Rutten gaat FC Twente helpen: ''Dat heeft hij ons beloofd''

( 58 reacties)
Rutten gaat FC Twente helpen: ''Dat heeft hij ons beloofd''

Donderdag kwam het nieuws naar buiten dat Gonzalo Garcia Garcia volgend seizoen de nieuwe trainer is van FC Twente. De oefenmeester heeft nog niet veel ervaring en daarom wordt Fred Rutten ingezet. 

De oud-trainer van de Tukkers gaat de nieuwe trainer voorzien van advies, vertelt Ted van Leeuwen tegen TC Tubantia. "Dat heeft hij ons beloofd. Je moet daarbij denken aan de rol die Van Marwijk vervult bij PSV. Zonder dat het vastligt en zonder verplichtingen op voorhand, gaat hij de trainer helpen."

Garcia Garcia is blij dat Rutten hem wil helpen om wegwijs te worden als trainer. "Ik heb met Fred gesproken en dat was een heel goed en interessant gesprek. Ik zou wel gek zijn als ik geen gebruik van hem ga maken. Hij heeft enorm veel kwaliteit en ervaring en daar kan ik alleen maar van leren." Het is niet uitgesloten dat Rutten ook af en toe op het trainingsveld zal staan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 May 2019 om 08:52
    Ikzeg. Ja dit is beter voor carcia en natuurlijk voor iedereen die ons fctwente lief heeft. Geweldig Hulp van fred. Een man van de club die bij mij even weg was, maar dit vind ik super hij gaat ons verder helpen. Samen met carcia en de technische staf. Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes toe in het toe treden van de eredivisie.
  • 17 May 2019 om 16:29
    • Quote van 17 May 2019 om 15:28
      SPONSOROPROEP FIlANTROPISCHE CLUB TWENTE
      Investeer in Sociale Trainerwerkplaats FC Twente. Alwaar we trainers verneuken en vervolgens onevenredig compenseren. Zonder uw geld is dit niet mogelijk !
      FC Twente, want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.


    ahh goh.
  • 17 May 2019 om 16:07
    • Quote van 17 May 2019 om 15:30
      Rutten is relatief jong en zal in notime ergens in de zandbak zitten. Met goede bedoelingen bouw je geen miljoenenbedrijf, en zeker geen BVO. Je hebt dedicated professionals nodig die 100 uur per week met alle facetten van het bedrijf en/of de sport bezig zijn. We zijn weer eens een geweldig kaartenhuis aan het bouwen. Het is FC Jenga.
    Je pilletje man, neem die nou eens op tijd!!!
  • 17 May 2019 om 15:30
    Rutten is relatief jong en zal in notime ergens in de zandbak zitten. Met goede bedoelingen bouw je geen miljoenenbedrijf, en zeker geen BVO. Je hebt dedicated professionals nodig die 100 uur per week met alle facetten van het bedrijf en/of de sport bezig zijn. We zijn weer eens een geweldig kaartenhuis aan het bouwen. Het is FC Jenga.
  • 17 May 2019 om 15:28
    SPONSOROPROEP FIlANTROPISCHE CLUB TWENTE
    Investeer in Sociale Trainerwerkplaats FC Twente. Alwaar we trainers verneuken en vervolgens onevenredig compenseren. Zonder uw geld is dit niet mogelijk !
    FC Twente, want waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.


  • 17 May 2019 om 13:23
    • Quote van 17 May 2019 om 13:13
      Mooi stuk ja die,met jou normale negatieve lading in een post is dit een verademing kerel. Ik hoop dat we dit vast gaan houden de komende tijd,want zoals ik altijd zeg met positivietijd kom je verder.
    Mee eens. Vaak was het idd behoorlijk fel en negatief, maar wanneer iets positief is mag dit ook zeker benoemd worden. +1 voor Ja Die ;)
  • 17 May 2019 om 13:13
    • Quote van 17 May 2019 om 11:58
      Nu de kogel door de kerk is, en ook ik een voorstander was van een ervaren trainer moeten we het met Garcia doen. Ik denk dat hij een succes kan worden maar Fred R wou geen trainer worden, dat maakte mij pissig en behoorlijk anti Rutten. Mar ik kan met deze oplossing vrede hebben, ik hoop alleen dat Fred niet bij de eerste beste aanbieding weg is, en een heel seizoen Garcia blijft onder steunen. Ik hoop dat het goed uit pakt voor ons allemaal, maar ook voor Garcia, en de hele technische staf. Wat nu belangrijk is denk ik om zsm duidelijkheid te krijgen over de samenstelling van de selectie, dat is prioriteit nummer één. Ik hoop dat Ted, Fred, Kammetje,een goede selectie neer gaan zetten. En ja ik ben daar wel positief over, want Fc Twente is toch een hele mooie club, die vele eredivisieclubs achterzich laat, wat sfeer, achterban, stadion, historie van de club, dat dat voor veel spelers ook van doorslaggevend belang kan zijn. Ik zou zeggen tegen onze TS en met name Ted kom vol aan de bak, en wie weet zouden we zomaar de verassing van het seizoen kunnen worden in de eredivisie. Maar nogmaals is het van groot belang dat de selectie redelijk op tijd volledig is. Wat er ook gebeurt ik bin er weer wan Twente is mien club.
