de geworden, nu op titelkoers, betekent juiste man op de juiste plaats,kun je wel blijven zeuren over Tim, maar er gaat meer goed dan fout momenteel, Overmars vind dat als er 50% van de aanwinsten het goed down dat normaal is, zitten wij ruim boven, jij hebt er helaas geen verstand van, immers je zit er altijd naast!
  • 13 Feb 2019 om 07:46
    • Quote van 13 Feb 2019 om 06:03
      Dus je hebt 13 tot 15 wedstrijden nodig om ergens een team van te maken. We hebben 8 wedstrijden op rij gewonnen, dus het laatste puntverlies was in speelronde 16. Voor die tijd hebben we 2 bekertjes gehad, maar ook wedstrijden in de competitie waarin de selectie nog niet compleet was. Bovendien zitten in die 13 tot 15 wedstrijden normaal interlandbreaks. Bij ons spelen we gewoon door, terwijl sommige spelers ontbreken wegens interlandverplichtingen.
    Je verdraait mijn woorden. De norm is 10 wedstrijden. Dan moet je lijnen, automatismen en een idee beginnen te zien.

    Ik doe niet mee aan scorebordjournalistiek. Ik kan daar niets mee. Dat we er 8 op rij winnen, erg geweldig. En daar mag ook krediet voor gegeven worden.

    Ik zit echter al met mijn kop bij volgend jaar. Als je kijkt naar de progressie en lijn over de eerste 5 maanden. Het flipflop beleid. De rare wissels. Het vasthouden aan Holscher. De incidenten tijdens wedstrijden (scanderen Voetballen! Voetballen!), het negeren van de jeugd maar bovenal de bakken kritiek van prominenten ondanks de eerste plek, dat zijn stuk voor stuk tekenen aan de wand.

    Dat we veel en relatief makkelijk winnen is simpelweg omdat we over de as met Brama, Espinosa, Bijen, Gonzalez, Aitor, Zekhnini, Drommel 'gewoon' een eredivisie waardig team hebben. We hebben wind in de rug, hetgeen zorgt voor zelfvertrouwen en cohesie.

    Volgend seizoen is ALLES omgedraaid, althans dat is een redelijke aanname. Verhoudingsgewijs inferieur materiaal. Veel tegenslag. Wind tegen. Dan mogen de vele incidenten, het flipflopbeleid en de kritiek in deze vorm niet bestaan. Als je dat in deze situatie al overkomt, hoe groot is de kans van slagen dan een niveau hoger in mindere omstandigheden?
  • 13 Feb 2019 om 06:03
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:47
      Laten we eerlijk zijn, de incidenten onder Pusic zijn legio. Dat maakt hem minder populair. Een team op de rit krijgen, de norm is 10 wedstrijden. Dan zijn er tal van excuses, laat het er dan 13 a 15 zijn. Het waren er zeker 20 a 22. Mazzel dat je een aantal ultra-zwakke tegenstanders hebt, die ook nog eens vele basisspelers missen.

      Volgend seizoen heb je dezelfde situatie op een hoger niveau, dan heb je geen 15 a 20 wedstrijden de tijd om er wat van te bakken, ongeacht de situatie, ongeacht excuses.
    Dus je hebt 13 tot 15 wedstrijden nodig om ergens een team van te maken. We hebben 8 wedstrijden op rij gewonnen, dus het laatste puntverlies was in speelronde 16. Voor die tijd hebben we 2 bekertjes gehad, maar ook wedstrijden in de competitie waarin de selectie nog niet compleet was. Bovendien zitten in die 13 tot 15 wedstrijden normaal interlandbreaks. Bij ons spelen we gewoon door, terwijl sommige spelers ontbreken wegens interlandverplichtingen.
  • 12 Feb 2019 om 18:47
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:38
      Ik moet zelf nog vaak terug denken aan de supporters die ik in het stadion boos hoorde roepen: je verliest gewoon van fucking jong Ajax! Ga je schamen man...

      De manier waarop was ik het over eens maar verbaasd dat je van jong Ajax kan verliezen was ik absoluut niet... is ja notabene de kampioen...

      Daar is die uitslag van vanavond maar wederom weer eens het bewijs van lijkt mij
    Laten we eerlijk zijn, de incidenten onder Pusic zijn legio. Dat maakt hem minder populair. Een team op de rit krijgen, de norm is 10 wedstrijden. Dan zijn er tal van excuses, laat het er dan 13 a 15 zijn. Het waren er zeker 20 a 22. Mazzel dat je een aantal ultra-zwakke tegenstanders hebt, die ook nog eens vele basisspelers missen.

    Volgend seizoen heb je dezelfde situatie op een hoger niveau, dan heb je geen 15 a 20 wedstrijden de tijd om er wat van te bakken, ongeacht de situatie, ongeacht excuses.
  • 12 Feb 2019 om 18:32
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:47
      Man hou toch op met je gedram. Twente wordt met twee vingers in de neus kampioen. Deze divisie is voor spek en bonen clubs.
    Ik vraag me af of je wel voetbal volgt...

