Homepage » Eerste elftal » Brama pakt geel tegen FC Eindhoven en mist duel met Roda JC

Brama pakt geel tegen FC Eindhoven en mist duel met Roda JC

( 44 reacties)
Brama pakt geel tegen FC Eindhoven en mist duel met Roda JC

Aanvoerder Wout Brama moet de wedstrijd tegen Roda JC missen volgende week. De middenvelder pakte tegen FC Eindhoven zijn vijfde gele kaart dit seizoen.

Laat in de gewonnen wedstrijd tegen FC Eindhoven (1-0) ging Brama de mist in en pakte geel. FC Twente moet zijn aanvoerder dus missen als het op bezoek gaat in Kerkrade. Naast Brama kregen ook Ricardinho en Aitor Cantalapiedra geel, maar zij stonden niet op scherp.

FC Twente heeft nog wel een aantal spelers op scherp staan voor het treffen met Roda JC. Matthew Smith en Nacho Monsalve zijn bij een gele kaart in Kerkrade geschorst voor de daaropvolgende uitwedstrijd tegen TOP Oss.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2019 om 00:43
    • Quote van 23 Feb 2019 om 14:12
      Ik las het ook net, dus vanaf dit seizoen bij 5 en 10 gele kaarten. Bij de eredivisie zag ik het wel staan, voor kkd kan ik niets vinden. Ik neem aan ze de dezelfde regelingen hebben
    Is niet pas vanaf dit seizoen maar al langer. Nog helder voor de geest dat el ahmadi een 6e gele pakte toen die naar de Afrika cup ging?
  • 23 Feb 2019 om 14:12
    • Quote van 23 Feb 2019 om 14:04
      in de eredivisie is het sws aangepast, bij 5 gele kaarten schorsing en daarna pas bij 10. Weet niet zeker of dit ook voor de pils league geld, lijkt me wel.
    Ik las het ook net, dus vanaf dit seizoen bij 5 en 10 gele kaarten. Bij de eredivisie zag ik het wel staan, voor kkd kan ik niets vinden. Ik neem aan ze de dezelfde regelingen hebben
  • 23 Feb 2019 om 14:04
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:44
      Nee, bij 7 kaarten, dan bij 9 en dan bij elke kaart. Uitrekken shirt van Aitor was erg dom. Naast Smith en Aitor staan ook Nacho en Ricardinho op scherp. In deze fase van de competitie toont het belang van een goede brede selectie aan. Opvallend is dat Bijen en Gonzalez nauwelijks kaarten pakken. Dit is ook een kwaliteit. Scherp en goed verdedigen en toch geen geel pakken.
    in de eredivisie is het sws aangepast, bij 5 gele kaarten schorsing en daarna pas bij 10. Weet niet zeker of dit ook voor de pils league geld, lijkt me wel.
  • 23 Feb 2019 om 13:44
    Nee, bij 7 kaarten, dan bij 9 en dan bij elke kaart. Uitrekken shirt van Aitor was erg dom. Naast Smith en Aitor staan ook Nacho en Ricardinho op scherp. In deze fase van de competitie toont het belang van een goede brede selectie aan. Opvallend is dat Bijen en Gonzalez nauwelijks kaarten pakken. Dit is ook een kwaliteit. Scherp en goed verdedigen en toch geen geel pakken.
  • 23 Feb 2019 om 13:38
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:35
      Volgens mij ben je bij 10 pas weer geschorst
    stond mij iets van bij, dat de regeling verandert was. Wist het niet zeker, maar in dat geval is er idd niks aan de hand.
  • 23 Feb 2019 om 13:35
    • Quote van 23 Feb 2019 om 09:58
      terecht of niet, we staan zo dik voor en heb nu liever dat brama er niet is en smith wel. Dan brama én smith een keer moeten missen. Overigens onprofessioneel van aitor, hij heeft nu ook 6 gele kaarten en staat weer op scherp. Dat voor shirtje uit doen.
    Volgens mij ben je bij 10 pas weer geschorst
  • 23 Feb 2019 om 13:02
    Smith moet tegen Roda dan maar een gele kaart pakken, zodat hij Oss mist. Dan heb je ze er beide tegen Den Bosch en Eagles (normaal gesproken) bij.
