Drommel: ''Als het aan mij ligt, blijf ik hier voorlopig nog''

( 37 reacties)
Drommel: ''Als het aan mij ligt, blijf ik hier voorlopig nog''

Joël Drommel lag vorig seizoen regelmatig onder vuur bij FC Twente, maar is deze voetbaljaargang een stabiele factor onder de lat bij de koploper van de Keuken Kampioen Divisie.

"In de eredivisie, en zeker bij een geplaagde club als Twente, heeft iedereen een mening over je", blikt Drommel terug in gesprek met De Gooi- en Eemlander. "Als je een fout maakt, krijg je heel Nederland over je heen. Uiteindelijk word je daar een vent van, maar in eerste instantie maakt het je onzeker."

Drommel vindt het dan ook niet erg om op het tweede niveau actief te zijn. "Wat dat betreft was de degradatie van Twente voor mij persoonlijk een zegen. In de eerste divisie heb ik me in de luwte verder kunnen ontwikkelen. Bewuster, slimmer, volwassener. Ik ben een man geworden", aldus de 22-jarige sluitpost, die zich komend seizoen wel wil laten zien op het hoogste niveau.

"Mooi dat we meteen weer terug kunnen keren. Deze club hoort in de eredivisie thuis", meent Drommel, die nog niet zeker weet of hij komend seizoen bij FC Twente speelt. "Mijn contract loopt deze zomer af en de club heeft alle contractbesprekingen uitgesteld tot na het binnenhalen van de titel. Maar ze zijn tevreden over me en als het aan mij ligt, blijf ik hier voorlopig nog."

"Ik heb dit seizoen absoluut mijn visitekaartje afgegeven", vervolgt Drommel. "Nu wil ik me ook in de eredivisie bewijzen. Dan ben ik voor mijn gevoel pas echt geslaagd bij FC Twente."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Apr 2019 om 14:12
    • Quote van 21 Apr 2019 om 14:03
      marketing??...nog nooit wat van gemerkt..
    John W en Hengelo zitten hier toch?
  • 21 Apr 2019 om 14:03
    • Quote van 21 Apr 2019 om 13:14
      Exploitatie kosten, onderhoud, marketing etc, etc
    marketing??...nog nooit wat van gemerkt..
  • 21 Apr 2019 om 13:14
    • Quote van 21 Apr 2019 om 12:51
      ik geef toe ik begrijp het ook niet helemaal ..23 milj. budget 5 milj voor spelers ..blijft nog 18 milj ..voor wat...100 medewerkers ook ca. 5 milj. blijft nog 13 milj. waaraan dan ?
    Exploitatie kosten, onderhoud, marketing etc, etc
  • 21 Apr 2019 om 12:51
    • Quote van 20 Apr 2019 om 20:42
      Zoals gewoonlijk begrijp jij helemaal niets.

      Pak je telraam.

      Wij hadden een astronomisch spelersbudget voor KKD begrippen, daar ging op het laatst nog even 1.5 miljoen bij op. Inhoudend dat onze totale selectie (overgebleven) nogal duur was en dat die 1.5 miljoen dus nodig was om aan te vullen.

    ik geef toe ik begrijp het ook niet helemaal ..23 milj. budget 5 milj voor spelers ..blijft nog 18 milj ..voor wat...100 medewerkers ook ca. 5 milj. blijft nog 13 milj. waaraan dan ?
  • 21 Apr 2019 om 11:45
    is wel grappig dat met over de salaris van Drommel aan het bakkelein is. Drommel kreeg in 2015 zijn nu aflopend contract dus in die tijd zou het beste wel mogelijk geweest zijn dat er 5 ton werd betaald?maar dat is nu niet belangrijk, de vraag is wil hij nu tekenen voor een contract wat FC Twente nu kan bieden?hoop van wel.

  • 20 Apr 2019 om 23:16
    • Quote van 20 Apr 2019 om 20:42
      Zoals gewoonlijk begrijp jij helemaal niets.

