Homepage » Eerste elftal » ''De eredivisie heeft FC Twente net zo hard nodig als andersom''

''De eredivisie heeft FC Twente net zo hard nodig als andersom''

( 22 reacties)
''De eredivisie heeft FC Twente net zo hard nodig als andersom''

FC Twente degradeerde afgelopen seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie en van veel voetbalsupporters hoefde de club nooit meer terug te keren naar de eredivisie. De haat op de Tukkers is groot. 

Dat heeft alles te maken met de problemen bij de club en de manier waarop de landstitel werd binnengehaald. De club leefde boven zijn stand en de voetbalploeg werd daar aanvankelijk bijna niet voor gestraft. Leon ten Voorde vond het daarom opvallend dat er in Voetbal International een artikel verscheen waarin stond dat FC Twente belangrijk is voor de eredivisie.

Hij is het overigens wel met die woorden eens, schrijft hij in TC Tubantia. ''In Voetbal International stond deze week dat 'een titel niet alleen belangrijk is voor de regio Twente, maar ook waardevol voor de eredivisie die financieel stilstaat en deelname van de vierde achterban van het land goed kan gebruiken. Promotie zou het hele Nederlandse voetbal een dienst bewijzen.' Het is lang geleden dat er zoiets werd geopperd uit een ander deel van het land.''

De journalist snapt dat er veel afkeurende dingen werden gezegd over de Tukkers, maar op een gegeven moment moet dat ook weer ophouden. ''Toegegeven: Even op de strafbank is best verhelderend na de verdiende degradatie. Het getrek langs al die krakkemikkige stadions is vermakelijk en leerzaam, maar het moet niet langer dan een jaar duren. Langzaam maar zeker dringt bij het weldenkende deel van de voetballerij het besef door dat de eredivisie FC Twente net zo hard nodig heeft als andersom.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Feb 2019 om 15:59
    • Quote van 17 Feb 2019 om 10:37
      Theo...Blaise...Ruiz....Perez....Douglas....

      Dankzij deze spelers bestormde FC Twente de top....ervaring, overzicht en kracht. Luuk de Jong, Chadli en Elia, dat waren hele nuttige spelers...maar geen dragende spelers zoals de door mij genoemde spelers.
    Bij binnenkomst niet, bij vertrek wel. Stuk voor stuk hebben ze miljoenen opgeleverd. Dankzij jongens die goedkoop zijn opgehaald/opgeleid en duur verkocht (o.a. Arnautovic, El Ahmadi, Elia) konden later spelers als Janssen en Ruiz gehaald worden.
  • 17 Feb 2019 om 10:37
    • Quote van 16 Feb 2019 om 19:40
      Zelfs goede spelers als tadic voor 7 miljoen was waanzin... je kwam aan de top door luuk de Jong chadli elia etc voor 5-8 ton te kopen...
    Theo...Blaise...Ruiz....Perez....Douglas....