  • 23 Feb 2019 om 11:58
    Vd Heijden kan Brama prima vervangen. Uit bij Roda wordt het weer een totaal andere partij
  • 23 Feb 2019 om 11:51
    Puntje ben ik iig tevreden mee in Kerkrade
  • 23 Feb 2019 om 10:10
    • Quote van 23 Feb 2019 om 08:39
      Wat lul je nou weer!? Roda het spel maken? Dat doen en willen en kunnen ze niet. Word gewoon weer een hele vervelende lange wedstrijd. Hopen op een goed verloop van de score. Want als je achter komt kan je zo maar eens tegen een dikke nederlaag aanlopen daar.
    We zen het wel vrijdagavond in Kerkrade.
  • 23 Feb 2019 om 09:59
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:33
      Brama en Smith stonden beide op scherp. Liever een er niet bij dan allebei. Van der Heiden heeft tegen Sparta bewezen dat hij een prima vervanger kan zijn.
    precies dat.
  • 23 Feb 2019 om 09:58
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:15
      Belachelijk gele kaart voor een prachtige actie van brama wat absoluut geen vrijtrap was. Een cadeau van de scheidsrechter voor Eindhoven. Voor brama onterecht een gele kaart
    terecht of niet, we staan zo dik voor en heb nu liever dat brama er niet is en smith wel. Dan brama én smith een keer moeten missen. Overigens onprofessioneel van aitor, hij heeft nu ook 6 gele kaarten en staat weer op scherp. Dat voor shirtje uit doen.
  • 23 Feb 2019 om 09:22
    • Quote van 23 Feb 2019 om 08:21
      Dat druk zetten vind ik toch al zo'n wassen neus bij Twente. Doe dat met z'n allen of helemaal niet. Kost onnodige kracht. En als de reden is dat de tegenstander de bal dan weg moet roeien moet je daarna wel het duel winnen. Gebeurde ook zelden.
    Mee eens, druk zetten moet je goed doen. Niet als een kip zonder kop.
  • 23 Feb 2019 om 09:22
    • Quote van 23 Feb 2019 om 08:39
      Wat lul je nou weer!? Roda het spel maken? Dat doen en willen en kunnen ze niet. Word gewoon weer een hele vervelende lange wedstrijd. Hopen op een goed verloop van de score. Want als je achter komt kan je zo maar eens tegen een dikke nederlaag aanlopen daar.
    Op de 1 of andere manier heeft dit team de laatste wedstrijden telkens de mazzel dat het op voorsprong komt. Het is inderdaad interessant om te zien hoe ze reageren als ze eens op achterstand komen. De aanvallen gisteren verliepen erg stroperig. Vooral de we helft na de komst van Assaidi werd alles in de trechter gespeeld ipv het veld lekker breed te houden en daardoor ruimte te scheppen. Verder verzanden vele aanvallen in nutteloos geloop en gedribbel met de bal. Breien en nog eens breien. Brama was de enige die eens met een afstandsschot kwam en daar had die keeper gelijk problemen mee.
  • 23 Feb 2019 om 08:45
    • Quote van 23 Feb 2019 om 08:31
      Het word nu steeds meer duidelijk hoe broos het allemaal is. Voorin loopt het niet tussen Friday en Boere. Beide een beetje dezelfde types. Oosterwijk word gemist om hen te laten fungeren. Op links loopt jet zowel aanvallen als verdedigend minder met Hamdaoui. Word tijd dat Espinoza en Zekhnini weer fit worden voor die plek.
    En vergeet het fit worden van Assaidi ook niet ,hoe kan het trouwens dat Boere niet kan koppen? Die friday moet er nog een beetje aan wennen,geef m nog 2wedstrijden,en dan de bank op en als pinchitter gebruiken.
  • 23 Feb 2019 om 08:39
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:32
      Het voordeel van volgende week is dat fctwente Roda het spel laat maken. En wacht op de fouten die Roda gaat maken. Fctwente moest vanavond zelf het spel maken tegen een goed georganiseerd Eindhoven en had daar veel problemen mee. Dus Roda kan volgen de week mischien wel makkelijker worden dan vanavond in de veste.
