'Twente speelt kampioenswedstrijd mogelijk in Johan Cruijff ArenA'

( 56 reacties)
'Twente speelt kampioenswedstrijd mogelijk in Johan Cruijff ArenA'

FC Twente kan vrijdagavond mogelijk pronken met de titel. De Tukkers moeten dan winnen op bezoek bij Jong Ajax. De Tukkers kregen echter slechts 185 kaarten toegewezen.

Ajax is momenteel in gesprek met de gemeente Amsterdam over de speellocatie van het duel. Dat meldt Jan-Joost van Gangelen bij FOX Sports. FC Twente-fans waren het niet eens met De Toekomst als speellocatie.

Supportersvereniging Vak-P zal geen plaats nemen in het uitvak. Zij zien een 'homeless party' als optie en waren met diverse locaties in onderhandeling.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 10:04
    Waarom de wedstrijd niet omdraaien zet die paar Ajax-supporters op de hoofdtribune dan is de rest voor ons zelf en heb je ws een full house
  • 15 Apr 2019 om 10:04
    Waarom de wedstrijd niet omdraaien zet die paar Ajax-supporters op de hoofdtribune dan is de rest voor ons zelf en heb je ws een full house
  • 15 Apr 2019 om 09:32
    Wedstrijd gaat verboden worden. Femke is veels te bang.
  • 14 Apr 2019 om 22:41
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:11
      Misschien moet je hem van een ander oogpunt zien. T.o.v. Wat we hebben, ik noem geen naam, gaan we er met deze jongen sowieso op vooruit
    Dat is zo... vanuit dat inzicht wel... vanuit eventueel beperkt budget wat mogelijk dan liever andere spelers misschien? Maar ik heb vertrouwen in evert en ted.. ik laat me verrassen
  • 14 Apr 2019 om 22:38
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:27
      Leuke spelers voor KKD niveau en verder staat er geen statiegeld op maar weinig transferwaarde.
    Smeets is nog maar 26 dacht ik... ik geef toe ik had hem ook ouder geschat
  • 14 Apr 2019 om 21:51
    Hoop toch wel dat we minimaal zo’n 2000 kaarten krijgen, kunnen we nog mooi een sfeertje maken, ik ben er dan sowieso bij!
  • 14 Apr 2019 om 21:27
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:06
      Was sarcastisch bedoeld, al weet ik ook niet in hoeverre deze man ons kan helpen en graag naar Twente wil. Hoop dat we met wat jonge spelers erbij er wel komen. Zou trouwens ook maar wat graag Anco Jansen en Bryan Smeets bij Twente zien voetballen
    Leuke spelers voor KKD niveau en verder staat er geen statiegeld op maar weinig transferwaarde.
  • 14 Apr 2019 om 21:21
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:12
      Fctwente.net weer, tys
    Oké top
  • 14 Apr 2019 om 21:12
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:11
      Bron?
    Fctwente.net weer, tys
  • 14 Apr 2019 om 21:11
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:06
      Twente heeft eerste optie op huur deze zomer op Justin Hoogma (Hoffenheim) Alleen als Schreuder hem niet nodig heeft. Die afspraak staat.
    Bron?
  • 14 Apr 2019 om 21:06
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:58
      Geen geld in Eanske en nog steeds hoge eisen hebben op spelers. Wanneer word ze dat afleert. Met een transfervrije Pelle van Amersfoort mogen we onze handen dichtknijpen als die komt. Scoort nu regelmatig voor Heerenveen en we hebben het ook over een Jong Oranje speler!
    Was sarcastisch bedoeld, al weet ik ook niet in hoeverre deze man ons kan helpen en graag naar Twente wil. Hoop dat we met wat jonge spelers erbij er wel komen. Zou trouwens ook maar wat graag Anco Jansen en Bryan Smeets bij Twente zien voetballen
  • 14 Apr 2019 om 21:06
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:01
      Precies. En ben niet van spelers huren. Maar kun je niet anders dan zou ik voor hoogma gaan om te huren.
    Twente heeft eerste optie op huur deze zomer op Justin Hoogma (Hoffenheim) Alleen als Schreuder hem niet nodig heeft. Die afspraak staat.
  • 14 Apr 2019 om 21:01
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:58
      Geen geld in Eanske en nog steeds hoge eisen hebben op spelers. Wanneer word ze dat afleert. Met een transfervrije Pelle van Amersfoort mogen we onze handen dichtknijpen als die komt. Scoort nu regelmatig voor Heerenveen en we hebben het ook over een Jong Oranje speler!
