Vermeulen hekelt verzoek FC Twente: ''Maar niet moeten degraderen''

( 55 reacties)
Vermeulen hekelt verzoek FC Twente: ''Maar niet moeten degraderen''

Als het aan FC Twente ligt wordt het kampioensduel van komende vrijdag met Jong Ajax afgewerkt in de Johan Cruijff ArenA. Volgens Arno Vermeulen, voetbalcommentator bij de NOS, een belachelijk verzoek van de Enschedese club.

"Echt onzin. Hadden ze maar niet moeten degraderen", zegt hij maandagavond bij het Sportforum van Langs de Lijn En Omstreken"Dit is echt een nonsens discussie. Denken ze bij Twente dat ze daar alles voor elkaar kunnen krijgen? Ze hebben net vijftien miljoen euro uit de zakken van de gemeente geklopt en nu willen ze in de Arena voetballen? Nee, volkomen terecht dat Ajax dat niet doet. Twente mag wel iets bescheidener zijn."

De vraag blijft wat de fans gaan doen, die aan hebben gegeven massaal af te reizen naar Amsterdam. "Zet hun eigen stadionpoorten open en kijk het daar. Dat lijkt me prima. Maar je moet niet alles op zijn kop zetten omdat Twente toevallig kampioen kan worden bij Jong Ajax. Volgend jaar mogen ze weer in de Johan Cruijff Arena spelen", aldus Vermeulen.

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 18:03
    De witte Chinees die zelf fan is van AZ. Waar bemoeit ie zich mee. Twente vraagt gewoon iets. We dreigen toch niet. Ik vond deze Chinees al niks en dat wordt weer eens bevestigd
  • 16 Apr 2019 om 17:01
    Misschien moet meneer Vermeulen eens googelen hoeveel steun er in andere clubs zit, 1 voorbeeld: in 2008 is Vitesse 11,5 miljoen kwijtgescholden door de gemeente
  • 16 Apr 2019 om 14:45
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:10
      Daar JaJ toch nooit mee accoord al hun wedstrijden in de toekomst is hun standpunt. De enigste kans dat dat gebeurd is als de wedstijd verboden wordt om dat ze bang zijn voor een twentse feest menigte in Adam.
    Kijk a.u.b.even goed waar ik op reageer. ;-)
  • 16 Apr 2019 om 13:44
    Volledig mee eens! Je moet ook niet een eredivisie programma op zijn kop zetten, wedstrijden verplaatsen, voor een potje in de Champions League. Hadden ze maar niet in de knock-out fase moeten belanden....
  • 16 Apr 2019 om 13:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:30
      Het maakt weinig verschil of FC Twente vrijdag in de Arena speelt of op de Toekomst, het zijn allebei waardeloze plekken om het kampioenschap te vieren. Er zijn betere oplossingen: 1] De Grolsch Veste openen en de wedstrijd op groot scherm laten zien. Het feest is dan op de juiste plek, makkelijk te bereizen voor alle supporters, en levert ook nog eens extra inkomsten op voor de kas van FC Twente, of 2] De wedstrijd tegen Jong Ajax verliezen (nog los van de vraag of dit dan met opzet gebeurt, of omdat JAJ te sterk is) en op maandag in de Grolsch Veste kampioen worden. @FCTwente directie: REGEL VOOR VRIJDAG EEN GROOT SCHERM IN DE GROLSCH VESTE.
    Of 3] de wedstrijd van a.s. vrijdag wordt wegens het veiligheidsrisico verboden en Fc Twente wordt volgende week maandag thuis kampioen tegen Jong AZ.... Voordeel: geen groot scherm nodig.....
