Smith blikt terug: ''Het is een bijzondere ervaring geweest''

( 15 reacties)
Smith blikt terug: ''Het is een bijzondere ervaring geweest''

Matthew Smith kijkt tevreden terug op zijn seizoen op huurbasis bij FC Twente. De 19-jarige Welshman denkt dat hij in zijn eerste seizoen profvoetbal veel bruikbare ervaring heeft opgedaan. 

"Het is een bijzondere ervaring geweest", stelt Smith in gesprek met Sgorgio. "Ik denk dat het voor mij een perfect eerste seizoen in het betaalde voetbal is. In het begin had ik het wel even moeilijk met de druk, maar we zijn kampioen geworden en dat is fantastisch."

Dat Smith ook bij de aanhang van FC Twente geliefd is, blijkt wel uit het feit dat de middenvelder een eigen liedje heeft. "Dat is wel leuk", lacht hij. "Sommige ploeggenoten zeiden tegen mij dat het een liedje wel een beetje saai is. Dat kan ik ook niet ontkennen, het is op meerdere namen toepasbaar."

Nu zijn huurcontract bij FC Twente er over enkele maanden op zit, is Smith nog in het ongewisse over zijn toekomst. "Ik heb nu in ieder geval kunnen ruiken aan het betaalde voetbal. Als er zich bij Manchester City geen mogelijkheden aandienen, dan zou een nieuwe huurperiode uitkomst kunnen bieden", aldus Smith. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2019 om 13:54
    • Quote van 21 May 2019 om 19:48
      Je hoeft me niet aan te vullen oald wief. Schrijf lekker voor jezelf.....
    Het is maar hoe je het wilt lezen.... ik spraak alleen de hoop uit..... EN dat is mijn mening, omdat MS het waard is!
  • 21 May 2019 om 22:29
    Geluk in Tuk, Smith. Ik hoop dat je het red bij je volgende keuzes. Je bent af en toe nog te druistig, Maar volgens mij komt dat goed in de komende jaren. Je bent nog jong.
  • 21 May 2019 om 21:26
    • Quote van 21 May 2019 om 20:29
      Zo perfecte dag vandaag Twente mooi paar spöllers er Bie. En dat grafclubje Calimero mooi op de kop er uut HEEEEEEERLIJK.
    Of niet dan schijt paupers.:-):-)
  • 21 May 2019 om 21:05
    • Quote van 21 May 2019 om 20:31
      Het wordt morgen ook een mooie dag als Sparta en de graafschap er ook uit geknald worden. Dan mag van mij Excelsior er ook eruit gaan.
    zou mooi zijn idd, maar sparta heeft uit al 0-2 gewonnen. Wil je ze er beide uit hebben dan zal grafschap er morgen uit moeten vliegen en sparta in de finale. Zou wel mooi zijn. Jammer dat cambuur zolang met 10 heeft gestaan.
  • 21 May 2019 om 21:02
    • Quote van 21 May 2019 om 20:22
      City wou hem nog een jaar verhuren aan ons. Maar ik hoorde dat hij zelf niet meer terug wou.
    in interviews zei hij altijd dat hij er niks aan kon doen, dat het aan de city lag. Dan zou ik het wel zwak vinden mocht dit zo zijn, laat hem dan eerlijk zijn.
  • 21 May 2019 om 20:31
    • Quote van 21 May 2019 om 20:29
      Zo perfecte dag vandaag Twente mooi paar spöllers er Bie. En dat grafclubje Calimero mooi op de kop er uut HEEEEEEERLIJK.
    Het wordt morgen ook een mooie dag als Sparta en de graafschap er ook uit geknald worden. Dan mag van mij Excelsior er ook eruit gaan.
  • 21 May 2019 om 20:29
    Zo perfecte dag vandaag Twente mooi paar spöllers er Bie. En dat grafclubje Calimero mooi op de kop er uut HEEEEEEERLIJK.
  • 21 May 2019 om 20:22
    • Quote van 21 May 2019 om 20:20
      Gaat niet gebeuren.....mark my words. Hij wil nu in Engeland spelen.....championship?
    City wou hem nog een jaar verhuren aan ons. Maar ik hoorde dat hij zelf niet meer terug wou.
  • 21 May 2019 om 20:20
    • Quote van 21 May 2019 om 20:08
      Zei het ongestelde wief ;-) ! Goede speler en wieweet nog een jaartje FC Twente.
    Gaat niet gebeuren.....mark my words. Hij wil nu in Engeland spelen.....championship?
  • 21 May 2019 om 20:19
    • Quote van 21 May 2019 om 20:08
      Zei het ongestelde wief ;-) ! Goede speler en wieweet nog een jaartje FC Twente.
    Gaat aan de slag in championship of de premier league. Die zie we niet meer terug.
  • 21 May 2019 om 20:10
    mooi, ook geen europees voetbal in almelo
  • 21 May 2019 om 20:08
    • Quote van 21 May 2019 om 19:48
      Je hoeft me niet aan te vullen oald wief. Schrijf lekker voor jezelf.....
    Zei het ongestelde wief ;-) ! Goede speler en wieweet nog een jaartje FC Twente.
  • 21 May 2019 om 19:48
    • Quote van 21 May 2019 om 19:47
      aan te vullen met: hopefully you'll be back shortly!
    Je hoeft me niet aan te vullen oald wief. Schrijf lekker voor jezelf.....
  • 21 May 2019 om 19:47
    • Quote van 21 May 2019 om 19:37
      Good luck Matt.......
    aan te vullen met: hopefully you'll be back shortly!
  • 21 May 2019 om 19:37
    Good luck Matt.......