    Precies. En ben niet van spelers huren. Maar kun je niet anders dan zou ik voor hoogma gaan om te huren.
  • 14 Apr 2019 om 20:58
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:51
      Van Heerenveen naar Twente is toch een reuzenstap omhoog? Ik denk als de Heerenveen supporters er het brood niet in zien, wij er dan ook niet aan moeten beginnen
    Geen geld in Eanske en nog steeds hoge eisen hebben op spelers. Wanneer word ze dat afleert. Met een transfervrije Pelle van Amersfoort mogen we onze handen dichtknijpen als die komt. Scoort nu regelmatig voor Heerenveen en we hebben het ook over een Jong Oranje speler!
  • 14 Apr 2019 om 20:51
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:49
      Die pelle van amersfoort die kan wel redelijk voetballen, alleen idk of hij niet klein stapje hoger kan?
    Van Heerenveen naar Twente is toch een reuzenstap omhoog? Ik denk als de Heerenveen supporters er het brood niet in zien, wij er dan ook niet aan moeten beginnen
  • 14 Apr 2019 om 20:50
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:41
      Alsjeblieft niet zeg, vind het totaal geen goede speler en als je de Heerenveen forums erop naleest lees je veelal dezelfde mening. Ze zijn blij dat hij eindelijk weggaat...
    Oosterwijk weg. Pelle van Amersfoort in. Dan ga je er nog op vooruit ook!
  • 14 Apr 2019 om 20:49
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:09
      Offtopic: Twente al een tijdje in gespek met Pelle van Amersfoort (22 jaar - 1,90 speler van Heerenveen en Jong oranje. Er is al meerdere malen gesproken. aldus Dirty Harry op FCtwente.net
    Die pelle van amersfoort die kan wel redelijk voetballen, alleen idk of hij niet klein stapje hoger kan?
  • 14 Apr 2019 om 20:41
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:09
      Offtopic: Twente al een tijdje in gespek met Pelle van Amersfoort (22 jaar - 1,90 speler van Heerenveen en Jong oranje. Er is al meerdere malen gesproken. aldus Dirty Harry op FCtwente.net
    Alsjeblieft niet zeg, vind het totaal geen goede speler en als je de Heerenveen forums erop naleest lees je veelal dezelfde mening. Ze zijn blij dat hij eindelijk weggaat...
  • 14 Apr 2019 om 20:37
    • Quote van 14 Apr 2019 om 20:04
      Even een positief punt richting Ajax: toch mooi dat zij mee willen werken, helaas afhankelijk van de gemeente A’dam
    Idd compliment ook aan Ajax, zij weten ook dat de Eredivisie dit jaar iets mist en dat heet FC Twente. Als je de ranglijst ook ziet heb ik het idee dat alle nummer 5 t/m 18 nog kunnen degraderen dit jaar
  • 14 Apr 2019 om 20:34
    Gaat geheid de Arena worden en dan in het uitvak. Overigens vraag ik me zeer af of er daadwerkelijk 'duizenden' supporters die kant op gaan. Het zal wel meevallen verwacht ik. Ik in ieder geval niet. Hoop op een scherm in Enschede en anders een café in. Hoop overigens wel op een 'kleine' huldiging, maar zal me niets verbazen dat ze die na Jong AZ in het stadion doen.
  • 14 Apr 2019 om 20:11
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:24
      Vind het lastig... denk wel dat wel het van dat soort spelers moeten hebben... want is transfervrij geloof ik hè? Bij Heerenveen dit seizoen weinig zien spelen dus lastig om oordeel over te kunnen hebben... heb hem indd leuke dingen zien doen maar kon toch niet echt basisspeler worden dus ben benieuwd
    Misschien moet je hem van een ander oogpunt zien. T.o.v. Wat we hebben, ik noem geen naam, gaan we er met deze jongen sowieso op vooruit
  • 14 Apr 2019 om 20:04
    Even een positief punt richting Ajax: toch mooi dat zij mee willen werken, helaas afhankelijk van de gemeente A’dam
  • 14 Apr 2019 om 19:51
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:09
      Offtopic: Twente al een tijdje in gespek met Pelle van Amersfoort (22 jaar - 1,90 speler van Heerenveen en Jong oranje. Er is al meerdere malen gesproken. aldus Dirty Harry op FCtwente.net
    Zo snel mogelijk kampioen worden helpt ons ontzettend,dan is het budget bekend,kunnen we doorselecteren,en kan de echte wederopbouw beginnen,interessante optie voor ons,ze zijn al druk bezig met volgend seizoen.