  • 16 Apr 2019 om 13:30
    Het maakt weinig verschil of FC Twente vrijdag in de Arena speelt of op de Toekomst, het zijn allebei waardeloze plekken om het kampioenschap te vieren. Er zijn betere oplossingen: 1] De Grolsch Veste openen en de wedstrijd op groot scherm laten zien. Het feest is dan op de juiste plek, makkelijk te bereizen voor alle supporters, en levert ook nog eens extra inkomsten op voor de kas van FC Twente, of 2] De wedstrijd tegen Jong Ajax verliezen (nog los van de vraag of dit dan met opzet gebeurt, of omdat JAJ te sterk is) en op maandag in de Grolsch Veste kampioen worden. @FCTwente directie: REGEL VOOR VRIJDAG EEN GROOT SCHERM IN DE GROLSCH VESTE.
  • 16 Apr 2019 om 13:10
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:39
      Snap niet waarom ze dat niet doen. Wat ik al eerder aangaf; bierpompen en vreetschuur open en het is kassa. Kleine entree moet ook geen probleem zijn. Twente kan mij dunkt elke cent toch goed gebruiken?
    Daar JaJ toch nooit mee accoord al hun wedstrijden in de toekomst is hun standpunt. De enigste kans dat dat gebeurd is als de wedstijd verboden wordt om dat ze bang zijn voor een twentse feest menigte in Adam.
  • 16 Apr 2019 om 12:15
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:24
      Ja precies, weer zon westerling na aper met zijn gepaste bescheidenheid. Wordt onderhand doodziek van dit soort figuren.
    Nee hoor, ben gewoon een Twente supporter met een jaar/seizoenskaart. Als je een vraag stelt moet daar een antwoord op komen dus moet er over nagedacht worden en zijn er veel mensen mee bezig. Dus in zekere zin wel het opzadelen van een probleem. Stel anders de vraag niet!
    Bescheidenheid is gepast omdat vorige week Twente bijna niet meer bestond en door de gemeente geholpen is. Hadden we met z'n allen op vrijdag/zaterdag/zondag iets anders moeten gaan doen. Buurt amateurvereniging gaan steunen als supporter o.i.d.?
  • 16 Apr 2019 om 11:39
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:04
      Ik zou ook voor de Grolsch Veste gaan, en daar dan zeker naar toe gaan
    Snap niet waarom ze dat niet doen. Wat ik al eerder aangaf; bierpompen en vreetschuur open en het is kassa. Kleine entree moet ook geen probleem zijn. Twente kan mij dunkt elke cent toch goed gebruiken?
  • 16 Apr 2019 om 11:39
    Waar bemoeit deze idioot zich mee? Kan het zeker niet verkroppen dat we alweer gaan promoveren, en wie weet kunnen we die Vermeulen uit een warm onthaal gecen in de Veste. Iets dat hij nooit meer vergeet.
  • 16 Apr 2019 om 11:39
    Grotere teringleier dan geile onno bestaat er niet!
  • 16 Apr 2019 om 11:33
    Ik erger me altijd blauw aan die Vermeulen. Wat een verwaand mannetje is dat zeg. Zit al vanalles te verkondigen alsof hij het voetbal heeft uitgevonden. Bah!
  • 16 Apr 2019 om 11:04
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:55
      Waarom geen groot scherm in de Veste. Gratis toegang en de consumpties (zo die al gebruikt gaan worden?) voor de club!
    Ik zou ook voor de Grolsch Veste gaan, en daar dan zeker naar toe gaan
  • 16 Apr 2019 om 10:55
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:34
      Het zal mij ook eigenlijk worst wezen waar de wedstrijd gespeeld wordt. Gewoon een groot scherm ergens in Enschede ophangen en dan kijken we de wedstrijd gewoon daar. Het allerbelangrijkste is dat we kampioen worden!
    Waarom geen groot scherm in de Veste. Gratis toegang en de consumpties (zo die al gebruikt gaan worden?) voor de club!
  • 16 Apr 2019 om 10:54
    • Quote van 16 Apr 2019 om 08:58
      Ik vind dat ie helemaal gelijk heeft (wat het eerste stuk betreft). We moeten ons niet zo aanstellen. Het is nu eenmaal zo. Winnen we van jong Ajax zijn we kampioen gewordennop een plek waar bijna niemand er bij kan zijn. Super kloten, maar zo is het nu eenmaal. Wat als niet wij maar Sparta in die situatie had gezeten, hadden we dan met vol begrip met Sparta meegeluld, ik dacht het niet. We moeten ons nu even niet groter maken dan dat we zijn, we zijn FC Twente, we zijn de mooiste club, maar moeten dankzij wat schermutselingen in het verleden en een degradatie nu even pas op de plaats maken.