    Mooi stuk ja die,met jou normale negatieve lading in een post is dit een verademing kerel. Ik hoop dat we dit vast gaan houden de komende tijd,want zoals ik altijd zeg met positivietijd kom je verder.
  • 17 May 2019 om 12:48
    • Quote van 17 May 2019 om 12:35
      Gelukkig hebben wij altijd alleen maar "opbouwende" kritiek TC
    Dat is een gegeven kerel. De achterliggende gedachte, is 100% de gedachte dat wij het beste voor hebben met FC Twente...
  • 17 May 2019 om 12:35
    • Quote van 17 May 2019 om 12:30
      Ik ben wel blij met die kritische achterban Socrates....er is altijd wel sprake van röring in de keet. ;)
    Gelukkig hebben wij altijd alleen maar "opbouwende" kritiek TC
  • 17 May 2019 om 12:30
    • Quote van 17 May 2019 om 12:29
      Natuurlijk zal de achterban het/hem steunen. We moeten het ermee doen en we willen allemaal vooruit. De enige "maar" zal zijn dat de achterban wel tzt enige progressie te zien krijgt. Lukt dat niet dan slaan ze aan het morren. We hebben wat dat betreft een kritische achterban.... ook een achterban waar velen wel een beetje klaar zijn met het (gok)beleid van de club
    Ik ben wel blij met die kritische achterban Socrates....er is altijd wel sprake van röring in de keet. ;)
  • 17 May 2019 om 12:29
    • Quote van 17 May 2019 om 12:23
      Wat Marino betreft heeft Socrates wel een punt, echter dan had er sturing aan het proces gegeven moeten worden. Dat kan nu wel, was toen gecompliceerder doordat de aandacht van TvL en FR ook naar het herstructureringsplan moest..... Het lijkt me dat het botsen van ego's eerder de oorzaak is geweest.... Er is maar 1 baas, dat is TvL.... Verder is het boek MP voor mij allang dicht. FcT gaat met een interessant driemanschap verder.... geen excuus meer om niet te presteren..... De hamvraag is of de achterban het blijft steunen.... KWW dus.....
    De achterban....de supporters dus....zijn blijven altijd achter de club staan....no matter what....
  • 17 May 2019 om 12:29
    • Quote van 17 May 2019 om 12:23
      Wat Marino betreft heeft Socrates wel een punt, echter dan had er sturing aan het proces gegeven moeten worden. Dat kan nu wel, was toen gecompliceerder doordat de aandacht van TvL en FR ook naar het herstructureringsplan moest..... Het lijkt me dat het botsen van ego's eerder de oorzaak is geweest.... Er is maar 1 baas, dat is TvL.... Verder is het boek MP voor mij allang dicht. FcT gaat met een interessant driemanschap verder.... geen excuus meer om niet te presteren..... De hamvraag is of de achterban het blijft steunen.... KWW dus.....
    Natuurlijk zal de achterban het/hem steunen. We moeten het ermee doen en we willen allemaal vooruit. De enige "maar" zal zijn dat de achterban wel tzt enige progressie te zien krijgt. Lukt dat niet dan slaan ze aan het morren. We hebben wat dat betreft een kritische achterban.... ook een achterban waar velen wel een beetje klaar zijn met het (gok)beleid van de club
  • 17 May 2019 om 12:28
    • Quote van 17 May 2019 om 12:21
      Ik heb toch liever dat hij wekelijks in het stadion is, vooral in het begin kerel.
    Dat gaat zeker gebeuren.....
  • 17 May 2019 om 12:23
    • Quote van 17 May 2019 om 10:45
      Wie had het willen doen...hoofdtrainer van FC Twente, en hoever kon FC Twente financieel gaan? Garcia hoofdtrainer en Fredjen zijn leermeester. Dat hoeft toch helemaal geen slechte zaak te zijn? Vraagt Fredjen geld voor zijn hulp...veel geld? Ik heb die indruk niet...misschien hooguit 'reiskosten', maar goed....an sich vind ik dit wel een goede zaak.

      Tedjen en Fredjen hebben samen een enorm netwerk. Samen moet het hen wel lukken om een degelijk.....eredivisie waardig elftal bij elkaar te rapen. Ik zag Socrates schrijven dat dan Marino net zo goed had kunnen blijven zitten, maar dit ben ik niet met hem eens. Die man was totaal van het padje geraakt en zou nooit gebruik hebben gemaakt van eigen jeugd. Marino maakte spelers niet individueel beter, en die man bleef in eeen excuus klimaat hangen. Zelfs voor de camera's heeft hij de hand nooit in eigen boezem gestoken na zijn ontslag.

      Ik denk....met de nadruk op denk......dat Garcia, Tedjen en Fredjen ons nog wel eens kunnen gaan verrassen.
    Wat Marino betreft heeft Socrates wel een punt, echter dan had er sturing aan het proces gegeven moeten worden. Dat kan nu wel, was toen gecompliceerder doordat de aandacht van TvL en FR ook naar het herstructureringsplan moest..... Het lijkt me dat het botsen van ego's eerder de oorzaak is geweest.... Er is maar 1 baas, dat is TvL.... Verder is het boek MP voor mij allang dicht. FcT gaat met een interessant driemanschap verder.... geen excuus meer om niet te presteren..... De hamvraag is of de achterban het blijft steunen.... KWW dus.....
