Brama op zijn hoede: ''Dit gaat niet elke week gebeuren''

( 14 reacties)
Brama op zijn hoede: ''Dit gaat niet elke week gebeuren''

Na de ontsnapping tegen FC Eindhoven is Wout Brama erg opgelucht. Want het spel van zijn ploeg was niet goed, maar toch werd er wel gewonnen. De aanvoerder spreekt van geluk.

''Als je die goal maakt en daardoor de drie punten in eigen huis houdt, is dat ook wel geluk'', zegt Brama in gesprek met Fox Sports. ''Maar we hebben er ook voor gestreden. Laat duidelijk zijn dat de eerste helft niet goed was. Een gelijkspel was meer dan terecht geweest. Alleen wij waren de gelukkige.''

Waar het aan lag in de eerste helft, vindt Brama lastig te zeggen. ''Ja zeg het maar. We hebben negen wedstrijden op rij gewonnen, misschien was het gewoon wat gemakzucht. Ik vond dat we tactisch vooral slecht stonden. Dan lijkt of je niet hard werkt en steeds te laat komt, maar we stonden gewoon niet goed. Dat hebben we in  de rust omgezet, ik vond dat het in de tweede helft wel beter ging. Er kwam wat meer spirit in de ploeg en daardoor kwamen we ook beter in de duels. Ik vond ons ook de bovenliggende partij de tweede helft. Uiteindelijk valt-ie dan, maar ik denk dat er nog heel verbetering vatbaar is.''

FC Twente staat nu aardig los van de concurrenten, als is de strijd nog niet gestreden. ''Er zijn nog genoeg punten te verspelen. We staan er heel goed voor, ik heb het liever zo dan andersom. Maar er is nog een lange weg te gaan en als we zo spelen zoals vandaag, gaan we nog wel punten verliezen. We moeten er wel van doordrongen zijn dat het beter moet dan vandaag. Vandaag zat het mee en hebben we de drie punten hier kunnen houden, maar dat gaat niet elke week zo gebeuren.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2019 om 09:02
    • Quote van 24 Feb 2019 om 00:22
      Alleen gevaarlijk helpt niet als niet scoort of je medespelers een bal gunt
    Nee maar die anderen krijgen hem er ook niet in
  • 24 Feb 2019 om 00:22
    • Quote van 23 Feb 2019 om 19:53
      En toch was Asaidi in 20 minuten gevaarlijker dan Tom en Fred samen in 90 minuten.
    Alleen gevaarlijk helpt niet als niet scoort of je medespelers een bal gunt
  • 23 Feb 2019 om 19:53
    • Quote van 23 Feb 2019 om 17:56
      Asaidi liever niet z’n grote egoïst en viel zo slecht in. Mooi op de bank laten zitten.
    En toch was Asaidi in 20 minuten gevaarlijker dan Tom en Fred samen in 90 minuten.
  • 23 Feb 2019 om 18:50
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:09
      Ik mistte vooral weer creativiteit zoals in de 1e seizoenshelft. Ik zou mijn thuiswedstrijden heel graag met 2 echte flankspelers spelen zodat er meer creativiteit en dreiging zal zijn. En dan 3 mans middenveld om die voorwaartsen te bereiken
    Hamdaoui speelde helaas ook slecht gisteren. Komt fysiek veel tekort. Moet vaker krachttraining doen.
  • 23 Feb 2019 om 17:56
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:55
      Mee eens, alleen Aitor is niet genoeg. Espinosa , Zekhnini en Asaidi (50%) hebben we nodig. Rest moet héél hard werken , wat gisteren niet gebeurde.
    Asaidi liever niet z’n grote egoïst en viel zo slecht in. Mooi op de bank laten zitten.
  • 23 Feb 2019 om 17:46
    • Quote van 23 Feb 2019 om 15:36
      Zit aitor nou te huilen?
    Tranen van geluk!
  • 23 Feb 2019 om 17:34
    Ik verbaas mij nog steeds over dit team; uit spelen ze beter dan thuis; het hele seizoen al; ik snap het niet; met zo'n aanhang en stadion, zou het andersom moeten zijn
  • 23 Feb 2019 om 17:07
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:09
      Ik mistte vooral weer creativiteit zoals in de 1e seizoenshelft. Ik zou mijn thuiswedstrijden heel graag met 2 echte flankspelers spelen zodat er meer creativiteit en dreiging zal zijn. En dan 3 mans middenveld om die voorwaartsen te bereiken
    Ben het niet eens met die 433. We missen inderdaad creativiteit maar vanaf volgende week kan je gewoon weer met Espinoza op links spelen. En we missen Jari bij voorin. Maar ga er vanuit dat hij komende week wel weer aanwezig zal zijn.
  • 23 Feb 2019 om 16:55
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:09
      Ik mistte vooral weer creativiteit zoals in de 1e seizoenshelft. Ik zou mijn thuiswedstrijden heel graag met 2 echte flankspelers spelen zodat er meer creativiteit en dreiging zal zijn. En dan 3 mans middenveld om die voorwaartsen te bereiken
    Mee eens, alleen Aitor is niet genoeg. Espinosa , Zekhnini en Asaidi (50%) hebben we nodig. Rest moet héél hard werken , wat gisteren niet gebeurde.
  • 23 Feb 2019 om 16:09
    Ik mistte vooral weer creativiteit zoals in de 1e seizoenshelft. Ik zou mijn thuiswedstrijden heel graag met 2 echte flankspelers spelen zodat er meer creativiteit en dreiging zal zijn. En dan 3 mans middenveld om die voorwaartsen te bereiken
  • 23 Feb 2019 om 15:51
    • Quote van 23 Feb 2019 om 15:36
      Zit aitor nou te huilen?
    Jankbal
  • 23 Feb 2019 om 15:48
    Ik zie een goede toekomstig trainer in die jongen.
  • 23 Feb 2019 om 15:37
    Wout=Held
  • 23 Feb 2019 om 15:36
    Zit aitor nou te huilen?