Lof voor Brama: ''Misschien moet hij ook een standbeeld krijgen''

( 15 reacties)
Lof voor Brama: ''Misschien moet hij ook een standbeeld krijgen''

Blaise Nkufo werd kampioen met FC Twente van de eredivisie en hij speelde toen samen met Wout Brama. De middenvelder staat dit seizoen weer onder contract in Enschede. 

De aanvaller is lovend over de huidige aanvoerder. "Wout, een geweldige kerel in onze tijd samen. Hij was een heel betrouwbare jongen. Een middenvelder die altijd een voldoende haalde'', vertelt hij in gesprek met TC Tubantia. Dat hij betrouwbaar is toonde hij ook na de degradatie van FC Twente. Hij tekende namelijk meteen een contract bij de Tukkers om de club te helpen. 

''Dat Wout bij FC Twente terugkeerde, tekent zijn liefde voor de club", vervolgt de oud-spits. "Hij gaat nu ook geschiedenis schrijven: als de enige speler die met FC Twente kampioen is geworden in de eredivisie en de eerste divisie. Misschien moet hij ook een standbeeld krijgen, ha, ha."

Nkufo kan zich het titelfeest met Brama in 2010 nog goed voor de geest halen. "In tegenstelling tot andere jongens", zegt hij lachend. "Ik blijf altijd vrij gereserveerd en koel, maar bij een aantal gingen de remmen los. Ik zie Theo Janssen nog met dat treetje bier vallen, dat kon alleen Theo gebeuren. Gelukkig liep het goed af."

