Snoei verbaasd over FC Twente: ''Ze zetten totaal geen pressie''

( 26 reacties)
Snoei verbaasd over FC Twente: ''Ze zetten totaal geen pressie''

FC Twente won gisteren van Telstar met minimale cijfers, maar Mike Snoei was niet onder de indruk van de Tukkers. De trainer van de Noord-Hollanders verbaasde zich over de speelwijze van de aanstaande kampioen. 

''Ik weet niet wat ze hier deze week hebben gezegd over Telstar, maar ze hebben ons heel belangrijk gemaakt. Ze zetten totaal geen pressie en wachtten alleen maar af'', vertelt de trainer tegenover het Haarlems Dagblad. Telstar won voorafgaand aan het duel van gisteren zes van de laatste zeven wedstrijden en de ploeg van Marino Pusic verloor de laatste twee duels. De angst voor een nieuwe nederlaag leefde echt in Enschede.

De Witte Leeuwen deden ook niet onder voor FC Twente, maar een punt zat er niet in. Snoei kreeg na afloop de complimenten, maar daar kon hij niks mee. "Daar kan ik niet tegen. Ik wil niet dat mensen met ons te doen hebben en ons een zielenpoot vinden. Ik baal hier ontzettend van. Vooral voor de jongens. Ik kan ze niks verwijten. De goal valt uit de lucht.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Apr 2019 om 18:33
    Een goal valt niet zomaar uit de lucht Mike Snoei.
  • 13 Apr 2019 om 15:59
    • Quote van 13 Apr 2019 om 15:41
      En hoe komt dat? Omdat hij de boel grotendeels niet fit heeft. En dat is geen incident meer. Hele jaar sukkelen er spelers met hun fitheid.
    Al je het hele seizoen niet aan het voetballen komt dan mag je achter je tegenstander aan rennen. Dat vergt veel energie en levert dit de nodige blessures op. Helaas is dit het standaard strijdplan van Pusic.
  • 13 Apr 2019 om 15:41
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:50
      Idd. Pusic is meer afwachter dan aanvallend ingesteld. Hadden ze dat wel gedaan dan was het 3-0 geworden.
    En hoe komt dat? Omdat hij de boel grotendeels niet fit heeft. En dat is geen incident meer. Hele jaar sukkelen er spelers met hun fitheid.
  • 13 Apr 2019 om 13:18
    • Quote van 13 Apr 2019 om 12:52
      Daarom staan ze ook op degradatie n ivo!!
    Negatieveling ????
  • 13 Apr 2019 om 12:52
    • Quote van 13 Apr 2019 om 12:25
      Dan mag wat mij betreft de trainer van Emmen komen,die krijgt met het beperkte materiaal het voetbal er wel in rara hoe kan dat.
    Daarom staan ze ook op degradatie n ivo!!
  • 13 Apr 2019 om 12:25
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:25
      Nog 4 wedstrijden en we zijn er als het goed is vanaf
    Dan mag wat mij betreft de trainer van Emmen komen,die krijgt met het beperkte materiaal het voetbal er wel in rara hoe kan dat.
  • 13 Apr 2019 om 10:34
    • Quote van 13 Apr 2019 om 10:12
      Denk dat ook speelt dat op dit moment de gemiddelde fitheid vd spelers de 75% zeker niet overstijgt. De 2de helft was dat weer duidelijk te zien, wellicht (daarom) ook in opdracht vd technische staf.
    Hier kan ik me wel in vinden.
  • 13 Apr 2019 om 10:12
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:36
      Heb de eerste helft toch echt wel pressie gezien, daar viel het doelpunt ook uit, na rust was dat weg idd, maar deze man kraamt wel halve waarheden uit
    Denk dat ook speelt dat op dit moment de gemiddelde fitheid vd spelers de 75% zeker niet overstijgt. De 2de helft was dat weer duidelijk te zien, wellicht (daarom) ook in opdracht vd technische staf.
  • 13 Apr 2019 om 10:11
    Heb het interview gezien de media pusht hem tot uitspraken dat de kampioen geen indruk maakt! En we zijn er niet om indruk te maken dit jaar maar om kampioen te worden. Laat de nummer 15 tot 20 maar lekker indruk maken!!!
  • 13 Apr 2019 om 09:59
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:42
      Twente en druk zetten. Daar oefent Pusic helemaal niet op. Hij hoopt op een foutje van de tegenstander en gaat verder dromen over een grote toekomst als voetbaltrainer. Zielenpoot!
    Bij de graafschap of NAC ;)
  • 13 Apr 2019 om 09:50
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:42
      Twente en druk zetten. Daar oefent Pusic helemaal niet op. Hij hoopt op een foutje van de tegenstander en gaat verder dromen over een grote toekomst als voetbaltrainer. Zielenpoot!
    Idd. Pusic is meer afwachter dan aanvallend ingesteld. Hadden ze dat wel gedaan dan was het 3-0 geworden.
  • 13 Apr 2019 om 09:43
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:18
      Grotendeels eens, maar deze uitglijder werd op zeer mooie wijze afgestraft. Ondanks dat Telstar redelijk voetbalde was de scheids echt op hun hand, en hij vergeet ook te melden dat er op het eind ook nog 2 opgelegde kansen waren voor Twente. Maar van pressie voetbal was inderdaad geen sprake bij Twente,maar goed wat wil je ook met een grote onbenul in de spits, en een clown langs de lijn. Verder interesseert het me niet meer als we maar kampioen worden.
    Ook Espinosa, Vuckic en Aitor hebben wat mij betreft niet de power om pressie te spelen. Verder ontbreekt bij ons de snelheid in de verdediging met Ricardihno voorop om ver vooruit te spelen. Dus misschien ziet Pusic dit wel goed. Maar prettig om naar te kijken is het zeker niet. En ook met deze manier van spelen zijn we allerminst overtuigend maar wat je zegt alleen de titel telt.
  • 13 Apr 2019 om 09:42
    Twente en druk zetten. Daar oefent Pusic helemaal niet op. Hij hoopt op een foutje van de tegenstander en gaat verder dromen over een grote toekomst als voetbaltrainer. Zielenpoot!
  • 13 Apr 2019 om 09:40
    Dat had ik ook graag meer gezien volgens mij als je druk op die verdediging zet schieten ze hem zo de tribune in
  • 13 Apr 2019 om 09:38
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:36
      Heb de eerste helft toch echt wel pressie gezien, daar viel het doelpunt ook uit, na rust was dat weg idd, maar deze man kraamt wel halve waarheden uit
    Ikzeg. Enschede u heeft het goed gezien.
  • 13 Apr 2019 om 09:37
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:33
      Een verdiende overwinning maar geen overtuigende overwinning
    Ikzeg. Hn. U heeft een punt. Maar wij hebben dankzij brama 3 punten en heel belangrijk dit.
  • 13 Apr 2019 om 09:36
    Heb de eerste helft toch echt wel pressie gezien, daar viel het doelpunt ook uit, na rust was dat weg idd, maar deze man kraamt wel halve waarheden uit
  • 13 Apr 2019 om 09:33
    Pusic gokte op een toevalligheid. Die vond gelukkig plaats, waardoor FC Twente kon scoren. Ik kan me de kritiek van Mike Snoei dan ook wel voorstellen. FC Twente is de grootste club in de KKD, speelt thuis voor 26.000 man, en laat dan zulk angstvallig en rommelig voetbal zien.