    Maar ajax vind jij dus wel groter dan de rest dat wedstrijden voor hun cl avontuur verplaatst moeten worden ten koste van Zwolle? Je kan dan ook zeggen tja hadden ze vorig jaar maar geen cl moeten halen!!!
  • 16 Apr 2019 om 10:53
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:50
      Wat een vreselijke kwal is dat toch die zou ik nu graag een knal willen verkopen!!!
    Hij valt best mee hoor! (zegt zijn moeder!)
  • 16 Apr 2019 om 10:51
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:34
      Het zal mij ook eigenlijk worst wezen waar de wedstrijd gespeeld wordt. Gewoon een groot scherm ergens in Enschede ophangen en dan kijken we de wedstrijd gewoon daar. Het allerbelangrijkste is dat we kampioen worden!
    Zal maandag pas zo zijn!
  • 16 Apr 2019 om 10:50
    Wat een vreselijke kwal is dat toch die zou ik nu graag een knal willen verkopen!!!
  • 16 Apr 2019 om 10:47
    De Witte denkt dat hij er verstand van heeft maar is gewoon een "meeprater" en volgens mij dient Twente een verzoek in en meer niet. Arnootje zit er helemaal naast.
  • 16 Apr 2019 om 10:42
    Heerlijk dit gelul,betekent maar weer dat we altijd in de belangstelling staan.wat een jaloezie!...heerlijk!
  • 16 Apr 2019 om 10:38
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:34
      Het zal mij ook eigenlijk worst wezen waar de wedstrijd gespeeld wordt. Gewoon een groot scherm ergens in Enschede ophangen en dan kijken we de wedstrijd gewoon daar. Het allerbelangrijkste is dat we kampioen worden!
    Juist!!!!
  • 16 Apr 2019 om 10:36
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:34
      Het zal mij ook eigenlijk worst wezen waar de wedstrijd gespeeld wordt. Gewoon een groot scherm ergens in Enschede ophangen en dan kijken we de wedstrijd gewoon daar. Het allerbelangrijkste is dat we kampioen worden!
    Dit.
  • 16 Apr 2019 om 10:34
    Het zal mij ook eigenlijk worst wezen waar de wedstrijd gespeeld wordt. Gewoon een groot scherm ergens in Enschede ophangen en dan kijken we de wedstrijd gewoon daar. Het allerbelangrijkste is dat we kampioen worden!
  • 16 Apr 2019 om 10:33
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:26
      Gewoon 185 kaarten voor het uitvak komend seizoen.
    Consequent alles vetoën in de ECV
  • 16 Apr 2019 om 10:32
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:26
      Gewoon 185 kaarten voor het uitvak komend seizoen.
    Zo is het, en zeggen dat er reparaties aan het vak zijn, waardoor de veiligheid in gevaar komt.
    Liefst helemaal geen neuzen in het stadion.
  • 16 Apr 2019 om 10:26
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:17
      Ooit, ja ooit, hoop ik dat Ajax onze FC nog een keertje nodig heb, om het op z'n Amsterdams te zeggen. Dan ook lik op stuk.
    Gewoon 185 kaarten voor het uitvak komend seizoen.
  • 16 Apr 2019 om 10:24
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:15
      Waar is Twente niet bescheiden in deze volgens jou?
      Of is het verboden een vraag te stellen als Twente zijnde?
    Ja precies, weer zon westerling na aper met zijn gepaste bescheidenheid. Wordt onderhand doodziek van dit soort figuren.
