Pusic: ''Dan sta je met een veredeld jeugdteam op het veld''

( 30 reacties)
Pusic: ''Dan sta je met een veredeld jeugdteam op het veld''

Marino Pusic promoveerde met FC Twente naar de Eredivisie. De inmiddels ontslagen oefenmeester erkent dat hij aan het begin van het seizoen niet veel vertrouwen had in een promotie.

"Ik had geen flauw idee dat we er zó slecht voor stonden. Ik dacht: we gaan héél snel aan de slag met het samenstellen van de selectie. Dat moest op tijd klaar zijn, om de strijd aan te gaan gaan met allemaal concurrenten", begint Pusic bij FOX Sports.

"Dit werd bestempeld als de zwaarste en lastigste eerste divisie in de geschiedenis van het Nederlandse betaalde voetbal. En dan sta je daar met een nagenoeg veredeld jeugdteam op het veld... Dat was heel bizar om mee te maken", vervolgt Pusic. "In mijn ogen oversteeg het niet het amateurniveau. Wekenlang hebben we het op die manier moeten doen. Langzamerhand kwamen er wat spelers binnen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2019 om 06:16
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:16
      Drommel, Bijen, van der Lely, Smith, Brama, van der Heyden,
      Hölscher,
      Laukart, Boere en Oosterwijk waren er vanaf het begin al bij. Dat je hen
      betiteld als amateuristisch is beschamend en beledigend voor zowel hen en voor FC
      Twente. Bovendien onwaar. Maar ik denk dat ik Pusic wel begrijp. Hij wil benadrukken dat hij een megaprestatie heeft verricht door van zo’n stelletje ‘slampamper’ kampioenen te maken. Hij, de almachtige Pusic.
      Maar hij vergist zich deerlijk. Niet hij maar een aantal bepalende spelers, met
      name Brama, hebben daarvoor gezorgd. Twentefans.nl doe me een lol; plaats
      voortaan geen beelden op uw site met het hoofd van deze arrogante ijdele man,
      want ik wil hem zo snel mogelijk vergeten.
    Je komt tot 10 betaald voetbal-waardige spelers, waarvan het gros het seizoen ervoor laatste was geworden. Dan kan ik niet anders dan Pusic gelijk geven. Voetbal speel je namelijk met 11 man. Bovendien moet de trainer ook nog wat te kiezen/wisselen hebben.
  • 17 Jun 2019 om 14:02
    • Quote van 17 Jun 2019 om 12:05
      Mee eens en als de waarheid al niet werd gesproken tegen de TD die wordt aangesteld dan zou het maar zo eens kunnen zijn dat Pusic hier de waarheid verteld. Ach ja loat goan. Op naar een stabiele subtopper in de toekomst.
    Daar drinken we op! Een mooie Grolsch zou ik zeggen...
  • 17 Jun 2019 om 12:05
    • Quote van 17 Jun 2019 om 12:00
      Omdat er sommigen niet helemaal de waarheid tegen hen spraken of misschien zelf te overmoedig waren en het probleem niet begrepen. Ben toch blij dat de mannen zijn gekomen en ik geloof dat ze er zelf geen spijt van hebben. De club is in ieder geval een stuk financieel gezonder nu.
    Mee eens en als de waarheid al niet werd gesproken tegen de TD die wordt aangesteld dan zou het maar zo eens kunnen zijn dat Pusic hier de waarheid verteld. Ach ja loat goan. Op naar een stabiele subtopper in de toekomst.
  • 17 Jun 2019 om 12:01
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:56
      Leg mij dan eens uit waarom oa een Brama heeft gezegd dat de zaken hem heel anders voorgespiegeld zijn, dat een Ted zei dat de club er nog veel slechter voorstond dan hem verteld is. Maar goed ik ben blij dat de man weg is en ik hoop dat we het komend seizoen goed gaan doen.
