Homepage » Eerste elftal » ''Is Pusic dan nog de trainer? Daar heb ik mijn vraagtekens bij''

''Is Pusic dan nog de trainer? Daar heb ik mijn vraagtekens bij''

( 26 reacties)
''Is Pusic dan nog de trainer? Daar heb ik mijn vraagtekens bij''

FC Twente staat fier aan kop in de Keuken Kampioen Divisie en stevent af op directe promotie naar de Eredivisie. Toch is er kritiek op trainer Marino Pusic, die deze week al werd gelinkt aan De Graafschap.

"Als je mij vraagt: Is Pusic volgend jaar nog de trainer? Dan heb ik daar wel mijn vraagtekens bij", reageert clubwatcher Tijmen van Wissing bij De Oosttribune. "Hij doet het prestatief heel goed, maar je kunt er niet omheen dat het spel niet goed is. Die kritiek is dan ook wel enigszins terecht."

"Maar ik zou het wel echt knap vinden als hij kampioen wordt", vervolgt Van Wissing. "Het is een heel moeilijk jaar geweest en hij lijkt toch af te stevenen op die titel. Maar het is een signaal wat je een beetje proeft. Of het FC Twente goed zou uitkomen? Dat vraag ik mij af. Dat durf ik niet te zeggen. Daar spreek ik Ted van Leeuwen ook te weinig voor."

Voormalig FC Twente-trainer Jan van Staa snapt de kritiek niet zo. "Uiteindelijk gaat het bij een eerste elftal om de punten", meent hij. "Maar als je goed speelt, heb je meer kans om te winnen. Het verwachtingspatroon van de buitenwacht is altijd heel hoog bij FC Twente."