    Ik zei het al in een ander topic, dankzij Brama win je deze wedstrijd. Hij was roepend en wijzend de regisseur op het middenveld. Ik geloof daarom ook in het kampioenschap voor FC Twente, maar dan moet Brama wel spelen tijdens de laatste wedstrijden, anders kan het alsnog wel eens mis gaan. Na het fluitsignaal kon je zien dat Brama erdoor zat dankzij zijn pijnlijke blessure, maar dat kwam zijn spel niet ten goede, en was het spel niet meer om aan te zien.

    Toch ben ik dankbaar dat Brama bleef spelen om iedereen op zijn plek te zetten en te houden, want Telstar ging bloed ruiken en ging beter spelen.
  • 13 Apr 2019 om 09:33
    Een verdiende overwinning maar geen overtuigende overwinning
  • 13 Apr 2019 om 09:31
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:25
      Nog 4 wedstrijden en we zijn er als het goed is vanaf
    Die zit er volgend jaar nog...
  • 13 Apr 2019 om 09:25
    Ikzeg. Complimenten ja logisch met 12 man. Ik zeg het niet graag maar het is helaas wel de waarheid. Ik zag een goed fctwente in de 1e helft en inderdaad de aansluiting van achteren en midden van ons kan en moet beter dit klopt. Doelpunt aan onze kant was super en terecht. 2e helft op brama na was weer pijnlijk en weer tegen 12 man. Ook daar moet is een einde aan komen.
  • 13 Apr 2019 om 09:25
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:24
      Die Pusic is een dikke schijtluis
    Nog 4 wedstrijden en we zijn er als het goed is vanaf
  • 13 Apr 2019 om 09:24
    • Quote van 13 Apr 2019 om 09:19
      Twente speelt op zijn Italiaans, leunen op de defensie en wachten op het momentje. De tegenstander heeft altijd het gevoel dat ze goed spelen.
    Die Pusic is een dikke schijtluis
  • 13 Apr 2019 om 09:22
    De trainer snoei gaf gisteren na de wedstrijd tegen een fox verslaggever aan wat het grootste probleem was. Dat fctwente niet in hun spel konden komen. Hij omschreef dit als een geweldige druk een kampioens koorts. De ploeg wil wel maar doet juist door de druk dingen waar ze niet goed in zijn. Gellukig zat het gisteren weer een beetje mee en hebben de overwinning er uit kunnen slepen.
  • 13 Apr 2019 om 09:19
    Twente speelt op zijn Italiaans, leunen op de defensie en wachten op het momentje. De tegenstander heeft altijd het gevoel dat ze goed spelen.
  • 13 Apr 2019 om 09:18
    Grotendeels eens, maar deze uitglijder werd op zeer mooie wijze afgestraft. Ondanks dat Telstar redelijk voetbalde was de scheids echt op hun hand, en hij vergeet ook te melden dat er op het eind ook nog 2 opgelegde kansen waren voor Twente. Maar van pressie voetbal was inderdaad geen sprake bij Twente,maar goed wat wil je ook met een grote onbenul in de spits, en een clown langs de lijn. Verder interesseert het me niet meer als we maar kampioen worden.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›