    ‘Voldoende geld’ is altijd subjectief
  • 17 Jun 2019 om 12:00
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:56
      Leg mij dan eens uit waarom oa een Brama heeft gezegd dat de zaken hem heel anders voorgespiegeld zijn, dat een Ted zei dat de club er nog veel slechter voorstond dan hem verteld is. Maar goed ik ben blij dat de man weg is en ik hoop dat we het komend seizoen goed gaan doen.
    Omdat er sommigen niet helemaal de waarheid tegen hen spraken of misschien zelf te overmoedig waren en het probleem niet begrepen. Ben toch blij dat de mannen zijn gekomen en ik geloof dat ze er zelf geen spijt van hebben. De club is in ieder geval een stuk financieel gezonder nu.
  • 16 Jun 2019 om 22:12
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:56
      Dat hij zichzelf overschat 100% eens. Maar die spelers die je noemt waren voorafgaand aan afgelopen seizoen stuk voor stuk amateurs. Drommel en bijen hebben zich sterk ontwikkeld, maar waren in het degradatiejaar dramatisch.
    Geld ook voor Maher
  • 16 Jun 2019 om 21:56
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:16
      Drommel, Bijen, van der Lely, Smith, Brama, van der Heyden,
      Hölscher,
      Laukart, Boere en Oosterwijk waren er vanaf het begin al bij. Dat je hen
      betiteld als amateuristisch is beschamend en beledigend voor zowel hen en voor FC
      Twente. Bovendien onwaar. Maar ik denk dat ik Pusic wel begrijp. Hij wil benadrukken dat hij een megaprestatie heeft verricht door van zo’n stelletje ‘slampamper’ kampioenen te maken. Hij, de almachtige Pusic.
      Maar hij vergist zich deerlijk. Niet hij maar een aantal bepalende spelers, met
      name Brama, hebben daarvoor gezorgd. Twentefans.nl doe me een lol; plaats
      voortaan geen beelden op uw site met het hoofd van deze arrogante ijdele man,
      want ik wil hem zo snel mogelijk vergeten.
    Dat hij zichzelf overschat 100% eens. Maar die spelers die je noemt waren voorafgaand aan afgelopen seizoen stuk voor stuk amateurs. Drommel en bijen hebben zich sterk ontwikkeld, maar waren in het degradatiejaar dramatisch.
  • 16 Jun 2019 om 21:56
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:52
      Alle voorbereiding voor het benaderen van spelers en opbouw van het team was allang op gang. Zonder centen geen club, geen spelers. De centen waren geregeld, toen moesten de spelers gecontacteerd worden. Allemaal zonder problemen verlopen. In de voorbereiding was het geld er domweg nog niet. Ted had alles keurig voorbereid daarom ging het daarna zo snel. Maw het was geen haastwerk - het was goed voorbereid.
    Leg mij dan eens uit waarom oa een Brama heeft gezegd dat de zaken hem heel anders voorgespiegeld zijn, dat een Ted zei dat de club er nog veel slechter voorstond dan hem verteld is. Maar goed ik ben blij dat de man weg is en ik hoop dat we het komend seizoen goed gaan doen.
  • 16 Jun 2019 om 21:51
    • Quote van 16 Jun 2019 om 21:32
      Pusic liegt wanneer hij zegt dat hij niet wist hoe de situatie was.
    Helaas zijn sommigen te blind om dat te zien!!
  • 16 Jun 2019 om 21:32
    • Quote van 16 Jun 2019 om 19:08
      Vies natrappen dit. Ik ben tijdens het seizoen nooit voorstander geweest om hem voor het einde weg te sturen maar ik ben nu toch wel blij dat die weg is!
    Eens!
  • 16 Jun 2019 om 21:32
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:42
      Wat een gelul - jullie hebben geen idee en dan ook echt geen benul van wat zich afspeelde. Ga je schamen.
    Pusic liegt wanneer hij zegt dat hij niet wist hoe de situatie was.