Volgens Van Staa is dat niet realistisch. "Iedereen verwacht dat ze flitsend voetballen en dat ze een geweldige partij op de mat neerleggen. En dat ze ook afgetekend winnen in deze afdeling. Dat is er dit jaar gewoon niet. Het is gewoon realistisch, ze winnen wedstrijden zakelijk. Normaal zou je denken, dat als je in maart tien punten voor staat, dan ga je verlengen. Als je intern tevreden bent", aldus Van Staa.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Mar 2019 om 02:15
    • Quote van 15 Mar 2019 om 18:23
      Ben toch benieuwd als Pusic betere spelers tot zijn beschikking heeft of hij beter presteert. Moet wel zeggen dat de KKD wel een schijtcompetitie is.
    Wij hebben nu gewoon de beste selectie....vanaf dag 1
  • 16 Mar 2019 om 15:12
    • Quote van 16 Mar 2019 om 09:28
      Kom op zeg met een beetje normaal voetbal was je nu al kampioen geweest. Want de tegenstanders zijn wel erg matig hoor.
    Wij zijn net zo matig een echte eerstedivisie ploeg wij zijn het mist slecht!
  • 16 Mar 2019 om 15:11
    • Quote van 16 Mar 2019 om 10:49
      Ikzeg. Vb. U heeft gelijk wat onze beginnende hoofd trainer betreft dat zeg ik al vanaf het begin hij had Hulp moeten hebben. Maar natuurlijk is dit een prestatie op zich. En daar ben ik echt trots op. Maar het houdt niet in als er een was die pusic vanaf het begin had geholpen waren wij de eerste ploeg in de kkd die zo snel al kampioen was.
    Vind ook pusic verdiend meer krediet dan steeds weer afgebrand te worden hier of in de krant. Maar ik vind ook dat er in de eredivisie een andere trainer moet komen! Mijn vermoeden is bij Pusic het zelfde als bij een aantal spelers prima voor de eerstedivisie maar wil je een stap hoger vraagd dit om andere mensen dan wat er nu zit!
  • 16 Mar 2019 om 10:49
    • Quote van 16 Mar 2019 om 07:19
      hoi Koning jou opmerkingen slaan echt nergens op, die trainer staat 11 punten los van nummer 2 en loop je tezeiken en negatief doen,deze man doet het als beginnende trainer gewoon goed, en als je nagaat in September had hij pas zijn elfta compleet,iets meer respect zal zeker en op zijn plaats zijn en zal je sieren dat je hier minder loopt tezeiken op het forum ,en echte supporter loopt niet tezeiken en helemaal niet als je 11 punten los staat,wil het hier bijlaten ik vind jou reacties zeer triest ,kan je beter fan worden van Barcelona
    Ikzeg. Vb. U heeft gelijk wat onze beginnende hoofd trainer betreft dat zeg ik al vanaf het begin hij had Hulp moeten hebben. Maar natuurlijk is dit een prestatie op zich. En daar ben ik echt trots op. Maar het houdt niet in als er een was die pusic vanaf het begin had geholpen waren wij de eerste ploeg in de kkd die zo snel al kampioen was.
  • 16 Mar 2019 om 10:42
    • Quote van 16 Mar 2019 om 08:46
      Ik ben het helemaal met je eens. Toevallig is er gisteren eindelijk weer eens een acceptabele wedstrijd gespeeld en voor sommigen is Pusic dan ineens weer een wereldtrainer.
    Ikzeg. Md. Nee dat is pusic niet. Maar nog maals vind ik het knap zonder hulp aan hem wat ik altijd heb gezegd dat ie dit toch voor elkaar krijgt. Wat ik zeer jammer vind bij deze stand hadden er 1a2 jeugd in gepast moeten worden, nee pusic is een echte 2e trainer met Hulp van een ervaren trainer zou het een prima koppel zijn.
  • 16 Mar 2019 om 10:36
    • Quote van 16 Mar 2019 om 09:28
      Kom op zeg met een beetje normaal voetbal was je nu al kampioen geweest. Want de tegenstanders zijn wel erg matig hoor.