  • 17 May 2019 om 12:23
    • Quote van 17 May 2019 om 12:21
      Hier moeten we het mee doen. Vol erachter en prio nummer 1 rechtstreekse handhaving.
    Juistem kerel zo sta ik er ook in, en hopen op snel veilig spelen met een beetje leuker voetbal, en wie weet kleine uitschier omhoog.
  • 17 May 2019 om 12:21
    Hier moeten we het mee doen. Vol erachter en prio nummer 1 rechtstreekse handhaving.
  • 17 May 2019 om 12:21
    • Quote van 17 May 2019 om 12:09
      Ook al zou Fredjen weg gaan kerel, dan nog kan hij een leermeester voor Garcia zijn middels gesprekken of mailverkeer. Fredjen is niet officieel in dienst bij FC Twente, en dat is met name voor onze club beter. Dit scheelt je een smak geld aan salaris..... ;)
    Ik heb toch liever dat hij wekelijks in het stadion is, vooral in het begin kerel.
  • 17 May 2019 om 12:19
    • Quote van 17 May 2019 om 12:01
      Biertje gedronken met Ratelband en John w gisteren? Kerel... Oe positiviteit straalt van mien telefoon of ;)
    Pas maar op dat hij niet uit elkaar knalt,want zo positief zul ie mij niet zo vaak meer mee maken ;-)maar zoals ik zij had graag ervaren trainer gezien maar we moeten het met Garcia doen en ik hoop dat het goed uit pakt. En ik hoe dan ook, ik ben Twente kerel de club zit in mijn hhart en aders, en dan denk ik ok het is niet anders wie gaot er veur.
  • 17 May 2019 om 12:09
    • Quote van 17 May 2019 om 11:58
      Nu de kogel door de kerk is, en ook ik een voorstander was van een ervaren trainer moeten we het met Garcia doen. Ik denk dat hij een succes kan worden maar Fred R wou geen trainer worden, dat maakte mij pissig en behoorlijk anti Rutten. Mar ik kan met deze oplossing vrede hebben, ik hoop alleen dat Fred niet bij de eerste beste aanbieding weg is, en een heel seizoen Garcia blijft onder steunen. Ik hoop dat het goed uit pakt voor ons allemaal, maar ook voor Garcia, en de hele technische staf. Wat nu belangrijk is denk ik om zsm duidelijkheid te krijgen over de samenstelling van de selectie, dat is prioriteit nummer één. Ik hoop dat Ted, Fred, Kammetje,een goede selectie neer gaan zetten. En ja ik ben daar wel positief over, want Fc Twente is toch een hele mooie club, die vele eredivisieclubs achterzich laat, wat sfeer, achterban, stadion, historie van de club, dat dat voor veel spelers ook van doorslaggevend belang kan zijn. Ik zou zeggen tegen onze TS en met name Ted kom vol aan de bak, en wie weet zouden we zomaar de verassing van het seizoen kunnen worden in de eredivisie. Maar nogmaals is het van groot belang dat de selectie redelijk op tijd volledig is. Wat er ook gebeurt ik bin er weer wan Twente is mien club.
    Ook al zou Fredjen weg gaan kerel, dan nog kan hij een leermeester voor Garcia zijn middels gesprekken of mailverkeer. Fredjen is niet officieel in dienst bij FC Twente, en dat is met name voor onze club beter. Dit scheelt je een smak geld aan salaris..... ;)
  • 17 May 2019 om 12:05
    • Quote van 17 May 2019 om 11:29
      Misschien kan Ten Hag ons een paar spelers gunnen die bij Ajax (net) naast de boot vallen? !
    Heb vooralsnog een beetje vertrouwen in Tedjen en Fredjen Henk.....doe ik ook.
  • 17 May 2019 om 12:01
    • Quote van 17 May 2019 om 11:58
      Nu de kogel door de kerk is, en ook ik een voorstander was van een ervaren trainer moeten we het met Garcia doen. Ik denk dat hij een succes kan worden maar Fred R wou geen trainer worden, dat maakte mij pissig en behoorlijk anti Rutten. Mar ik kan met deze oplossing vrede hebben, ik hoop alleen dat Fred niet bij de eerste beste aanbieding weg is, en een heel seizoen Garcia blijft onder steunen. Ik hoop dat het goed uit pakt voor ons allemaal, maar ook voor Garcia, en de hele technische staf. Wat nu belangrijk is denk ik om zsm duidelijkheid te krijgen over de samenstelling van de selectie, dat is prioriteit nummer één. Ik hoop dat Ted, Fred, Kammetje,een goede selectie neer gaan zetten. En ja ik ben daar wel positief over, want Fc Twente is toch een hele mooie club, die vele eredivisieclubs achterzich laat, wat sfeer, achterban, stadion, historie van de club, dat dat voor veel spelers ook van doorslaggevend belang kan zijn. Ik zou zeggen tegen onze TS en met name Ted kom vol aan de bak, en wie weet zouden we zomaar de verassing van het seizoen kunnen worden in de eredivisie. Maar nogmaals is het van groot belang dat de selectie redelijk op tijd volledig is. Wat er ook gebeurt ik bin er weer wan Twente is mien club.