    Het oefenpotje van jong Ajax gisteren in ieder geval al weer gemist verwacht ik :)
  • 12 Feb 2019 om 07:55
    • Quote van 12 Feb 2019 om 07:54
      Drommel en Boere kunnen ook de eredivisie aan.
    Als wissels zeker, schrijf ik zonder sarcasme.
  • 12 Feb 2019 om 07:54
    Drommel en Boere kunnen ook de eredivisie aan.
  • 12 Feb 2019 om 00:43
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:47
      Man hou toch op met je gedram. Twente wordt met twee vingers in de neus kampioen. Deze divisie is voor spek en bonen clubs.
    Ben het niet vaak met je eens maar nu wel. Denk idd als ze zo blijven spelen dat het een makkie wordt.
  • 11 Feb 2019 om 21:38
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:13
      Ja ligt er net aan welke spelers er opgesteld worden bij die beloftenploegen. Ben er niet zo bang voor. Ze mogen er ook best 1a2 verliezen. De concurenten verspelen elke week kostbare punten waar Twente gewoon zijn mannetje staat. We worden gewoon kampioen Frankie....of je het nu wilt of niet. ;-) Twente gaat zeker nog wedstrijden verliezen maar in deze competitie is dat echt niet dodelijk. Persoonlijk heb ik er vertrouwen in dat we ruim voor het einde het verschil hebben gemaakt.
    Ik moet zelf nog vaak terug denken aan de supporters die ik in het stadion boos hoorde roepen: je verliest gewoon van fucking jong Ajax! Ga je schamen man...

    De manier waarop was ik het over eens maar verbaasd dat je van jong Ajax kan verliezen was ik absoluut niet... is ja notabene de kampioen...

    Daar is die uitslag van vanavond maar wederom weer eens het bewijs van lijkt mij
  • 11 Feb 2019 om 21:13
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:28
      Roda gaat ook de bietenbrug op bij jong Ajax. .. ik ben ook zo bang voor jong psv en jong Ajax uit nog... looooooodzwaar al worden die potjes nog vrij weinig genoemd..... zeer bepalend gaan die worden denk ik
    Ja ligt er net aan welke spelers er opgesteld worden bij die beloftenploegen. Ben er niet zo bang voor. Ze mogen er ook best 1a2 verliezen. De concurenten verspelen elke week kostbare punten waar Twente gewoon zijn mannetje staat. We worden gewoon kampioen Frankie....of je het nu wilt of niet. ;-) Twente gaat zeker nog wedstrijden verliezen maar in deze competitie is dat echt niet dodelijk. Persoonlijk heb ik er vertrouwen in dat we ruim voor het einde het verschil hebben gemaakt.
  • 11 Feb 2019 om 21:03
    Contract openbreken van aitor,espinoza bijen, drommel, assaidi! smith,zehnini en Gonzales proberen over te nemen. (Al acht ik de kans zeer klein). Brama kijken of hij nog mee kan komen op die leeftijd. Dan doorselecteren en de rest een nieuwe club laten zoeken.
  • 11 Feb 2019 om 20:49
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:34
      Den Bosch moet ook nog naar jong Ajax én jong PSV. Eagles moet nog naar jong Ajax en thuis tegen jong PSV. Daarnaast moeten ze ook nog tegen elkaar en tegen Sparta. Dus als Twente bang moet zijn voor die 2 jong elftallen dan zal voor de rest hetzelfde gelden.
    Dat ben ik met je eens... concurrentie heeft ook zwaar programma... maar wij wel het zwaarste... Eagles minst zwaar... maar we hebben wat marge... afijn gewoon wedstrijd tot wedstrijd bekijken... te beginnen jong psv
  • 11 Feb 2019 om 20:47
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:28
      Roda gaat ook de bietenbrug op bij jong Ajax. .. ik ben ook zo bang voor jong psv en jong Ajax uit nog... looooooodzwaar al worden die potjes nog vrij weinig genoemd..... zeer bepalend gaan die worden denk ik
    Man hou toch op met je gedram. Twente wordt met twee vingers in de neus kampioen. Deze divisie is voor spek en bonen clubs.
  • 11 Feb 2019 om 20:34
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:28
      Roda gaat ook de bietenbrug op bij jong Ajax. .. ik ben ook zo bang voor jong psv en jong Ajax uit nog... looooooodzwaar al worden die potjes nog vrij weinig genoemd..... zeer bepalend gaan die worden denk ik
    Den Bosch moet ook nog naar jong Ajax én jong PSV. Eagles moet nog naar jong Ajax en thuis tegen jong PSV. Daarnaast moeten ze ook nog tegen elkaar en tegen Sparta. Dus als Twente bang moet zijn voor die 2 jong elftallen dan zal voor de rest hetzelfde gelden.
  • 11 Feb 2019 om 20:28
    Roda gaat ook de bietenbrug op bij jong Ajax. .. ik ben ook zo bang voor jong psv en jong Ajax uit nog... looooooodzwaar al worden die potjes nog vrij weinig genoemd..... zeer bepalend gaan die worden denk ik
  • 11 Feb 2019 om 20:14
    RUSTAAGH!!! ;-)