    Ikzeg. Tk. Ik ben het niet helemaal met u eens, wel had het zo kunnen zijn maar net wat pol aan geeft het valt altijd niet mee. In de eerste plaats ze waren voor in het begin niet vooruit te branden en ik denk nu ook de mentaliteit om er direct te staan was ver te zoeken, nu zie je dat het 80 procent beter gaat dan begin van het nieuwe seizoen in de kkd. Zou het dan toch daar mee te maken hebben. Wij zijn van de oude garde wel stonden er en mister Robinson zij go go als ik het nu goed schrijf. Deed je dat niet was je de plaats kwijt of je nu wou of niet. Het verschil is nu wedstrijd ritme en aan passing enz enz. Ikzeg. Dat was bij ons niet er op of geen eten. Klaar. Ik sprak gisteren avond met mijn Hulp die is ook trainer van de jeugd de beste voetballer van hem gaan dan zo naar de padvinderij en dan sta je met een kwart van een elftal paar weken later zijn ze er allemaal weer speel je en je wint met 6-0van de bovenstaande op nr 1. Ik bedoel maar. Je voetbalt of je gaat bij de welpen. Klaar in mijn tijd kreeg je een schorsing van tig weken en gebeurde weer zo iets was het einde verhaal. Ikzeg. Er is wel veel veranderd .jammer genoeg. Maar even terug naar ons fctwente heerlijk om met 5-0over winning naar huis te gaan met mijn kar hoppa er op of geen eten dat is nog altijd het beste in alles.
  • 16 Mar 2019 om 09:28
    • Quote van 16 Mar 2019 om 07:39
      Wanneer gaan we de goede kant op? Wil je een sprankelende overwinning met een tegenstander die open huis houdt? Die zijn op 1 hand te tellen. Daarvoor ben je namelijk ook afhankelijk van de tegenstander.
    Kom op zeg met een beetje normaal voetbal was je nu al kampioen geweest. Want de tegenstanders zijn wel erg matig hoor.
  • 16 Mar 2019 om 08:46
    • Quote van 16 Mar 2019 om 08:40
      Nee hoor, ik zou graag een stijgende lijn in het voetbal willen zien. Het excuus dat velen gebruiken dat het team pas in september bij elkaar was is nu wel uitgewerkt. Er zit een heel groot verschil tussen de vorige wedstrijd en die van gister en dat hebben we al eerder gezien. Ik zie er geen stijgende lijn in
    Ik ben het helemaal met je eens. Toevallig is er gisteren eindelijk weer eens een acceptabele wedstrijd gespeeld en voor sommigen is Pusic dan ineens weer een wereldtrainer.
  • 16 Mar 2019 om 08:40
    • Quote van 16 Mar 2019 om 07:39
      Wanneer gaan we de goede kant op? Wil je een sprankelende overwinning met een tegenstander die open huis houdt? Die zijn op 1 hand te tellen. Daarvoor ben je namelijk ook afhankelijk van de tegenstander.
    Nee hoor, ik zou graag een stijgende lijn in het voetbal willen zien. Het excuus dat velen gebruiken dat het team pas in september bij elkaar was is nu wel uitgewerkt. Er zit een heel groot verschil tussen de vorige wedstrijd en die van gister en dat hebben we al eerder gezien. Ik zie er geen stijgende lijn in
  • 16 Mar 2019 om 07:39
    • Quote van 16 Mar 2019 om 07:26
      Beetje meer realisme zou jou ook sieren. Vertel eens, hoeveel goede wedstrijden heb jij gezien dit seizoen. Zal het anders formuleren want anders zeg je toch we staan 11 punten los. Hoeveel wedstrijden heb je gezien dit seizoen dat het team beter ging spelen, dat je dacht hey we gaan de goede kant op.
    Wanneer gaan we de goede kant op? Wil je een sprankelende overwinning met een tegenstander die open huis houdt? Die zijn op 1 hand te tellen. Daarvoor ben je namelijk ook afhankelijk van de tegenstander.
  • 16 Mar 2019 om 07:26
    • Quote van 16 Mar 2019 om 07:19
      hoi Koning jou opmerkingen slaan echt nergens op, die trainer staat 11 punten los van nummer 2 en loop je tezeiken en negatief doen,deze man doet het als beginnende trainer gewoon goed, en als je nagaat in September had hij pas zijn elfta compleet,iets meer respect zal zeker en op zijn plaats zijn en zal je sieren dat je hier minder loopt tezeiken op het forum ,en echte supporter loopt niet tezeiken en helemaal niet als je 11 punten los staat,wil het hier bijlaten ik vind jou reacties zeer triest ,kan je beter fan worden van Barcelona
    Beetje meer realisme zou jou ook sieren. Vertel eens, hoeveel goede wedstrijden heb jij gezien dit seizoen. Zal het anders formuleren want anders zeg je toch we staan 11 punten los. Hoeveel wedstrijden heb je gezien dit seizoen dat het team beter ging spelen, dat je dacht hey we gaan de goede kant op.
  • 16 Mar 2019 om 07:19
    • Quote van 16 Mar 2019 om 00:08
      Nee hoor ze zijn al lang bezig, met deze pedagoog ga je het niet redden in de ere divisie. Het is en blijft een middelmatige assistent.