    Biertje gedronken met Ratelband en John w gisteren? Kerel... Oe positiviteit straalt van mien telefoon of ;)
  • 17 May 2019 om 11:58
    Nu de kogel door de kerk is, en ook ik een voorstander was van een ervaren trainer moeten we het met Garcia doen. Ik denk dat hij een succes kan worden maar Fred R wou geen trainer worden, dat maakte mij pissig en behoorlijk anti Rutten. Mar ik kan met deze oplossing vrede hebben, ik hoop alleen dat Fred niet bij de eerste beste aanbieding weg is, en een heel seizoen Garcia blijft onder steunen. Ik hoop dat het goed uit pakt voor ons allemaal, maar ook voor Garcia, en de hele technische staf. Wat nu belangrijk is denk ik om zsm duidelijkheid te krijgen over de samenstelling van de selectie, dat is prioriteit nummer één. Ik hoop dat Ted, Fred, Kammetje,een goede selectie neer gaan zetten. En ja ik ben daar wel positief over, want Fc Twente is toch een hele mooie club, die vele eredivisieclubs achterzich laat, wat sfeer, achterban, stadion, historie van de club, dat dat voor veel spelers ook van doorslaggevend belang kan zijn. Ik zou zeggen tegen onze TS en met name Ted kom vol aan de bak, en wie weet zouden we zomaar de verassing van het seizoen kunnen worden in de eredivisie. Maar nogmaals is het van groot belang dat de selectie redelijk op tijd volledig is. Wat er ook gebeurt ik bin er weer wan Twente is mien club.
  • 17 May 2019 om 11:56
    • Quote van 17 May 2019 om 11:50
      Ondanks alle commentaren op dit forum lees ik nergens dat onze fc.wel heel erg voorzichtig is omdat ggg maar een 1 jarig contract heeft gekregen dus zo heel veel vertrouwen spreekt hier nog niet uit,ook ik denk geef hem de voordeel van de twijfel en wij als twaalfde man kunnen het totaal natuurlijk wel heel positief ondersteunen.
    Die "voorzichtigheid" zou je ook onder de noemer.... Eiiiiiiiiiiiiindelijk wakker geworden of.... Eiiiiiiiindelijk het licht gezien.... kunnen scharen. Gonzalo heeft natuurlijk niets te eisen. Trekpop van Ted. Bij gebleken geschiktheid kan dat contract altijd nog verlengd/aangepast worden.
  • 17 May 2019 om 11:50
    • Quote van 17 May 2019 om 10:22
      Inderdaad. Ik heb vorig seizoen al geopperd dat FR als Adviseur op de achtergrond een belangrijke rol zou kunnen vervullen. Dat heeft hij ook gedaan. Vlgs TvL is de "klik" er nu wel tussen FR, GGG en hem.... KWW....
    Ondanks alle commentaren op dit forum lees ik nergens dat onze fc.wel heel erg voorzichtig is omdat ggg maar een 1 jarig contract heeft gekregen dus zo heel veel vertrouwen spreekt hier nog niet uit,ook ik denk geef hem de voordeel van de twijfel en wij als twaalfde man kunnen het totaal natuurlijk wel heel positief ondersteunen.
  • 17 May 2019 om 11:44
    • Quote van 17 May 2019 om 11:40
      Klopt zijn goede spelers maar we moeten ook kapitaal creeren op het veld. Spelers die we zelf voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Dus niet teveel huurlingen, maar aangevuld met is altijd nice
    Beetje combineren is niet zo erg. Kapitaal creëer je niet in 1 seizoen. Beetje huurspelers met wat jeugd van ons en een paar leuke transfervrije spelers, dan heb je al een leuk elftal bij elkaar.
  • 17 May 2019 om 11:40
    • Quote van 17 May 2019 om 11:33
      Noa lang, Perr schuurs, Carel Eiting en Mitchell bakker mogen allen wel komen.
    Klopt zijn goede spelers maar we moeten ook kapitaal creeren op het veld. Spelers die we zelf voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Dus niet teveel huurlingen, maar aangevuld met is altijd nice
  • 17 May 2019 om 11:33
    • Quote van 17 May 2019 om 11:29
      Misschien kan Ten Hag ons een paar spelers gunnen die bij Ajax (net) naast de boot vallen? !
    Noa lang, Perr schuurs, Carel Eiting en Mitchell bakker mogen allen wel komen.
  • 17 May 2019 om 11:29
    Misschien kan Ten Hag ons een paar spelers gunnen die bij Ajax (net) naast de boot vallen? !
  • 17 May 2019 om 11:25
    • Quote van 17 May 2019 om 09:43
      Misschien zou het goed zijn als jij (en een groot aantal anderen hier) wegwijs krijgt om iets meer te zijn dan alleen die successupporter of dramsupporter. Iedereen mag kritisch zijn maar geef deze man even de tijd en een eerlijke kans om zijn visie op de groep los te laten voordat hij direct word afgebrand. Er is wel iets voor nodig om leuk, attractief, herkenbaar, dominant, overtuigend, collectief en resultaatgericht voetbal te spelen. Om te beginnen kan de trainer de ballen er niet zelf inschieten, daarvoor heb je aanvoer en een scorende aanvaller nodig hebben. Voorlopig schiet het in dit alles tekort. Daarnaast heb je een verdediging met een keeper die af en toe een bal vangt nodig. Blijft Drommel dan heb je een keeper die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan en dan is het hopen dat hij die lijn kan doorzetten. En wie vormen er dit jaar de defensie? Bijen is de enige die wellicht de eredivisie aankan. Wie op rechts, wie op links en wie naast Bijen in het centrum? Zoveel vragen nog waar de trainer op dit moment nog helemaal geen invloed op heeft, dus laat hem eerst eens bouwen aan het nieuwe huis waar de fundering nog niet eens van ligt.