      Pak je telraam.

      Wij hadden een astronomisch spelersbudget voor KKD begrippen, daar ging op het laatst nog even 1.5 miljoen bij op. Inhoudend dat onze totale selectie (overgebleven) nogal duur was en dat die 1.5 miljoen dus nodig was om aan te vullen.

    Drommel die 5 ton verdient. Ja in zijn dromen zou hij dit graag willen verdienen bij fctwente. Deze doelman verdient dit bedrag zeker niet bij fctwente.
  • 20 Apr 2019 om 20:42
    • Quote van 20 Apr 2019 om 18:51
      Een broodje aap verhaal deze bedragen kan fctwente helemaal niet meer betalen.
    Zoals gewoonlijk begrijp jij helemaal niets.

    Pak je telraam.

    Wij hadden een astronomisch spelersbudget voor KKD begrippen, daar ging op het laatst nog even 1.5 miljoen bij op. Inhoudend dat onze totale selectie (overgebleven) nogal duur was en dat die 1.5 miljoen dus nodig was om aan te vullen.

  • 20 Apr 2019 om 20:27
    • Quote van 20 Apr 2019 om 18:35
      Als dat waar is dan snap ik wel dat je in financiele problemen komt
    Was dus geen aanname van mij, maar eerdere berichten hier deze week.
  • 20 Apr 2019 om 20:25
    • Quote van 20 Apr 2019 om 19:59
      Spelers als Assaidi, Bijen, Boere, Brondeel, Drommel, vd Lely, vd Heyden en Vuckic hebben allemaal nog een duur Eredivisie contract dus die zullen de nodige tonnen per jaar verdienen.
    Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  • 20 Apr 2019 om 20:14
    • Quote van 20 Apr 2019 om 19:59
      Spelers als Assaidi, Bijen, Boere, Brondeel, Drommel, vd Lely, vd Heyden en Vuckic hebben allemaal nog een duur Eredivisie contract dus die zullen de nodige tonnen per jaar verdienen.
    contracten van drommel en assaidi lopen af, lely vd heijden vuckic nog maar 1 jaar. Die wil twente verlengen, anders verkopen neem ik aan. Assaidi zou ik laten gaan, alleen drommel verlengen
  • 20 Apr 2019 om 19:59
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:15
      Ik zag het deze week vaker dat hij 5 ton verdient. . Is dat zo? Niemand heeft het bevestigd, of ik heb het iets gemist.
    Spelers als Assaidi, Bijen, Boere, Brondeel, Drommel, vd Lely, vd Heyden en Vuckic hebben allemaal nog een duur Eredivisie contract dus die zullen de nodige tonnen per jaar verdienen.
  • 20 Apr 2019 om 19:04
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:39
      Spelers moeten kansen krijgen, echter zoals drommel vorig jaar keepte is het meer dan logisch dat er gemor kwam. Hij was zó dramatisch, des te knapper dat hij dit jaar een sterkhouder is. Dit geldt ook voor bijen.
    Het is heel simpel waarom je het vorige seizoen bent gedegradeerd. Er was zoveel onrust binnen de hele club dat dit verlammende consequenties had voor alle spelers. Deze spelers speelden meer tegen zichzelf dat tegen de tegenstanders. Daarom is het ook zo knap dit seizoen dat de trainers de problemen die er waren niet hebben uitvergroot. Maar juist de dingen die goed gingen en waar je mee verder kunt positief benaderen. Dat is een van de belangrijkste reden dat ze nu kampioen gaan worden.
  • 20 Apr 2019 om 18:51
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:15
      Ik zag het deze week vaker dat hij 5 ton verdient. . Is dat zo? Niemand heeft het bevestigd, of ik heb het iets gemist.
    Een broodje aap verhaal deze bedragen kan fctwente helemaal niet meer betalen.
  • 20 Apr 2019 om 18:35
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:15
      Ik zag het deze week vaker dat hij 5 ton verdient. . Is dat zo? Niemand heeft het bevestigd, of ik heb het iets gemist.
    Als dat waar is dan snap ik wel dat je in financiele problemen komt