  • 14 Apr 2019 om 19:47
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:37
      Pracht idee maar ik ben bang dat je voor je in Amsterdam bent wel eens zou kunnen worden tegen gehouden als Twente en Amsterdam niet voor de tijd tot een akkoord zijn gekomen.
    Ga er mooi met mijn zoon leuk dagje Amsterdam van maken en daarna mooi in Ajax vak kijken naar de wedstrijd. En als ze de arena alsnog losgooien is het helemaal mooi. Gewoon mooie dag van maken en genieten
  • 14 Apr 2019 om 19:44
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:37
      Pracht idee maar ik ben bang dat je voor je in Amsterdam bent wel eens zou kunnen worden tegen gehouden als Twente en Amsterdam niet voor de tijd tot een akkoord zijn gekomen.
    Daar ben ik dus ook bang voor
  • 14 Apr 2019 om 19:38
    Ikzeg. Kan ons eigen stadion niet open vrijdag en de wedstrijd daar live te bekijken op het grote scherm.
  • 14 Apr 2019 om 19:37
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:26
      Homeless Party + TwEntrada op 19-4-2019! We konden al kampioen worden in Amsterdam, maar die kans is nu nog een stuk groter geworden. Er zouden al vele supporters naar Amsterdam toe gaan, maar dat worden er nu dus nog veel meer!! Aangezien Ajax en Gemeente Amsterdam ons geen keus laten, maken wij zelf de keus om massaal naar Amsterdam af te reizen. Want als onze club terug kan keren naar het niveau waar wij horen, dan horen wij daar bij te zijn. En niet in een uitvak met een capaciteit van 185 man op een amateurcomplex. We reizen daarom gezamenlijk met de trein af naar Amsterdam, de locatie maken wij gedurende de reis bekend. Wil je mee? Zorg dan dat je vrijdag vanaf 12:00 uur vrij bent Of ze nou willen of niet, wij zijn er massaal bij vrijdag 19-4. Wij willen met z'n allen terug naar de Eredivisie! Bestuur Supportersvereniging Vak-P PS: neem je poncho mee voor de lokale tuinsproeiers in Amsterdam
    Pracht idee maar ik ben bang dat je voor je in Amsterdam bent wel eens zou kunnen worden tegen gehouden als Twente en Amsterdam niet voor de tijd tot een akkoord zijn gekomen.
  • 14 Apr 2019 om 19:29
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:19
      De Tukkers hebben na zoveel jaren ellende wel recht op een feestje jan. Alleen in Amsterdam voelen ze nattigheid :)
    Feestje ben ik helemaal met je eens. Heel graag zelfs, maar kan ook hier. Maar ga je gang.
  • 14 Apr 2019 om 19:26
    Homeless Party + TwEntrada op 19-4-2019! We konden al kampioen worden in Amsterdam, maar die kans is nu nog een stuk groter geworden. Er zouden al vele supporters naar Amsterdam toe gaan, maar dat worden er nu dus nog veel meer!! Aangezien Ajax en Gemeente Amsterdam ons geen keus laten, maken wij zelf de keus om massaal naar Amsterdam af te reizen. Want als onze club terug kan keren naar het niveau waar wij horen, dan horen wij daar bij te zijn. En niet in een uitvak met een capaciteit van 185 man op een amateurcomplex. We reizen daarom gezamenlijk met de trein af naar Amsterdam, de locatie maken wij gedurende de reis bekend. Wil je mee? Zorg dan dat je vrijdag vanaf 12:00 uur vrij bent Of ze nou willen of niet, wij zijn er massaal bij vrijdag 19-4. Wij willen met z'n allen terug naar de Eredivisie! Bestuur Supportersvereniging Vak-P PS: neem je poncho mee voor de lokale tuinsproeiers in Amsterdam
  • 14 Apr 2019 om 19:19
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:18
      Kan heel goed op schermen. T is maar de KKD, feestje kan altijd hoor. Laten we blij zijn dat we in ieder geval weer in eredivisie spelen, want vanaf daar vallen de echte prijzen te winnen.
    De Tukkers hebben na zoveel jaren ellende wel recht op een feestje jan. Alleen in Amsterdam voelen ze nattigheid :)
  • 14 Apr 2019 om 19:18
    • Quote van 14 Apr 2019 om 19:14
      Gaat meer dat iedereen de kampioenswedstrijd willen meemaken. Wordt een beetje lastig om dat achteraf na te spelen als ze gewonnen hebben;)
    Kan heel goed op schermen. T is maar de KKD, feestje kan altijd hoor. Laten we blij zijn dat we in ieder geval weer in eredivisie spelen, want vanaf daar vallen de echte prijzen te winnen.
