Pusic: ''Geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven''

( 21 reacties)
Pusic: ''Geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven''

FC Twente-trainer Marino Pusic kreeg in de winterstop van technisch directeur Ted van Leeuwen het verwijt dat het veldspel na de winterstop beter moet. Het sprankelende voetbal is nauwelijks te zien bij FC Twente, maar de punten stromen binnen.

"Ik accepteer dat deze verwachtingen horen bij de wijze waarop een grote clubs als FC Twente benaderd wordt. Tegelijkertijd haal ik er ook de schouders over op", reageert Pusic in Voetbal International. "Ik heb een taak meegekregen - FC Twente terugbrengen naar de Eredivisie - en ik kan je verzekeren dat dat niet de meest eenvoudige opdracht in het Nederlandse voetbal is. Daar handel ik dus naar."

Pusic boekt het liefst ook overwinningen met mooi voetbal, maar vindt het resultaat belangrijker. "Ik hou van schoonheid, maar heb geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven", geeft hij aan. "Ik wil niet de betere voetballer zijn die na afloop toch met lege handen staat. Alleen zij die wedstrijden winnen, zijn goede voetballers, snap je? En dat is wat we nu doen."

FC Twente is inmiddels al twaalf wedstrijden op rij ongeslagen en dat gebeurt niet zomaar. "Tot vorige week had FC Twente tien wedstrijden op rij gewonnen, de langste zegereeks van Europa", geeft Pusic aan. "Het kan dat je met toeval één of twee keer achter elkaar wint. Maar niet tien keer op rij. Als ploeg moeten we dus wel iets goed doen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Mar 2019 om 22:53
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:06
      Professor had met een hoofdletter P gemoeten wanneer je de aanhef Herr gebruikt.
    Wauw. Overal commentaar op.
  • 14 Mar 2019 om 17:53
    Wat een dom gelul van een verschrikkelijke kwakzalver.
  • 14 Mar 2019 om 12:55
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:06
      Professor had met een hoofdletter P gemoeten wanneer je de aanhef Herr gebruikt.
    Kloten
  • 14 Mar 2019 om 12:20
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:19
      Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
    Herr professor Teletext.
  • 14 Mar 2019 om 12:16
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:31
      Hij heeft gelijk wat hij hij zegt. In 2010 werden we met zakelijk voetbal kampioen. Het was vaak ook niet om aan te gluren. Ik kan me alleen niet herinneren dat we destijds zoveel geluk hadden bij het winnen van de wedstrijden. Het is ook niet te vergelijken. Iedereen bij fct heeft hetzelfde doel: promoveren. Hoe dat maakt niet uit. Alleen Pusic lulde vaak maar wat. Hij zag tot voor kort een ander voetbal dan dat wat iedereen zag. Als hij maar een realistisch verhaal vertelt dan kan ik het slechte voetbal prima accepteren dit jaar. Hij begint nu minder onzin te vertellen. Ook bij bepaalde beslissingen (o.a. basisplaatsen holscher en friday, Bijen uit het centrum halen afgeloen weekend) kon ik hem niet volgen en geeft hij geen logisch verhaal voor mij. Afijn, hij heeft recht van spreken. Hij is de eindverantwoordelijke en ik niet. Hij heeft met de resultaten het gelijk aan zijn zijde. Ik vind het fantastisch wat hij presteert qua resultaat en we hopen dat we het kampioenschap binnen kunnen slepen. Als dit binnen is dan kunnen we het verder hebben over zijn positie en of hij wel de juiste man is voor ons volgend seizoen.
    Wat is geluk? FCT won destijds ook de slechte wedstrijden en heel vaak in blessuretijd. Ajax had niet voor niets een veel beter doelsaldo. Alleen gingen wel niet voor de schoonheidsprijs, maar voor de hoofdprijs. Van mij mogen ze dit jaar op het Kasteel zeggen dat ze veel mooier voetbal hebben gespeeld. Daar koop je namelijk niets voor.
  • 14 Mar 2019 om 12:15
    De media met Tubantia en RTV Oost voorop hebben het wel bij het goede eind, dat wij het aller slechtste voetbal van het betaalde voetbal spelen was al jaren bekend, eigenlijk is dat oud nieuws.Daarom heeft de club ook zoveel jaarkaarten verkocht, het gewoon een feit dat clubs die beter voetbal spelen minder jaarkaarten kunnen verkopen. .
  • 14 Mar 2019 om 11:43
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:52
      Als je om het kampioenschap en/Of degradatie speelt moet je focussen op Punten, rest schijt aan hebben . Ook effe geen jeugd inpassen , doe dat maar als we kampioen zijn. Mc Larren had dat goed door. Hopelijk volgend jaar middenmoot, kunnen ze wel frivool voetballen. Morgen 3 punten.
    precies.
  • 14 Mar 2019 om 10:52
    Als je om het kampioenschap en/Of degradatie speelt moet je focussen op Punten, rest schijt aan hebben . Ook effe geen jeugd inpassen , doe dat maar als we kampioen zijn. Mc Larren had dat goed door. Hopelijk volgend jaar middenmoot, kunnen ze wel frivool voetballen. Morgen 3 punten.
  • 14 Mar 2019 om 10:26
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:31