  • 20 Apr 2019 om 15:48
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:28
      Wat is voetbalverstand dan precies Piet Likeur? Verschillende inzichten vind ik persoonlijk niet te koppelen aan wel of geen voetbalverstand. Vergeet daarnaast niet dat het ook anders uit had kunnen pakken voor Drommel, want ook Joël heeft ons punten gekost bij aanvang van de competitie.
    Tja , wat is voetbalverstand, dat je binnen een halve wedstrijd kunt zien dat iemand bepaalde kwaliteiten bezig. Mijn mening.
  • 20 Apr 2019 om 15:39
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:09
      Hij geeft het zelf aan: je wordt er onzeker van....Voor keepers en spitsen is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste... als we dat weten waarom zagen we dan toch spelers van de club die we graag willen zien winnen helemaal af? Dat kan ik nooit goed plaatsen...
    Spelers moeten kansen krijgen, echter zoals drommel vorig jaar keepte is het meer dan logisch dat er gemor kwam. Hij was zó dramatisch, des te knapper dat hij dit jaar een sterkhouder is. Dit geldt ook voor bijen.
  • 20 Apr 2019 om 15:28
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:19
      Mensen zonder voetbalverstand. ????????
    Wat is voetbalverstand dan precies Piet Likeur? Verschillende inzichten vind ik persoonlijk niet te koppelen aan wel of geen voetbalverstand. Vergeet daarnaast niet dat het ook anders uit had kunnen pakken voor Drommel, want ook Joël heeft ons punten gekost bij aanvang van de competitie.
  • 20 Apr 2019 om 15:20
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:51
      Een normaal eredivisie salaris
    Moet hij dan inleveren ?
  • 20 Apr 2019 om 15:19
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:21
      Eens maar dat zeiden die mensen ook over drommel :)
    Mensen zonder voetbalverstand. ????????
  • 20 Apr 2019 om 15:15
    • Quote van 20 Apr 2019 om 15:07
      Zeg 2 ton, is dan 2.5x minder dan wat hij nu verdiend. Zou jij dit doen na een goed seizoen?
    Ik zag het deze week vaker dat hij 5 ton verdient. . Is dat zo? Niemand heeft het bevestigd, of ik heb het iets gemist.
  • 20 Apr 2019 om 15:07
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:51
      Een normaal eredivisie salaris
    Zeg 2 ton, is dan 2.5x minder dan wat hij nu verdiend. Zou jij dit doen na een goed seizoen?
  • 20 Apr 2019 om 14:55
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:47
      Deze heeft talent, onze spitsen niet.
    De spitsen hebben helaas niet kunnen overtuigen. Op dit niveau moet je er boven uit kunnen stijgen om een niveau hoger mee te kunnen. Dat hebben ze niet laten zien.
  • 20 Apr 2019 om 14:51
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:50
      Vertel er ook even bij wat hij dan wel niet mag verdienen , volgens mij is dat nu het grootste probleem bij Twente.
    Een normaal eredivisie salaris
  • 20 Apr 2019 om 14:45
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:29
      Ik denk dat je als club en supporters altijd een bepaald niveau na moet blijven streven, en dat spelers dus best een bepaalde druk mogen voelen. Ik denk dat de kritieken voor Drommel juist goed uit hebben gepakt.
    Dat is indd misschien wel de keerzijde dat ze daardoor juist sterk zijn geworden... lastig te bepalen
  • 20 Apr 2019 om 14:29
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:09
      Hij geeft het zelf aan: je wordt er onzeker van....Voor keepers en spitsen is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste... als we dat weten waarom zagen we dan toch spelers van de club die we graag willen zien winnen helemaal af? Dat kan ik nooit goed plaatsen...