  • 14 Apr 2019 om 19:14
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:48
      Fct kan vrijdagavond kampioen worden. Ik hoop het van harte, maar stel dat het vrijdag niet lukt, dan heeft deze mensen massaverplaatsing totaal geen zin. Laten we gewoon de Twentse nuchterheid bewaren en de uitslag afwachten. Dan kunnen we het alsnog overal vieren, waar dan ook. De meerderheid zal toch voor Enschede kiezen en de A1 ligt er vrijdagavond ook nog wel.
    Gaat meer dat iedereen de kampioenswedstrijd willen meemaken. Wordt een beetje lastig om dat achteraf na te spelen als ze gewonnen hebben;)
  • 14 Apr 2019 om 19:08
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:44
      Hugo Borst al gespot met de welgemeende felicitaties voor die prachtige club uut Twente??
    Haha die rot kop wou ik nu wel eens zien
  • 14 Apr 2019 om 19:06
    Wanneer zal de huldiging plaats vinden?
  • 14 Apr 2019 om 18:59
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:44
      Hugo Borst al gespot met de welgemeende felicitaties voor die prachtige club uut Twente??
    Nee die zit nogna te janken, zal wel weer wat moois te vertellen hebben hahaha
  • 14 Apr 2019 om 18:56
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:50
      Waarom niet? Thuissupporters zijn er bijna niet bij jong Ajax. Laat die lekker op de hoofdtribune zitten en gooi de rest vol met tukkers.
    Hoe meer tukkers...... Hoe meer dienders er ingezet moeten worden..... Hoe meer monneten het de Amsterdamse belastingbetaler gaat kosten, of Twente zou eraan mee moeten betalen maar die vlieger gaat denk ik niet op. Het argument "die kosten betalen we zelf wel door flink in te nemen" zal helaas ook niet doorslaggevend zijn ;)
  • 14 Apr 2019 om 18:56
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:48
      Fct kan vrijdagavond kampioen worden. Ik hoop het van harte, maar stel dat het vrijdag niet lukt, dan heeft deze mensen massaverplaatsing totaal geen zin. Laten we gewoon de Twentse nuchterheid bewaren en de uitslag afwachten. Dan kunnen we het alsnog overal vieren, waar dan ook. De meerderheid zal toch voor Enschede kiezen en de A1 ligt er vrijdagavond ook nog wel.
    Ik blijf ook hopen op een melding dat er toch een groot scherm is in de binnenstad. 10x zo mooi
  • 14 Apr 2019 om 18:56
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:50
      Waarom niet? Thuissupporters zijn er bijna niet bij jong Ajax. Laat die lekker op de hoofdtribune zitten en gooi de rest vol met tukkers.
    En vak p op de f-side...:-)
  • 14 Apr 2019 om 18:50
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:25
      Een volle Arena is echt niet mogelijk, ik denk maximaal een man of 3000
    Waarom niet? Thuissupporters zijn er bijna niet bij jong Ajax. Laat die lekker op de hoofdtribune zitten en gooi de rest vol met tukkers.
  • 14 Apr 2019 om 18:48
    Fct kan vrijdagavond kampioen worden. Ik hoop het van harte, maar stel dat het vrijdag niet lukt, dan heeft deze mensen massaverplaatsing totaal geen zin. Laten we gewoon de Twentse nuchterheid bewaren en de uitslag afwachten. Dan kunnen we het alsnog overal vieren, waar dan ook. De meerderheid zal toch voor Enschede kiezen en de A1 ligt er vrijdagavond ook nog wel.
  • 14 Apr 2019 om 18:44
    Hugo Borst al gespot met de welgemeende felicitaties voor die prachtige club uut Twente??
  • 14 Apr 2019 om 18:32
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:05
      Een verkapte thuiswedstrijd gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren. Hooguit een verplaatsing naar de Arena en reken dan maar op een verplichte treincombi, net als in 2011. Ook geen ideaal scenario, want dan mag er vast weer niet gezopen worden unterwegs en zal de rest van het stadion akelig leeg zijn. We gaan het meemaken...
    Ik zie liever de party op locatie, dan kunnen we echt feesten , dan al die kloten regelingen.
