Homepage » Eerste elftal » VIDEO | Samenvatting: FC Twente wint in extremis van FC Eindhoven

VIDEO | Samenvatting: FC Twente wint in extremis van FC Eindhoven

( 29 reacties)
VIDEO | Samenvatting: FC Twente wint in extremis van FC Eindhoven

FC Twente heeft wederom weten te winnen in de Keuken Kampioen divisie. In de eigen Grolsch Veste won Twente nipt met 1-0 van FC Eindhoven. Aitor maakte diep in blessuretijd de winnende. 

De eerste fase verliep nogal rommelig van beide kanten. Echt grote kansen kwamen er niet, totdat de gasten bijna konden toeslaan. Kabangu gleed bijna de bal binnen, maar Drommel stond precies op de perfecte plaats. Bijen kreeg net voor rust nog wel een kansje, maar zijn kopbal ging net over.

In de tweede helft bleef het spelbeeld onveranderd. Over een weer balbezit en -verlies en ook niet veel grote kansen. Wederom kwam Bijen dichtbij, maar kopte op de lat. Pas in de absolute slotfase werd de score geopend. Fred Friday werd naar de grond gewerkt in de zestien en Aitor mocht aanleggen. Laatstgenoemde faalde niet en zo boekte FC Twente de tiende zege op rij.

Opstelling FC Twente: Drommel, Ramos, Bijen, Gonzalez, Ricardinho, Aitor, Brama, Smith, Hamdaoui (69. Espinosa), Boere (69. Assaidi), Friday.

