Bijen vreest 'anticlimax': ''Ik hoop dat Sparta vrijdag wint''

( 12 reacties)
Bijen vreest 'anticlimax': ''Ik hoop dat Sparta vrijdag wint''

Peet Bijen hoopt dat Sparta Rotterdam komende vrijdag geen fout maakt en zich 'gewoon' ontdoet van Helmond Sport. Wanneer de Kasteelheren onderuit gaan, wordt FC Twente kampioen zonder zelf in actie te komen. 

"Ik hoop dat Sparta vrijdag wint", zegt Bijen in gesprek met TC Tubantia. "Het zou een anticlimax zijn als we vrijdag kampioen worden zonder te spelen. Aan de andere kant: dan ben je er en is de prijs binnen." Bijen kreeg in de groepsapp van de selectie te horen dat er vandaag meer duidelijkheid komt omtrent de afgelasting. "De buitenlandse jongens hebben geen idee wat er in de nieuwsberichten staat, dus onze teammanager heeft het ze net uitgelegd."

Zelf baalt de mandekker ervan dat het duel niet doorgaat, al begrijpt hij de beweegredenen. "Dat de wedstrijd is afgelast, snap ik wel als je naar de veiligheid kijkt. Maar het zou fijn geweest zijn als Ajax met ons had meegedacht, zoals zij ook willen dat de rest van het land met hen meedenkt", vervolgt Bijen.

Bijen rekent erop dat de spelersgroep komende vrijdag gezamenlijk naar Sparta - Helmond Sport gaat kijken. "Het is hoe dan ook het mooiste om kampioen te worden als je zelf speelt en niet terwijl je televisie kijkt in het spelershome. Maar het is niet anders", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2019 om 13:18
    • Quote van 17 Apr 2019 om 08:25
      Ik denk dat er nog een verrassing uit de hoge hoed komt, iets zoals spelen op een geheime locatie.
    Denk niet dat Twente daarmee akkoord gaat. Je houdt dan eigenlijk de club (supporters) buiten de deur. Dat moet je niet willen. Bovendien als het wordt uitgezonden staan er redelijk snel alsnog veel supporters voor de deur. Het dan niet uitzenden zou helemaal een no go zijn richting supporters. Dat verwacht ik dus niet.
  • 17 Apr 2019 om 11:33
    • Quote van 17 Apr 2019 om 07:46
      Sparta moet gewoon verliezen vrijdag scheiß egal of je dan kampioennuuuuu bent. Je zal maandag maar verliezen dan breekt de stres uit. Maandag maar eerst beginnen met een homeless feestje
    Juist!!!! Tja en het zou wel goed bij dit seizoen passen al met al. Want met een beetje VOETBAL heeft dit kampioenschap niks te maken hahahahaha
  • 17 Apr 2019 om 09:06
    Scheelt dat Sparta thuis moet tegen nr 19. Acht de kans klein dat ze verliezen. Hoop gewoon op een winst van Sparta want die winnen de laatste 3 overige duels ook niet dus stel wij verliezen alles verwacht ik nog dat we kampioen worden.
  • 17 Apr 2019 om 08:47
    • Quote van 17 Apr 2019 om 07:46
      Sparta moet gewoon verliezen vrijdag scheiß egal of je dan kampioennuuuuu bent. Je zal maandag maar verliezen dan breekt de stres uit. Maandag maar eerst beginnen met een homeless feestje
    Zo is dat Messi. Met dit Twente weet je het maar nooit.
  • 17 Apr 2019 om 08:36
    De ploeg die de meeste punten heeft wordt kampioen, ook al wordt dat vrijdag. Feestje komt er dan toch ook wel. Stel dat dat zo is, dan kunnen ze dat maandag als kampioensploeg bewijzen.
  • 17 Apr 2019 om 08:30
    Zo snel mogelijk kampioen en doorselecteren, trainer en splers.
  • 17 Apr 2019 om 08:25
    Ik denk dat er nog een verrassing uit de hoge hoed komt, iets zoals spelen op een geheime locatie.
  • 17 Apr 2019 om 08:19
    Hoe eerder kampioen, hoe beter. Ook beter voor de spelers die de club op vizier heeft. Dat geeft voor die spelers ook een opluchting en duidelijkheid zoals bijv. Pelle van Amersfoort.
  • 17 Apr 2019 om 08:08
    • Quote van 17 Apr 2019 om 08:04
      eens, laat ze maar gewoon verliezen....
      maar anderzijds zie ik Sparta ook niet winnen bij Jong PSV a.s. maandag
    Daar moeten we ook niet vanuit gaan. Gewoon zelf winnen is het beste.
  • 17 Apr 2019 om 08:04