Pusic: ''We zijn totaal niet bezig met de ranglijst''

( 42 reacties)
Pusic: ''We zijn totaal niet bezig met de ranglijst''

FC Twente zag afgelopen weekend de zegereeks van tien wedstrijden ten einde komen door het gelijke spel bij Roda JC. Trainer Marino Pusic vreest niet dat dat iets doet met zijn ploeg.

"Ik ben daar totaal niet bang voor", zegt de oefenmeester in gesprek met 1Twente Enschede. "Je kunt het ook andersom zien, dat we al elf wedstrijden op rij ongeslagen zijn. Het was een lastige wedstrijd, waarin we meer hadden verdiend dan we hebben gekregen. Maar uiteindelijk moet je daar wel tevreden mee zijn. Dus er is geen enkele sprake van angst."

FC Twente heeft een voorsprong van negen punten in de Keuken Kampioen Divisie, maar Pusic rekent zich nog niet rijk. "Het is nog een lange weg, er zijn nog veel wedstrijden te gaan en nog veel punten te verdienen", geeft hij aan. "We zullen elke week optimaal moeten zijn en heel veel energie in de wedstrijd moeten steken. Dus we gaan stap voor stap."

"Wij zijn totaal niet bezig met de ranglijst, punten en verschillen", vervolgt de trainer van FC Twente. "Dat vind ik totaal niet belangrijk. Je moet je eigen wedstrijden met een zo goed mogelijk resultaat afsluiten, dan zie je aan de einde van de rit wel waar je staat."

Vrijdag wacht de uitwedstrijd tegen TOP Oss. "Het is een geroutineerde ploeg, dat compact speelt. Ze zijn goed in de omschakeling. Het is niet voor niets een ploeg die binnen de top acht staat, dus het is een zware tegenstander. We zullen echt heel goed moeten zijn om daar een goed resultaat te kunnen halen", aldus Pusic