    Je begrijpt me niet goed. Ik wil hem niet afbranden. Ik probeer hier mijn gevoel te ventileren dat het goed zou kunnen dat Ted een gevaarlijk spel speelt met onze club als inzet. Ik heb echt geen idee of Garcia Garcia wel of niet geschikt is als hoofdtrainer. Als ik negatief over kom m.b.t. zijn kwaliteiten, dan spijt me dat. Dat was niet mijn bedoeling. En ik vindt sowieso dat iedereen bij voorbaat een kans verdient. Het is wel grappig dat je mij nu schaart onder de negatievelingen, omdat men mij normaal een onverbeterlijke positieveling vindt. Mijn kritiek probeer ik altijd in een positief opbouwende vorm te gieten omdat dat meer kans van slagen heeft. Ik heb me geen moment beseft dat ik met het schrijven van deze stukjes ook erns anders kon overkomen. Mijn excuses.
  • 17 May 2019 om 11:25
    • Quote van 17 May 2019 om 10:47
      Eens, maar ook daar hebben we te maken met het verleden! We zijn niet in de gunstige omstandigheid dat we elke speler die we op het oog hebben zo maar ff kunnen binnenhalen. Ons budget laat dat eenvoudig niet toe! Er zullen ongetwijfeld goede spelers nog kunnen binnenkomen waarvan op het laatst bij hun club blijkt dat ze verhuurt mogen worden. Transfervrije spelers die de hoofdprijs vragen maar bij hun beoogde club niet binnen kunnen komen maar op het laatst bij Twente met wat minder genoegen nemen! Ik verwacht en ga er wel van uit dat we bij aanvang meer spelers ter beschikking hebben als het laatste jaar bij aanvang van het seizoen! Beschouw dat dan maar als het stapje dat we dit jaar hebben gemaakt!
    TvL heeft het afgelopen seizoen laten zien dat hij in no time een redelijke selectie samen kon stellen. Nu is er meer tijd, zoals je zelf ook al aangeeft..... Hoewel TvL een zeer eigenzinnige persoonlijkheid is, moet je hem nageven dat hij een groot netwerk heeft..... en GGG niet snel zal laten vallen.....
  • 17 May 2019 om 11:13
    • Quote van 17 May 2019 om 10:10
      Ik ben ook altijd zeer kritisch en heb sinds Schreuder genoeg bijdragen geleverd die niet altijd even positief waren. Bij Pusic had ik een slecht gevoel, maar gaf hem de tijd tot november om te kunnen zien of hij vooruitgang maakte. Helaas is de afloop bekend. Nu er een nieuwe situatie onstaat vind ik dat je de mensen in deze constructie gewoon weer het vertrouwen moet geven en kijken hoe we er met de Kerst voorstaan. Misschien worden wij wel de verrassing en sensatie van de 1e seizoenshelft. Niet te snel oordelen dus.
    Mee eens
  • 17 May 2019 om 10:52
    Off: Romero te huur volgend seizoen samen met wat andere talenten. Zit misschien wel wat nuttigs bij: rigo, mauro jr obispo
  • 17 May 2019 om 10:47
    • Quote van 17 May 2019 om 10:25
      Je hebt een punt en het kan goed gaan, zolang men elkaar maar ondersteunt..... EN het komende seizoen met een redelijk complete selectie kan beginnen.... een mooie uitdaging voor het driemanschap.....
    Eens, maar ook daar hebben we te maken met het verleden! We zijn niet in de gunstige omstandigheid dat we elke speler die we op het oog hebben zo maar ff kunnen binnenhalen. Ons budget laat dat eenvoudig niet toe! Er zullen ongetwijfeld goede spelers nog kunnen binnenkomen waarvan op het laatst bij hun club blijkt dat ze verhuurt mogen worden. Transfervrije spelers die de hoofdprijs vragen maar bij hun beoogde club niet binnen kunnen komen maar op het laatst bij Twente met wat minder genoegen nemen! Ik verwacht en ga er wel van uit dat we bij aanvang meer spelers ter beschikking hebben als het laatste jaar bij aanvang van het seizoen! Beschouw dat dan maar als het stapje dat we dit jaar hebben gemaakt!
  • 17 May 2019 om 10:45
    Wie had het willen doen...hoofdtrainer van FC Twente, en hoever kon FC Twente financieel gaan? Garcia hoofdtrainer en Fredjen zijn leermeester. Dat hoeft toch helemaal geen slechte zaak te zijn? Vraagt Fredjen geld voor zijn hulp...veel geld? Ik heb die indruk niet...misschien hooguit 'reiskosten', maar goed....an sich vind ik dit wel een goede zaak.

    Tedjen en Fredjen hebben samen een enorm netwerk. Samen moet het hen wel lukken om een degelijk.....eredivisie waardig elftal bij elkaar te rapen. Ik zag Socrates schrijven dat dan Marino net zo goed had kunnen blijven zitten, maar dit ben ik niet met hem eens. Die man was totaal van het padje geraakt en zou nooit gebruik hebben gemaakt van eigen jeugd. Marino maakte spelers niet individueel beter, en die man bleef in eeen excuus klimaat hangen. Zelfs voor de camera's heeft hij de hand nooit in eigen boezem gestoken na zijn ontslag.