    Wat lul je nou weer!? Roda het spel maken? Dat doen en willen en kunnen ze niet. Word gewoon weer een hele vervelende lange wedstrijd. Hopen op een goed verloop van de score. Want als je achter komt kan je zo maar eens tegen een dikke nederlaag aanlopen daar.
  • 23 Feb 2019 om 08:31
    Het word nu steeds meer duidelijk hoe broos het allemaal is. Voorin loopt het niet tussen Friday en Boere. Beide een beetje dezelfde types. Oosterwijk word gemist om hen te laten fungeren. Op links loopt jet zowel aanvallen als verdedigend minder met Hamdaoui. Word tijd dat Espinoza en Zekhnini weer fit worden voor die plek.
  • 23 Feb 2019 om 08:21
    • Quote van 23 Feb 2019 om 04:51
      Fred is ook niet best, maar die kun je nog een bal inspelen . Tom heeft nog moeite met druk zetten, die tactisch zó dom , met techniek van een strijkplank.
    Dat druk zetten vind ik toch al zo'n wassen neus bij Twente. Doe dat met z'n allen of helemaal niet. Kost onnodige kracht. En als de reden is dat de tegenstander de bal dan weg moet roeien moet je daarna wel het duel winnen. Gebeurde ook zelden.
  • 23 Feb 2019 om 07:51
    Wat slecht wat slecht ongelooflijk Twente komt van het geluk nog onder een trein. KAMPIOE?NÉEEEEEEEEE
  • 23 Feb 2019 om 05:58
    • Quote van 23 Feb 2019 om 00:14
      Boere werkte tenminste. Dat is het verschil.
    Is dat zo ,of tel je die domme extra meters ook mee ? Hij moet veel meer energie leggen in de duels , kopduels, sprintduels , duels met een man in de rug, alles verliest hij.
  • 23 Feb 2019 om 04:51
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:43
      Nee, snap ik niet want ik had Fryday eruit gehaald.
    Fred is ook niet best, maar die kun je nog een bal inspelen . Tom heeft nog moeite met druk zetten, die tactisch zó dom , met techniek van een strijkplank.
  • 23 Feb 2019 om 00:14
    • Quote van 23 Feb 2019 om 00:00
      Was ook niet zo moeilijk. Fred zat er niet in vanavond. Hopeloze pot heeft die man gespeeld. Al moet ik zeggen dat hij de energie van werkpeerd ook niet uitstraalt... jammer
    Boere werkte tenminste. Dat is het verschil.
  • 23 Feb 2019 om 00:12
    Wat een vreselijke luilak die Friday. Slecht spelen oke maar dit gaat helemaal nergens over. Direct eruit met hem.
  • 23 Feb 2019 om 00:00
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:57
      Tom was beter dan Fred. Dat zien sommigen niet.
    Was ook niet zo moeilijk. Fred zat er niet in vanavond. Hopeloze pot heeft die man gespeeld. Al moet ik zeggen dat hij de energie van werkpeerd ook niet uitstraalt... jammer
  • 22 Feb 2019 om 23:57
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:04
      Wat een slechte wedstrijd, beste van het veld drommel en Aitor. slechte , de rest . Diepste dieptepunt Tom Boere, en dan snappen sommige niet dat hij gewisseld werd ?
    Tom was beter dan Fred. Dat zien sommigen niet.
  • 22 Feb 2019 om 23:46
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:04
      Wat een slechte wedstrijd, beste van het veld drommel en Aitor. slechte , de rest . Diepste dieptepunt Tom Boere, en dan snappen sommige niet dat hij gewisseld werd ?
    Ik vond Smith ook goed. Weergaloze speler.
  • 22 Feb 2019 om 23:43
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:04
      Wat een slechte wedstrijd, beste van het veld drommel en Aitor. slechte , de rest . Diepste dieptepunt Tom Boere, en dan snappen sommige niet dat hij gewisseld werd ?
    Nee, snap ik niet want ik had Fryday eruit gehaald.
  • 22 Feb 2019 om 23:33
    Brama en Smith stonden beide op scherp. Liever een er niet bij dan allebei. Van der Heiden heeft tegen Sparta bewezen dat hij een prima vervanger kan zijn.