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Mar 2019 om 09:22
    Keerl kan lullen als brugman, liever zie ik een goede pot voetbal.
    Dit seizoen 1 goede wedstrijd gezien en een aantal maal was de tweede helft goed 'te pruimen'.
    Al met al, op dit postbode niveau, niet kunne overtuigen op het veld. Zakelijk voetbal is leuk, maar bij FCT hebben ze meermaals bewezen dat een trainer met een dergelijke voetbalvisie geen lang leven heeft.
    Schreuder heeft daardoor destijds een potentieel kampioenschap verspeelt, door 12 maal gelijk te spelen. Mathematisch gezien is behoudend voetbal helemaal niet rendabel. 1 Punt per gelijkspel, met superieur materiaal, of 7x winnen door opportunisme en lef, 3x gelijk en 2x verliezen. Kies.
  • 8 Mar 2019 om 09:22
    Keerl kan lullen als brugman, liever zie ik een goede pot voetbal.
    Dit seizoen 1 goede wedstrijd gezien en een aantal maal was de tweede helft goed 'te pruimen'.
    Al met al, op dit postbode niveau, niet kunne overtuigen op het veld. Zakelijk voetbal is leuk, maar bij FCT hebben ze meermaals bewezen dat een trainer met een dergelijke voetbalvisie geen lang leven heeft.
    Schreuder heeft daardoor destijds een potentieel kampioenschap verspeelt, door 12 maal gelijk te spelen. Mathematisch gezien is behoudend voetbal helemaal niet rendabel. 1 Punt per gelijkspel, met superieur materiaal, of 7x winnen door opportunisme en lef, 3x gelijk en 2x verliezen. Kies.
  • 8 Mar 2019 om 08:00
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:33
      Zijn naam is Robinjow, geen Rottweiler
    Klopt, kan ook gewoon een asbakkenras zijn.
  • 8 Mar 2019 om 07:12
    • Quote van 8 Mar 2019 om 05:50
      75.000 Euro. Er staat trouwens nergens dat Pusic dat niet weet. Hij zal ook wel weten wat de stand is. Dat helpt je echter niets voor de eerstvolgende wedstrijd. Gewoon een normale uitspraak van Pusic. Je begint namelijk elke wedstrijd op 0-0 en moet gewoon de juiste dingen doen om te winnen. Win je vaak genoeg dan volgt aan het eind vanzelf een titel.
    €60.000,-
  • 8 Mar 2019 om 05:50
    • Quote van 7 Mar 2019 om 19:37
      Nou iedereen is met de ranglijst, uitslagen bezig , dus hij ( Pusic) weet niet eens dat we door een periode te winnen €60.000 kunnen binnenharken, nou dan ben je echt goed bezig Pusic, na het einde snel afscheid nemen van dit trainertje !
    75.000 Euro. Er staat trouwens nergens dat Pusic dat niet weet. Hij zal ook wel weten wat de stand is. Dat helpt je echter niets voor de eerstvolgende wedstrijd. Gewoon een normale uitspraak van Pusic. Je begint namelijk elke wedstrijd op 0-0 en moet gewoon de juiste dingen doen om te winnen. Win je vaak genoeg dan volgt aan het eind vanzelf een titel.
  • 8 Mar 2019 om 00:35
    • Quote van 7 Mar 2019 om 23:48
      Wat voor eten Ik? Het lijkt er namelijk best vaak op dat het eten de spelers niet interesseert. Die trappen dan misschien wel na de wedstrijd naar de Mac...alwaar Tighangmat achter de grill staat te 'vlammen'. ;)
    Denk dat hij de dönerzaak verkiest boven de mac...
  • 7 Mar 2019 om 23:48
    • Quote van 7 Mar 2019 om 19:45
      Ikzeg. Jw. Klopt wat u zegt. Maar ik hoop wel dat ie weet als wij een periode pakken ff 60.000 euro kunnen bijschrijven hè. Dus vrijdag avond er op of geen eten. Ikzeg. 1-3
    Wat voor eten Ik? Het lijkt er namelijk best vaak op dat het eten de spelers niet interesseert. Die trappen dan misschien wel na de wedstrijd naar de Mac...alwaar Tighangmat achter de grill staat te 'vlammen'. ;)
  • 7 Mar 2019 om 23:42
    • Quote van 7 Mar 2019 om 17:38
      Wat een domme uitspraak. Als club ben je altijd bezig met de ranglijst.
    In het kampioensjaar waren ze ook alleen maar bezig met de volgende wedstrijd. Als je die telkens wint komen die periode en het kampioenschap vanzelf. Het is heel erg cliché maar zo werkt het nu eenmaal.
  • 7 Mar 2019 om 23:38
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:56
      Je moet je schamen dat je de Nederlandse taal niet machtig bent.
    Grappig dat je dat zegt met zo n profielnaam. ;-)
  • 7 Mar 2019 om 22:29
    • Quote van 7 Mar 2019 om 22:20
      Heb je hem ook weer, heb al vaker gezegd dat gelul over hoe de een schrijft of de ander maakt toch geen flikker uit of wel? Of ben jij ook zo achterlijk dat je het niet begrijpt wat hij bedoeld? En sta jij nou ook in een keer voor het schrijven hier? Ieder die zijn best en als je dat niet aan staat dan tyf op!!!!!
    :-)-) JaDie is weer in vorm.
  • 7 Mar 2019 om 22:28
    • Quote van 7 Mar 2019 om 22:20
      Heb je hem ook weer, heb al vaker gezegd dat gelul over hoe de een schrijft of de ander maakt toch geen flikker uit of wel? Of ben jij ook zo achterlijk dat je het niet begrijpt wat hij bedoeld? En sta jij nou ook in een keer voor het schrijven hier? Ieder die zijn best en als je dat niet aan staat dan tyf op!!!!!
    Je doet alsof ie een hond is, dus ik dacht dat je het vast verkeerd gelezen had #doeslief
  • 7 Mar 2019 om 22:20
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:33
      Zijn naam is Robinjow, geen Rottweiler
    Heb je hem ook weer, heb al vaker gezegd dat gelul over hoe de een schrijft of de ander maakt toch geen flikker uit of wel? Of ben jij ook zo achterlijk dat je het niet begrijpt wat hij bedoeld? En sta jij nou ook in een keer voor het schrijven hier? Ieder die zijn best en als je dat niet aan staat dan tyf op!!!!!
  • 7 Mar 2019 om 22:03
    As ut n't geet zoas ut mut, mut ut mear zo as ut geet
  • 7 Mar 2019 om 21:46
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:25
      Een broer van jou Dennis.
    Mijn naam is haas!
  • 7 Mar 2019 om 21:34
    • Quote van 7 Mar 2019 om 20:47
