Homepage » Eerste elftal » ''Wat is er in hemelsnaam aan de hand bij de concurrentie?''

''Wat is er in hemelsnaam aan de hand bij de concurrentie?''

( 16 reacties)
''Wat is er in hemelsnaam aan de hand bij de concurrentie?''

FC Twente was voor de winterstop verwikkeld in een spannende titelstrijd met Sparta, Go Ahead Eagles en FC Den Bosch. Die ploegen zijn na de winterstop vergeten hoe ze moeten winnen. 

De ploeg van Marino Pusic speelt vanavond pas, terwijl de concurrenten allemaal op vrijdag in actie kwamen. Ze wisten de druk op de Tukkers echter niet op te voeren, want Go Ahead en Den Bosch lieten weer punten liggen en Sparta lijkt geen serieuze titelkandidaat meer te zijn door het enorme gat tussen de nummer een en vier van de ranglijst. 

Leon ten Voorde denkt dat de supporters van FC Twente steeds vaker aan het kampioenschap gaan denken. ''Jezelf van te voren rijk rekenen is in sport tarten met het noodlot. Maar welke supporter van FC Twente zal vrijdagavond niet stiekem even het sommetje hebben gemaakt? Stel dat Twente vanavond wint bij Jong PSV, dan heeft Twente alle troeven in de hand'', schrijft hij in TC Tubantia

''Bij een zege zet FC Twente de eerste achtervolger, FC Den Bosch, op acht punten. En de tweede, Go Ahead Eagles, op negen. Wat is er hemelsnaam aan de hand bij de concurrentie? Zo pakte Den Bosch in de laatste vier wedstrijden maar twee punten. En Go Ahead, dat doorgaans goed is in De Adelaarshorst, heeft opeens problemen in zijn thuisduels: een punt uit de laatste twee optredens in Deventer.''