    Ik denk....met de nadruk op denk......dat Garcia, Tedjen en Fredjen ons nog wel eens kunnen gaan verrassen.
  • 17 May 2019 om 10:44
    Ik denk eerlijk gezegd dat er 1. het geld liever in de selectie wordt gestoken ipv de trainer en/of 2. geen van de gewenste trainers hier aan de slag wil op dit moment.
  • 17 May 2019 om 10:43
    • Quote van 17 May 2019 om 10:10
      Ik ben ook altijd zeer kritisch en heb sinds Schreuder genoeg bijdragen geleverd die niet altijd even positief waren. Bij Pusic had ik een slecht gevoel, maar gaf hem de tijd tot november om te kunnen zien of hij vooruitgang maakte. Helaas is de afloop bekend. Nu er een nieuwe situatie onstaat vind ik dat je de mensen in deze constructie gewoon weer het vertrouwen moet geven en kijken hoe we er met de Kerst voorstaan. Misschien worden wij wel de verrassing en sensatie van de 1e seizoenshelft. Niet te snel oordelen dus.
    Deze post ga ik bewaren kerel haha
  • 17 May 2019 om 10:25
    • Quote van 17 May 2019 om 10:21
      Probeer bij FcT maar eens een trainer aan te stellen waarvan de ene club op dit forum alles ongenadig afbrand terwijl de andere club het wel een eerlijke kans wil geven. Rutten heeft al eens aangegeven in Nederland niet meer actief op het veld te willen staan. Gelet op het verleden is het maar de vraag welke trainer hier wel wil werken!? Vervolgens, lettende op onze positie: welke trainer is fatsoenlijk betaalbaar? Zou er een trainer komen die echt het nodige geld kost dan is er weer een groep die weet te melden dat ze het geld liever in het aantrekken van een goede speler hadden gestoken. En welke garantie hadden we dan? Verbeek.....de enige garantie dat je een vermogen kwijt bent! En wat is er mis aan ondersteuning van een ervaren trainer bij een jonge trainer? Van Marwijk bij PSV en Advocaat bij Feyenoord zijn toch goede voorbeelden en daar is niets mis mee!! Achteraf kritiek leveren kan altijd nog maar geef het een kans!
    Je hebt een punt en het kan goed gaan, zolang men elkaar maar ondersteunt..... EN het komende seizoen met een redelijk complete selectie kan beginnen.... een mooie uitdaging voor het driemanschap.....
  • 17 May 2019 om 10:24
    • Quote van 17 May 2019 om 09:18
      We hadden een trainer die continu verdwaald was. Ik hoop dat de nieuwe trainer de TomTom gebruikt om de weg te wijzen.
    Ik hoop dat hij gewoon zijn verstand gebruikt.
  • 17 May 2019 om 10:23
    • Quote van 17 May 2019 om 09:11
      Mar die stond voor zeer matig voetbal, en was niet geschikt. Klaar over nu en verder.
    Subjectieve mening....
  • 17 May 2019 om 10:22
    • Quote van 17 May 2019 om 10:18
      Maar Fred zit niet in de RVC.is alleen adviseur van de RVC.
    Inderdaad. Ik heb vorig seizoen al geopperd dat FR als Adviseur op de achtergrond een belangrijke rol zou kunnen vervullen. Dat heeft hij ook gedaan. Vlgs TvL is de "klik" er nu wel tussen FR, GGG en hem.... KWW....
  • 17 May 2019 om 10:21
    Probeer bij FcT maar eens een trainer aan te stellen waarvan de ene club op dit forum alles ongenadig afbrand terwijl de andere club het wel een eerlijke kans wil geven. Rutten heeft al eens aangegeven in Nederland niet meer actief op het veld te willen staan. Gelet op het verleden is het maar de vraag welke trainer hier wel wil werken!? Vervolgens, lettende op onze positie: welke trainer is fatsoenlijk betaalbaar? Zou er een trainer komen die echt het nodige geld kost dan is er weer een groep die weet te melden dat ze het geld liever in het aantrekken van een goede speler hadden gestoken. En welke garantie hadden we dan? Verbeek.....de enige garantie dat je een vermogen kwijt bent! En wat is er mis aan ondersteuning van een ervaren trainer bij een jonge trainer? Van Marwijk bij PSV en Advocaat bij Feyenoord zijn toch goede voorbeelden en daar is niets mis mee!! Achteraf kritiek leveren kan altijd nog maar geef het een kans!
  • 17 May 2019 om 10:18
    • Quote van 17 May 2019 om 10:01
      Als Fred in RvC zit en tegelijkertijd García concreet ondersteunt is er sprake van twee petten... dat is de eerste les organisatiekunde
    Maar Fred zit niet in de RVC.is alleen adviseur van de RVC.
  • 17 May 2019 om 10:13
    • Quote van 17 May 2019 om 10:01
      Als Fred in RvC zit en tegelijkertijd García concreet ondersteunt is er sprake van twee petten... dat is de eerste les organisatiekunde
    Als Garcia voor Sinterklaas speelt is het een kindervriend met een pet en een mijter.