"De fans maakten veel indruk op mij. Zeker op de terugweg naar Enschede. Ze stonden op de snelweg en op viaducten met fakkels en vuurwerk. In die Engelse dubbeldekker waren we echt aan het genieten", aldus Nkufo.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Apr 2019 om 09:55
    • Quote van 21 Apr 2019 om 08:44
      In zware tijden Twente verlaten en kiezen voor je droomclub en uit komen bij Pec Zwolle en Utrecht. Optyfen met je standbeeld iedereen krijgt tegenwoordig maar een standbeeld. Was ie belangerijk dit seizoen ja heeft hij ook veel aan Twente te danken gehad ja.
    hij wou in eerste instantie niet verlengen omdat hij een keer naar het buitenland wou, opzich wel logisch. Geen club meldde zich en toen wou hij alsnog tekenen maar was het niet meer nodig, weet niet meer welke speler twente er toen had staan. Geen klasbak iig
  • 21 Apr 2019 om 08:44
    • Quote van 20 Apr 2019 om 16:53
      Smaken verschillen ik kom voor wout naar het stadion....als we kampioen worden heeft hij helemaal een standbeeld verdient...naar Twente gaan in moeilijke tijden dat zijn pas helden!
    In zware tijden Twente verlaten en kiezen voor je droomclub en uit komen bij Pec Zwolle en Utrecht. Optyfen met je standbeeld iedereen krijgt tegenwoordig maar een standbeeld. Was ie belangerijk dit seizoen ja heeft hij ook veel aan Twente te danken gehad ja.
  • 21 Apr 2019 om 00:10
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:49
      Minste speler. Jij snapt er ook geen fuck van.
    Hij snapt het heel goed. Die anderen konden beter voetballen. Wout stond erin omdat hij de balans bewaarde, niets fout deed en precies wist wat hij niet kon. Of zoals Cruyff zei: voetbal is een simpel spel, maar het moeilijkste wat er is is simpel voetballen.
  • 20 Apr 2019 om 23:58
    Epi, Jeuring, Theo Sanchez Torres, Kufo Sander Boschker en Wout Wie goat weer noa hoes
  • 20 Apr 2019 om 19:00
    Is er eigenlijk nog ruimte naast het standbeeld van Blaise en Sander?
  • 20 Apr 2019 om 18:31
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:49
      Minste speler. Jij snapt er ook geen fuck van.
    In 2010 waren de meeste medespelers nu eenmaal beter. Of vond jij Brama soms beter dan Theo Janssen destijds?
  • 20 Apr 2019 om 18:09
    Iedereen een standbeeld! Madame Tussauds van het oosten.
  • 20 Apr 2019 om 16:57
    • Quote van 20 Apr 2019 om 16:53
      Smaken verschillen ik kom voor wout naar het stadion....als we kampioen worden heeft hij helemaal een standbeeld verdient...naar Twente gaan in moeilijke tijden dat zijn pas helden!
    is niet negatief bedoeld over Wout,die man verdiend zeker een standbeeld,en na zijn loopbaan zeker een goede functie bij Twente Wout is nog een echte clubman
  • 20 Apr 2019 om 16:53
    • Quote van 20 Apr 2019 om 16:32
      Ik kan wel genieten van zijn werklust en leiderschap in het veld. Snap wat je bedoeld maar voor zulke spelers kom ik ook naar het stadion.
    Smaken verschillen ik kom voor wout naar het stadion....als we kampioen worden heeft hij helemaal een standbeeld verdient...naar Twente gaan in moeilijke tijden dat zijn pas helden!
  • 20 Apr 2019 om 16:32
    • Quote van 20 Apr 2019 om 16:27
      Wout is geen speler waarvoor je naar het stadion gaat,maar Wout is zo nuttig en slim
    Ik kan wel genieten van zijn werklust en leiderschap in het veld. Snap wat je bedoeld maar voor zulke spelers kom ik ook naar het stadion.
  • 20 Apr 2019 om 16:27
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:49
      Minste speler. Jij snapt er ook geen fuck van.
    Wout is geen speler waarvoor je naar het stadion gaat,maar Wout is zo nuttig en slim
  • 20 Apr 2019 om 15:49
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:14
      Brama heeft morgen alle prijzen in het betaalde voetbal gewonnen. Dat kun je uniek noemen. Hij heeft alles uit zijn carriere gehaald. Het is hem gelukt om een basisspeler te zijn in het kampioensteam van 2010. Ik denk dat hij toen de speler in de basis was met de minste kwaliteiten. Het tekent zijn karakter. Als beperkte voetballer kun je het op karakter ver schoppen. Hij zou ook zeker een standbeeld mogen hebben. Hij kwam terug om met FcT weer terug naar de eredivisie te brengen en het is hem gelukt.
    Minste speler. Jij snapt er ook geen fuck van.
  • 20 Apr 2019 om 15:14
    Brama heeft morgen alle prijzen in het betaalde voetbal gewonnen. Dat kun je uniek noemen. Hij heeft alles uit zijn carriere gehaald. Het is hem gelukt om een basisspeler te zijn in het kampioensteam van 2010. Ik denk dat hij toen de speler in de basis was met de minste kwaliteiten. Het tekent zijn karakter. Als beperkte voetballer kun je het op karakter ver schoppen. Hij zou ook zeker een standbeeld mogen hebben. Hij kwam terug om met FcT weer terug naar de eredivisie te brengen en het is hem gelukt.
  • 20 Apr 2019 om 15:14
    Brama heeft morgen alle prijzen in het betaalde voetbal gewonnen. Dat kun je uniek noemen. Hij heeft alles uit zijn carriere gehaald. Het is hem gelukt om een basisspeler te zijn in het kampioensteam van 2010. Ik denk dat hij toen de speler in de basis was met de minste kwaliteiten. Het tekent zijn karakter. Als beperkte voetballer kun je het op karakter ver schoppen. Hij zou ook zeker een standbeeld mogen hebben. Hij kwam terug om met FcT weer terug naar de eredivisie te brengen en het is hem gelukt.
  • 20 Apr 2019 om 14:49
    Hoop maar dat ze niet deze foto gebruiken als inspiratie voor het standbeeld. ;)