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Feb 2019 om 15:18
    • Quote van 18 Feb 2019 om 12:46
      Je noemt een hele rits spelers als eredivisie waardig maar dat is nog maar de vraag. Tegen Willem2 was daar bar weinig van te merken. Het is mooi dat het nu goed gaat maar de eredivisie vraagt meer. Is echt weer afwachten hoe veel van deze spelers het gaan doen een trede hoger.
    Klopt. Met name Brama, gaat moeilijk worden.
  • 18 Feb 2019 om 15:15
    • Quote van 18 Feb 2019 om 12:51
      Zo zo, wat een draai, ben jij het echt die dit zegt, de man die zei dat Brama over the hill was, Ted zijn aankopen waren niet goed genoeg, Pusic die er niks van kan, enz, hoop dat je gelijk krijgt maar we zijn er nog lang niet, eerst vanavond maar eens winnen, hoe maakt me niet uit, liefst met goed voetbal, en als het niet goed is gewoon winnen.
    Ho ho wacht. Pusic is en blijft een kwakzalver. Daar gaat niets aan veranderen. Onze ommekeer kwam na de slachting tegen Jong Ajax, volgens sommigen is in die periode Fred zich ermee gaan bemoeien. Is dit niet het geval dan is het team in elkaar gevallen door blessures en schorsingen. Onze Lieve Heer heeft tweemaal moeten ingrijpen en Holscher eraf halen!! Ted, ben nog steeds van mening dat het een malafide makelaar is, die voor de lange termijn schadelijk is. Voor de KKD heeft hij uitstekend zaken gedaan. Dat is een feit. Daar verdient hij dan ook complimenten voor. Ambivalentie, heerlijk!
  • 18 Feb 2019 om 13:24
    • Quote van 18 Feb 2019 om 09:35
      Hij stelt wederom de verkeerde vraag.
      Met de concurentie is niets aan de hand. Die spelen naar behoren en naar kunnen. Die hebben geen brede selecties, hebben niet de ervaring op het veld staan die wij wel hebben, hebben geen van allen meer dan twee eredivisie-waardige spelers. Dat Jordania met geld loopt te strooien is fijn, maar die neemt ook het risico van 'los zand' en exotische spelers. Dat knulletje zal ongetwijfeld een paar malafide serpenten hebben die hem spelers aan hebben gesmeerd, dus wij hebben het Technisch beter voor elkaar met Ted. Hebben het kwalitatief beter voor elkaar met Brama, Smith, Aitor, Espinosa, Bijen, Drommel, Gonzalez - onze ruggegraat, die ED-waardig valt te noemen.
      De FC Twente trein is gewoon heel laat op gang gekomen. Dat de eerste 10 wedstrijden bagger waren, daar viel niets op aan te merken. We hebben overigens ook de mazzel gehad dat we vanaf Januari tegen een paar zeer zwakke tegenstanders hebben gespeeld, en vanavond zijn er weer een paar sterkhouder niet bij.
      FC Twente heeft wind in de rug! Vol!. Die tegenslag gaat komen, schorsingen en blessures gaan ons overkomen, maar dat kampioenschap....... gaat gewoon gebeuren. Is niet arrogant of opportunistisch, is gewoon realistisch.
    Vanavond of Smith of Brama geel laten pakken. Tegen Roda of Top oss dan de ander. Dan heb je ze er in de toppers gewoon bij (al is dat met Smith uiteraard even afwachten ivm interlandverplichtingen).. Of als al duidelijk is dat hij naar Wales gaat misschien ook bewust de wedstrijd voor dat weekend geel laten pakken...
  • 18 Feb 2019 om 12:51
    • Quote van 18 Feb 2019 om 09:35
      Hij stelt wederom de verkeerde vraag.
      Met de concurentie is niets aan de hand. Die spelen naar behoren en naar kunnen. Die hebben geen brede selecties, hebben niet de ervaring op het veld staan die wij wel hebben, hebben geen van allen meer dan twee eredivisie-waardige spelers. Dat Jordania met geld loopt te strooien is fijn, maar die neemt ook het risico van 'los zand' en exotische spelers. Dat knulletje zal ongetwijfeld een paar malafide serpenten hebben die hem spelers aan hebben gesmeerd, dus wij hebben het Technisch beter voor elkaar met Ted. Hebben het kwalitatief beter voor elkaar met Brama, Smith, Aitor, Espinosa, Bijen, Drommel, Gonzalez - onze ruggegraat, die ED-waardig valt te noemen.
      De FC Twente trein is gewoon heel laat op gang gekomen. Dat de eerste 10 wedstrijden bagger waren, daar viel niets op aan te merken. We hebben overigens ook de mazzel gehad dat we vanaf Januari tegen een paar zeer zwakke tegenstanders hebben gespeeld, en vanavond zijn er weer een paar sterkhouder niet bij.
      FC Twente heeft wind in de rug! Vol!. Die tegenslag gaat komen, schorsingen en blessures gaan ons overkomen, maar dat kampioenschap....... gaat gewoon gebeuren. Is niet arrogant of opportunistisch, is gewoon realistisch.
    Zo zo, wat een draai, ben jij het echt die dit zegt, de man die zei dat Brama over the hill was, Ted zijn aankopen waren niet goed genoeg, Pusic die er niks van kan, enz, hoop dat je gelijk krijgt maar we zijn er nog lang niet, eerst vanavond maar eens winnen, hoe maakt me niet uit, liefst met goed voetbal, en als het niet goed is gewoon winnen.
  • 18 Feb 2019 om 12:46
    • Quote van 18 Feb 2019 om 09:35
      Hij stelt wederom de verkeerde vraag.
      Met de concurentie is niets aan de hand. Die spelen naar behoren en naar kunnen. Die hebben geen brede selecties, hebben niet de ervaring op het veld staan die wij wel hebben, hebben geen van allen meer dan twee eredivisie-waardige spelers. Dat Jordania met geld loopt te strooien is fijn, maar die neemt ook het risico van 'los zand' en exotische spelers. Dat knulletje zal ongetwijfeld een paar malafide serpenten hebben die hem spelers aan hebben gesmeerd, dus wij hebben het Technisch beter voor elkaar met Ted. Hebben het kwalitatief beter voor elkaar met Brama, Smith, Aitor, Espinosa, Bijen, Drommel, Gonzalez - onze ruggegraat, die ED-waardig valt te noemen.