    hoi Koning jou opmerkingen slaan echt nergens op, die trainer staat 11 punten los van nummer 2 en loop je tezeiken en negatief doen,deze man doet het als beginnende trainer gewoon goed, en als je nagaat in September had hij pas zijn elfta compleet,iets meer respect zal zeker en op zijn plaats zijn en zal je sieren dat je hier minder loopt tezeiken op het forum ,en echte supporter loopt niet tezeiken en helemaal niet als je 11 punten los staat,wil het hier bijlaten ik vind jou reacties zeer triest ,kan je beter fan worden van Barcelona
  • 16 Mar 2019 om 00:08
    • Quote van 15 Mar 2019 om 19:44
      Pusic bstaat volgend seizoen gewoon voor de groep ben ik bang.
    Nee hoor ze zijn al lang bezig, met deze pedagoog ga je het niet redden in de ere divisie. Het is en blijft een middelmatige assistent.
  • 15 Mar 2019 om 23:48
    • Quote van 15 Mar 2019 om 23:42
      Is Zekhnini slechter dan Hamdaoui? Friday slecht ingevallen?
    Onbegrijpelijk dat commentaar allemaal.
  • 15 Mar 2019 om 23:42
    • Quote van 15 Mar 2019 om 19:23
      Dat is nou onze top trainer Pusic niet normaal en Friday op de bank hoe dom is deze man ??
    Is Zekhnini slechter dan Hamdaoui? Friday slecht ingevallen?
  • 15 Mar 2019 om 23:41
    • Quote van 15 Mar 2019 om 19:44
      Pusic bstaat volgend seizoen gewoon voor de groep ben ik bang.
    Vindt je dat nog steeds?
  • 15 Mar 2019 om 19:44
    • Quote van 15 Mar 2019 om 19:23
      Dat is nou onze top trainer Pusic niet normaal en Friday op de bank hoe dom is deze man ??
    Pusic bstaat volgend seizoen gewoon voor de groep ben ik bang.
  • 15 Mar 2019 om 19:23
    • Quote van 15 Mar 2019 om 18:54
      Waar is hamdaoui? Hij is een prima speler en past gewoon goed bij de selectie van twente? Vind t wel beetje jammer dat die niet eens op bank zit... en friday wel!
    Dat is nou onze top trainer Pusic niet normaal en Friday op de bank hoe dom is deze man ??
  • 15 Mar 2019 om 18:54
    Waar is hamdaoui? Hij is een prima speler en past gewoon goed bij de selectie van twente? Vind t wel beetje jammer dat die niet eens op bank zit... en friday wel!
  • 15 Mar 2019 om 18:53
    Nacho keert terug in de ploeg, Bijen terug in het centrum, en Boere en Oosterwijk terug aan t front. Volgens ten Voorde op twitter
  • 15 Mar 2019 om 18:52
    • Quote van 15 Mar 2019 om 18:23
      Ben toch benieuwd als Pusic betere spelers tot zijn beschikking heeft of hij beter presteert. Moet wel zeggen dat de KKD wel een schijtcompetitie is.
    Ik moet het nog eerst eens zien of er werkelijk een legertje aan goede spelers komt. Daarnaast ben ik bang dat Pusic geen trainer is die een divisie hoger ineens omschakelt van vrij defensief, zoals het nu is, naar lekker fris van de lever. Die komt gewoon met het simpele verhaal dat handhaving ten koste van alles doelstelling nr.1 is en dan zitten we weer opgezadeld met onaangluurbare partijen. Graag een fris nieuw gezicht voor de groep.
  • 15 Mar 2019 om 18:50
    Hamdaoui niet bij de selectie
  • 15 Mar 2019 om 18:47
    Nacho vanavond terug in de basis. Oosterwijk en boere in de spits. Friday zit op de bank.
  • 15 Mar 2019 om 18:42
    • Quote van 15 Mar 2019 om 18:31
      Dat hoeft twente wat mij betreft niet uit te proberen. Dan mag je weer lekker naar holscher gaan kijken volgend jaar.
    Ikzeg. T199. Begint u nu al over holscher aub die komt er niet meer in. Ik hoop wel voor die jongen dat ie een super club krijgt
  • 15 Mar 2019 om 18:31
    • Quote van 15 Mar 2019 om 18:23
      Ben toch benieuwd als Pusic betere spelers tot zijn beschikking heeft of hij beter presteert. Moet wel zeggen dat de KKD wel een schijtcompetitie is.
    Dat hoeft twente wat mij betreft niet uit te proberen. Dan mag je weer lekker naar holscher gaan kijken volgend jaar.
  • 15 Mar 2019 om 18:23
    Ben toch benieuwd als Pusic betere spelers tot zijn beschikking heeft of hij beter presteert. Moet wel zeggen dat de KKD wel een schijtcompetitie is.
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›