Brama blij: ''Dat vind ik wel een geruststellende gedachte''

( 8 reacties)
Brama blij: ''Dat vind ik wel een geruststellende gedachte''

FC Twente staat fier aan kop in de Keuken Kampioen Divisie. De Tukkers overtuigen niet, maar hebben wel een voorsprong van tien punten op de nummer twee.

"Wat ons sterk maakt, is dat we achterin weinig weggeven, voorin spelers hebben die uit het niets een goal kunnen maken en we zijn echt effectief in standaardsituaties", zegt aanvoerder Wout Brama in Voetbal International. "Vanaf het begin van dit seizoen had ik graag gezien dat we meer controle zouden hebben en wedstrijd gemakkelijker konden winnen. Dat dat niet lukt, komt ook deels door de competitie."

Volgens Brama is het knap dat FC Twente haar duels wel wint. "Kampioen worden doorgaans niet de ploegen die leuk voetbal spelen, bij lekker weer, op mooi geborsteld gras", weet de ervaren middenvelder. "Kampioen wordt wél de ploeg die de rotwedstrijden wint. Als het weer tegenzit, als het slechte veld goed voetbal onmogelijk maakt, als de tegenstander je geen enkele ruimte geeft. Dán moet je het doen."

Er zit genoeg winnaarsmentaliteit bij FC Twente. "Op het moment dat we constateerden dat we dit seizoen niet zo gemakkelijk onze wedstrijden wonnen, zeiden we: We gaan volle bak, alle elf, elke week. Nu we de cruciale fase van de competitie ingaan, vind ik dat wel een geruststellende gedachte: er zit veel karakter in deze ploeg", aldus Brama.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Mar 2019 om 15:32
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:17
      Hadden jullie dan niet vanaf de eerste wedstrijd er voor de volle honderd procent voor moeten gaan? Dat lijkt me toch wel logisch, dat je als sportman alles wilt winnen wat mogelijk is !
    Het oogt juist nog steeds slap bijv tegen Jong PSV, Eindhoven, Roda en Top Oss.
  • 14 Mar 2019 om 12:52
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:37
      Wat mogen wij de handen dicht knijpen met deze ervaren Tukker
    Deze man is echt onmisbaar voor Twente !
  • 14 Mar 2019 om 11:15
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:34
      Perfecte analyse van Wout. Geen speld tussen te krijgen. Ik wou dat Pusic zo’n logisch verhaal kon vertellen. Wout zegt gewoon waar het op staat. Wout geeft wel toe dat de controle er niet altijd was. Als je als trainer een eerlijke analyse geeft gaan mensen je vertrouwen. Mensen kijken dan heel anders naar je. Je houdt de mensen niet voor de gek. De laatste weken lijkt Pusic dit te begrijpen. Wellicht is Pusic wel gewoon een goede trainer. Zijn analyses en tactische beslissingen zeggen echter het tegendeel. Ik hecht zelf veel aan een goede analyse. Als je niet kunt analyseren kun je ook geen problemen oplossen/verbeteren. Ik zie de individuele kealiteiten van een aantal spelers en het karakter van de spelers als belangrijkste reden van het succes.
    Idd. Ik denk dat we zonder zijn blessure al eerder bovenaan hadden gestaan. Cement tussen de stenen,
  • 14 Mar 2019 om 10:37
    Wat mogen wij de handen dicht knijpen met deze ervaren Tukker
  • 14 Mar 2019 om 10:35
    • Quote van 14 Mar 2019 om 10:34
      Perfecte analyse van Wout. Geen speld tussen te krijgen. Ik wou dat Pusic zo’n logisch verhaal kon vertellen. Wout zegt gewoon waar het op staat. Wout geeft wel toe dat de controle er niet altijd was. Als je als trainer een eerlijke analyse geeft gaan mensen je vertrouwen. Mensen kijken dan heel anders naar je. Je houdt de mensen niet voor de gek. De laatste weken lijkt Pusic dit te begrijpen. Wellicht is Pusic wel gewoon een goede trainer. Zijn analyses en tactische beslissingen zeggen echter het tegendeel. Ik hecht zelf veel aan een goede analyse. Als je niet kunt analyseren kun je ook geen problemen oplossen/verbeteren. Ik zie de individuele kealiteiten van een aantal spelers en het karakter van de spelers als belangrijkste reden van het succes.
    Ik vraag me idd wel eens af wie de echte trainer is bij fct
  • 14 Mar 2019 om 10:34
    Perfecte analyse van Wout. Geen speld tussen te krijgen. Ik wou dat Pusic zo’n logisch verhaal kon vertellen. Wout zegt gewoon waar het op staat. Wout geeft wel toe dat de controle er niet altijd was. Als je als trainer een eerlijke analyse geeft gaan mensen je vertrouwen. Mensen kijken dan heel anders naar je. Je houdt de mensen niet voor de gek. De laatste weken lijkt Pusic dit te begrijpen. Wellicht is Pusic wel gewoon een goede trainer. Zijn analyses en tactische beslissingen zeggen echter het tegendeel. Ik hecht zelf veel aan een goede analyse. Als je niet kunt analyseren kun je ook geen problemen oplossen/verbeteren. Ik zie de individuele kealiteiten van een aantal spelers en het karakter van de spelers als belangrijkste reden van het succes.
  • 14 Mar 2019 om 10:29
    En zo is er altijd wel iemand die alles in het negatieve kan trekken!
  • 14 Mar 2019 om 10:17
    Hadden jullie dan niet vanaf de eerste wedstrijd er voor de volle honderd procent voor moeten gaan? Dat lijkt me toch wel logisch, dat je als sportman alles wilt winnen wat mogelijk is !
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›