      De FC Twente trein is gewoon heel laat op gang gekomen. Dat de eerste 10 wedstrijden bagger waren, daar viel niets op aan te merken. We hebben overigens ook de mazzel gehad dat we vanaf Januari tegen een paar zeer zwakke tegenstanders hebben gespeeld, en vanavond zijn er weer een paar sterkhouder niet bij.
      FC Twente heeft wind in de rug! Vol!. Die tegenslag gaat komen, schorsingen en blessures gaan ons overkomen, maar dat kampioenschap....... gaat gewoon gebeuren. Is niet arrogant of opportunistisch, is gewoon realistisch.
    Je noemt een hele rits spelers als eredivisie waardig maar dat is nog maar de vraag. Tegen Willem2 was daar bar weinig van te merken. Het is mooi dat het nu goed gaat maar de eredivisie vraagt meer. Is echt weer afwachten hoe veel van deze spelers het gaan doen een trede hoger.
  • 18 Feb 2019 om 12:43
    • Quote van 18 Feb 2019 om 11:48
      Er zijn ook kampioenen geweest die een beter doelsaldo hadden. =)
    Hahaha , heel scherp =)
  • 18 Feb 2019 om 11:48
    • Quote van 18 Feb 2019 om 11:44
      De echte kampioen heeft aan het einde van het seizoen de meeste punten... altijd zo geweest =p
    Er zijn ook kampioenen geweest die een beter doelsaldo hadden. =)
  • 18 Feb 2019 om 11:44
    • Quote van 18 Feb 2019 om 10:18
      Sparta en go ahead presteren gewoon ondermaats. Net als fct.... 5 wedstrijden verloren! Das nie best! We hebben alleen 2x van Sparta gewonnen en dat resulteerd in de huidige stand. Gelukkig gaat het wel iets beter nu. Wil je kampioen worden, moet je in ieder geval niet meer verliezen. Want een echte kampioen verliest normaal maar 3 wedstrijden per seizoen. Vanavond gewoon weer 3 punten!
    De echte kampioen heeft aan het einde van het seizoen de meeste punten... altijd zo geweest =p
  • 18 Feb 2019 om 10:18
    Sparta en go ahead presteren gewoon ondermaats. Net als fct.... 5 wedstrijden verloren! Das nie best! We hebben alleen 2x van Sparta gewonnen en dat resulteerd in de huidige stand. Gelukkig gaat het wel iets beter nu. Wil je kampioen worden, moet je in ieder geval niet meer verliezen. Want een echte kampioen verliest normaal maar 3 wedstrijden per seizoen. Vanavond gewoon weer 3 punten!
  • 18 Feb 2019 om 09:35
    Hij stelt wederom de verkeerde vraag.
    Met de concurentie is niets aan de hand. Die spelen naar behoren en naar kunnen. Die hebben geen brede selecties, hebben niet de ervaring op het veld staan die wij wel hebben, hebben geen van allen meer dan twee eredivisie-waardige spelers. Dat Jordania met geld loopt te strooien is fijn, maar die neemt ook het risico van 'los zand' en exotische spelers. Dat knulletje zal ongetwijfeld een paar malafide serpenten hebben die hem spelers aan hebben gesmeerd, dus wij hebben het Technisch beter voor elkaar met Ted. Hebben het kwalitatief beter voor elkaar met Brama, Smith, Aitor, Espinosa, Bijen, Drommel, Gonzalez - onze ruggegraat, die ED-waardig valt te noemen.
    De FC Twente trein is gewoon heel laat op gang gekomen. Dat de eerste 10 wedstrijden bagger waren, daar viel niets op aan te merken. We hebben overigens ook de mazzel gehad dat we vanaf Januari tegen een paar zeer zwakke tegenstanders hebben gespeeld, en vanavond zijn er weer een paar sterkhouder niet bij.
    FC Twente heeft wind in de rug! Vol!. Die tegenslag gaat komen, schorsingen en blessures gaan ons overkomen, maar dat kampioenschap....... gaat gewoon gebeuren. Is niet arrogant of opportunistisch, is gewoon realistisch.
  • 18 Feb 2019 om 09:28
    Moeten ook met een schuin oog naar de eredivisie kijken! Psv leek voor de winter al kampioen te zijn. Vervolgens kwam ajax zo dicht bij dat het alle kanten op kon! Vervolgens liep psv weer uit en leek het kampioenschap zeker. Inmiddels is het verschil nog maar 4 punten en ze moeten nog tegen elkaar! Wat ik zeggen wil met het 3 punten systeem systeem is het verschil zo weer ingehaald!!!
  • 18 Feb 2019 om 09:23
    Ook ik maakte die rekensom vrijdag en ook ik denk stiekem aan het kampioenschap,maar ik kan me ook gigantisch veel momenten voor de geest halen dat wanneer het er echt om ging bij de Fct dan ging het mis! Dus ook jong psv benader ik met enige twijfel want ook die jongens kunne aardig ballen en vergeet niet de sombere ambiance om de wedstrijden van deze teams geen 20.000 man op de tribune!
  • 18 Feb 2019 om 08:08
    Waar ik in de eerste seizoenshelft alle begrip had voor zaken als wennen aan elkaar, ingespeeld raken, automatismen inslijpen, soms een wedstrijd gelijk spelen of verliezen vind ik dit nu helemaal niet meer aan de orden. Inmiddels zijn we ingespeeld, twee verse krachten erbij, alles zit mee, PSV 2 blijft gewoon PSV 2, winnen vandaag, en morgen, en volgende week. Er zijn domweg geen argumenten meer om niet te winnen en het kampioenschap te pakken.
  • 18 Feb 2019 om 07:51
    • Quote van 18 Feb 2019 om 07:33
      Klopt tis of 8 puntn of 5, maar heb dr vertrouwen in
    Of 6
  • 18 Feb 2019 om 07:33
    • Quote van 18 Feb 2019 om 07:25
      En bij verlies wordt het verschil gevaarlijk kleiner. Hoping for the best!!
    Klopt tis of 8 puntn of 5, maar heb dr vertrouwen in
  • 18 Feb 2019 om 07:25
    En bij verlies wordt het verschil gevaarlijk kleiner. Hoping for the best!!
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›