  • 16 Apr 2019 om 10:21
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:00
      Hij verbindt allerlei zaken aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Feit is dat FcT kampioen kan worden en veel supporters heeft. Gaat dus ook over crowd Control. FcT wordt in een sfeer gezet van ‘wij mogen niks zeggen omdat Enschede ons geholpen heeft’. Onzin. Ajax heeft een hele vette bankrekening maar betaalt gemeente Amsterdam geen cent terug. PSV ontvangt ook genoeg maar koopt de grond onder het stadion niet terug voor het zelfde geld en ga zo maar door!! Hoeveel krijgt Feyenoord voor het nieuwe stadion?? Het is nog steeds FcT pesten en lekker blijven doodschoppen op iemand die al op de grond ligt. Heeeel erg zwak en getuigd van erg zwakke journalistiek
    Helemaal met je eens, we worden landelijk totaal echt afgemaakt.
    Elk topic wat over onze club gaat komen de losers te voorschijn.
    Hopen dat we een redelijke selectie op de benen kunnen krijgen als we terug keren in eredivisie, dan kunnen we ze een beetje de mond snoeren.
    Van het slechte imago komen we toch nooit meer af.
  • 16 Apr 2019 om 10:17
    Ooit, ja ooit, hoop ik dat Ajax onze FC nog een keertje nodig heb, om het op z'n Amsterdams te zeggen. Dan ook lik op stuk.
  • 16 Apr 2019 om 10:15
    • Quote van 16 Apr 2019 om 08:58
      Ik vind dat ie helemaal gelijk heeft (wat het eerste stuk betreft). We moeten ons niet zo aanstellen. Het is nu eenmaal zo. Winnen we van jong Ajax zijn we kampioen gewordennop een plek waar bijna niemand er bij kan zijn. Super kloten, maar zo is het nu eenmaal. Wat als niet wij maar Sparta in die situatie had gezeten, hadden we dan met vol begrip met Sparta meegeluld, ik dacht het niet. We moeten ons nu even niet groter maken dan dat we zijn, we zijn FC Twente, we zijn de mooiste club, maar moeten dankzij wat schermutselingen in het verleden en een degradatie nu even pas op de plaats maken.
    Jij praat de westerlingen en Twente haters na.
    Je kunt beter naar de landelijke sites gaan, daar ga je zeker hoog scoren met je reacties. Hier op TF moet jij je volgens mij zeker niet op je gemak voelen.
  • 16 Apr 2019 om 10:06
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:57
      Vermeulen trekt de zaak wel buiten proporties. FC Twente heeft niks geeist, is niet onbescheiden, en verbeeld zich niks. FC Twente heeft gewoon netjes een vraag aan Ajax gesteld. Het antwoord van Ajax is nee, met netjes een reden erbij gegeven. Dan is de discussie toch klaar? Accepteren en weer overgaan tot de orde van de dag. Overigens verwacht ik dat FC Twente vrijdag verliest van Jong Ajax, daarbij in het midden gelaten of dat met opzet zal zijn, of vanwege het matige spel van Twente. Als Sparta dan ook nog een beetje meewerkt door tenminste een puntje te pakken tegen Helmond, dan krijgen we bij FC Twente toch precies wat we graag willen: een kampioenswedstrijd in de eigen Grolsch Veste, op tweede paasdag.
    Er zijn drie wedstrijden om kampioen te worden. Geloof niet dat FcT er ook maar één onbenut laat. Zo goed spelen we niet.
  • 16 Apr 2019 om 09:57
    Vermeulen trekt de zaak wel buiten proporties. FC Twente heeft niks geeist, is niet onbescheiden, en verbeeld zich niks. FC Twente heeft gewoon netjes een vraag aan Ajax gesteld. Het antwoord van Ajax is nee, met netjes een reden erbij gegeven. Dan is de discussie toch klaar? Accepteren en weer overgaan tot de orde van de dag. Overigens verwacht ik dat FC Twente vrijdag verliest van Jong Ajax, daarbij in het midden gelaten of dat met opzet zal zijn, of vanwege het matige spel van Twente. Als Sparta dan ook nog een beetje meewerkt door tenminste een puntje te pakken tegen Helmond, dan krijgen we bij FC Twente toch precies wat we graag willen: een kampioenswedstrijd in de eigen Grolsch Veste, op tweede paasdag.