  • 22 Feb 2019 om 23:32
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:15
      Volgende week gaat het gebeuren, we verliezen. Maar we kunnen het hebben gelukkig
    Het voordeel van volgende week is dat fctwente Roda het spel laat maken. En wacht op de fouten die Roda gaat maken. Fctwente moest vanavond zelf het spel maken tegen een goed georganiseerd Eindhoven en had daar veel problemen mee. Dus Roda kan volgen de week mischien wel makkelijker worden dan vanavond in de veste.
  • 22 Feb 2019 om 23:29
    Niet Brama maar de scheids ging de mist in , in mijn optiek. Maarja we weten hoe het afliep bij Sparta toen hij er ook niet bij was.
  • 22 Feb 2019 om 23:15
    Belachelijk gele kaart voor een prachtige actie van brama wat absoluut geen vrijtrap was. Een cadeau van de scheidsrechter voor Eindhoven. Voor brama onterecht een gele kaart
  • 22 Feb 2019 om 23:09
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:19
      Terechte kaart, optelsom. Was de hele wedstrijd gefrustreerd.
    Als ik het goed begrijp is een tackle op de bal volgens jou een overtreding? en dus geel?
  • 22 Feb 2019 om 23:09
    • Quote van 22 Feb 2019 om 23:04
      Wat een slechte wedstrijd, beste van het veld drommel en Aitor. slechte , de rest . Diepste dieptepunt Tom Boere, en dan snappen sommige niet dat hij gewisseld werd ?
    Hij was idd slecht! Ricardinho was zeker niet slecht,en het was ook zeker geen penalty!
  • 22 Feb 2019 om 23:04
    Wat een slechte wedstrijd, beste van het veld drommel en Aitor. slechte , de rest . Diepste dieptepunt Tom Boere, en dan snappen sommige niet dat hij gewisseld werd ?
  • 22 Feb 2019 om 22:58
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:42
      Ikzeg. Ward. De wedstrijd moet nog beginnen. Dus het staat nog steeds 0-0 . Voor de rest zien wij het volgende week nu blij zijn met de 3punten.
    Enikzeg: je hebt helemaal gelijk!
  • 22 Feb 2019 om 22:57
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:15
      Volgende week gaat het gebeuren, we verliezen. Maar we kunnen het hebben gelukkig
    Negatieveling
  • 22 Feb 2019 om 22:48
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:19
      Terechte kaart, optelsom. Was de hele wedstrijd gefrustreerd.
    Dus als je de bal speelt krijg je een terechte gele kaart?
  • 22 Feb 2019 om 22:42
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:15
      Volgende week gaat het gebeuren, we verliezen. Maar we kunnen het hebben gelukkig
    Ikzeg. Ward. De wedstrijd moet nog beginnen. Dus het staat nog steeds 0-0 . Voor de rest zien wij het volgende week nu blij zijn met de 3punten.
  • 22 Feb 2019 om 22:31
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:20
      Wat een debiel die van de boomen, ‘twente krijgt al 3 weken op rij en penalty, voor de rest is het helemaal niks’
    Laat hem maar huilen, wij hebben de punten!
  • 22 Feb 2019 om 22:31
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:20
      Wat een debiel die van de boomen, ‘twente krijgt al 3 weken op rij en penalty, voor de rest is het helemaal niks’
    Wat dat betreft zijn we echt het ajax van de kkd, iedereen is meer met ons bezig dan henzelf. branco gaat gewoon onbesuisd het duel in.
  • 22 Feb 2019 om 22:20
    Wat een debiel die van de boomen, ‘twente krijgt al 3 weken op rij en penalty, voor de rest is het helemaal niks’
  • 22 Feb 2019 om 22:19
    Terechte kaart, optelsom. Was de hele wedstrijd gefrustreerd.
  • 22 Feb 2019 om 22:19
    • Quote van 22 Feb 2019 om 22:15
      Volgende week gaat het gebeuren, we verliezen. Maar we kunnen het hebben gelukkig
    Die winnen we ook. Roda is geen wonder ploeg.
  • 22 Feb 2019 om 22:15
    Volgende week gaat het gebeuren, we verliezen. Maar we kunnen het hebben gelukkig
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›