    Ik denk dat je als club en supporters altijd een bepaald niveau na moet blijven streven, en dat spelers dus best een bepaalde druk mogen voelen. Ik denk dat de kritieken voor Drommel juist goed uit hebben gepakt.
  • 20 Apr 2019 om 14:21
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:47
      Deze heeft talent, onze spitsen niet.
    Eens maar dat zeiden die mensen ook over drommel :)
  • 20 Apr 2019 om 13:50
    • Quote van 20 Apr 2019 om 12:35
      Als de club wil bouwen aan een elftal dan zou ik beginnen met hem een 3-jarig contract aan te bieden. Hij heeft een geweldig seizoen gedraaid en zijn kwaliteiten laten zien. Als hij zich zo doorontwikkelt dan kan hij de top van de eredivisie halen. Het talent heeft hij. Nu is het alleen de vraag of hij dit in de eredivisie kan doorzetten. Ik zeg van wel. Deze jongen heeft er 2 extreme jaren ervaring bij. Ook Bijen heeft dit seizoen laten zien dat hij een nieuwe kans in de eredivisie verdiend heeft.
    Vertel er ook even bij wat hij dan wel niet mag verdienen , volgens mij is dat nu het grootste probleem bij Twente.
  • 20 Apr 2019 om 13:47
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:09
      Hij geeft het zelf aan: je wordt er onzeker van....Voor keepers en spitsen is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste... als we dat weten waarom zagen we dan toch spelers van de club die we graag willen zien winnen helemaal af? Dat kan ik nooit goed plaatsen...
    Deze heeft talent, onze spitsen niet.
  • 20 Apr 2019 om 13:19
    • Quote van 20 Apr 2019 om 13:09
      Hij geeft het zelf aan: je wordt er onzeker van....Voor keepers en spitsen is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste... als we dat weten waarom zagen we dan toch spelers van de club die we graag willen zien winnen helemaal af? Dat kan ik nooit goed plaatsen...
    Precies. Kijk hoe zwaar vooral de eigen jongens het hier mee gehad hebben.
  • 20 Apr 2019 om 13:09
    Hij geeft het zelf aan: je wordt er onzeker van....Voor keepers en spitsen is zelfvertrouwen het allerbelangrijkste... als we dat weten waarom zagen we dan toch spelers van de club die we graag willen zien winnen helemaal af? Dat kan ik nooit goed plaatsen...
  • 20 Apr 2019 om 12:43
    Mooie reactie van Joel en duidelijk genoeg lijkt me. Ik hoop dat een aantal meer dit uitspreken.
  • 20 Apr 2019 om 12:37
    Prima!!!
  • 20 Apr 2019 om 12:35
    Als de club wil bouwen aan een elftal dan zou ik beginnen met hem een 3-jarig contract aan te bieden. Hij heeft een geweldig seizoen gedraaid en zijn kwaliteiten laten zien. Als hij zich zo doorontwikkelt dan kan hij de top van de eredivisie halen. Het talent heeft hij. Nu is het alleen de vraag of hij dit in de eredivisie kan doorzetten. Ik zeg van wel. Deze jongen heeft er 2 extreme jaren ervaring bij. Ook Bijen heeft dit seizoen laten zien dat hij een nieuwe kans in de eredivisie verdiend heeft.
  • 20 Apr 2019 om 12:32
    Mooi nog een jaar behouden en dan volgend jaar hopelijk voor een leuk bedrag verkopen.
  • 20 Apr 2019 om 12:31
    • Quote van 20 Apr 2019 om 12:26
      Dat klinkt goed. Hopelijk komen ze tot een contract.
    Dat gaat wel gebeuren nav zijn prestaties. Ik denk persoonlijk dat ie nog steeds tekort komt voor het hoogste niveau maar ik laat me verrassen.
  • 20 Apr 2019 om 12:27
    Welkom en blijven.
  • 20 Apr 2019 om 12:26
    Dat klinkt goed. Hopelijk komen ze tot een contract.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›