  • 16 Apr 2019 om 09:43
    Heeft die witte Chinees wel eens van 'logica' gehoord? Wat hij zegt, slaat echt als een tang op een varken.
  • 16 Apr 2019 om 09:38
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:37
      Had Ajax maar niet de volgende ronde champ.leage moeten halen dan hadden ze ook niet hoeven vragen om een dag meer rust arno vermeulen wel heel erg kort door de bocht hadden ze maar niet moeten degraderen ik denk nog steeds dat dit moest van de knvb.
    Nee het is compleet onterecht dat we zijn gedegradeerd. Lul niet zo dom man....
  • 16 Apr 2019 om 09:37
    Had Ajax maar niet de volgende ronde champ.leage moeten halen dan hadden ze ook niet hoeven vragen om een dag meer rust arno vermeulen wel heel erg kort door de bocht hadden ze maar niet moeten degraderen ik denk nog steeds dat dit moest van de knvb.
  • 16 Apr 2019 om 09:35
    Aldus mister "oetlul" himself
  • 16 Apr 2019 om 09:31
    Arno Vermeulen is altijd al anti Twente geweest, zelfs met het commentaar in de wedstrijden van FC Twente!
  • 16 Apr 2019 om 09:20
    Witte Chinees?
  • 16 Apr 2019 om 09:19
    Ik hekel Vermeulen. Wat een figuur joh
  • 16 Apr 2019 om 09:19
    Afgelopen 10 jaar ruim 230 miljoen aan steun van gemeentes aan BVO’s. Das echt niet allemaal naar FcT gegaan!
  • 16 Apr 2019 om 09:16
    Arno moet op tijd zijn medicatie slikken, het wordt tijd dat Arno Vermeulen in bescherming wordt genomen.
  • 16 Apr 2019 om 09:15
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:10
      Gepaste bescheidenheid zou FCT sieren. Zadel anderen niet met ons probleem op en accepteer de situatie zoals deze nu eenmaal is. Open het stadion, zet er een scherm neer zoals ook in 2010 gebeurd is en ga niet met z'n allen richting Amsterdam. Mocht FCT kampioen worden wat nog maar zeer de vraag is gezien het vertoonde spel tegen Telstar en de wedstrijd van Jong Ajax gisteren, vieren we het gewoon 2e Paasdag.
    Buiten het feit wat er gaat gebeuren vrijdag, hoeft FcT zich niet ‘bescheiden’ op te blijven stellen. Hoe lang moeten we daar nog mee doorgaan. Word er kotsmisselijk van. Een tijd geleden een artikel gelezen over steun van gemeentes aan de plaatselijke BVO. FcT stond niet eens in de top 10!!
  • 16 Apr 2019 om 09:15
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:10
      Gepaste bescheidenheid zou FCT sieren. Zadel anderen niet met ons probleem op en accepteer de situatie zoals deze nu eenmaal is. Open het stadion, zet er een scherm neer zoals ook in 2010 gebeurd is en ga niet met z'n allen richting Amsterdam. Mocht FCT kampioen worden wat nog maar zeer de vraag is gezien het vertoonde spel tegen Telstar en de wedstrijd van Jong Ajax gisteren, vieren we het gewoon 2e Paasdag.
    Waar is Twente niet bescheiden in deze volgens jou?
    Of is het verboden een vraag te stellen als Twente zijnde?
  • 16 Apr 2019 om 09:14
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:10
      Gepaste bescheidenheid zou FCT sieren. Zadel anderen niet met ons probleem op en accepteer de situatie zoals deze nu eenmaal is. Open het stadion, zet er een scherm neer zoals ook in 2010 gebeurd is en ga niet met z'n allen richting Amsterdam. Mocht FCT kampioen worden wat nog maar zeer de vraag is gezien het vertoonde spel tegen Telstar en de wedstrijd van Jong Ajax gisteren, vieren we het gewoon 2e Paasdag.
