''Dieptepunt in samenwerking van Enschede met Hengelo''

( 6 reacties)
 ''Dieptepunt in samenwerking van Enschede met Hengelo''

Met de goedkeuring van het saneringsplan van FC Twente vindt Scoren in de Wijk oprichter en projectleider Drees Kroes dat Hengelo en Enschede met elkaar in gesprek moeten gaan. In het plan staat namelijk dat de Enschedeërs hun trainingen in de toekomst moet gaan afwerken bij het Diekman in Enschede.

"Het verplaatsen van de opleiding/training van FC Twente-spelers naar Enschede zonder dat dit uitkomst is van onderhandelingen, illustreert een dieptepunt in de samenwerking van Enschede met Hengelo", vertelt Kroes tegenover TC Tubantia.

Vier tot vijf miljoen euro heeft gemeente Hengelo afgelopen jaren geïnvesteerd in het trainingscomplex. Dit bleek niet genoeg te zijn. "Juist in de kwestie FC Twente had Enschede Hengelo kunnen aanspreken op een grotere bijdrage op het punt van financiering van het trainingscomplex."

"FC Twente wil een club zijn voor, en is een club van de gehele regio. Dit besef zou er toe moeten leiden dat vooral Hengelo zich ten minste medeverantwoordelijk voelt voor een modern trainingscomplex dat zich op het grondgebied bevindt van Hengelo. De regio heeft belang bij een sterke voetbalclub met de naam FC Twente, onder meer om overwegingen van promotie"

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Jun 2019 om 11:43
    Wrm niet gwn simpel: Jeugdopleiding -> hengelo Wedstrijden van vrouwen (en evt beloften) -> diekman
  • 5 Jun 2019 om 21:27
    Ik heb er ook de ballen verstand niet van, maar kan me voorstellen dat de raad van Enschede dat wou. Omdat Enschede er tenslotte alleen geld heeft ingestoken, en laten we wel wezen velen roepen Fc Twente is geen Enschede, nou toch wel een beetje veul, Café Vrieler daar is het beklonken , en het waren toch echt 2 clubs uit Enschede die Fc Twente werden. Maar goed heb helemaal geen zin meer om hier over door te lullen is al teveel over gezegd. Ze zoeken het maar uit. Pfffff ik hebbook dorst gekregen en ga lekker een wit biertje drinken yes yes
  • 5 Jun 2019 om 20:25
    • Quote van 5 Jun 2019 om 20:10
      nu komt er natuurlijk meer samenwerking van Almelo en Hengelo...zegt meer over de verstandelijke vermogens van de Enschedese raad...
    De mongolen van Burgerbelangen moeten chemisch gecastreerd worden in het belang van de burger. FCT is een club met tentakels tot aan Zwolle, is een regio-club en zeer zeker geen Enschede-club. In mijn optiek moeten we doorgaan met de FCT/Heracles combinatie, maar onder andere voorwaarden. 70/30 of 50/50, boeit niet. Het is per definitie een kostenbesparend model. Hengelo moeten we in FCT zuigen, simpelweg vanwege de potentiele investering die deze gemeente kan doen. Als Hengelo nogmaals wil/kan investeren in faciliteiten, waarom dan het diekman? Logistiek geheel onlogisch (vele voetballers uit FCT verleden komen uit dorpen uit de regio) en waarom zou je jezelf financieel willen belasten als je een partnership aan kunt gaan? De wetenschap dat een toekomstig financieel debacel bij FCT tevens het einde van de club zal beteken, en een enorme afschrijving voor de gemeente, zou de politiek ertoe moeten bewegen om van FCT een regio club te maken door strategic partnerships. Blijkbaar zijn deze simpele zaken te hoog gegrepen voor de Enschedese raad/politiek. Om het diekman te verantwoorden zou er een studie moeten komen die de investering (en de opbrengsten) rechtvaardigd, en niet een deel van een subsidie van 80 miljoen als excuus aandragen (dat laatste kreeg ik iets van mee, wellicht dat iemand anders daar meer van weet).
  • 5 Jun 2019 om 20:10
    • Quote van 5 Jun 2019 om 19:24
      Ik heb er de ballen verstand van, en toch roep ik exact dit al tijden op basis van pure logica.
      (excuseer mijn veren-in-eigen-anus-bijdrage)
    nu komt er natuurlijk meer samenwerking van Almelo en Hengelo...zegt meer over de verstandelijke vermogens van de Enschedese raad...
  • 5 Jun 2019 om 20:04
    Volgens mij bedoelen ze de samenwerking tussen Enschede78 en Hengelo. Subtiele hint van de mods alhier...
  • 5 Jun 2019 om 19:24
    Ik heb er de ballen verstand van, en toch roep ik exact dit al tijden op basis van pure logica.
    (excuseer mijn veren-in-eigen-anus-bijdrage)
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›