  • 16 Jun 2019 om 20:54
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:45
      Leg jij het eens even uit dan
    Het geld kwam niet vanzelf en de spelers ook niet
  • 16 Jun 2019 om 20:53
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:45
      Leg jij het eens even uit dan
    Geduld is een schone zaak en dat mensen zoals Pusic moeten werken voor hun geld om kampioenschapnte waarborgen lijkt mij heel normaal. En voila - we zijn kampioen
  • 16 Jun 2019 om 20:52
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:45
      Leg jij het eens even uit dan
    Alle voorbereiding voor het benaderen van spelers en opbouw van het team was allang op gang. Zonder centen geen club, geen spelers. De centen waren geregeld, toen moesten de spelers gecontacteerd worden. Allemaal zonder problemen verlopen. In de voorbereiding was het geld er domweg nog niet. Ted had alles keurig voorbereid daarom ging het daarna zo snel. Maw het was geen haastwerk - het was goed voorbereid.
  • 16 Jun 2019 om 20:45
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:42
      Wat een gelul - jullie hebben geen idee en dan ook echt geen benul van wat zich afspeelde. Ga je schamen.
    Leg jij het eens even uit dan
  • 16 Jun 2019 om 20:42
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:40
      Ik denk toch dat hij wel een punt heeft. Velen wisten niet dat we technisch failliet waren, dan ook nog een Fd die dood leuk op vakantie gaat en daarnaast de kont in de krib gooit. En laten we eerlijk zijn, alle genoemde namen (behalve Wout) hadden in het voorgaande seizoen een wanprestatie geleverd. Dat Peet en bv Drommel het goed zouden doen was geen vanzelfsprekendheid. Maar goed volgend hoofdstuk seizoen 2019-2020
    Wat een gelul - jullie hebben geen idee en dan ook echt geen benul van wat zich afspeelde. Ga je schamen.
  • 16 Jun 2019 om 20:40
    • Quote van 16 Jun 2019 om 18:31
      "Ik had geen flauw idee dat we er zó slecht voor stonden. Ik dacht: we gaan héél snel aan de slag met het samenstellen van de selectie. Dat moest op tijd klaar zijn, om de strijd aan te gaan gaan met allemaal concurrenten",

      Gelul van de bovenste plank, want Pusic wist exact hoe de vlag er financieel bij hing. Door deze uitspraak van hem, lees ik de rest al niet eens meer. Simpelweg omdat dit een grove leugen is van Marino.
    Ik denk toch dat hij wel een punt heeft. Velen wisten niet dat we technisch failliet waren, dan ook nog een Fd die dood leuk op vakantie gaat en daarnaast de kont in de krib gooit. En laten we eerlijk zijn, alle genoemde namen (behalve Wout) hadden in het voorgaande seizoen een wanprestatie geleverd. Dat Peet en bv Drommel het goed zouden doen was geen vanzelfsprekendheid. Maar goed volgend hoofdstuk seizoen 2019-2020
  • 16 Jun 2019 om 20:21
    • Quote van 16 Jun 2019 om 20:16
      Drommel, Bijen, van der Lely, Smith, Brama, van der Heyden,
      Hölscher,
      Laukart, Boere en Oosterwijk waren er vanaf het begin al bij. Dat je hen
      betiteld als amateuristisch is beschamend en beledigend voor zowel hen en voor FC
      Twente. Bovendien onwaar. Maar ik denk dat ik Pusic wel begrijp. Hij wil benadrukken dat hij een megaprestatie heeft verricht door van zo’n stelletje ‘slampamper’ kampioenen te maken. Hij, de almachtige Pusic.
      Maar hij vergist zich deerlijk. Niet hij maar een aantal bepalende spelers, met
      name Brama, hebben daarvoor gezorgd. Twentefans.nl doe me een lol; plaats
      voortaan geen beelden op uw site met het hoofd van deze arrogante ijdele man,
      want ik wil hem zo snel mogelijk vergeten.