    Onvoorstelbaar.."Zadel anderen niet met een probleem op". Dat doet Twente toch ook niet? Het enige wat ze hebben gedaan is een verzoek neer leggen of het naar de JCA kan. Ajax/Amsterdam kan daarop prima nee zeggen en is het klaar.
  • 16 Apr 2019 om 09:10
    Waarom nemen ze bij VI deze man altijd op de korrel?juist daarom,
  • 16 Apr 2019 om 09:10
    Gepaste bescheidenheid zou FCT sieren. Zadel anderen niet met ons probleem op en accepteer de situatie zoals deze nu eenmaal is. Open het stadion, zet er een scherm neer zoals ook in 2010 gebeurd is en ga niet met z'n allen richting Amsterdam. Mocht FCT kampioen worden wat nog maar zeer de vraag is gezien het vertoonde spel tegen Telstar en de wedstrijd van Jong Ajax gisteren, vieren we het gewoon 2e Paasdag.
  • 16 Apr 2019 om 09:08
    Echt onvoorstelbaar hoe je als club wordt weg gezet. We hebben alleen een verzoek neer gelegd, niemand het mes op de keel gezet of wat geëist. Een verzoek om te praten met elkaar en te kijken naar de mogelijkheden. Het is ook geen wonder dat Nederland steeds verder verhard als je hiervoor al door iedereen in de hoek wordt gedrukt.
  • 16 Apr 2019 om 09:00
    Hij verbindt allerlei zaken aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Feit is dat FcT kampioen kan worden en veel supporters heeft. Gaat dus ook over crowd Control. FcT wordt in een sfeer gezet van ‘wij mogen niks zeggen omdat Enschede ons geholpen heeft’. Onzin. Ajax heeft een hele vette bankrekening maar betaalt gemeente Amsterdam geen cent terug. PSV ontvangt ook genoeg maar koopt de grond onder het stadion niet terug voor het zelfde geld en ga zo maar door!! Hoeveel krijgt Feyenoord voor het nieuwe stadion?? Het is nog steeds FcT pesten en lekker blijven doodschoppen op iemand die al op de grond ligt. Heeeel erg zwak en getuigd van erg zwakke journalistiek
  • 16 Apr 2019 om 08:58
    Ik kan al die reacties wel begrijpen maar ze vergeten dat voetbal voor de supporters is Twente supporters maken al massaal een feest van elke uit wedstrijd, ik hoop dat het uitvak hier dan ook leeg blijft en er spontaan massa’s feestende supportes door heel Amsterdam trekken.
  • 16 Apr 2019 om 08:58
    Ik vind dat ie helemaal gelijk heeft (wat het eerste stuk betreft). We moeten ons niet zo aanstellen. Het is nu eenmaal zo. Winnen we van jong Ajax zijn we kampioen gewordennop een plek waar bijna niemand er bij kan zijn. Super kloten, maar zo is het nu eenmaal. Wat als niet wij maar Sparta in die situatie had gezeten, hadden we dan met vol begrip met Sparta meegeluld, ik dacht het niet. We moeten ons nu even niet groter maken dan dat we zijn, we zijn FC Twente, we zijn de mooiste club, maar moeten dankzij wat schermutselingen in het verleden en een degradatie nu even pas op de plaats maken.
  • 16 Apr 2019 om 08:54
    Deze man graag met ducktape z’n mond snoeren. Sinds wanneer mag je niet vragen wat er mogelijk is. Ongelofelijk wat een .....
  • 16 Apr 2019 om 08:52
    Een vrij respectloze opmerking. In het voetbal landschap moeten we het samen doen.
  • 16 Apr 2019 om 08:49
    Hoe hoog is het IQ van deze kneus? ‘Hadden ze maar niet moeten degraderen ‘... En een dergelijk iemand is chef voetbal staatsomroep ? Hilarisch
  • 16 Apr 2019 om 08:49
    Wat een mafklapper.
  • 16 Apr 2019 om 08:48
    Ik vind dit de meest overschatte, zelfingenomen paardelul van nl tv, met zn priemende rattenoogjes. Zijn mening is er 1 & doet niet ter zake.