      Man, man, wat een weer is het weer. Hopen dat men er niet teveel mee bezig is!
    Begint vervelend te worden nu.....begint aardig op Dennis te lijken.
  • 7 Mar 2019 om 21:33
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:31
      Donder op met je grammatica bullshit ok? We zijn niet allen hoog opgeleid , duidelijk voor je strebertje? Nou nu af en in je man, en schaam jij je maar kapot droeftoeter,af nu!!!
    Zijn naam is Robinjow, geen Rottweiler
  • 7 Mar 2019 om 21:31
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:56
      Je moet je schamen dat je de Nederlandse taal niet machtig bent.
    Donder op met je grammatica bullshit ok? We zijn niet allen hoog opgeleid , duidelijk voor je strebertje? Nou nu af en in je man, en schaam jij je maar kapot droeftoeter,af nu!!!
  • 7 Mar 2019 om 21:25
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:15
      Joop? Wie is dat?
    Een broer van jou Dennis.
  • 7 Mar 2019 om 21:15
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:13
      Zolang jij niet naar Joop waait is er niks aan de hand.
    Joop? Wie is dat?
  • 7 Mar 2019 om 21:13
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:11
      De bal kan alle kanten opwaaien zo.....:-)
      Als dat maar goed gaat.....
    Zolang jij niet naar Joop waait is er niks aan de hand.
  • 7 Mar 2019 om 21:11
    • Quote van 7 Mar 2019 om 21:00
      DRAMTIT
    De bal kan alle kanten opwaaien zo.....:-)
    Als dat maar goed gaat.....
  • 7 Mar 2019 om 21:00
    • Quote van 7 Mar 2019 om 20:47
      Man, man, wat een weer is het weer. Hopen dat men er niet teveel mee bezig is!
    DRAMTIT
  • 7 Mar 2019 om 20:47
    Man, man, wat een weer is het weer. Hopen dat men er niet teveel mee bezig is!
  • 7 Mar 2019 om 20:41
    Ik snap niet dat jullie dit soort uitspraken zo serieus nemen.
  • 7 Mar 2019 om 19:59
    • Quote van 7 Mar 2019 om 19:45
      Ikzeg. Jw. Klopt wat u zegt. Maar ik hoop wel dat ie weet als wij een periode pakken ff 60.000 euro kunnen bijschrijven hè. Dus vrijdag avond er op of geen eten. Ikzeg. 1-3
    Hij zegt dat hij niet met de ranglijst bezig is en dat geldt dan dus ook voor de periodelijst. Dus het prijzengeld interesseert hem dan blijkbaar ook geen reet.
  • 7 Mar 2019 om 19:56
    Het is en blijft een grote waslap!
  • 7 Mar 2019 om 19:45
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:21
      Mooie Reactie van Pusic en erg realistisch. De spelers moeten niet naar de resultaten van de tegenstanders kijken daar heeft de trainer gelijk in. Het belangrijkste is zelf de optimale resultaten halen dus gewoon elke wedstrijd proberen te winnen. En morgenavond in OSS de goede lijn van de afgelopen 11 wedstrijden voorzetten, en met 3 punten weer terug naar Enschede te komen.
    Ikzeg. Jw. Klopt wat u zegt. Maar ik hoop wel dat ie weet als wij een periode pakken ff 60.000 euro kunnen bijschrijven hè. Dus vrijdag avond er op of geen eten. Ikzeg. 1-3
  • 7 Mar 2019 om 19:37
    Nou iedereen is met de ranglijst, uitslagen bezig , dus hij ( Pusic) weet niet eens dat we door een periode te winnen €60.000 kunnen binnenharken, nou dan ben je echt goed bezig Pusic, na het einde snel afscheid nemen van dit trainertje !
  • 7 Mar 2019 om 19:27
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:56
      Je moet je schamen dat je de Nederlandse taal niet machtig bent.
    Zeikerd
  • 7 Mar 2019 om 19:05
    Tjonge leer hij het dan nooit ? Met zijn domme gezever man man wat triest.
  • 7 Mar 2019 om 18:56
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:13
      Ga mee doen aan een spellingswedstrijd als je het allemaal zo goed weet
    Je moet je schamen dat je de Nederlandse taal niet machtig bent.
  • 7 Mar 2019 om 18:26
    • Quote van 7 Mar 2019 om 18:21
      Het is niet labzwans maar lapzwans.
    Fijn dat je op de inhoud van mijn bericht reageert
  • 7 Mar 2019 om 18:21
    • Quote van 7 Mar 2019 om 17:39
      Hadden uit bij Roda verdiend om te winnen?! We verdienen het om met 0 punten op huus an te gaan maar Drommel redde ons! Wat een uitspraak weer van deze labzwans
    Het is niet labzwans maar lapzwans.
  • 7 Mar 2019 om 18:21
    Mooie Reactie van Pusic en erg realistisch. De spelers moeten niet naar de resultaten van de tegenstanders kijken daar heeft de trainer gelijk in. Het belangrijkste is zelf de optimale resultaten halen dus gewoon elke wedstrijd proberen te winnen. En morgenavond in OSS de goede lijn van de afgelopen 11 wedstrijden voorzetten, en met 3 punten weer terug naar Enschede te komen.
  • 7 Mar 2019 om 18:19
    Cliché-mannetje Pusic.
  • 7 Mar 2019 om 18:13
    • Quote van 7 Mar 2019 om 17:50
      Lap is met een p, en een gelijkspel was wel terecht, drommel redde ons? Ja, maar de scheids naaide ons bijna, 0 punten was onterecht geweest
    Ga mee doen aan een spellingswedstrijd als je het allemaal zo goed weet
  • 7 Mar 2019 om 17:50
    • Quote van 7 Mar 2019 om 17:39
      Hadden uit bij Roda verdiend om te winnen?! We verdienen het om met 0 punten op huus an te gaan maar Drommel redde ons! Wat een uitspraak weer van deze labzwans
    Lap is met een p, en een gelijkspel was wel terecht, drommel redde ons? Ja, maar de scheids naaide ons bijna, 0 punten was onterecht geweest
  • 7 Mar 2019 om 17:39
    Goed punt van hem.
  • 7 Mar 2019 om 17:39
    Hadden uit bij Roda verdiend om te winnen?! We verdienen het om met 0 punten op huus an te gaan maar Drommel redde ons! Wat een uitspraak weer van deze labzwans
  • 7 Mar 2019 om 17:38
    Wat een domme uitspraak. Als club ben je altijd bezig met de ranglijst.
  • 7 Mar 2019 om 17:33
    Pusic doe AUB een keer normaal man.
  • 7 Mar 2019 om 17:22
    Aparte opmerking