    Zo is dat.
  • 16 Jun 2019 om 20:16
    Drommel, Bijen, van der Lely, Smith, Brama, van der Heyden,
    Hölscher,
    Laukart, Boere en Oosterwijk waren er vanaf het begin al bij. Dat je hen
    betiteld als amateuristisch is beschamend en beledigend voor zowel hen en voor FC
    Twente. Bovendien onwaar. Maar ik denk dat ik Pusic wel begrijp. Hij wil benadrukken dat hij een megaprestatie heeft verricht door van zo’n stelletje ‘slampamper’ kampioenen te maken. Hij, de almachtige Pusic.
    Maar hij vergist zich deerlijk. Niet hij maar een aantal bepalende spelers, met
    name Brama, hebben daarvoor gezorgd. Twentefans.nl doe me een lol; plaats
    voortaan geen beelden op uw site met het hoofd van deze arrogante ijdele man,
    want ik wil hem zo snel mogelijk vergeten.
  • 16 Jun 2019 om 19:41
    En 38 wedstrijden later was het voetbal nog even slecht.
  • 16 Jun 2019 om 19:26
    • Quote van 16 Jun 2019 om 19:16
      Totaal geen inzicht die Marino.
    Totaal niet en dan zo natrappen bah bah, maar heb van mijn ene zoon een bierpakket gekregen, met ook Duvel er in daar ga ik er zo maar een van nemen proost jongs..1 misschien 2 :-)
  • 16 Jun 2019 om 19:17
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/882926/blamage-tegen-jong-ajax-ommekeer-voor-fc-twente-zo-gaan-we-het-doen-that-s-it-.html
  • 16 Jun 2019 om 19:16
    Totaal geen inzicht die Marino.
  • 16 Jun 2019 om 19:08
    Vies natrappen dit. Ik ben tijdens het seizoen nooit voorstander geweest om hem voor het einde weg te sturen maar ik ben nu toch wel blij dat die weg is!
  • 16 Jun 2019 om 19:02
    • Quote van 16 Jun 2019 om 18:53
      De man heeft dus werkelijk een mega-top-prestatie geleverd! En ..... reken er maar op dat hij zich dat ook helemaal bewust is.
    Ted van leeuwen heeft een topprestatie geleverd. Pusic hoefde alleen de poppetjes op de goede plaats te zetten, dat deed hij zelfs soms niet eens goed. We hebben Gewoon geluk gehad dat de rest nog slechter was.
  • 16 Jun 2019 om 18:58
    • Quote van 16 Jun 2019 om 18:53
      De man heeft dus werkelijk een mega-top-prestatie geleverd! En ..... reken er maar op dat hij zich dat ook helemaal bewust is.
    Het is gewoon een leugenaar. 2 trainers opgevolgd zit er al een paar jaar en dan zgn geen flauw idee hebben hoe we er voorstonden?
  • 16 Jun 2019 om 18:53
    De man heeft dus werkelijk een mega-top-prestatie geleverd! En ..... reken er maar op dat hij zich dat ook helemaal bewust is.
  • 16 Jun 2019 om 18:45
    • Quote van 16 Jun 2019 om 18:44
      Laatste stuiptrekking van Charlatan Pusic. Next!
    100+
  • 16 Jun 2019 om 18:44
    Laatste stuiptrekking van Charlatan Pusic. Next!
  • 16 Jun 2019 om 18:31
    "Ik had geen flauw idee dat we er zó slecht voor stonden. Ik dacht: we gaan héél snel aan de slag met het samenstellen van de selectie. Dat moest op tijd klaar zijn, om de strijd aan te gaan gaan met allemaal concurrenten",

    Gelul van de bovenste plank, want Pusic wist exact hoe de vlag er financieel bij hing. Door deze uitspraak van hem, lees ik de rest al niet eens meer. Simpelweg omdat dit een grove leugen is van Marino.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›