    Dankzij deze spelers bestormde FC Twente de top....ervaring, overzicht en kracht. Luuk de Jong, Chadli en Elia, dat waren hele nuttige spelers...maar geen dragende spelers zoals de door mij genoemde spelers.
  • 17 Feb 2019 om 09:41
    • Quote van 16 Feb 2019 om 22:31
      Tsja probleem is dat iedereen op Twitter een mening heeft en die uitdraagt. Heb veel idioten gezien de afgelopen jaren die wilden dat FC Twente failliet ging. Had daarom ook nogal lol dat Groningen zo slecht speelde eerst, maar ook als zij degraderen is dat een verlies voor de Eredivisie.
      Goed voorbeeld van zo'n trol op Twitter was een of andere dikke Yvonne die fan is van FC Groningen en zelfs Sparta ging aanmoedigen omdat Twente dan zou kunnen degraderen. Heb haar eerst teruggepakt door haar foto via een coveraccount te publiceren en te zeggen dat ze een oplichtster was die niet wilde betalen voor iets dat ze geleverd had gekregen, en daarna toen Twente in de beker van Groningen won weer met een ander account haar even op het verlies van haar dierbare cluppie aangesproken. Heerlijk om die haters terug te pakken!
    Gaap
  • 17 Feb 2019 om 07:48
    • Quote van 16 Feb 2019 om 22:33
      Klopt, maar 7 miljoen neerleggen voor een speler was wel erg veel voor ons. Je loopt dan een groot risico
    hebben investeerders gedaan ...niet de club
  • 16 Feb 2019 om 22:33
    • Quote van 16 Feb 2019 om 20:13
      En dat het helemaal niets oplevert weet je pas achteraf. Dat maakt beleid maken ook zo moeilijk. Als het sportief tegenzit en blijft dan zal elke club als een kaartenhuis in elkaar zakken.
    Klopt, maar 7 miljoen neerleggen voor een speler was wel erg veel voor ons. Je loopt dan een groot risico
  • 16 Feb 2019 om 22:31
    Tsja probleem is dat iedereen op Twitter een mening heeft en die uitdraagt. Heb veel idioten gezien de afgelopen jaren die wilden dat FC Twente failliet ging. Had daarom ook nogal lol dat Groningen zo slecht speelde eerst, maar ook als zij degraderen is dat een verlies voor de Eredivisie.
    Goed voorbeeld van zo'n trol op Twitter was een of andere dikke Yvonne die fan is van FC Groningen en zelfs Sparta ging aanmoedigen omdat Twente dan zou kunnen degraderen. Heb haar eerst teruggepakt door haar foto via een coveraccount te publiceren en te zeggen dat ze een oplichtster was die niet wilde betalen voor iets dat ze geleverd had gekregen, en daarna toen Twente in de beker van Groningen won weer met een ander account haar even op het verlies van haar dierbare cluppie aangesproken. Heerlijk om die haters terug te pakken!
  • 16 Feb 2019 om 22:22
    • Quote van 16 Feb 2019 om 20:28
      Maar dan zijn we dus helemaal niet gehaat en asociaal.
    Ha ha, maar wel de mooiste club van allemaal.
  • 16 Feb 2019 om 20:28
    Maar dan zijn we dus helemaal niet gehaat en asociaal.
  • 16 Feb 2019 om 20:13
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:52
      Precies het begon met leroy fer van Feyenoord naar Fct toen werd er te groot gedacht,maar het leverde helemaal NIETS op!
    En dat het helemaal niets oplevert weet je pas achteraf. Dat maakt beleid maken ook zo moeilijk. Als het sportief tegenzit en blijft dan zal elke club als een kaartenhuis in elkaar zakken.
  • 16 Feb 2019 om 19:40
    • Quote van 16 Feb 2019 om 18:22
      Castaignos voor 7 miljoen....
    Zelfs goede spelers als tadic voor 7 miljoen was waanzin... je kwam aan de top door luuk de Jong chadli elia etc voor 5-8 ton te kopen...
  • 16 Feb 2019 om 18:22
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:52
      Precies het begon met leroy fer van Feyenoord naar Fct toen werd er te groot gedacht,maar het leverde helemaal NIETS op!
    Castaignos voor 7 miljoen....
  • 16 Feb 2019 om 18:17
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:52
      Precies het begon met leroy fer van Feyenoord naar Fct toen werd er te groot gedacht,maar het leverde helemaal NIETS op!
    Toen is er een periode geweest waarin dure en goede spelers kwamen maar de meesten stelden teleur terwijl een fase daarvoor met minder geld uitgeven perfect gescout is bv Elia, arnautovic enz
  • 16 Feb 2019 om 15:52
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:35
      Klopt bijna helemaal. De landstitel is behaald met volkomen legitieme middelen. Daarna ging het fout toen men de risico’s volkomen verkeerd inschatte om een basis neer te gaan leggen voor nog veel meer landstitels. Daar zijn de regels overtreden.