  • 17 May 2019 om 10:10
    • Quote van 17 May 2019 om 09:43
      Misschien zou het goed zijn als jij (en een groot aantal anderen hier) wegwijs krijgt om iets meer te zijn dan alleen die successupporter of dramsupporter. Iedereen mag kritisch zijn maar geef deze man even de tijd en een eerlijke kans om zijn visie op de groep los te laten voordat hij direct word afgebrand. Er is wel iets voor nodig om leuk, attractief, herkenbaar, dominant, overtuigend, collectief en resultaatgericht voetbal te spelen. Om te beginnen kan de trainer de ballen er niet zelf inschieten, daarvoor heb je aanvoer en een scorende aanvaller nodig hebben. Voorlopig schiet het in dit alles tekort. Daarnaast heb je een verdediging met een keeper die af en toe een bal vangt nodig. Blijft Drommel dan heb je een keeper die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan en dan is het hopen dat hij die lijn kan doorzetten. En wie vormen er dit jaar de defensie? Bijen is de enige die wellicht de eredivisie aankan. Wie op rechts, wie op links en wie naast Bijen in het centrum? Zoveel vragen nog waar de trainer op dit moment nog helemaal geen invloed op heeft, dus laat hem eerst eens bouwen aan het nieuwe huis waar de fundering nog niet eens van ligt.
    Ik ben ook altijd zeer kritisch en heb sinds Schreuder genoeg bijdragen geleverd die niet altijd even positief waren. Bij Pusic had ik een slecht gevoel, maar gaf hem de tijd tot november om te kunnen zien of hij vooruitgang maakte. Helaas is de afloop bekend. Nu er een nieuwe situatie onstaat vind ik dat je de mensen in deze constructie gewoon weer het vertrouwen moet geven en kijken hoe we er met de Kerst voorstaan. Misschien worden wij wel de verrassing en sensatie van de 1e seizoenshelft. Niet te snel oordelen dus.
  • 17 May 2019 om 10:01
    Als Fred in RvC zit en tegelijkertijd García concreet ondersteunt is er sprake van twee petten... dat is de eerste les organisatiekunde
  • 17 May 2019 om 09:56
    • Quote van 17 May 2019 om 09:13
      Te belachelijk voor woorden.... Een assistent die aan de kant wordt geschoven voor een assistent van diens assistent, en die heeft dan ook nog assistentie nodig van iemand die zelf het lef niet heeft om voor de groep te gaan staan. Hopelijk pakt het goed uit maar zo niet, dan worden we (zijn we al een beetje door het ons kent ons ouwe jongens krentenbroodbeleid) helemaal het lachertje van voetbalminnend Nederland
    Volgens mij wordt er niemand in NL opgeleid als assistentTrainer , zijn allemaal trainers , de een is wat beter dan de andere , voor rest 1 pot nat .
  • 17 May 2019 om 09:54
    • Quote van 17 May 2019 om 09:43
      Misschien zou het goed zijn als jij (en een groot aantal anderen hier) wegwijs krijgt om iets meer te zijn dan alleen die successupporter of dramsupporter. Iedereen mag kritisch zijn maar geef deze man even de tijd en een eerlijke kans om zijn visie op de groep los te laten voordat hij direct word afgebrand. Er is wel iets voor nodig om leuk, attractief, herkenbaar, dominant, overtuigend, collectief en resultaatgericht voetbal te spelen. Om te beginnen kan de trainer de ballen er niet zelf inschieten, daarvoor heb je aanvoer en een scorende aanvaller nodig hebben. Voorlopig schiet het in dit alles tekort. Daarnaast heb je een verdediging met een keeper die af en toe een bal vangt nodig. Blijft Drommel dan heb je een keeper die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan en dan is het hopen dat hij die lijn kan doorzetten. En wie vormen er dit jaar de defensie? Bijen is de enige die wellicht de eredivisie aankan. Wie op rechts, wie op links en wie naast Bijen in het centrum? Zoveel vragen nog waar de trainer op dit moment nog helemaal geen invloed op heeft, dus laat hem eerst eens bouwen aan het nieuwe huis waar de fundering nog niet eens van ligt.
    Helemaal eens. Om het zonnig in te zien: 2 jaar assistent, 2x kampioen. Beredenerend op de kritiek op voorgaande trainers: hij is daar medeverantwoordelijk voor. KWW!
  • 17 May 2019 om 09:46
    • Quote van 17 May 2019 om 09:07
      Onze hoofdtrainer krijgt hulp bij het wegwijs worden als trainer............. Hebben we niet meer aan een trainer die de weg al kent? Hadden we niet een trainer die al enigzins wegwijs was?
    We hadden er een die de weg kwijt was,van de excuus cultuur,met bar slecht voetbal,zonder plan,Garcia wil echt anders voetballen,en spelers beter maken gaat ook lukken,zie Aitor,hulp en ondersteuning krijgt hij van ervaren mensen,en hij wil hier ook nog gebruik van maken,wou de vorige niet,grote vraag is hoe hij met de druk omgaat bij onze club,het hoge verwachtingspatroon,en vooral hoe hij zich ontwikkeld als manager,ze steken echt hun nek uit met de aanstelling van de jongste trainer ooit,in Duitsland hebben ook veel jongelingen de kans gekregen, Fred en Ted moeten echt zorgen dat er een goede selectie komt,dan is de kans van slagen groot,ben hoopvol gestemd,we zullen zien hoe het gaat.
