Brama dinsdag naar Duitsland: ''Dan is vrijdag te vroeg''

( 16 reacties)
Brama dinsdag naar Duitsland: ''Dan is vrijdag te vroeg''

Sparta Rotterdam verloor gisteren met 1-4 van TOP Oss en dat betekent dat FC Twente volgend weekend kampioen kan worden in de Keuken Kampioen Divisie. 

"Nog één keer winnen en dan is de missie volbracht", weet Wout Brama. "Zo zie je maar hoe belangrijk onze overwinning van vrijdag is geweest. Ik denk dat we Sparta toen de mentale nekslag hebben toegebracht. Als het voor ons was misgegaan, hadden ze ongetwijfeld nieuwe energie gekregen'', vertelt hij aan TC Tubantia.

De aanvoerder van de Tukkers werd in het seizoen 2009/2010 ook kampioen met FC Twente, in een uitwedstrijd tegen NAC Breda. Een jaar later liep FC Twente de titel mis bij Ajax. ''Toen was de druk op de laatste speeldag wat groter", weet Brama. Wat hij nog niet weet, is of hij het komende duel mee kan doen bij de Enschedeërs. 

Hij is geblesseerd en gaat daarom naar München om zich te laten behandelen door Müller-Wohlfahrt. "Ik ga daar naar toe om mijn herstel te bevorderen en dan is het afwachten hoe ik er voor sta. Als ik een injectie krijg, moet ik sowieso een paar dagen rust nemen en dan is vrijdag te vroeg. Maar misschien komt er een andere oplossing, en kan ik bij een gunstige stand wellicht nog even tien minuten meedoen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 13:01
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:22
      Vrijdag gewoon het tweede elftal opstellen, en 'per ongeluk met opzet' verliezen. En het karwei 'gewoon' met het eerste elftal afmaken op maandag in het eigen stadion, dan heb je het kampioensfeest waar het thuishoort: in de eigen Grolsch Veste. De enige die dan nog roet in het eten zou kunnen gooien is Sparta, als die vrijdagavond ook verliest, maar dat verwacht ik niet.
    Ik vind dat een risico. Wat als je de wedstrijd maandag verliest en Sparta wint door eigen doelpunt van de tegenstander (Sparta richt zich duidelijk op de playoffs)? Al bestaat de kans dat Sparta vrijdag weer verliest dan ben je alsnog binnen. Gewoon doen, gewoon doen! Dat moet nu maar gebeuren, geen gedoe met bewust verliezen.
  • 15 Apr 2019 om 11:22
    Vrijdag gewoon het tweede elftal opstellen, en 'per ongeluk met opzet' verliezen. En het karwei 'gewoon' met het eerste elftal afmaken op maandag in het eigen stadion, dan heb je het kampioensfeest waar het thuishoort: in de eigen Grolsch Veste. De enige die dan nog roet in het eten zou kunnen gooien is Sparta, als die vrijdagavond ook verliest, maar dat verwacht ik niet.
  • 15 Apr 2019 om 10:39
    • Quote van 15 Apr 2019 om 08:12
      Ik zie in Brama een toekomstige trainer van twente. Hij weet wel waar hij over praat en ligt goed bij de supporters.
    Dit zou ik nooit willen zien gebeuren... puur omdat ik wout mag als persoon, en ik in mn glazen bol al kan zien dat hij begraven wordt oo het trainers kerkhof genaamd FCT
  • 15 Apr 2019 om 10:03
    • Quote van 15 Apr 2019 om 09:30
      Ik zie ze nog niet 1-2-3 bij Ajax winnen
    Maandag thuis is ook mooier :) maar maakt niet uit wanneer... als het maar gebeurd :)
  • 15 Apr 2019 om 10:01
    • Quote van 15 Apr 2019 om 09:42
      Brama krijgt een standbeeld van papier mache............. sorry geld is op!
    Houden wij als supporters toch een inzameling tien Euro pp moet toch kunnen
  • 15 Apr 2019 om 09:42
    Brama krijgt een standbeeld van papier mache............. sorry geld is op!
  • 15 Apr 2019 om 09:36
    • Quote van 15 Apr 2019 om 08:30
      Redactie ter info : 2010/2011 werden we geen kampioen tegen Ajax We wonnen wel de beker ten koste van Ajax in dat jaar
    We werden kampioen in de uitwedstrijd tegen NAC!
  • 15 Apr 2019 om 09:36
    Een bronzen beeld naast Blaise en Sander lijkt me ondertussen wel op zijn plaats voor de enige speler die in beide divisies kampioen werd met FCT.
  • 15 Apr 2019 om 09:30
    Ik zie ze nog niet 1-2-3 bij Ajax winnen
  • 15 Apr 2019 om 08:44
    Bij een gunstige stand überhaupt niet meer spelen dit seizoen en klaar stomen voor de eredivisie!!!
  • 15 Apr 2019 om 08:44
    Onze legende! Woutje Brama
  • 15 Apr 2019 om 08:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 08:30
      Redactie ter info : 2010/2011 werden we geen kampioen tegen Ajax We wonnen wel de beker ten koste van Ajax in dat jaar
    Ze vragen niet voor niets medewerkers ;)
  • 15 Apr 2019 om 08:30
    Redactie ter info : 2010/2011 werden we geen kampioen tegen Ajax We wonnen wel de beker ten koste van Ajax in dat jaar
  • 15 Apr 2019 om 08:18
    Zou zomaar kunnen zijn vaak wel mensen die als speler een leider in het veld waren die vervolgens trainer worden: cocu v bommel f.de boer schreuder etc noem ze maar op... zit er vaak op een bepaalde manier dan toch al in... hoewel een training geven nog weer wat anders is maar als oud voetballers weten ze dan vast wel wat belangrijk is etc
  • 15 Apr 2019 om 08:12
    Ik zie in Brama een toekomstige trainer van twente. Hij weet wel waar hij over praat en ligt goed bij de supporters.
  • 15 Apr 2019 om 08:10
    Vrijdag gewoon overslaan wout en maandag mee doen als we dan nog geen kampioen zijn... je hebt je dienst al bewezen en dat je vrijdag mee deed was van levensbelang. Bedankt!