Van Stee: ''Een keer verliezen FC Twente is geen schande''

( 15 reacties)
Van Stee: ''Een keer verliezen FC Twente is geen schande''

Het verloopt allesbehalve lekker bij Sparta Rotterdam. Afgelopen vrijdag verloor het met 0-3 van FC Twente, waardoor de achterstand op de Tukkers inmiddels elf punten bedraagt.

"Een keer verliezen van FC Twente, een club met een eindeloos malen hoger budget, is geen schande. Wél dat je verzuimt om wedstrijden tegen Roda, Telstar, Cambuur en Volendam op mentaliteit over de streep te trekken", legt technisch manager Henk van Stee uit in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Volgens Van Stee beschikt men op Het Kasteel over prima materiaal. "Dat hebben we voor de winter laten zien, toch? Sterker: ik vind dat we het aan onze stand verplicht zijn om met deze selectie tenminste de finale van de play-offs te halen. De selectie die voor de winterstop keurig in de top stond, nog een tijdje op de eerste plaats zelfs, was al goed genoeg om voor promotie in aanmerking te komen", vervolgt hij.

De neuzen moeten dezelfde kant op bij Sparta. "We moeten een team formeren dat in de nacompetitie gebrand is om te presteren. Je maakt mij niet wijs dat we met onze selectie over twee duels niet kunnen winnen van Go Ahead Eagles, TOP Oss of FC Den Bosch. Zo'n finale is vervolgens een loterij. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we alles hebben om uiteindelijk te promoveren. Althans, wanneer bij iedereen het teambelang voorop komt te staan", aldus Van Stee.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2019 om 12:11
    • Quote van 12 Feb 2019 om 08:52
      Er word altijd gekeken naar de begroting,maar ben je niet veel meer in het voordeel als je geen gigantische schulden last hebt als club en dus vrij kan handelen naar je vermogen? En zit je als club in Rotterdam niet veel gunstiger en centrale waardoor je uit een veel grotere vijver kan vissen?
    De begroting geeft een vertekend beeld. FCT heeft door de financiële positie, het stadion, weggestuurde trainers en in het verleden afgesloten contracten een groot deel van de uitgaven al vast liggen. Vorig seizoen had FCT ook een veel hogere begroting dan Sparta (het verschil was toen nog groter), maar eindigde Sparta hoger op de ranglijst.
  • 12 Feb 2019 om 11:04
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:02
      Ikzeg. Het is net of het geloof weg is om kampioen te worden. Maar geloof mij elke wedstrijd wou ik kampioen worden dacht je nou echt dat bij voorbeeld sparta dat niet wil, natuurlijk willen ze dat elke betaalde club in deze klasse wil kampioen worden. Dus fctwente laat je niet gek maken, en blijf Door denderen. Kom op fctwente. Kom op.
    Hij is niet dom, hij weet dat het Kampioenschap geen optie meer is. Dus stelt hij zijn doelstelling bij. Gewoon realistisch en verstandig.
  • 12 Feb 2019 om 11:02
    Ikzeg. Het is net of het geloof weg is om kampioen te worden. Maar geloof mij elke wedstrijd wou ik kampioen worden dacht je nou echt dat bij voorbeeld sparta dat niet wil, natuurlijk willen ze dat elke betaalde club in deze klasse wil kampioen worden. Dus fctwente laat je niet gek maken, en blijf Door denderen. Kom op fctwente. Kom op.
  • 12 Feb 2019 om 11:01
    • Quote van 12 Feb 2019 om 10:34
      En die 5 wedstrijden daarvoor dan ?
    ?
  • 12 Feb 2019 om 10:53
    Evenals Twente hoort Sparta in de Eredivisie, mooie traditieclub.
    Henk heeft hier gewoon gelijk, wat mij betreft.
  • 12 Feb 2019 om 10:34
    • Quote van 12 Feb 2019 om 09:24
      Als puntje bij paaltje komt dan is en blijft het voetbal. De kearls op het veld moeten het doen. Zie Heracles-Ajax, om maar eens een voorbeeld te noemen.
    En die 5 wedstrijden daarvoor dan ?
  • 12 Feb 2019 om 10:02
    • Quote van 12 Feb 2019 om 07:54
      Mooi, na Den Bosch gooit nu ook Sparta de handdoek. Nu Go Ahead nog.
    ze gaan allemaal in de underdog positie ..ons niet in slaap laten sussen
  • 12 Feb 2019 om 09:39
    Goh, daar hebben we onze zure haring met zijn Twente obsessie ook weer...
  • 12 Feb 2019 om 09:24
    • Quote van 12 Feb 2019 om 08:52
      Er word altijd gekeken naar de begroting,maar ben je niet veel meer in het voordeel als je geen gigantische schulden last hebt als club en dus vrij kan handelen naar je vermogen? En zit je als club in Rotterdam niet veel gunstiger en centrale waardoor je uit een veel grotere vijver kan vissen?
    Als puntje bij paaltje komt dan is en blijft het voetbal. De kearls op het veld moeten het doen. Zie Heracles-Ajax, om maar eens een voorbeeld te noemen.
  • 12 Feb 2019 om 08:52
    Er word altijd gekeken naar de begroting,maar ben je niet veel meer in het voordeel als je geen gigantische schulden last hebt als club en dus vrij kan handelen naar je vermogen? En zit je als club in Rotterdam niet veel gunstiger en centrale waardoor je uit een veel grotere vijver kan vissen?
  • 12 Feb 2019 om 08:34
    • Quote van 12 Feb 2019 om 07:54
      Mooi, na Den Bosch gooit nu ook Sparta de handdoek. Nu Go Ahead nog.
    Het moet niet te makkelijk gaan...en zeker niet te vroeg juichen... eind maart vroeg zat...
  • 12 Feb 2019 om 08:34
    Het ontbrak er nog maar aan dat hij over gemeentsteun begon te zeiken en Schenk er nog eens bij zou halen. Lekker in een hoekie mokkie mokkie gaan doen Henkie Penkie spermatankie!
  • 12 Feb 2019 om 08:15
    • Quote van 12 Feb 2019 om 07:59
      Heb je hem ook weer te zeuren die man heeft een obsessie voor Twente last figuur!!
    Hoezo? Hij praat nauwelijks over Twente.
  • 12 Feb 2019 om 07:59
    Heb je hem ook weer te zeuren die man heeft een obsessie voor Twente last figuur!!
  • 12 Feb 2019 om 07:54
    Mooi, na Den Bosch gooit nu ook Sparta de handdoek. Nu Go Ahead nog.