  • 17 May 2019 om 09:44
    • Quote van 17 May 2019 om 09:26
      Tja het gezeik brandt los en dan wordt “Joker Rutten” ingeschakeld om de meute tevreden te houden. Het is te gek voor woorden. Rutten, uit dezelfde stal als TvL , wordt door de rvc gevraagd wat hij van het aanstellen van García2 vind. Dit is al te zot voor woorden. Een slager die zijn eigen vlees keurt. Het begint echt zielig te worden hoe het de club steeds weer lukt om in de problemen te komen. Het zou lachwekkend zijn als het niet in en in triest was.
    Hoezo komen ze nu al in de problemen! Heb jij een glazen bol? Achteraf heb je gelijk of ongelijk. En jouw reactie zal dan achteraf zijn: "Ik heb het toch gezegd", of "Gelukkig had ik ongelijk". Dat zie ik in mijn glazen bol.
  • 17 May 2019 om 09:43
    • Quote van 17 May 2019 om 09:07
      Onze hoofdtrainer krijgt hulp bij het wegwijs worden als trainer............. Hebben we niet meer aan een trainer die de weg al kent? Hadden we niet een trainer die al enigzins wegwijs was?
    Misschien zou het goed zijn als jij (en een groot aantal anderen hier) wegwijs krijgt om iets meer te zijn dan alleen die successupporter of dramsupporter. Iedereen mag kritisch zijn maar geef deze man even de tijd en een eerlijke kans om zijn visie op de groep los te laten voordat hij direct word afgebrand. Er is wel iets voor nodig om leuk, attractief, herkenbaar, dominant, overtuigend, collectief en resultaatgericht voetbal te spelen. Om te beginnen kan de trainer de ballen er niet zelf inschieten, daarvoor heb je aanvoer en een scorende aanvaller nodig hebben. Voorlopig schiet het in dit alles tekort. Daarnaast heb je een verdediging met een keeper die af en toe een bal vangt nodig. Blijft Drommel dan heb je een keeper die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan en dan is het hopen dat hij die lijn kan doorzetten. En wie vormen er dit jaar de defensie? Bijen is de enige die wellicht de eredivisie aankan. Wie op rechts, wie op links en wie naast Bijen in het centrum? Zoveel vragen nog waar de trainer op dit moment nog helemaal geen invloed op heeft, dus laat hem eerst eens bouwen aan het nieuwe huis waar de fundering nog niet eens van ligt.
  • 17 May 2019 om 09:26
    • Quote van 17 May 2019 om 09:04
      Hele goede zaak!!!
    Tja het gezeik brandt los en dan wordt “Joker Rutten” ingeschakeld om de meute tevreden te houden. Het is te gek voor woorden. Rutten, uit dezelfde stal als TvL , wordt door de rvc gevraagd wat hij van het aanstellen van García2 vind. Dit is al te zot voor woorden. Een slager die zijn eigen vlees keurt. Het begint echt zielig te worden hoe het de club steeds weer lukt om in de problemen te komen. Het zou lachwekkend zijn als het niet in en in triest was.
  • 17 May 2019 om 09:24
    Totdat er een niet te weigeren aanbod komt ben ik bang.
  • 17 May 2019 om 09:20
    • Quote van 17 May 2019 om 09:13
      Te belachelijk voor woorden.... Een assistent die aan de kant wordt geschoven voor een assistent van diens assistent, en die heeft dan ook nog assistentie nodig van iemand die zelf het lef niet heeft om voor de groep te gaan staan. Hopelijk pakt het goed uit maar zo niet, dan worden we (zijn we al een beetje door het ons kent ons ouwe jongens krentenbroodbeleid) helemaal het lachertje van voetbalminnend Nederland
    Yep, klinkt ontzettend vrijblijvend
  • 17 May 2019 om 09:18
    • Quote van 17 May 2019 om 09:07
      Onze hoofdtrainer krijgt hulp bij het wegwijs worden als trainer............. Hebben we niet meer aan een trainer die de weg al kent? Hadden we niet een trainer die al enigzins wegwijs was?
    We hadden een trainer die continu verdwaald was. Ik hoop dat de nieuwe trainer de TomTom gebruikt om de weg te wijzen.
  • 17 May 2019 om 09:13
    • Quote van 17 May 2019 om 09:04
      Hele goede zaak!!!
    Te belachelijk voor woorden.... Een assistent die aan de kant wordt geschoven voor een assistent van diens assistent, en die heeft dan ook nog assistentie nodig van iemand die zelf het lef niet heeft om voor de groep te gaan staan. Hopelijk pakt het goed uit maar zo niet, dan worden we (zijn we al een beetje door het ons kent ons ouwe jongens krentenbroodbeleid) helemaal het lachertje van voetbalminnend Nederland
  • 17 May 2019 om 09:11
    • Quote van 17 May 2019 om 09:07
      Onze hoofdtrainer krijgt hulp bij het wegwijs worden als trainer............. Hebben we niet meer aan een trainer die de weg al kent? Hadden we niet een trainer die al enigzins wegwijs was?
    Mar die stond voor zeer matig voetbal, en was niet geschikt. Klaar over nu en verder.
  • 17 May 2019 om 09:07
    Onze hoofdtrainer krijgt hulp bij het wegwijs worden als trainer............. Hebben we niet meer aan een trainer die de weg al kent? Hadden we niet een trainer die al enigzins wegwijs was?
  • 17 May 2019 om 09:04
    Hele goede zaak!!!