Selahi droomt van volle Grolsch Veste: ''Dan zeg je geen nee''

( 14 reacties)
Selahi droomt van volle Grolsch Veste: ''Dan zeg je geen nee''

FC Twente versterkte zich deze zomer met Lindon Selahi, die transfervrij overkwam van Standard Luik. De twintigjarige Belgische Albanees kreeg van voormalig FC Twente-trainer Michel Preud'homme geen kans.

"Hij vertelde me in de voorbereiding dat er geen plek voor me was", zegt Selahi in gesprek met TC Tubantia. "Dan kun je als jonge speler je kop laten hangen, of je kunt het oppikken als een signaal en harder gaan werken. Dat laatste heb ik gedaan en dat zit ook in mijn karakter."

De middenvelder ging niet bij de pakken neerzitten. "Een loopbaan gaat ook nooit in één rechte lijn omhoog", beseft Selahi. "Ik heb in het tweede elftal van Standard bijna alles gespeeld en een prima jaar gehad. De mensen van FC Twente hebben me twee keer bekeken en na afloop vertelden ze tegen mijn vader dat ze me graag wilden hebben." 

Na zijn eerste bezoek aan De Grolsch Veste was hij overtuigd. "Ik zag het stadion, en bedacht me hoe het zou zijn als het helemaal vol zou zitten. Ik had natuurlijk ook al beelden van de supporters gezien. Op zo'n moment zeg je geen nee. FC Twente mag dan uit de eerste divisie komen, het is nog steeds één van de grootste clubs van Nederland. Dat voel ik aan alles nu ik hier een paar weken rondloop."

Selahi hoopt snel op het veld het verschil te kunnen maken. "Ik ben niet al te groot, dus ik denk dat ik in Nederland wat beter tot mijn recht kom. In België is het toch allemaal een stuk fysieker. Ik besef maar al te goed dat dit een enorme kans voor me is", aldus de middenvelder.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2019 om 14:36
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:18
      Als hij echt een topspeler was had Standard hem wel gehouden. KWW.
    Top spelers kunnen wij niet betalen kerel, en dit kan gewoon best een toppertje zijn hoor. Voorbeelden zijn al genoemd. Maar kom met beide benen op aarde, van dit soort spelers moeten wij het hebben. En deze lijkt net als de andere aanwinsten geen verkeerde.
  • 12 Jul 2019 om 14:30
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:18
      Als hij echt een topspeler was had Standard hem wel gehouden. KWW.
    Chadli werd ook ooit weggestuurd bij Luik, Mertens bij Gent en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Soms moet je in een andere omgeving terecht komen om op te bloeien!
  • 12 Jul 2019 om 14:28
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:18
      Als hij echt een topspeler was had Standard hem wel gehouden. KWW.
    Ja net als dat Twente Boyata wel had gehouden...
  • 12 Jul 2019 om 14:26
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:18
      Als hij echt een topspeler was had Standard hem wel gehouden. KWW.
    Zou je denken?
  • 12 Jul 2019 om 14:26
    • Quote van 12 Jul 2019 om 11:18
      ja idd, dit lijkt me een matthew smith type. Hopelijk klopt dat
    Meer Gutiérrez,hoge handelingsnelheid, technisch veel beter als Smith,en een enorme drive,en veel wilskracht, aangename verrassing, kijken hoe hij zich ontwikkeld.
  • 12 Jul 2019 om 12:18
    • Quote van 12 Jul 2019 om 10:13
      Dit lijkt mij echt een top speler. Mooi dat we hem voor 2 jaar vast hebben. Lijkt me een keiharde werker die fel is in de duels, en ook nog een jonge gast.
    Als hij echt een topspeler was had Standard hem wel gehouden. KWW.
  • 12 Jul 2019 om 11:18
    • Quote van 12 Jul 2019 om 11:05
      Dachten van de Lely, holscher etc ook maar zo.
    ja idd, dit lijkt me een matthew smith type. Hopelijk klopt dat
  • 12 Jul 2019 om 11:13
    • Quote van 12 Jul 2019 om 11:12
      vele malen beter dan die van jou!
    Jammer dat je zo loopt te trollen
  • 12 Jul 2019 om 11:12
    • Quote van 12 Jul 2019 om 11:06
      Fantastische mentaliteit zo lijkt het
    vele malen beter dan die van jou!
  • 12 Jul 2019 om 11:12
    • Quote van 12 Jul 2019 om 11:06
      Fantastische mentaliteit zo lijkt het
    vele malen beter dan die van jou!
  • 12 Jul 2019 om 11:06
    Fantastische mentaliteit zo lijkt het
  • 12 Jul 2019 om 11:05
    Dachten van de Lely, holscher etc ook maar zo.
  • 12 Jul 2019 om 10:28
    • Quote van 12 Jul 2019 om 10:13
      Dit lijkt mij echt een top speler. Mooi dat we hem voor 2 jaar vast hebben. Lijkt me een keiharde werker die fel is in de duels, en ook nog een jonge gast.
    De instelling is goed zo lijkt.
  • 12 Jul 2019 om 10:13
    Dit lijkt mij echt een top speler. Mooi dat we hem voor 2 jaar vast hebben. Lijkt me een keiharde werker die fel is in de duels, en ook nog een jonge gast.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›