  • 14 Apr 2019 om 18:27
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:25
      Een volle Arena is echt niet mogelijk, ik denk maximaal een man of 3000
    Nou ja hele 1e ring vol zou ook mooi zijn dan lijkt het nog wat
  • 14 Apr 2019 om 18:25
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:21
      Hele Arena vol uitverkocht met Twente supporters zou mooi zijn en dan allemaal met bussen er heen net als met de bekerfinales in de Kuip en dan hopelijk een mooie terugreis op een volle A1
    Een volle Arena is echt niet mogelijk, ik denk maximaal een man of 3000
  • 14 Apr 2019 om 18:24
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:19
      Wat vind jij van hem? Ondanks dat hij er bij Heerenveen niet het talent eruit is gekomen wat men dacht. Bewijst hij wel het Eredivisie niveau aan te kunnen.
    Vind het lastig... denk wel dat wel het van dat soort spelers moeten hebben... want is transfervrij geloof ik hè? Bij Heerenveen dit seizoen weinig zien spelen dus lastig om oordeel over te kunnen hebben... heb hem indd leuke dingen zien doen maar kon toch niet echt basisspeler worden dus ben benieuwd
  • 14 Apr 2019 om 18:21
    Hele Arena vol uitverkocht met Twente supporters zou mooi zijn en dan allemaal met bussen er heen net als met de bekerfinales in de Kuip en dan hopelijk een mooie terugreis op een volle A1
  • 14 Apr 2019 om 18:19
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:11
      Dat kan wel kloppen dan... die interesse was er 2 seizoenen terug ook al
    Wat vind jij van hem? Ondanks dat hij er bij Heerenveen niet het talent eruit is gekomen wat men dacht. Bewijst hij wel het Eredivisie niveau aan te kunnen.
  • 14 Apr 2019 om 18:17
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:12
      Ze hebben er ook hele leuke waterkanonnen
    Poncho mee!
  • 14 Apr 2019 om 18:12
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:10
      Precies met de trein is kut. Ze zullen het ons er echt niet gezelliger en gemakkelijker op maken. Het supportertje pesten kan beginnen
    Ze hebben er ook hele leuke waterkanonnen
  • 14 Apr 2019 om 18:11
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:09
      Offtopic: Twente al een tijdje in gespek met Pelle van Amersfoort (22 jaar - 1,90 speler van Heerenveen en Jong oranje. Er is al meerdere malen gesproken. aldus Dirty Harry op FCtwente.net
    Dat kan wel kloppen dan... die interesse was er 2 seizoenen terug ook al
  • 14 Apr 2019 om 18:10
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:05
      Een verkapte thuiswedstrijd gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren. Hooguit een verplaatsing naar de Arena en reken dan maar op een verplichte treincombi, net als in 2011. Ook geen ideaal scenario, want dan mag er vast weer niet gezopen worden unterwegs en zal de rest van het stadion akelig leeg zijn. We gaan het meemaken...
    Precies met de trein is kut. Ze zullen het ons er echt niet gezelliger en gemakkelijker op maken. Het supportertje pesten kan beginnen
  • 14 Apr 2019 om 18:09
    Offtopic: Twente al een tijdje in gespek met Pelle van Amersfoort (22 jaar - 1,90 speler van Heerenveen en Jong oranje. Er is al meerdere malen gesproken. aldus Dirty Harry op FCtwente.net
  • 14 Apr 2019 om 18:05
    • Quote van 14 Apr 2019 om 18:02
      Ik zou de twentefans in de thuisvakken doen en de ajacieden in het uitvak.
    Een verkapte thuiswedstrijd gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren. Hooguit een verplaatsing naar de Arena en reken dan maar op een verplichte treincombi, net als in 2011. Ook geen ideaal scenario, want dan mag er vast weer niet gezopen worden unterwegs en zal de rest van het stadion akelig leeg zijn. We gaan het meemaken...
  • 14 Apr 2019 om 18:03
    Ik denk als ze de arena open gooien er toch aardig wat volk op af komt.
  • 14 Apr 2019 om 18:02
    • Quote van 14 Apr 2019 om 17:57
      Dat zou wat zijn net als in Volendam geen 400 maar 1400 kaarten ook in Amsterdam geen 1000 maar 2000 of meer
    Ik zou de twentefans in de thuisvakken doen en de ajacieden in het uitvak.
  • 14 Apr 2019 om 17:57
    Dat zou wat zijn net als in Volendam geen 400 maar 1400 kaarten ook in Amsterdam geen 1000 maar 2000 of meer