    Precies het begon met leroy fer van Feyenoord naar Fct toen werd er te groot gedacht,maar het leverde helemaal NIETS op!
  • 16 Feb 2019 om 15:51
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:07
      De meesten zien twente graag terugkeren. Het kleine groepje internettrollen dat blijft schreeuwen moeten we gewoon negeren en dan verdwijnen ze vanzelf.
    Zo is het ook. Grappig genoeg zie ik ook vaak dat die trollen worden terechtgewezen door andere supporters van zijn club. In de trant van 'eens is het toch klaar, gedane zaken nemen geen keer, schoon schip'
  • 16 Feb 2019 om 15:35
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:08
      De landstitel was helemaal niks mee en was volkomen terecht en op een eerlijke manier gehaald. Het is begonnen na de landstitel. Joop munsterman dacht te groot en nam veel risico. Maar mensen die zeggen dat twente de landstitel heeft gehaald door mafia praktijken snappen er gewoon helemaal niks van en lullen als kip zonder kop.
    Klopt bijna helemaal. De landstitel is behaald met volkomen legitieme middelen. Daarna ging het fout toen men de risico’s volkomen verkeerd inschatte om een basis neer te gaan leggen voor nog veel meer landstitels. Daar zijn de regels overtreden.
  • 16 Feb 2019 om 15:09
    • Quote van 16 Feb 2019 om 15:07
      De meesten zien twente graag terugkeren. Het kleine groepje internettrollen dat blijft schreeuwen moeten we gewoon negeren en dan verdwijnen ze vanzelf.
    Die blijf je altijd houden. Maar de echte liefhebbers van het spelletje zien twente graag terugkeren en blijven het gewoon een mooie club vinden. Ondanks wat er allemaal gebeurd is.
  • 16 Feb 2019 om 15:08
    • Quote van 16 Feb 2019 om 14:37
      .... en de manier waarop de landstitel werd binnen gehaald ..... wat was er dan in die tijd mis met FCT?? Laat iemand dat eens uitleggen?! Volgens mij was er toen nog niets aan de hand.
    De landstitel was helemaal niks mee en was volkomen terecht en op een eerlijke manier gehaald. Het is begonnen na de landstitel. Joop munsterman dacht te groot en nam veel risico. Maar mensen die zeggen dat twente de landstitel heeft gehaald door mafia praktijken snappen er gewoon helemaal niks van en lullen als kip zonder kop.
  • 16 Feb 2019 om 15:07
    • Quote van 16 Feb 2019 om 14:01
      Ik zie steeds meer supporters met het idee "Twente is de fout in gegaan, zit op de blaren nu, maar kom maar snel weer terug'. Vooral vanuit Ajax koesteren ze mooie herinneringen en zie ik ze hopen op een snel weerzien. Tuurlijk blijft er nog altijd een sneu groepje die zich niet meer over ons verleden heen kan zetten (veelal schreeuwend uit onderbuikgevoel)
    De meesten zien twente graag terugkeren. Het kleine groepje internettrollen dat blijft schreeuwen moeten we gewoon negeren en dan verdwijnen ze vanzelf.
  • 16 Feb 2019 om 14:46
    Blijf moeite houden met het suggereren dat de titel behalen niet correct was!!!! Voor alle duidelijkheid in die periode was Fc Twente kerngezond de knvb gebruikte deze club als voorbeeld! Het ging pas mis in de jaren na het kampioenschap en die jaren hebben niets opgeleverd alleen ellende! Maar laten we ons nou niet aan laten praten dat de titel niet verdiend was want toen ging alles volgens het boekje!!!!! Misschien moet Leon zich iets méér verdiepen in deze materie en dan pas schrijven!
  • 16 Feb 2019 om 14:37
    .... en de manier waarop de landstitel werd binnen gehaald ..... wat was er dan in die tijd mis met FCT?? Laat iemand dat eens uitleggen?! Volgens mij was er toen nog niets aan de hand.
  • 16 Feb 2019 om 14:30
    Ik krijg bijna het gevoel van de doorsnee-Duitser na WO-II? Gelukkig zeuren ze niet over de fiets maar wel over een gestolen landskampioenschap! En dat laatste klopt natuurlijk helemaal niet!
  • 16 Feb 2019 om 14:01
    Ik zie steeds meer supporters met het idee "Twente is de fout in gegaan, zit op de blaren nu, maar kom maar snel weer terug'. Vooral vanuit Ajax koesteren ze mooie herinneringen en zie ik ze hopen op een snel weerzien. Tuurlijk blijft er nog altijd een sneu groepje die zich niet meer over ons verleden heen kan zetten (veelal schreeuwend uit onderbuikgevoel)
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›