Opstelling FC Eindhoven: Swinkels, Seedorf, Loof, Van der Heyden, Achenteh, Essikal, Bourard (87. Idzes), Van den Boomen, Lopes (60. Sam), Daniels (77. Klooster), Kabangu.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2019 om 15:16
    • Quote van 25 Feb 2019 om 14:23
      Hij heeft gewoon gelijk hoor
    Is goed Dennis...
  • 25 Feb 2019 om 15:09
    • Quote van 25 Feb 2019 om 14:16
      Je heb wel door dat je reageerd op een reactie van de 22e?
    Waarschijnlijk niet, tja Hengelo he...lol.
  • 25 Feb 2019 om 14:23
    • Quote van 25 Feb 2019 om 13:32
      Brama zeer zwak? Schei toch uit man.
    Hij heeft gewoon gelijk hoor
  • 25 Feb 2019 om 14:16
    • Quote van 25 Feb 2019 om 12:56
      Die waren gisteren dan ook "steengoed" tegen Sparta.
    Je heb wel door dat je reageerd op een reactie van de 22e?
  • 25 Feb 2019 om 13:43
    Gelukkige overwinning en Friday wordt wel geraakt. Dat risico neem je als tegenstander dus kan de scheids hem geven. Daarom zeg ik dat het een terechte strafschop is.
  • 25 Feb 2019 om 13:32
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:41
      Met Friday en Boere voorin is het logisch dat je niet scoort. Vandaag een veldoverwicht niet kunnen omzetten in kansen. Pusic wisselt Boere terwijl Friday eraf had gemoeten. Die liep als een zak stront over het veld. Drommel en Smith weer top, en Brama zeer zwak. Frustrerend dat ze de creativiteit missen om door een stugge verdediging heen te breken. Gelukkig weer 3 punten maar tegen een club als Go Ahead kom je hier niet mee weg.
    Brama zeer zwak? Schei toch uit man.
  • 25 Feb 2019 om 12:56
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:41
      Met Friday en Boere voorin is het logisch dat je niet scoort. Vandaag een veldoverwicht niet kunnen omzetten in kansen. Pusic wisselt Boere terwijl Friday eraf had gemoeten. Die liep als een zak stront over het veld. Drommel en Smith weer top, en Brama zeer zwak. Frustrerend dat ze de creativiteit missen om door een stugge verdediging heen te breken. Gelukkig weer 3 punten maar tegen een club als Go Ahead kom je hier niet mee weg.
    Die waren gisteren dan ook "steengoed" tegen Sparta.
  • 23 Feb 2019 om 12:55
    Uitblinker was Drommel, goeie reddingen. De andere 21 op het veld waren bagger, 94 minuten ellende on naar te kijken. 6 sec voor tijd werd penalty benut. Toch nog volle buit. Met zo'n kutscheids toch nog mazzel.
  • 23 Feb 2019 om 11:17
    • Quote van 23 Feb 2019 om 06:54
      Niet zo gek als je bedenkt dat deze jongen maanden niet op niveau zijn wedstrijden speelde. Dat gelde voor nagenoeg bijna de hele selectie en neem aan dat je nog weet hoe die speelden voor de winterstop? Dus eigenlijk alleen vreemd dat ze bij twente zo'n speler huren i.p.v een spits uit het tweede zijn kans te gunnen!
    Ikzeg. Ynwa. Ben het helemaal met u eens, waarom niet een speler uit het 2e inderdaad.
  • 23 Feb 2019 om 09:29
    • Quote van 23 Feb 2019 om 00:15
      Ajax publiek
    Sterk hoor!!!
  • 23 Feb 2019 om 07:46
    • Quote van 23 Feb 2019 om 01:51
      Frappant dat die Friday nog zo weinig toevoegt terwijl hij fysiek en technisch erg goed is. Jammer.
    Zag vandaag toch een paar keer dat die de bal aardig aannam. Mist echt wedstrijd ritme daarom blijf die denk ik ook staan.
  • 23 Feb 2019 om 07:43
    Op basis van de tweede helft een verdiende overwinning Hij raakt hem binnen de 16 meter dus een terechte strafschop, niks mis mee
  • 23 Feb 2019 om 06:54
    • Quote van 23 Feb 2019 om 01:51
      Frappant dat die Friday nog zo weinig toevoegt terwijl hij fysiek en technisch erg goed is. Jammer.
    Niet zo gek als je bedenkt dat deze jongen maanden niet op niveau zijn wedstrijden speelde. Dat gelde voor nagenoeg bijna de hele selectie en neem aan dat je nog weet hoe die speelden voor de winterstop? Dus eigenlijk alleen vreemd dat ze bij twente zo'n speler huren i.p.v een spits uit het tweede zijn kans te gunnen!
  • 23 Feb 2019 om 01:54
    • Quote van 23 Feb 2019 om 01:51
      Frappant dat die Friday nog zo weinig toevoegt terwijl hij fysiek en technisch erg goed is. Jammer.
    Ligt volledig aan zijn dramatische mentaliteit. Ik denk dat hij best kan voetballen.
  • 23 Feb 2019 om 01:51
    Frappant dat die Friday nog zo weinig toevoegt terwijl hij fysiek en technisch erg goed is. Jammer.
  • 23 Feb 2019 om 00:21
    • Quote van 23 Feb 2019 om 00:15
      Ajax publiek
    Twente publiek.
  • 23 Feb 2019 om 00:18
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:30
      Fredje Friday heeft ook niks gebracht. Scheidsrechter vond het zeker ook zielig dat hij er niks van bakt en gaf hem maar een penalty
    Die penalty was de verdienste van Friday. Hij heeft een zaadpot gespeeld, maar lokt wel die overtreding uit door nog even zijn kont voor Vd Boomen te gooien en daardoor omver gelopen te worden. Gewoon slim (en geniepig) zijn lichaam gebruikt.
  • 23 Feb 2019 om 00:15
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:41
      Met Friday en Boere voorin is het logisch dat je niet scoort. Vandaag een veldoverwicht niet kunnen omzetten in kansen. Pusic wisselt Boere terwijl Friday eraf had gemoeten. Die liep als een zak stront over het veld. Drommel en Smith weer top, en Brama zeer zwak. Frustrerend dat ze de creativiteit missen om door een stugge verdediging heen te breken. Gelukkig weer 3 punten maar tegen een club als Go Ahead kom je hier niet mee weg.
    Ajax publiek
  • 22 Feb 2019 om 23:41
    Met Friday en Boere voorin is het logisch dat je niet scoort. Vandaag een veldoverwicht niet kunnen omzetten in kansen. Pusic wisselt Boere terwijl Friday eraf had gemoeten. Die liep als een zak stront over het veld. Drommel en Smith weer top, en Brama zeer zwak. Frustrerend dat ze de creativiteit missen om door een stugge verdediging heen te breken. Gelukkig weer 3 punten maar tegen een club als Go Ahead kom je hier niet mee weg.
  • 22 Feb 2019 om 23:31
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:23
      Makkelijk gegeven penalty, op basis van de tweede helft had je recht op een punt. Op basis van de eerste helft had je nergens recht op. Snel vergeten en hopelijk winnen we volgende week weer op basis van kwaliteit.
    Wat een gejank je wint met 1-0 dat is drie punten!!! Als Eindhoven zoveel beter was hadden ze wel gescoord uit de vele kansen! Voor mij mogen ze elke wedstrijd zo winnen en volgend jaar terug naar de eredivisie!
  • 22 Feb 2019 om 23:26
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:30
      Fredje Friday heeft ook niks gebracht. Scheidsrechter vond het zeker ook zielig dat hij er niks van bakt en gaf hem maar een penalty
    Was een zuivere strafschop kijk maar eens goed van boomen tikt hem vol aan onderkant voet.
  • 22 Feb 2019 om 23:05
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:30
      Fredje Friday heeft ook niks gebracht. Scheidsrechter vond het zeker ook zielig dat hij er niks van bakt en gaf hem maar een penalty
    Als ik eerlijk ben zie ik wel een type N'Kufo in hem.(Mag totaal nog niet in zijn schaduw staan) Heeft totaal geen wedstrijd ritme. Vandaag was iedereen(behalve Drommel) minder. Zelfs Smith vond ik zeer matig voor zijn doen.
  • 22 Feb 2019 om 22:30
    Fredje Friday heeft ook niks gebracht. Scheidsrechter vond het zeker ook zielig dat hij er niks van bakt en gaf hem maar een penalty
  • 22 Feb 2019 om 22:23
    Makkelijk gegeven penalty, op basis van de tweede helft had je recht op een punt. Op basis van de eerste helft had je nergens recht op. Snel vergeten en hopelijk winnen we volgende week weer op basis van kwaliteit.
  • 22 Feb 2019 om 22:15
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:10
      Ik zeg die vd boomen mag volgend seizoen wel hieropan die bepaalde gewoon het middenveld
    En maakt daarna onbesuisd een overtreding in de 16 in de laatste minuut :/
  • 22 Feb 2019 om 22:14
    Assaidi moest die bal ook gewoon weer breed leggen verdorie op Bijen.
  • 22 Feb 2019 om 22:12
    Bam had gelijk {>. <} laatste minut penalty
  • 22 Feb 2019 om 22:10
    Ik zeg die vd boomen mag volgend seizoen wel hieropan die bepaalde gewoon het middenveld
  • 22 Feb 2019 om 22:05
    Ikzeg. Ik heb totaal niets kunnen zien, maar gelukkig met 1-0 gewonnen, ik wist dat het moeilijk zou worden maar zo moeilijk had ik niet verwacht. Gelukkig 3punten.
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›