      Hij heeft gelijk wat hij hij zegt. In 2010 werden we met zakelijk voetbal kampioen. Het was vaak ook niet om aan te gluren. Ik kan me alleen niet herinneren dat we destijds zoveel geluk hadden bij het winnen van de wedstrijden. Het is ook niet te vergelijken. Iedereen bij fct heeft hetzelfde doel: promoveren. Hoe dat maakt niet uit. Alleen Pusic lulde vaak maar wat. Hij zag tot voor kort een ander voetbal dan dat wat iedereen zag. Als hij maar een realistisch verhaal vertelt dan kan ik het slechte voetbal prima accepteren dit jaar. Hij begint nu minder onzin te vertellen. Ook bij bepaalde beslissingen (o.a. basisplaatsen holscher en friday, Bijen uit het centrum halen afgeloen weekend) kon ik hem niet volgen en geeft hij geen logisch verhaal voor mij. Afijn, hij heeft recht van spreken. Hij is de eindverantwoordelijke en ik niet. Hij heeft met de resultaten het gelijk aan zijn zijde. Ik vind het fantastisch wat hij presteert qua resultaat en we hopen dat we het kampioenschap binnen kunnen slepen. Als dit binnen is dan kunnen we het verder hebben over zijn positie en of hij wel de juiste man is voor ons volgend seizoen.
    Eens.
  • 14 Mar 2019 om 10:25
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:19
      Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
    Helemaal mee eens ajax arrogantie alleen behoorlijke misplaatste arrogantie!!!!
  • 14 Mar 2019 om 10:24
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:38
      Salem aleikum!
    Aleikum Sadam.
  • 14 Mar 2019 om 10:23
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:06
      Professor had met een hoofdletter P gemoeten wanneer je de aanhef Herr gebruikt.
    Dieser Schriftsatz ist mit JAIN zu beantworten..... :-)
  • 14 Mar 2019 om 10:08
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:06
      Professor had met een hoofdletter P gemoeten wanneer je de aanhef Herr gebruikt.
    Hahahahahaha tja dat zegt al genoeg lig helemaal dubbel man
  • 14 Mar 2019 om 10:06
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:19
      Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
    Professor had met een hoofdletter P gemoeten wanneer je de aanhef Herr gebruikt.
  • 14 Mar 2019 om 09:53
    Kan twentefans niet eens een poll plaatsen met de vragen of Pusic de geschikte trainer voor Twente is? Er is zoveel discussie over dat ik wel benieuwd ben hoe de verhoudingen nou echt liggen.
  • 14 Mar 2019 om 09:49
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:19
      Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
    Jij ook welkom hier :-)
  • 14 Mar 2019 om 09:38
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:19
      Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
    Salem aleikum!
  • 14 Mar 2019 om 09:31
    Hij heeft gelijk wat hij hij zegt. In 2010 werden we met zakelijk voetbal kampioen. Het was vaak ook niet om aan te gluren. Ik kan me alleen niet herinneren dat we destijds zoveel geluk hadden bij het winnen van de wedstrijden. Het is ook niet te vergelijken. Iedereen bij fct heeft hetzelfde doel: promoveren. Hoe dat maakt niet uit. Alleen Pusic lulde vaak maar wat. Hij zag tot voor kort een ander voetbal dan dat wat iedereen zag. Als hij maar een realistisch verhaal vertelt dan kan ik het slechte voetbal prima accepteren dit jaar. Hij begint nu minder onzin te vertellen. Ook bij bepaalde beslissingen (o.a. basisplaatsen holscher en friday, Bijen uit het centrum halen afgeloen weekend) kon ik hem niet volgen en geeft hij geen logisch verhaal voor mij. Afijn, hij heeft recht van spreken. Hij is de eindverantwoordelijke en ik niet. Hij heeft met de resultaten het gelijk aan zijn zijde. Ik vind het fantastisch wat hij presteert qua resultaat en we hopen dat we het kampioenschap binnen kunnen slepen. Als dit binnen is dan kunnen we het verder hebben over zijn positie en of hij wel de juiste man is voor ons volgend seizoen.
  • 14 Mar 2019 om 09:19
    Houdt iemand zich een keer aan zijn taak bij Twente is het nog niet goed. Er moest gepromoveerd worden, niemand die vorig zomer het lef had om ÍETS te noemen over sprankelend veldspel. Iedereen zou op islamitische wijze de handen er afslaan bij deze stand op de ranglijst, zeker in de winterstop. We zijn ontzettend verwend aan het worden. Als het slecht is maar het werkt, is het niet slecht! Gaan we lekker voor volgend jaar, als we weer terug zijn in de eredivisie, de doelstelling sprankelend veldspel neerleggen. Kijken wat er gebeurt als we vier wedstrijden sprankelend verliezen. Soms heb ik het idee dat sommigen een beetje de arrogantie van Ajax krijgen, maar dan op kkd niveau. Wij zijn Twente wij zijn de beste van de kkd? Niks, dr an met de lippe anders geven we het nog weg ook. Met het samengeraapte huurpeleton hebben we een ontzettende luxepositie en het zit ons eindelijk eens mee, laten we eerbiedig danken in plaats van het te hebben over veldspel. Amen
  • 14 Mar 2019 om 08:47
    "Schouders ophalen" dat zie ik hem nu in gedachten steeds doen! Hoe kom ik van dat beeld af? Volgend jaar gaat de zon weer schijnen!
  • 14 Mar 2019 om 08:00
    Uit tegen Sparta was voor mij het keer moment