Drommel blikt terug: ''Het mooiste wat je als keeper kan overkomen''

( 8 reacties)
Drommel blikt terug: ''Het mooiste wat je als keeper kan overkomen''

Joël Drommel wordt nog vaak herinnerd aan zijn dubbele redding in de bekerwedstrijd met Ajax. Dat vertelt de FC Twente-doelman in een Q&A op de Instagram-pagina van FC Twente

"Mijn mooiste redding? Ik hoor van velen dat mijn redding op de vrije trap van Ziyech en daarna op de rebound van Huntelaar in de wedstrijd tegen Ajax mijn allermooiste is", antwoordt Drommel. "De bekerwedstrijd met Ajax was ook gelijk mijn allermooiste wedstrijd. Ik pakte de laatste penalty in de strafschoppenreeks. Dat is het mooiste wat je als keeper kan overkomen." 

Over de vraag wie de grootste grappenmaker in de selectie van FC Twente is, hoeft Drommel niet lang na te denken. "Ik denk dat Nick Hengelman de grootste grappenmaker is. Hij doet altijd heel leuk, maar ik moet zeggen dat er wel meerdere grappige jongens in onze selectie zitten. Ook Oussama Assaidi, mijn maatje, is erg grappig", lacht Drommel, die ooit nog eens voor Real Madrid hoopt te spelen. 

"Dat is mijn absolute droomclub. Maar als ik in de Premier League bij Manchester United of Liverpool aan de slag kan, is dat ook een droom", reageert de FC Twente-doelman. "En mijn favoriete keeper? Ik vind Neuer nog steeds de beste keeper van de wereld, maar ook De Gea en Courtois zijn topkeepers."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2019 om 07:53
    Hengelman is inderdaad een grap. Evenals Hooiveld. Lachen dat overtollige ballast.
  • 13 Feb 2019 om 07:50
    • Quote van 12 Feb 2019 om 23:00
      Redding tegen sparta afgelopen vrijdag op dat geweldige schot vanaf 16 meter is echt goed hoor. Verder begint hij zich dusdanig te ontwikkelen dat ik er de grootste vertrouwen in heb!
    Alleen dat Nedercro-fro accentje, dat moet hij afleren. Volwassen worden.
  • 13 Feb 2019 om 07:40
    Gaat er ooit wel komen, maar lastig om te zeggen dat hij de genoemde clubs kan halen. Zelf denk ik van niet.Hij zal overigens wel vertrekken deze zomer. Is dit jaar erg gegroeid en zal de clubs voor het kiezen hebben.. Mogelijk moet Twente ook nog zijn salaris verhogen wanneer hij verlengd?
  • 12 Feb 2019 om 23:00
    Redding tegen sparta afgelopen vrijdag op dat geweldige schot vanaf 16 meter is echt goed hoor. Verder begint hij zich dusdanig te ontwikkelen dat ik er de grootste vertrouwen in heb!
  • 12 Feb 2019 om 22:35
    • Quote van 12 Feb 2019 om 22:08
      Ik hoop dat hij een volwaardige eredivisie doelman wordt in de toekomst. Ondanks zijn betere periode nu ben ik nog steeds niet 100% overtuigd.
    Hij word wel steeds beter.
  • 12 Feb 2019 om 22:08
    • Quote van 12 Feb 2019 om 21:42
      Goede doelman en met een goede begeleiding gaat hij het nog ver schoppen in de voetballerij.
    Ik hoop dat hij een volwaardige eredivisie doelman wordt in de toekomst. Ondanks zijn betere periode nu ben ik nog steeds niet 100% overtuigd.
  • 12 Feb 2019 om 21:42
    Goede doelman en met een goede begeleiding gaat hij het nog ver schoppen in de voetballerij.
  • 12 Feb 2019 om 21:01
    Ikzeg. Dromen mag. Maar nu de realiteit, nog lang niet klaar voor dit grote werk. En eerlijk gezegd weet ik ook niet of drommel dit ooit gaat halen. Ikzeg. Natuurlijk hoop ik dat ie het red, maar daar is veel werk aan de winkel voor hem om dit werkelijk te halen. Ikzeg. Zorg eerst voor stabiliteit in elke wedstrijd, zorg voor dat je de baas blijft in de 16 meter. Laat duidelijk merken dat je de beste wilt zijn. En zorg dat je elke wedstrijd de punten pakt voor jou ploeg.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›